Tammikuisten NT-ultrat

Mulle ainakin tuli ultran ajanvarauslippulappusten mukana kysely suostumuksesta luovuttaa näyte ja tietoja Biopankkiin, https://www.biopankki.fi/ Henk koht ei tarvinut miettiä kahta kertaa, olin ajatellut lähettää suostumuksen tuonne jo aiemminkin.
 
Mullakin ultra menee juuri juhannuksen jälkeiselle maanantaille 22.6. Juhannuksena kokoonnutaan aina koko suvulla mökille, joten hirmuisesti olisin siellä halunnut raskaudesta kertoa jos kaikki hyvin. Mietin et josko kävisi ennen juhannusta vielä uudelleen varhaisultrassa ja kertois sitten kuitenkin. En tiesä
 
Joku annan luvan /en anna lupaa tietojeni myöhempää säilytystä ja tutkimustyötä varten -lappu . Ja täältä noi labrat menee Turun yliopistolliseen, joten ei varmaan ole maanlaajuinen juttu... Mutta oli mielestäni outoa, aiemmissa raskauksissa ei tällaisia suostumuslappuja olla täytelty. Toisekseen kaikki tuollaiset saisi mun mielestä olla sähköisiä tai ainakin kulkea suoraan neuvolasta eteenpäin.
Se on biopankkia varten, mikäli siihen haluat liittyä. Näin ainakin meillä pyydettiin suostumus. Äitini on suositellut, kun ylipäänsä ne tutkitaan perusteellisemmin ja niistä saatetaan olla yhteydessä, että haluaako laajempiin tutkimuksiin. Itsellä on sairaus, jonka periytymistä mietin kovasti. Kaikki tutkimus koen olevan itselläni ainakin vain plussaa.
 
Mulla meni tympiän myöhään nt ultra aika. Vasta 29.6 :shifty: sillon pitäs omien laskujen mukaan olla 13+2 ja neuvolan mukaan 13+4 ja sen eilisen ultran mukaan 12+0. Mähän kerkesin iloitsee eilen että jess kaikki hyvin ei tarvi olla huolissaan. Mutta iltaa kohden aloin miettii et hetkinen. Miksi ultra näytti et olis niin paljon pienempi ku pitäis olla. Ku eihän se nyt mitenkään päin voi olla mahdollista et nyt ois vasta 8+3 9+5 sijaan koska sit se tarkottas sitä et tein vahvan positiivisen testin pari päivää hedelmöittymisen jälkeen o_O ja eihän se nyt mahdollista oo. Meinas kyllä että mittausvirhe saattoi eilen olla et siks mennään neuvolan arvion mukaan edelleen. Mut mä vatvon nyt silti tätä hommaa. Sillä nyt sit tuntuu ikuisuudelta odottaa tätä nt-ultra aikaa. Onko muilla ollu kokemuksia siitä et alkio vastannut pienempää kun pitäisi olla mut silti menny kaikki hyvin?
 
Mullakin ultra menee juuri juhannuksen jälkeiselle maanantaille 22.6. Juhannuksena kokoonnutaan aina koko suvulla mökille, joten hirmuisesti olisin siellä halunnut raskaudesta kertoa jos kaikki hyvin. Mietin et josko kävisi ennen juhannusta vielä uudelleen varhaisultrassa ja kertois sitten kuitenkin. En tiesä
Sama fiilis täällä. Mulla ultrakin samana päivänä. Ja olisin ennen juhannusta halunnut jo sinne. Nyt sit miettiny uudestaan yksityiselle menoa. Kävin jo 6+1 ultrassa.
 
Mulla meni tympiän myöhään nt ultra aika. Vasta 29.6 :shifty: sillon pitäs omien laskujen mukaan olla 13+2 ja neuvolan mukaan 13+4 ja sen eilisen ultran mukaan 12+0. Mähän kerkesin iloitsee eilen että jess kaikki hyvin ei tarvi olla huolissaan. Mutta iltaa kohden aloin miettii et hetkinen. Miksi ultra näytti et olis niin paljon pienempi ku pitäis olla. Ku eihän se nyt mitenkään päin voi olla mahdollista et nyt ois vasta 8+3 9+5 sijaan koska sit se tarkottas sitä et tein vahvan positiivisen testin pari päivää hedelmöittymisen jälkeen o_O ja eihän se nyt mahdollista oo. Meinas kyllä että mittausvirhe saattoi eilen olla et siks mennään neuvolan arvion mukaan edelleen. Mut mä vatvon nyt silti tätä hommaa. Sillä nyt sit tuntuu ikuisuudelta odottaa tätä nt-ultra aikaa. Onko muilla ollu kokemuksia siitä et alkio vastannut pienempää kun pitäisi olla mut silti menny kaikki hyvin?
Mulla esikoinen oli 2viikkoa pienempi kun piti. Selvis ekassa ultrassa. Piti olla 12+0 ni olikin vasta 10+0. Kaikki meni hyvin, ovulaatio oli vaan tapahtunu myöhemmin. :happy:
 
Mulla esikoinen oli 2viikkoa pienempi kun piti. Selvis ekassa ultrassa. Piti olla 12+0 ni olikin vasta 10+0. Kaikki meni hyvin, ovulaatio oli vaan tapahtunu myöhemmin. :happy:
Ompa jännä! Miten sulla tuli se eka plussa? Ku mulla tuli 24.4 eka haamu (perjantai) ja 25.4 (lauantai) jo aika vahva plussa ja ton 8+3 mukaan ois hedelmöittyminen ollu joskus samaisen viikon maanantai tai siitä ennen olleena viikonloppuna. Mä oon niin varma et ovulaatio oli joko 11.4 tai 12.4 mutta voihan toki olla että oon väärässä. Mulla on joskus nuorempana ollu ihan älyttömän epätasaisen kierto. Nyt ollut muutaman vuoden aika tarkkaan joko 29 tai 30 päivää. Toki hyvin mahdollista että ovulaatio ois muutaman päivän myöhempäänkin ollut tai justiinsa mittavirhe tullu. Siinä ultra kuvassa kuitenkin luki se 8+2 +- 5 eilen. Et eihän ne tottakai oo justiinsa prikulleen 100% tarkkoja. Ehkä mä nyt yritän vaan nauttia siitä et kaikki hyvin just nyt ja olla turhaan vatvomatta tätä asiaa :grin
 
Saa nähä kuinka pitkälle mulla menee nt-ultra :rolleyes:Jos oikein ymmärsin ni saan lähetteen sinne vasta ens viikon neuvolalääkärikäynnin jälkeen. Siellä siis ultrataan ja varmistetaan viikot. Toivottavasti pääsis vielä kesäkuun puolella.
 
Ompa jännä! Miten sulla tuli se eka plussa? Ku mulla tuli 24.4 eka haamu (perjantai) ja 25.4 (lauantai) jo aika vahva plussa ja ton 8+3 mukaan ois hedelmöittyminen ollu joskus samaisen viikon maanantai tai siitä ennen olleena viikonloppuna. Mä oon niin varma et ovulaatio oli joko 11.4 tai 12.4 mutta voihan toki olla että oon väärässä. Mulla on joskus nuorempana ollu ihan älyttömän epätasaisen kierto. Nyt ollut muutaman vuoden aika tarkkaan joko 29 tai 30 päivää. Toki hyvin mahdollista että ovulaatio ois muutaman päivän myöhempäänkin ollut tai justiinsa mittavirhe tullu. Siinä ultra kuvassa kuitenkin luki se 8+2 +- 5 eilen. Et eihän ne tottakai oo justiinsa prikulleen 100% tarkkoja. Ehkä mä nyt yritän vaan nauttia siitä et kaikki hyvin just nyt ja olla turhaan vatvomatta tätä asiaa :grin
Sain plussan muistaakseni 3+3. Eli aika heti kun mahdollista. :facepalm: Tästäkin plussasin näköjään aikasin kun laskettuaika siirty 29.12 tuonne 4.1. Varhaisultrassa.
 
Olin toivonut, että eka ultra olisi jo ennen juhannusta, ja voitaisiin hyvillä mielin kertoa perheillemme tästä onnesta. Sain kuitenkin päivämääräksi 30.6... Pitkään pitäisi vielä siis jaksaa... Olen käytännössä päättänyt, etten tuhlaile rahojani varhaisultraan, etenkin kun tiedetään keskenmenonriskin vielä olevan jonkinlainen, joten periatteessa parempi mitä enemmän aikaa kuluu ja että ultrakin on vasta viikolla 12+4. Odottavan aika vain on kovin pitkä... Elän nyt neuvolalle, jonne minulla on aika viikon päästä ma 15.6. Siellä lupasivat kuulostella sydänääniä (doppleriakin ilman olin ajatellut pärjätä).
Luulen kuitenkin, että kerrotaan jo tuon 15.6. jälkeen perheille, koska näen omia vanhempiakin juhannuksena ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen. Tiedämme, että perheemme osaavat ottaa vastaan myös huonot uutiset, jos niin ikävästi sattuisi, mutta sitä en tahdo jinxata..
 
Hei. Oletteko käyneet jo NT ultraan tarvittavissa verikokeissa? Minä kävin viime pe ja tänään katsoin tulokset kannasta. Leukosyytit olivat juuri ylärajalla mutta viitearvoissa. Ymmärsin netistä lukemastani, että myös raskaus voi myös niitä nostaa. Mites muilla?
 
Hei. Oletteko käyneet jo NT ultraan tarvittavissa verikokeissa? Minä kävin viime pe ja tänään katsoin tulokset kannasta. Leukosyytit olivat juuri ylärajalla mutta viitearvoissa. Ymmärsin netistä lukemastani, että myös raskaus voi myös niitä nostaa. Mites muilla?

Mä kävin kans viime perjantaina verikokeissa. Leukosyytit oli normaalit mutta hemoglobiini oli ihan alarajoilla ja punasolut alle alarajan. Nyt odottelen, ottaako joku neuvolasta yhteyttä... Seuraako näitä kokeiden tuloksia kukaan? o_O
 
Täällä vasta ekaa käyntiä odotellaan, ylihuomista. Tässä hetkellinen ahdistus, onko siellä sittenkään mitään, onko sittenkin jokin kasvain tai mitä nyt vaan. Ollu koko koronakevään turvonnu olo, kasvot on kukkinu enemmän ku koskaan ja on muutenki ihan väsyksissä. En tiiä mistä näitä ajatuksia nyt tulee, plääh. No, ainaki käynnin jälkeen on viisaampi.
 
Mä meinasin, että soitan polille päivää tai paria ennen meidän nt-ultraa (25.6.) ja tarkistan, oisko käytännöt siinä kohtaa sittenkin ehtineet muuttua. Haluaisin niin kovasti, että mies pääsisi mukaan, etenkin nyt kun ei enää ehditty saamaan toista varhaisultra-aikaa Perhe-Artelta ennen juhannusta.
 
Mäki sain nyt vihdoin ajan nt-ultraan, on vasta 2.7. eli kolme viikkoa pitäis jaksaa odottaa. Mukana tuli 2017 kirjoitettu ohjeistus jossa luki että 1 henkilö saa tulla mukaan. Oletan että ois laittanu erillisen ohjeen jos olis jotain koronarajoituksia, joten näyttäis siltä että mies pääsee mukaan :happy: Aika on tosin erittäin huono kun on keskellä päivää ja mies käy töissä toisella paikkakunnalla joten varmaa ei ole silti että pääseekö oikeesti mukaan.
 
Mä kävin kans viime perjantaina verikokeissa. Leukosyytit oli normaalit mutta hemoglobiini oli ihan alarajoilla ja punasolut alle alarajan. Nyt odottelen, ottaako joku neuvolasta yhteyttä... Seuraako näitä kokeiden tuloksia kukaan? o_O
Mulla oli leukosyytit kans jopa 15, mutta käsitin tosissaan kanssa että raskaus yksistään voi niitä jo nostaa. Ja kuitenkin ton verran vaan koholla joten en ole huolissani :p
 
Koskeekohan tuo myös naistenklinikan sikiötutkimusyksikköä joka on siinä haartmaninkadulla? Voikohan mies tulla mukaan?
 
Takaisin
Top