Tammikuu!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Toive3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heip!

Avataanko kärryille/hankinnoille oma topic kun hautautuu muuten hyvät kokemukset ja vinkit yleiseen löpinään emoticon  Onhan täällä admin sitä varten?

Menen tuonne ultrakuulumisiin kertomaan omat kommellukset.. Alkaa olla voiton puolella, nautin hirveästi paljon ja ihanaa tuntea kuinka vatsa kasvaa emoticon  Mieskin nauttii, hänellä kaksi teini-ikäistä omasta takaa eli nyt on taas kaikki ihanuus edessä vaavin kanssa. Tällä hetkellä meidän tilanne on tosin kinkkinen ja ellei asiat muutu, olen kesällä yh. Uskon kuitenkin parempaan vuoteen tänä vuonna emoticon

Paljon onnea teille kaikille!!

Mun on ihan pakko tässä ääneen vaan pohtia että voikohan noita vauvan liikkeitä vielä tuntee? Mulla siis viikkoja tänään pitäis olla 13+0 ja toinen tulossa. Eilen illalla makoilin selällään sängyssä ja nostin jalat koukkuun mahan päälle niin että ne tavallaan paino mahaa ja sit alkoi tuntuun sellasta epämäärästä. Säikähdin vähän ja suoristin jalat ja sit kun koukistin takasin niin tunsin taas jotain. Mutta voi olla että vaan kuvittelin, vaikka pidän sitä kyllä epätodennäkösenä kun kerran tuntu uudestaan :)

Ajattelin vain kertoa, että soitin tänään neuvolaan. Paperini oli näköjään kadonnut johonkin bittiavaruuteen, koska kun soitin kättärille niin ne ei ollut saanut tietojani vaikka neuvolantäti sanoo että hän on lähettänyt paperit eteenpäin..

No, oli miten oli, sain ajan ultraan vasta 17.1, eli kun viikkoja on jo 13! Blääh, en kestä tätä epävarmuutta enää! Haluaisin nyt vain tietää onko siellä ketään vai ei..

nygr86, aika hurjaa että laittavat odottamaan epätietoisuudessa noin kauan. Kuitenkin, jos tuulimuna, niin keskeytys olis ollut helpompi aikaisemmin. Uskon kuitenkin että sulla on kaikki ihan hyvin, oot näille viikoille selvinnyt ilman vuotoja tai kipuja. :) Tsemppiä!!

Lueskelin teidän kuulumisia, ihanaa kun kaikilla alkaa olla katse suunnattuna sinne tulevaan, hankintoihin ja vauvan kanssa elämiseen, tosi hienoa!

Päivitinkin tuonne ultrakuulumisiin, että tänään käytiin virkeästi jumppaavaa pikkuista katsomassa, kaikki hyvin ja se alun hidas kasvukin oli muisto vain, nyt vastasi viikkoja hienosti :)

Mä hyvistä ultrakuulumisista intoutuneena totesin että meidän vauva on nyt julkinen tieto ja sitä ei ole enää mitään tarvetta salailla. Eteenpäin kallistunut kohtu varmasti pitää huolen että jos ei kaikki vielä tajua, niin kohta viimeistään :D

Vointeja! :)

Minulla tuli pahoinvointi takasin.. Juuri kun keskiviikkona kehuin miehelle ja lastenneuvolassa että pahoinvointi on jo helpottanut, enkä oo viikkoon oksentanu, ni enkö vaan samana iltana joudu yrjöömään... Että semmosta taas, ja väsymys on hurja, mutta jaksettava on kahden pienen tytön kanssa.

Minäkin vähän vaunuja olen miettinyt, mutta toivottavasti ei tarvitse hankkia. Meillä on vanhahkot käytetyt tuplarattaat. Toivon vain että meidän 3v tyttö alkaisi kesällä viimestään kävellä reippaasti ja innokkaasti. Nyt ei kehtaa vaikka jaksaisi hyvin.

Ensi viikolla eka ultra, jee! Saa nähdä pääseekö mies mukaan..

tytöt -10 ja -11,  la 20.7.-13

nygr86, kurjaa että joudut odottamaan vielä pari viikkoa! Tosi inhottavaa kun paperit hävinneet johonkin. 

miimu86, jossain kerroit asuinpaikkasi. Voisko olla mahdollista että asuttas samalla kylällä. :) En kehtaa vain täällä yleisesti kertoa sitä pientä kylää Pohjois-Savossa jos vaikka joku tuttu sattuisi lukemaan. :D 

Meillä myös ens tiistaina ultra ja mies ei pääse mukaaan, joutuu jäämään lasten kanssa kotiin kun kaikki mahdolliset lapsenlikat on töissä tai jossain. :/ 

täällä olo alkaa ehkä pikku hiljaa helpottamaan, toivottavasti! Ihanaa kun voi olla ulkona, sekin piristää mieltä ja tuntuu että pahoinvointikaan ei oo niin pahaaa ulkoillessa. 

Miimu, teillähän esikoinen voi ajaa jo polkupyörällä ensi kesänä! Meillä nyt 3,5v poika oppi viime kesänä (täytti kesällä 3) ja esikoinen oppi heti 2v täytettyään. Se on ainakin meidän lapsille ollut mieluisa tapa liikkua, vaikka eivät kävellä jaksaisikaan. Ja työntötangosta voi jeesata, vaunuja pystyy työntämään toisella kädellä. Niin me mentiin se kesä, kun esikoinen oli reilut 2v ja kakkonen vauva.

En tiedä uskallanko edes sanoa tätä, mutta en ole kahteen aamuun oksentanut!!! Eli voiko olla että kaksi kuukautta kestänyt oksentaminen on vihdoin ohi. Ruokakin maistuu vähän paremmin, vaikka tosi pieniä annoksia pitää vielä syödä, tuntuu että mahalaukku on kutistunut ihan olemattomaksi. Heti alkoi tietysti myös pelottaa että onko vauvalla kaikki kunnossa... No, eilen tilasin dopplerin, joka saapuu toivottavasti heti alkuviikosta.

Mä sain vapaan viikonlopun, kun mies ja pojat lähtivät anopin luo. Saan ihan rauhassa surffailla vauvatavaroita :). Maanantaina pitäisi taas jaksaa lähteä töihinkin, kahden viikon ihana loma ohi :(.

Mulla ei se uus vuosi alkanutaan hyvin. Mahatauti iski ja sitä kesti sen 2päivää.
Kaikki mitä alas sai niin heti ylös. No kolmanetan päivänä alko oleen niin huono olo, että ei muutakun ensiapuun ja tiputukseen. Alko kroppa oleen jo kuiva. Siinä vaan hoitaja totesi, että olis kannattanu jo eilen tulla tänne.! No nyt on kaikki hyvin ja keskiviikkona on toinen neuvola. :)! Papulla on kaikki hyvin. Ainakin jos sydänäänten peruustella mennään, kun kotona pystyn nekin kuuntelemaan <3

Pelokas, olipa hurja vatsatauti! Mä olen ihan varma että täälläkin jyllää kohta, päiväkodissa kun käytiin jo perjantaina viemässä poikien varavaatteet, sanoivat että vatsatauti jyllää yhä, aikuisia myöten on sairastuttu. Mulla onkin viimeksiollut vatsatauti (kaksi kertaa) kakkosta kun odotin...

Ei olisi eilen pitänyt hehkuttaa pahoinvoinnin loppumista, ykä tuli taas aamulla. Mutta olo on kyllä parempi koko ajan, paljon energisempi.

Ja tulipahan ostettua pinnis. Sattui kohdalle just se, mitä metsästin ja sopivaan hintaan. Toivottavasti saadaan puolen vuoden päästä sinne vauvakin.

Mun on nyt ihan pikkuisen pakko avautua. emoticon

Meidän kahdeksanvuotias pojankloppi vissiin kuvittelee että äiti on jonkinlainen yksityinen palvelija joka ihan ilosta täällä passaa muita. Mitään ei nykyisin voi tehdä kunnolla, mikä vissiin kuuluu ikään, mutta kyllä mua jurppii kun likaiset vaatteet viedään pyykkikorin sijasta piiloon milloin lelukaappiin, milloin sänkyyn peittojen väliin, milloin koulupöydän taakse, murrrrrrr. Pyykkikorillehan onkin matkaa hurjat kolme metriä. -.- Siivous hoidetaan niin et kaikki tungetaan sängyn alle (ihan ko menis läpi) ja ruan jälkeen odotetaan että äiti huuhtelee hänenkin astiat! Tiedän kyllä että kuuluu ikään enkä oo periksi antanutkaan, mutta kyllä syö naista kun joutuu päivästä toiseen samoista asioista naputtamaan, uudelleen ja uudelleen. Toivottavasti joku tietää mistä puhun emoticon

Muuten kaikki ok, kilpirauhasarvot oli mulle vähän alhaalla, joten se lisää "kuormaa" ja selittää väsymistä.. onneksi lääkärin puhelinaika tän kuun lopussa niin tiedetään mihin suuntaan lähdetään lääkitystä viemään.

Rajuin mahatauti mitä on ikinä ollut! Yleensä olen saanut juotua nestettä, kun mahataudissa olen, mutta tässä en :( mikä oli huono taas kropan kannalta. Kannattaa siis väkisin saada se vesi/mehu alas, jos iskee teille :)! Sitä on kuulemma liikkeellä todella paljon nyt. Toivotaan, että säästyisitte mahataudilta :)

Tääkin tarvis vähän purnaus-avautumista! Nyty on flunssa jyllänny yli 3 viikkoa, voimat ollu ihan finaalissa raskausväsyn ja ny flunssanki takia. Huomenna on pakko kyllä päästä lekuriin kun räkä on menny jo poskionteloihin. Eilen vedin sisulla 6 h tunnin työpäivän, sen jälkeen oli pakko vetää tunnin päikkärit ja sit illalla oli pakko mennä maate jo kaheksan aikaan ku iski niin paska olo ja semmonen migreenimäinen päänsärky päälle. 12 h yöunien jälkeen oon jo vetäny semmoset pienet 2 h päikkärit. Tosi kivaa tällanen elämä :( pelkkää väsyä ja sen kanssa tappelua koko ajan... Sit sain pienen säikähdyksen viikolla kun neuvolasta soitettiin kilpirauhas-arvoista, joku oli ollu koholla mutta lääkäri oli sit kuitenki sitä mieltä et johtuu vaan raskaudesta. Kai se voi selittää osaks tätä väsyä. Mut kiva ilmottaa ensin et on jotain häikkää ja seuraavana päivänä kertoa et ei se varmaan mitään oo. Meni siin yks ilta poratessa että nyt on vauvalla varmaan aivot kehittyny väärin tms. Sitä kun on ihan pik-kasen herkillä kaiken suhteen ;) yks vähä hassu juttu on pakko viel jakaa. Toissapäivänä töissä yks asiakas oli kuulemma viitannu muhun "se raskaana oleva myyjä" x) mä olin ihan hämmästyny, en ollu aatellu että oon ihan niin näkyvä jo! :D

Skallo, olethan sä heti raskauden alkuun nostanut lääkitystä?

Mä en pelottele, mutta raskaana ollessa ei missään nimessä saisi olla vajaalla, hassua ettei sun lääkäri tuon enempää puuttunut. Raskauden aikana lääkityksen tarve kasvaa, ja siksi sitä pitää kontrolloida ja arvot pitää kurissa. Ootko julkisen vai yksityisen puolen lääkärin hoidossa? Paha yleistää mutta nää julkisen sektorin lekurit kattoo vain viitearvoja, vaikka ne on suomessa täysin päin honkia muutenkin. Mulle kans soitti ylihysteerinen neuvolatäti et olisin liikatoiminnalla, vaikka just viimeksi sanoin että kun syön armouria niin TSH tippuu nollille eikä sitä pidä tuijottaa. Mä en valitettavasti tiedä ketään joka olis julkiselta saanut avun ellei arvot ole reippaasti viitteiden ulkopuolella, ja siinäkin tapauksessa hoito tyssää siihen että TSH on lekurin mielestä hyvä, oli muut arvot ja potilaan olo miten huonot tahansa. :/ Toivottavasti sulla kuitenkin tää asia hoidossa, kunhan varmistelen, kun vauvalle se ois tärkeää että arvot on mahd. hyvät. :)

Mulla ei siis oo todettu kilpirauhasen vajaatoimintaa. Laittoivat mut vaan jostain syystä niihin kokeisiin ja niissä sitten näytti joku olevan vähän koholla. Sen verta luin netistä että on ilmeisesti aika harvinaista että vajaatoiminta todettais raskauden aikana, kait? Mulla kun tätä reumahommaa ja äitillä toi vajaa-toiminta niin ne juoksuttaa mua kaikissa kokeissa :/

Heippa ja hyvää uutta vuotta vaan kaikille täältäkin! :) Kummasti se aika on vaan jotenkin hurahtanut enkä oo tännekään juuri ehtiny. Nyt kun vielä alko melkosen iso remontti kotona ni tietää mitä tekee kaikki päivät töiden jälkeen. :) MEillä oli lääkärineuvola pe ja tavattiin oma terkkari ekaa kertaa. Voi luoja.... tulee olemaan vielä pitkä taival... :D Se oli kyllä ihan pihalla. Mut onneks siel ei ihan joka viikko sentään tarvii ravata. Eikä kyl ollu se neuvolalääkärikään yhtään sen enempää kartala asioista. :D Mut pikkusella on kuitenki kaikki hyvin ja sehän tässä on tärkeintä. Mul on alkanu alaselkä oireillaaika pahasti, ja jos pidempään rasitun, esim. kun töissä joudun kävelee melkein koko ajan, alkaa aika reilusti koskee alamahaan. Mut se menee kyl nopeesti ohi kun hetken huilaa. Mut saapa nähä kauanko pystyy töissä jatkamaan. :/

Vaunuja ja kaukaloita on mietitty täälläkin. Kaukalo saatais lainaan sukulaiselta mut se painaa ihan tolkuttomasti jo tyhjänäkin, joten harkinnassa ois josko jonkun kevyemmän malin hommais. Vaunut tulee todennäkösesti tilattua netin kautta Saksasta, koska löysin silmää miellyttävän mallin ja niissä on aisassa tarpeeks säätövaraa korkeuden suhteen kun mies on niin pitkä. Pitäs vaan käydä jossai vaunuliikkeessä jossain vaiheessa kattoo löytyiskö niitä et pääsis livenä vähän hiplamaan.. .:D

Skallo, kannattaa nyt pyytää ihan lukuina ne koetulokset, koska jos ne on julkisen puolen lääkärin mielestä "vähän koholla" niin todennäköisesti ne on muutenki. Saat tulokset neuvolasta soittamalla tai paperilla, se kuuluu potilaan oikeuksiin saada tietoa omasta terveydentilastaan. Millanen olo sulla on? harvinaista joo on, että todetaan, mutta se johtuu ainoastaan meidän lääkäreiden huonosta tietotasosta ja siitä, että meillä on viitearvotkin aikalailla pielessä, ainakin tsh, ei siitä, etteikö sitä essintyis. Asiantuntijat ja kokeneet lääkärit ajavat, ja hoitavat sen mukaan, että suomessa TSH:n yläraja olisi 2. Esimerkiksi HUSLABin viitteen yläraja on 3,6 ja se saa olla reilusti yli ennenkuin julkiselta saa lääkityksen, valitettavasti :(

Tästä linkistä saat paljon tietoa, mikäli kiinnostaa lukea, kirjoittaja on itse ollut, ja on tälläkin hetkellä, raskaana, ja hän on vajaatoimintapotilas, ja kerännyt hurjan määrän tietoa muille saatavaksi. =) Jos haluat jutella enemmänkin niin heitä yksäriä =)

Heippa kaikille! Täällä on yksi heinäkuun aarretta odotteleva, havahduin nyt vasta siihen, että perskule tällä sivuilla voisi olla samanhankistä porukkaa, kun ei oikee noita koiraporukoita jaksa mun raskaushömpötykseni kiinnostaa :D
Eli jos vaan huolitte vielä mut joukkoonne, täällä olis 2.7 laskettu aika. 

On niin paljon tuota aikasempaa tekstiä, eli yritän hypätä tässä vaan lennosta kelkkaan.
Meillä aivan jäkyttävät aamupahoinvoinnit, mutta alkavat pikkuhiljaa helppaamaan, nyt ei oo viikkoon tarvinnu enää jokapäivä käydä oksentamassa ( nyt 14+5), alkuun tämä aamupahoinvointi saattoi kestää 18h vuorokaudesta... -.-"

Joko täällä ihmisillä on alkanut vatsat pyöristyä? 

Kilpparijutut: Mä olin käyny syksyllä kilpirauhaskokeissa ja terkkari sit ekassa neuvolassa sano että otetaan seulojen yhteydessä kilpirauhaskokeet joihin mainitsin että multa on ne syksyllä otettu eikä niissä oo mitään niin terkkari meni kattomaan mun verikokeiden tuloksia ja sanoi että näillä arvoilla aloitettais jo lääkitys raskaana ollessa joten arvot muuttuu myös paljon raskaana ollessa. 
En tiiä sit muuttuuko ne ylä vai alapuolelle niistä mun arvoista mutta kuulemma ne syksyllä otetut olivat rajojen sisällä eikä edes lähellä rajaa ja terkkari ei oo perään soitellu joten ei pitäs olla niissä uusissakaan kokeissa mitään. Sanoi kyllä että ei se nyt ihan akuutti juttu ole mutta hoidettava se on! 

Itse en ole viel uskaltanu vaunuja katsoa, koska tosiaan np ultraki 8 pv k.13, sitä jo odotan kovasti ku kuuta nousevaa. Itse haluan selän takia jotkut keveyt yhdistelmät, mutta katselen vast kesällä huutiksesta jotkut, en mene ees nyt katsomaan, ettei tuu kiusausta ostaa. Vähä ahistaa ku ei ole olojen pystynyt käymään salilla yli kuukauteen, meinaan kyl jatkaa treenaamista, jätän vaa vatsalihakset pois.

Takaisin