Tammikuu

^ johtuisko siis limakalvojen kuivuudesta? Keittosuolatipat ei riitä? Saisko sitä bepanthen-suihketta antaa...? Esikoisen aikaan saatiin jostain näyte, mutta en muista nimeä tarkemmin enkä ikärajoja.
 
Physiomer baby ei auta? Meillä auttoi pitkän flunssan jälkeen kun pumpulipuikolla pistin bebanthenia vauvan nenään.

Sairaalassa antoivat myös hyvin suolatipoilla laimennettua Nasolinia, mutta sitä ei varmaan omatoimisesti voi antaa. Saatiin kyllä kotiinkin sitä.
 
Hmm. Nenän tukkoisuuteen.. Apteekista saa sniffer voidetta yli 3kk ikäiselle. Sitä laitetaan yläselkään, rintakehään ja nenän alle. Meillä toimi ainakin esikoisella flunssassa, avas hyvin röörejä.
 
Muut kaukalopussin käyttäjät, mitä olette lisäksi pukeneet näille Siperian säille? -15 asti olen vain lisänny sisävaatteiden päälle toisen pitkähihaisen
+ villasukat, tumput, kypärämyssy ja neulepipo. Kylmemmällä (mikä onkin sitten pääsääntöisesti ollut jo 10 astetta kylmempää eli alle -25) on ollut fleecehaalari ja pipona fleecepipo. Tämä yhdistelmä ollut vähän hankala, kun itse kaukalo hiostaa säällä kuin säällä. Eilen kokeilin juuri lahjaksi saamaamme merino-villa asua ja töppösiä: tuntui toimivan paremin, selänpuoli ei ollut niin kostea kuin fleeceasun kanssa.
 
Meillä on hyvin toiminut äp villakerrasto. Se vain päivävaatteiden päälle. Töppöset, lapaset, kypärämyssy ja äp pakkauksen topattu pipa. Joka kerta on ollut hikinen niska. Oikein kovilla pakkasilla ei tarvinnut onneksi liikkua minnekään. -20 heitettiin vielä peitto kaukalon päälle siksi aikaa kun poika oli ulkoilmassa. Autossa vasta huppu pois päältä. Meillä oli autossa lämmitin sisällä. :)
 
Meillä on niin lämmin auto aina, että siirtymien ajaksi sullotaan neulottu peitto lämmittämään ylävartaloa ja osittain kasvoille. Perussetti vaatetus pussiin on normi päivävaatteet + villasukat, kaksinkertaiset lapaset, puuvillamyssy ja sen päälle villapipo. Kaulalle sitten tuota peittoa. Autossa joutuu aina sit ottamaan peiton pois ja avaamaan pussin.
 
Meilläkin auton sisälämpötila plussan puolella vauvan sinne päästessä kyllä. Vauvan pääkin helposti hikoaa, pitää heti vielä lämpimämpään siirtyessä muistaa ottaa pipo pois ja avata pussi, että edes vähän ilma kiertää eikä pääse vaatteet liian märäksi.
 
Meillä on ollut tuo äp:n merinovillahaalari ja toppatöppöset ja -tumput. Ne on ollut ihan liikaa, kun autossa kuitenkin lämmin ja autoon siirtymiset nopeita. Ilmankaan ei oo kuitenkaan uskaltanut lähteä, jos auto jää välille, nii sitten ois äkkiä kylmä. Ehkä tuollainen lisäpeitto ois toimivampi. Fleecehuopia on muutenkin varalta autossa.
 
Hitto mä oon väsynyt. Enemmän siis henkisesti. Ja mies kanssa. Rahahuolet painaa päälle. Sit siihen yhdistetään 30asteen pakkaset, uhmaikäinen poika ja yks jolla joku hulina vissiin päällä.
Hetkeäkään ei saa edes istua yksin, syödä rauhassa saati mitään muuta tehdä. Kahdenkeskistä aikaa Ei ole kun jompi kumpi lapsista valvoo joka ilta yhtä pitkään kuin mekin. Sit kun saa lapset nukkumaan niin on ihan yhtä väsynyt. Päiväunille saaminen on molempien kanssa hankalaa. Pienempi herää joka kerta huutamaan just kun saan ruokalautasen nenän eteen.
Eilen laitettiin vanhempi hoitoon ylksi kun oli pinnat niin kireellä. Saatiin puol tuntia miehen kanssa saunoa kahdestaan, teki ihan hyvää, sit tyttö heräs ja valvoi lähestulkoon loppuillan. Aamulla oli ihan hyvä fiilis, nyt jo taas kiristää hermoja. Poika ei usko mitään ja kiusaa siskoa, vauva ei suostu päiväunille ja kitisee.
 
Muokattu viimeksi:
Voin samaistua Minkki. Vaikka tilanne ei ehkä meillä ihan noin paha olekaan. Uhmaa on alkanut tulemaan esikoiselle eikä parisuhdeaikaa ole. Väsyttää jatkuvasti.
 
Mua ottaa päähän tänään kaikki. Huonosti nukutun yön jälkeen tietysti. En tietenkään saa pakkasen takia poikaa taaskaan ulos nukkumaan..muutenkin toi lumi ei siinä kärryjä työnnellä. Tarttis imuroida. Ihan kauheen näköistä auringossa. Pyykit oon saanu pestyä. Ois muuta järjestelemistä mutta ei vaan inspaa.
 
Nyt on päivän paras hetki! = molemmat nukkumassa! Nam.

Tytöllä ei oo ollu enää pariin päivään kuumetta ja nuhaisuuskin alkoi helpottamaan ventolinen saannin myötä.

Jotain hyvääkin tuossa potemisessa ollu. Tyttö siirty nukkumaan omaan sänkyynsä kun siinä oli helpompi nukkua kun meijän sängyssä josta ei korotettu päätyä.
välillä se ei jaksanut herätä omiin liikkeisiinsä, niin nyt on tottunut heilumaan unissaankin. Ja ne pitkät yöunet!
muuten se ei kyllä ollu kivaa aikaa kun sai olla kokoajan sydänsyrjällään tytön vuoksi.

Tänään tullu muuten kivasti lunta, päästiin pojun kans oikein kunnolla lumi hommille kun typy veti sikeitä sisällä:)
 
Ihana kuulla että teillä jo paranemaan päin. Inhottavaa kun huoli pikkuisesta painaa aina äidin mieltä. Hyviä paranemisia!
 
Ketuttaaaah. Nukuin, poika nukkui. Ei nukuta enää. Mies oli nukahtanut sohvalle. Mulla on korvatulpat..mies tulee sänkyyn. Havahdun tuijotukseen. Mies ihmettelee kun en mitään kuule. Kuiskaan että mulla on tylpat. Mitkä!? Tulpat. Mies päästelee ruumiin ääniä. Poika alkaa känistä Mies yrittää tassuttaa. Ei auta. "Saan" imettää. Mies kuorsaaa jo!!! ;(
 
Miten tää meneekin niin, että kun yksi asia sujuu niin toinen menee päin seiniä? Esimerkiksi nyt päikkärit sujuu oikeastaan tosi kivasti, mutta illalla on karmeeta väsymyshuutoa. Aiemmin oli vähän niin päin, että päikkärit oli aivan yhtä huutoa, mutta illalla meni ok. Tosin nyt parempien päikkäreiden jälkeen yöuni on ollut rauhallisempaa. Syömisten määrä silti vaihtelee hirveästi.

Mä luulen, että JOS unet joskus tasaantuu ja vakiintuu hyviksi, niin sitten ongelmia aiheuttaa syöminen. Äitiys on yhtä suurta ongelmanratkaisua!

Iltahuutoja en vaan laisinkaan kaivannut takaisin. Olin jo kerennyt tykästymään yhteiseen kainaloaikaan miehen kanssa.
 
Hulinasta on taala ollut paljon keskustelua aiemminkin, mutta minkalaisia 3kk hulinoita teilla muilla on ollut?
Taalla typy lahestyy 3kk ikaa ja nyt hieman vaikea tyynnytella rauhalliseksi. Itkee heti kun heraa, ja vaippaakaan ei meinaa ehtia vaihtaa kun jo hermostuu niin etta aivan kurkkusuorana huutaa. Aiemmin maitopullo (joskus myos tisu) rauhoitti aina, jos ei mikaan muu auttanut, mutta nyt hermostuu niin ettei pullokaan kelpaa.
En ole oppinut itkun laadusta paattelemaan mika on typylla hatana, joten mietin jo onkohan silla kipua jossain..?
 
Meillä oli vaan yksi hulina lähestyessä nelikuisen ikää. Yöllä heräsi tunnin välein huutamaan eikä muu auttanut kuin tissi. Sehän voi alkaa jo kolmen kuukauden ikäisenä.
 
Toinen paiva nyt tata samaa herkkaitkuisuutta. Ehka tama onkin tiheanimunkautta, kun aamusta viihtyy entiseen tapaan vahan aikaa, mutta paivan mielellaan olis ja nukkuis tissilla ihan koko paivan. Yolla nukkuu hieman lyhyempia patkia, kuin aiemmin, vaikkakin edelleen yhden 6 tunnin patkan.
Mulla on kai mennyt ne aiemmat tiheanimunkaudet huomaamatta, kun olen syottanyt seka korviketta etta rintamaitoa.
 
Takaisin
Top