Tammikuu!!

Hei, pitkästä aikaa!

Kiva että täällä on jaksettu pitää jutustelua yllä vaikka moni on tainnutkin kärsiä pahoinvoinneista. Itsellänikin tuo pahoinvointi on ollut aivan hirveää, koko raskaudesta ei ole osannut nauttia, välillä on kyllä ollu niin synkkiäkin ajatuksia että niitä ei halua muistellakaan. No mutta nyt pystyy jo päivisin toimimaan puoliteholla ja iltaisin vielä valtaa "sohvakooma" josta ei vaan kykene nousemaan.

Mutta toiveikkaana ollaan että elämä alkaa voittamaan ja ilo palaa takaisin tähänkin taloon. Mieskin on ollut aika kovilla viimiset  7viikkoa ja tässä on vahvistunut ajatus siitä että meidän viimeiseksi tämä nuppu jää.

Huomenna mennään NT-ultraan ja jännittää aivan suunnattomasti. Kahden ensimmäisen kohdalla en osannu pelätä saati jännittää kun luotin vaan että kaikki menee hyvin.

Näillä mietteillä kohti kesää, ajatelkaa tänä vuonna ne meidän pienet syntyy <3<3<3

 
iiks...täällä myös huomenna nt-ultra ja jännitys on sen mukainen :O ensimmäisestä ei oikein ilmeisesti osannut pelätä tai jännittää,nyt sit sitäkin enemmän :/ toivottavasti saan jatkaa tällä palstalla kirjoittelua huomisen jälkeenkin <3 ja pikkuinen on mukana matkassa ja kunnossa <3
värikästä ja valloittavaa vuotta 2013 kaikille!!
 
Täälläkin yksi nt-ultraan huomenna menevä. :) meitähän on monta! Jännitys on kyllä aikamoinen, hirveä pelko siitä onko kaikki hyvin ja mitä tehdään jos ei ookaan.. Onneksi mies pääsee ultraan mukaan, ihanaa että sekin saa moikata Toukkaa ultran kautta. <3 tuntuu tosiaan hassulta, että me saadaan tÄnÄ vuonna lapsi! toivotaan että kaikilla menee raskaus hyvin loppuun asti ja päästään heinäkuussa nuuhkuttamaan pikkuisiamme. :)>
 
Meilläkin huomenna nt-ultra!!! :) Vielä on jotenkin rauhallinen olo, mut tiedän että huomenna se aika matelee, aika kun on vasta klo 15.. Me mennään koko perheen voimin, mies ja tyttö tulevat siis myös mukaan :)

Olen ehkä hieman ajoissa liikkeellä, mutta onko kukaan muu miettiny vaunuja?

Meillä ikäeroksi tulee 1v8kk ja esikolla on vm.-11 superihanat Oran vaunut joista en millään raaski luopua.
Kysymys siis kuuluukin, että mahdanko tarvita oikein tuplavaunut vai riittäisikö esim. tuplamatkarattaat? Tai sisaristuin, onko kellään kokemusta?
Esikoinen ei enää meinaan nuku vaunuissa ja kesää ajatellen taitaa olla jo meneväinen tapaus ja viihtyä hiekkalaatikolla yms.

Kertokaahan kokemuksia? :)

Ja oikein ihanaa alkavaa vuotta kaikille! :)
 
Neeuska, mä oon jo tilannu meille vaunut x) ehkä väähän aikasta mutta halusin 2012 kuosin mikä piti laittaa jo tilaukseen koska on poistuva väri. Ja noo, ehkä hieman ammatin vaaroja myös, oon alan liikkees täl hetkel töis ;) mä oon aatellu pitkään että yks erittäin iso syy vähintään 3 vuoden ikäeroon on se ettei tarvii hankkia tuplia, tai enemmän kun sitä ite hankintaa mua on ahistanu vaan se liikkumisen haastavuus kahen tosi pienen kans... Jos tuplat tarttisin niin hankkisin ehottomasti Phil&Teds-tyyppiset päällekkäin istuttavat, harkitsin niitä itseasias tälle yhellekin, on niin fiksut rattaina sitte. Täällä vuosi vaihtu erittäin rauhallisesti. Mies oli töis ja käytiin pojan kans vaan vähän katteleen pihal raketteja ja kummatki oltiin unessa kymppiin mennessä :D Mulla on pahoinvoinnit vähentyny, syömisen jälkeiset ällötykset ja kuvotuksetkin on rauhottunu mutta väsymykselle ei näy loppua :( Eilen kävin verikokees kilpirauhasen vajaatoiminnan testausta varten, katotaan ny selittäiskö se tän uupumuksen.. Mutta ennen kaikkea, hyvää alkavaa vuotta kaikille :)
 
***Hyvää alkanutta vuotta 2013 kaikille*** tänä vuonna saamme meijän masukit syliin <3

Uus Vuosi meni aika rauhallisesti täälläki, aamu oltiin töissä, päivä ja ilta oltiin pojan kans kotosalla ku iskä oli töissä..jännitettiin et kerkeekö isi tuleen töistä et saatas raketit ammuttua niin lopulta se oli kotona 23.50 ja vauhilla autoon ja jäälle katsoon omat ja muiden raketit :) nappulaki jakso odottaa ja valvoo tosi myöhään, joten aamulla nukuttiin pitkään. Tänään taas pari ystävää kävi lapsineen kylässä ja ulkoiltu on...

Eilen ilmotettiin sit kaikille tutuille niin tekstiviestein ja facebookein et meille on tulossa toinen kera uuden vuoden toivotusten...eli nyt tietää kaikki tutut :D perheet on tietäny jo melkein alusta lähtien ku ei jaksanu alkaa keksiin mitään tekosyitä tupakanpolton lopettamiseen ku en varmaan olis sitä muuten lopettanu :D esikoiselle kerrottiin np-ultran jälkeen, ku toinen on jo kauan aikaa kyselly et milloin saan pikkuveljen...Tähän on pitänyt kyllä sanoo et ikinä ei tiiä vaikka se olisikin sisko...toiselle on vaan tärkeetä et hänestä tulee isoveli <3

Onnea kaikille ultriin meneville, on se vaan niin ihanaa nähdä se oma pikkuinen...Itse pitäs huomena soittaa neuvolaan seuraavaa aikaa.

sase-86- ja masukki rv 12+4


 
Täälläki pahoinvointi aika mahdotonta ja vähänkin kun pidempään yrittää jotain touhuta, esimerkiksi siivota, niin alkaa heikottaan ihan vietävästi :/ Nukkua voisin vaikka kokoajan :D Ehkäpä tää tästä alkaa helpottamaan pikkuhiljaa....pääsisi nauttimaan tästä raskaudesta :) Masun kasvuakin täällä jo odotellaan, pikkasen jo kyllä näkyy kun on niin hoikka, mutta vielä saa oikeilla vaatteilla peitettyä.. ;) Kauhea hinku vaan olisi jo nähdä tämä meidän pikku Rakkaus ekan kerran!! :) <3 meillä np-ultra tosiaan vasta 9.1... : niinkin lähellä, mut toisaalta kauheen kaukana... :d>
 
Ihanaa ja onnekasta uutta vuotta kaikille!:)

Loma hurahti ohi hetkessä, ja mielellään sitä olisi vielä jatkanut.. Nyt kuitenkin jälleen työn parissa, ja kuumeisena odotellaan ensi viikkoa ja 8.pvä koittavaa Nt-ultraa.. Pahoinvointi on vähentynyt ja eilinen olikin taas sellainen superpelko-päivä, ettei kaikki ole enää hyvin..Tänään aamulla sitten kuitenkin taas melkoista pahoinvointia ja kuvotusta, että ehkä tässä nyt pitäisi vaan malttaa mielensä ja olla ajattelematta pahinta, kun kerran kohtukin on kasvanut ja masu alkanut pömpöttää. Kaipa se oli tuo runsas uni loman aikana, joka helpotti tuota pahoinvointia.. Alle viikko kuitenkin enää, ennen kuin nähdään onko siellä masukilla edelleen hyvät oltavat <3
Reilu viikko enää ylipäätään, niin sitten uskaltaisi jo hiukan hengähtää <3
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! Tästä tuleekin jännä vuosi, ajatelkaa että puolisen vuotta enää ja meidän vauvat syntyy :).

Täällä poksahti taas viikot eilen, nyt 13+1 ja joka-aamuinen oksentaminen vaan jatkuu. Tuossa muutamana päivänä tuli ykä illalla ja päivälläkin, eli sekään ei näköjään ole ihan kokonaan loppunut. Rautakuurin aloitin viime viikolla, kun olo oli niin sietämättömän heikko. Syön kuitenkin jo ihan kohtuullisesti, eli tuntuu siltä että olon pitäisi kohentua, joten ajattelin kokeilla nyt että auttaisiko tuo rauta.

Lomalla on kyllä ollut ihana olla, pojatkin on nukkuneet aamuisin kasiin-ysiin, vaikka käyvät illalla ihan normaalisti kasin jälkeen nukkumaan. Itsekin olen siis saanut vedellä oikein huippu-unia. Uutenavuotena kyllä valvottiin koko porukka puoleen yöhön, mutta viime yönä sitten nukuttiinkin taas kellon ympäri :).

Neeuska, mä surffailen vaunuja netissä joka viikko :). En millään osaa päättää mitkä haluaisin. Poikien yhdistelmät on laitettu eteenpäin ja meiltä löytyy vaan Teutonian Timmyt (eli siis naama menosuuntaan -rattaat), joista tykkään ihan älyttömästi. Kakkonen siirtyi niihin ollessaan noin 10kk, eli nyt on siis hakusessa yhdistelmät, jotka olisi todennäköisesti käytössä noin vuoden. Isot renkaat pitää olla, koska joudun kuskaamaan esikoista eskariin ja kakkosta kerhoon ja talvella tiet ei ole aina vielä aamuisin auratut. Teutoniat meillä lienee taas ykkösvalinta, mutta täytyy katsella ostetaanko uusina vai käytetyt. Samoin pinnistä jo metsästän, kun haluan saman pienen pinniksen,  mikä pojilla oli ja sitä ei enää valmisteta, joten netistä katselen.
 
Hei kaikille ja ihanaa uuttavuotta :) täällä kovasti pahoinvoinnin lomassa odotellaan NP-ultraa joka on ma 7.1 klo 8.40, minulla itsellä on kauhea pelko ja ahdistus siitä että mikä on veriseulan tulos downin suhteen ja onko turvotusta liikaa yms... Hirveän hermoja raastavaa. Sitä kun on jo niin rakastunut tähän pieneen ihmeeseen <3 sydän ääniä on kuunneltu dopplerilla kotona ja on kyllä maailman ihanin ääni <3
 
Hyvää uutta vuotta! Jännä vuosi tulossa :)

Tsemppiä myös kaikille tuleviin ultriin!

Jouluna kerrottiin sukulaisille tulevasta vauvasta, paras reaktio tuli mummolta, joka uutisen kuultuaan oli pitkän aikaa hiljaa ja lopulta kysyi: oliko se vahinko?! Olin kyllä kieltämättä vähän loukkaantunut, mutta samalla hyvinkin huvittunut kysymyksestä. Meillä on kuitenkin jo yksi lapsi ja itsellä ikää 30v eli teinejä ei enää olla :) no mutta muuten kaikki oli tosi iloisia uutisesta ja kyllä mummokin sitten soitteli jälkikäteen ja onitteli.

Olo on ollut tosi heikko ja väsynyt jo pitkään, pyörryttääkin vähän väliä. Olen seuraillut verenpaineita kotona ja lukemat on ihan hyvät, joten eilen ostin sitten rautaa ja ajattelin kuurin aloittaa, josko johtuisi siitä.

Vaunuja/rattaita katsellaan täälläkin harvase päivä, kauhea mietintä päällä minkälaiset olisi järkevä hankkia. Meillä on esikoisen yhdistelmät vielä rattaina käytössä, mutta en niistä niin kovin välitä ja mieli tekisi ostaa uudet. Ja meillä ikäeroa tulee 1v10kk niin tuplia olen ajatellut. Jotenkin tällä hetkellä kiehtoo peräkkäin istuttavat rattaat, kun niistä saisi sitten sen sisarusistuimen pois jos esikko ei viihdykään kovin pitkään enää rattaissa. Vaikeita juttuja :)


 
Iloista uutta vuotta!

Täälläkin aloitettu jo miettimään uusia yhdistelmiä. Ehkä hieman ajoissa :D Aikaisemmat yhdistelmät mitkä meillä aion antaa pois, kun en tykkää niiden selkäsäätö systeemistä. Muutamaan otteeseen hermot mennyt ja pari kertaa hajonnutkin. Nyt olen löytänyt yhdistelmät mitkä ainakin netissä näyttävät hyvältä :) Pitäs vaan ennen ostopäätöstä käydä tutkimassa kauppojen valikoimaa. Uusissa rattaissa vois vielä ennen uuden syntymää kuskailla esikoista :)
 
Hmm, kylläpäs onkin hamkala asia tuo vaunujen valinta. :D Muillakin kun mulla siis... Itse en ole ikinä tykännyt noista päällekäin istuttavista, enkä myöskään niistä, joissa on pienet etupyörät. Noi Oran vaunut oli niin hyvät talvella kun on isot pyörät, niillä meni vaikka oli 20cm lunta maassa. :)

 Olen tykännyt Emmaljungan tuplista, mutta ne on tähän elämäntilanteeseen vähän tyyriit, joten ajattelin netistä kattella käytettyinä, olisi alussa sitten tuplat käytössä ja ehkä sitten esikon kasvaessa riittäisi noihin meidän vanhoihin sellanen seisomalauta.. hmmm vaikeita päätöksiä. Onneksi tässä on vielä aikaa pohtia :)
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille <3 Tämä on meidän vuosi! 

Neeuska, meillä on Oran vaunut vuosimallia 2010 ja ovat palvelleet jo kahden lapsen kanssa ja tuleevat palvelemaan vielä tämän kolmannenkin kanssa. Ne on aivain huiput, en mihinkään vaihtaisi niitä ja hyvin tuntuu kestävän. 
Tuplat meillä on Emmaljungan Twin City Crossit eli vierekkäin istuttavat yhdistelmämalliset, vuosimallia 2008. Ne on aivan uudenveroiset, ostin ne käytettynä huuto.netistä jotka oli palvelleet ennen meitä kaksilla sisaruksilla. Ilmeisesti ei kovin kauaa. Ja ollaan oltu niihinkin erittäin tyytyväisiä, ikäero meille tuli esikoiselle ja toiselle 1v 4kk. Nyt ikäeroa tulee 1v 6kk joten hyvin pärjätään vanhoilla vaunuilla. Esikoinen on 3vee ens kesänä joten hänelle ostetaan pyörä tai sit seisomalauta. 
Itse vierastan myös peräkkäin meneviä kun haluttiin että molemmat lapset näkeevät eteenpäin samalla tavalla joten siksi haluttiin vierekkäin istuttavat. Ja meille ei myös sovi pienirenkaiset, täytyy päästä maastossa kun maastossa. Ja lumessa myös. 
Nyt talvella esikoinen matkustaa rattikelkalla joten ollaan käytetty Oran vaunuja mutta sillon tällön myös tuplat olleet käytössä. Ei siis hukkaostos. 

Ihanaa kun monella on tänään ultra! Ja toivottavasti kaikki saa niitä hyviä uutisia. :) Itsellä odotettavaa vielä, 8.1 päästään kurkkaamaan massuun! 

Täällä myös pahoinvointi jatkuu. Ehkä nyt parina päivänä hiukan helpottanu, ei oo ihan aamusta iltaan kestävää pahoinvointia enää. Sydänääniä on tullu kuunneltua, muuten olisin ihan paniikissa. 
 
Ihanaa uutta vuotta kaikille! :)

Minä oon taas kattellut turvakaukaloita. Kertokaahan viisaammat, millainen turvakaukalo on hyvä? Onko kaukalo telakalla turvallisempi? Meillä on kaksi autoa ja olisi tietysti kiva, jos kaukalo olisi kuitenkin kohtuu helposti siirrettävissä autosta toiseen. Mihin muuhun tulee kiinnittää huomiota kuin vauvan asentoon ja siihen, että se olisi mieluiten säädettävissä? Mitkä merkit on hyviä? Jne. :)

Tänään on viikkoja kasassa 13+4 ja toinen neuvola käynti. parin tunnin päästä. :) Olo on mitä mainioin ollut jo viikolta 10 asti ja onneksi ei enää niin väsytäkään. Tsemppiä Mariannulle että pahan olon kanssa helpottaisi, se ei oo kyllä mukavaa. :/
 
Piti tulla vielä noita tuplia kommentoimaan. Meillä pojilla on ikäeroa 2v3kk ja tuplat oli  käytössä noin puoli vuotta. Puistoon yms kuljettiin aina rattaat + seisontalauta-yhdistelmällä, tuplia käytettiin vaan päiväuniaikaan, kun esikoinen ei tuolloin suostunut enää nukkumaan päikkäreitä, mutta rattaisiin nukahti aina :). Ja pidemmillä reissuilla, esim. Korkeasaari, Muumimaailma, yms oli ihan kiva olla tuplat, niin molemmat lapset sai levähtää. Mutta tuon puolen vuoden jälkeen myin ne eteenpäin (ja myös ostettiin ne käytettyinä). Meillä oli ne Babyweltin kapeat vierekkäinistuttavat ja tykkäsin niistä kovasti, olivat pienet ja näppärät.

Ihanaa, soitin äsken neuvolaan ja pääsen tänään iltapäivällä sinne ottamaan hemoglobiinin ja myöskin viimein sen influenssarokotteen. Rokotetta pähkin pitkään, mutta lähinnä mun penissilliiniallergian takia sitten lopulta kuitenkin siihen päädyin, mulle  kun on raskausaikana välillä todella vaikeaa löytää antibioottia, joten rupesin pelkäämään noita influenssan jälkitauteja. Ja päiväkodissa jylläsi jo ennen joululomaa influenssa, joten josko nyt ehtisin saada sen suojan.

Joku kyseli turvakaukaloista, meillä oli pojilla Britaxin BabySafe ja sama hommataan nytkin, kun tuo isofix-telakka sattuu olemaan vielä tallella. Ja siihen sitten sopivat matkarattaat (jotka on nekin jo ehditty myydä eteenpäin...). Se oli musta ihan kiva kaukalo, mutta varmaan on monia ihan yhtä hyviä. Mä tykkään tosta telakasta, on niin helppo vaan napasauttaa kaukalo autoon.
 
Viikot vaan vilahtaa, hassua et täs mennään jo neljännellä kuulla !!!:D Alkuraskauden oireet alkanu pikkuhiljaa väistymään, ainoastaan väsymys on edelleen seurana. Mää oon kans vaunuja kattonu kovasti, tuplia, koska ikäeroksi tulee esikoisen kans vain 1v 9kk. Tällä hetkellä oon kahden vaiheilla: Bumbleride indie Twin-tuplarattaat tai sitten Carenan-tupla rattaat... Hintaero noillla on huimat 500€ :O Joten täytyy vähän viel punnita tätä tilannetta.. Meil oli esikoisesta Beitaxin BabySafe-turvakaukalo ja telakka ja täytyy sanoa, et oli tosi hyvä !! Ollaan oltu tosi tyytyväisiä siihen. Ja kaukalo meni viel aika pitkään, johonki vuoden ikään asti, oli sen verran tilava. Tulee nyt käyttöön uudelle tulokkaalle :)
 
Tosiaan hyvää uutta vuotta kaikille minunkin puolesta. :)

Päivittelinkin jo tonne ultraketjun puolelle, että tämänaamuisessa ultrassa oli kaikki todella hyvin! Jotenkin tuntuu hassulta, että LA aikaistui viidellä päivällä - jotenkin sitä oli niin iskostanut sen ekan arvion päähänsä. Mutta en mä pahakseni pistä, että huomenna tuleekin täyteen jo ne 12 viikkoa!

Me ollaan kateltu rattaita jonkun verran, lähinnä mietitty merkkiä ja tyyliä. Bongasin Crescentiltä kivat vaunut, jotka maksaisi alessa ~500 euroa! Enpä kyllä vielä viitsi niitä hommata ja saa nähdä millaisia vaunuja on tarjolla kotikaupungin lastentarvikaliikkeissä. Aikansa kutakin. :) Se joka tapauksessa päätettiin, että ostetaan vaunut uutena, että menevät sitten seuraavillekin lapsille!

Mulla nousi tänään taas töissä kuume ja jouduin suuntaamaan kesken päivän kotiin sairastamaan. Jo vajaan viikon on ollut lämpöä päivittäin ja töissä se sitten näyttää helposti nousevan kuumeeksi (sama tapahtui viime torstaina, kun menin töihin). Huomenna soitan työterveyshuoltoon ja koitan saada lääkärille ajan, tää kuumeilu johtuu varmaan mun neljättä viikkoa jatkuneesta räkätaudista.
 
Heippodei:) Tänään oli taas se neuvola, mitäs siellä mitattiin verenpaine ja tutkittiin kohdunsuu ja kuuneltiin sydänäänet. :) Aika lyhyt käynti oli. Mullakin toi flunssa jatkuu, saa nähdä kuinka kauan tää pyörii päällä ei oo kauhean hyvä olo:/

Noista rattaista, minäkin olen kuolannut kaikkia mahdollisia malleja mutta olen päätynyt näihin (ehkä) http://www.emmaljunga.com/fi/Lastenvaunut/Loyda_vaunumallisi/Mondial_Duo_Combi-1099.html ja tuo white leatherette :) Täytynee kyllä liikkeessä vielä käydä ihmettelemässä niitä, saavat olla kyllä hintansa väärtit sitten! Meinasin ensin kanssa ostaa käytetyt, mutta päätettiin miehen kanssa ostaa uudet jotka käyvät sitten piiiitkän pitkän aikaa varmasti. Onko joillain kokemusta noista vaunuista?:)

Heh, oon nyt tänään ollut ihan varma että olen tuntenut jotain liikettä kohdussa! vaikka se tuskin on mahdollista, istukka edessä ja esikoinen tulossa. Tosin kuuluihan ne sydänäänetkin 8+5 ;) mutta joo, toiveajattelua :)
 
Takaisin
Top