Tammikuu

Helga11, kuullostais tiheän imun kaudelta :)
Tilailee siis enemmän maitoa. Meillä ainakin kun oli liki 3kk, suorastaan asusti rinnan vieressä! Päikkäritkin kutistu alle tuntiin per kerta, kun piti saaha jo syömistä. Nyt alkaa helpottaa jo onneks päikkäreidenkin osalta.

Mietit, että onko vauvalla kipua jossain. En tiedä vauvojen muista kivuista, mutta jos vatsassa on ilmaa vatsa voi olla todella pinkeä, siitä voi kuulua suoliäänet (kuplinta ja pulputus) helposti ja röyhtäyttää ja pierettääkin jonkin verran. Siinä ei sitten oikeastaan auta muuta kuin asentoja vaihdellen löytää vauvalle sopiva asento rauhoittumiseen.
 
Pakko päästä avautumaan johonkin. Nyt on monta päivää ollut sellaista että vauvalle kelpaa VAIN syli, kaiken muun ajan huutaa nonstop. Ja esikoinen taas riehuu ja tekee ihan älyttömyyksiä kerjätessään huomiota - enkä mä pysy sen perässä vauva sylissä. Menee siihen et mä vaan karjun esikoiselle kieltoja ja se raivoaa takaisin. Meillä on siis jonkun huutoa 9,5h putkeen joka päivä. Vasta kun mies on kotona, riittää kädet ja huomio molemmille.

Mä en ymmärrä miten kaikki muut maailman vanhemmat handlaa kaksi lasta menettämättä järkeään.
 
Kuulostaa rankalta! Pistä vauva kantoliinaan tai kantoreppuun jos löytyy kotoa. Kyllä mullakin menee hermot jos kaikki huutaa ja tulee morkkis sen jälkeen. Ja esikoinen pihalle, vauva vaunuihin ja suurimmat höyryt pois ulkona.
 
Nupu, mä niin ymmärrän sua!

Meillä tää 2,5v esikoinen on sellanen et kun rupeen tekee jotain juttuja vauvan kans, ni samantien lähtee kiipeilemään ja tyhjentämään keittiön yläkaappeja ym. Muutenkin tuntuu et mulla on ton uskomattoman ydinlatauksen kanssa hermot riekaleina.. pikkuhiljaa hiipiny ajatus mieleen, et vois laittaa esikoinen hoitoon vaikka 2 pvä viikossa.
'Kun äiti voi hyvin, koko perhe voi paremmin'
 
Mäkin oon koittanut viedä esikoista puistotätihoitoon aina välillä, mutta säät ei oo oikein suosineet ulkoilua viime aikoina (liikaa pakkasta/sadetta, puistohoito perutaan huonoilla säillä). Onneks kevät on tulossa jo!

Onko vinkkejä miten vauvan saa tyytyväiseksi kantorepussa? Ei rauhotu millään vaan pää vaan vispaa ja karjuu vaikka miten hytkyis ja liikkuis. En ymmärrä, vastasyntyneenä viihtyi liinassa ihan hyvin...
 
Pakko päästä avautumaan johonkin. Nyt on monta päivää ollut sellaista että vauvalle kelpaa VAIN syli, kaiken muun ajan huutaa nonstop. Ja esikoinen taas riehuu ja tekee ihan älyttömyyksiä kerjätessään huomiota - enkä mä pysy sen perässä vauva sylissä. Menee siihen et mä vaan karjun esikoiselle kieltoja ja se raivoaa takaisin. Meillä on siis jonkun huutoa 9,5h putkeen joka päivä. Vasta kun mies on kotona, riittää kädet ja huomio molemmille.

Mä en ymmärrä miten kaikki muut maailman vanhemmat handlaa kaksi lasta menettämättä järkeään.
I feel u. Tsemppiä ja jaksamista meille kaikille. Onneksi aika kultaa muistot ja tämäkin kamala taaperovauva-arki muistuu myöhemmin niin ruusuisena aikana. Ainakin vauvakirjojen teksteissä. [emoji6]
 
Mäkin oon koittanut viedä esikoista puistotätihoitoon aina välillä, mutta säät ei oo oikein suosineet ulkoilua viime aikoina (liikaa pakkasta/sadetta, puistohoito perutaan huonoilla säillä). Onneks kevät on tulossa jo!

Onko vinkkejä miten vauvan saa tyytyväiseksi kantorepussa? Ei rauhotu millään vaan pää vaan vispaa ja karjuu vaikka miten hytkyis ja liikkuis. En ymmärrä, vastasyntyneenä viihtyi liinassa ihan hyvin...
Meillä rauhoitutaan kun laitan radiorockin päälle ja kävelen vaan rauhassa ees taas kämppää :D
 
Takaisin
Top