Tammikuisten NT-ultrat

Tänään NT-ultra, mutta uutiset ei olleet kauhean kivoja :sad001 joku nestekertymä sikiön vatsassa tai laajentunut virtsarakko. Yli viikko pitää odottaa, että pääsee lisätutkimuksiin. Vaihtoehtoja on kromosomiviasta kystaan, eli voi olla että tämä oli tässä tai sitten on olemassa mahdollisuus, että on joku kirurgisesti korjattavissa oleva homma. Nyt just tosi tyhjä olo.

Voi ei, tsemppiä :sad001:love017Minkähän kokoinen tämä nestekertymä oli.. Hitsi kun ymmärtäisi näistä enemmä, mietin vaan mistä tietää onko se mahalaukku vai nestekertymä vai laajentunut virtsarakko. Meillä nimenomaan kätilö mainitsi että tämä tässä on nestettä ja se osoittaa että sikiön mahassa on nestettä, eli osaa niellä lapsivettä. Ja se oli niinku hyvä asia. Ja ihan selkeästi nähtävä sellanen musta pyöreähkö kohta siellä aika alhaalla "mahassa"
 
Hei! Saako riskiluvut muuten tietää jo nt ultrassa?

Joissain paikkakunnilla ne lasketaan suoraan siellä odotellessa, toisissa saa jälkikäteen postissa tiedon (tai omapostissa ilmeisesti näkyy usein jo muutaman tunnin päästä).
 
Joissain paikkakunnilla ne lasketaan suoraan siellä odotellessa, toisissa saa jälkikäteen postissa tiedon (tai omapostissa ilmeisesti näkyy usein jo muutaman tunnin päästä).

Juu en muista yhtään miten esikoisesta oli :happy:
 
Juu en muista yhtään miten esikoisesta oli :happy:

Mihin sairaanhoitopiiriin kuulut? Mä en osaa sanoa muista, mut esikoisesta Hussilla tuli postissa jälkikätee ja nyt Phks alueella sai suoraan ultrassa tiedot.
 
Mihin sairaanhoitopiiriin kuulut? Mä en osaa sanoa muista, mut esikoisesta Hussilla tuli postissa jälkikätee ja nyt Phks alueella sai suoraan ultrassa tiedot.

Siun soten alueella oon :happy: ehkä tuli joku kirje esikoisesta tai sit ei en muista :laughing002
 
Hei! Saako riskiluvut muuten tietää jo nt ultrassa?

Mulle sanottiin, että samana päivänä tulee soitto, jos luvuissa on jotain huolestuttavaa, jos ei ole huolta, tulee postissa parin viikon kuluttua kirje.

Maanantaina kävin siis nt-ultrassa, ja se oli kyllä raastavin kokemus pitkiin aikoihin. Aamusta asti olin tärinöissä jännityksestä (edellinen kokemus ultrasta oli tyhjän kuhdun löytäminen ja sitä seurannut kemiallinen tyhjennys), onneksi aika oli heti kahdeksalta :D Kun ruudulla näkyi pieni elämän alku, kaikki jännitys purkautui ja taisi pieni "huutoitku" päästä... Hetki meni kootessa itseä siinä, ennenkuin ymmärsin edes mitä kätilö minulle puhui :D. Kaikki oli hyvin ja laskettu aika siirtyi parilla päivällä aikaisemmaksi.
 
Mulle sanottiin, että samana päivänä tulee soitto, jos luvuissa on jotain huolestuttavaa, jos ei ole huolta, tulee postissa parin viikon kuluttua kirje.

Maanantaina kävin siis nt-ultrassa, ja se oli kyllä raastavin kokemus pitkiin aikoihin. Aamusta asti olin tärinöissä jännityksestä (edellinen kokemus ultrasta oli tyhjän kuhdun löytäminen ja sitä seurannut kemiallinen tyhjennys), onneksi aika oli heti kahdeksalta :D Kun ruudulla näkyi pieni elämän alku, kaikki jännitys purkautui ja taisi pieni "huutoitku" päästä... Hetki meni kootessa itseä siinä, ennenkuin ymmärsin edes mitä kätilö minulle puhui :D. Kaikki oli hyvin ja laskettu aika siirtyi parilla päivällä aikaisemmaksi.

Joo sainkin eilen riskiluvut, kannasta katsoin kaikki onneks hyvin :happy:
 
Yksi pieni kysta sieltä myös löytyi - onko kellään kokemusta niistä, voiko ne aiheuttaa jotain hankaluuksia? Kätilö ei ollut mitenkään huolissaan, mutta itse aloin sitä miettiä nyt jälkeenpäin.
 
Yksi pieni kysta sieltä myös löytyi - onko kellään kokemusta niistä, voiko ne aiheuttaa jotain hankaluuksia? Kätilö ei ollut mitenkään huolissaan, mutta itse aloin sitä miettiä nyt jälkeenpäin.

Yleensä kystat häviää itsellään, joskus vuotavat verta ja tuntuvat ikäviltä, mutta ihan vaarattomia ovat. Ja yleisiä, suurimmalla osalla ne vain tulevat ja menevät, ilman että niistä edes tietää. Ja aina äitipolille ja neuvolaan saa olla yhteydessä, jos huolettaa/tulee outoja tuntemuksia tms.
 
Takaisin
Top