Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Sarsabutt!

Meillä onkin näköjään tänään henkilökohtaisten utelujen päivä. :tears: Minulta kyseli ensin meidän työpaikan siivooja esikoisen kuulumisia ja sitten kysäisi: "Mutta yksi lapsiko riittää?" :No Evil Monkey: Vastaukseni oli luokkaa "ehkä, saa nyt nähdä" (ei se kyllä sille naiselle kuulu muutenkaan tippaakaan!).

Kahvin välttelemiseen voi onneksi sanoa syyksi ihan sen, että on univaikeuksia ja haluaa kokeilla, josko kofeiinin vähentäminen auttaisi. Minä olen nimittäin todennut, että itselläni jopa aamukahvi vaikuttaa yöuniin (siis ei-raskaana, nyt raskaana ollessa unenlaatu on muutenkin mitän on). Töissä en onneksi juo kahvia muutenkaan, kun kotona on paremmat kahvit, ja olen sen verran kofeiiniherkkä, etten voi juoda ilman raskauttakaan kuin yhden kahvin päivässä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ja nyt ei maistu enää sekään...

Huomenna on sitten edessä se työmatka ja firman juhlat. Jännittää, miten siitä selviää. :Grimacing Face: Toivottavasti onnistun olemaan juomatta sen verran huomaamatta, ettei kukaan kysy mitään. En haluaisi selitellä mistään antibioottikuureista, kun olen vielä aivan surkea valehtelija.

Tervetuloa Sarsabutt!

Meillä onkin näköjään tänään henkilökohtaisten utelujen päivä. :tears: Minulta kyseli ensin meidän työpaikan siivooja esikoisen kuulumisia ja sitten kysäisi: "Mutta yksi lapsiko riittää?" :No Evil Monkey: Vastaukseni oli luokkaa "ehkä, saa nyt nähdä" (ei se kyllä sille naiselle kuulu muutenkaan tippaakaan!).

Kahvin välttelemiseen voi onneksi sanoa syyksi ihan sen, että on univaikeuksia ja haluaa kokeilla, josko kofeiinin vähentäminen auttaisi. Minä olen nimittäin todennut, että itselläni jopa aamukahvi vaikuttaa yöuniin (siis ei-raskaana, nyt raskaana ollessa unenlaatu on muutenkin mitän on). Töissä en onneksi juo kahvia muutenkaan, kun kotona on paremmat kahvit, ja olen sen verran kofeiiniherkkä, etten voi juoda ilman raskauttakaan kuin yhden kahvin päivässä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ja nyt ei maistu enää sekään...

Huomenna on sitten edessä se työmatka ja firman juhlat. Jännittää, miten siitä selviää. :Grimacing Face: Toivottavasti onnistun olemaan juomatta sen verran huomaamatta, ettei kukaan kysy mitään. En haluaisi selitellä mistään antibioottikuureista, kun olen vielä aivan surkea valehtelija.
Tuu kertomaan sitten kuulumiset, miten juhlat sujui ja kuinka onnistuit! :smiling-eyes:

Ompas nyt ollut tahdittomia kyselijöitä liikkeellä!

Mulla tuli ekaa kertaa nyt oikeesti etova olo illalla! Jännä kun se tuli aaltomaisesti aina samaan aikaan kun kohdun seudulla oli tuntemuksia. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Miten tän oman mielensä sais oikein rauhoitettua. Mua tää oireettomuus rassaa ihan hirvittävästi. Toki nyt on vasta 4+2. Sillehän ei mitään voi jos meneekin kesken tai jos kyseessä on tuulimuna. Voi kun osaisin nauttia..

Okei nyt ehkä vähän taas huokaisen helpotuksesta. Alkoi etova olo. Pala kurkussa ja asiakaskäynnillä yökkäsin asiasta josta en koskaan kyllä aiemmin ole edes hätkähtänyt. Huh, josko ne oireet alkais Mullakin. :smiling face with heart-eyes:

Millon ajattelitte kertoa raskaudesta muille? Ja jännittääkö kertoa?

Me ajateltiin kertoa molempien vanhemmille ja varmaan sisaruksillekkin varhaisultran jälkeen jo:smiling-eyes: Kavereille ja töihin sitten joskus nt-ultran jälkeen:thumbs-up:

Ja kyllä jännittää kertoa:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Varmaan tulee yllätyksenä, mutta iloisena yllätyksenä toivottavasti. Kaveriporukassa ollaan ekat kelle tulee perheenlisäystä niin sekin lisää jännitystä.

Millon ajattelitte kertoa raskaudesta muille? Ja jännittääkö kertoa?

Me ajateltiin kertoa molempien vanhemmille ja varmaan sisaruksillekkin varhaisultran jälkeen jo:smiling-eyes: Kavereille ja töihin sitten joskus nt-ultran jälkeen:thumbs-up:

Ja kyllä jännittää kertoa:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Varmaan tulee yllätyksenä, mutta iloisena yllätyksenä toivottavasti. Kaveriporukassa ollaan ekat kelle tulee perheenlisäystä niin sekin lisää jännitystä.
Mies haluaa odottaa, joten todennäköisesti kerrotaan vasta lähempänä 12 viikon rajaa. Hiukan tuottaa itselle haasteita, kun tekis mieli vaan kertoo kaikille!

Tervetuloa kaikki uudet!

Mäkin nyt kerroin ekalle töissä. Mulle oltiin laittamassa työtilausta autokorjaamoon ja sit piti kysellä, et millainenhan paikka se on, että sopiiko raskaana olevalle (koska pakokaasut, kemikaalit, hitsaus jne). :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: No todettiin sit, et kyl se sopii, eli sinänsä turhaan kerroin. Mutta se on nyt siel töidenvälittäjien tiedoissa, et jatkossa osaavat olla laittamatta mulle mitään haitallista keikkaa. Ja he eivät kerro siitä esihenkilölle tai kellekään muullekaan. Vähän jännittää vaan, et vaikuttaako se sit joihinkin päätöksiin, kun jaetaan töitä. Et meneekö joku kiva juttu sivu suun, koska oon kohta jäämässä pois tms. Välittäjä kyl vakuutti, ettei vaikuta mihinkään tuollaiseen.

Just oltiin esihlön kanssa puhuttu, et mua voitas ruveta perehdyttämään just tohon välityshommaan, josta oon ollu pitkään kiinnostunut. Et toivottavasti nyt ei sit siihen esim. vaikuta. Ärsyttää, et tällasia pitää miettiä. :No Evil Monkey:

Kerroin myös yhdelle asiakkaalle. Meidän esikoiset on melkein saman ikäiset. Olin hänelle tulkkina, kun molemmat oltiin isomahaisia. Sillon juteltiin, et esikoiset tulossa ja ohhoh onpa melkein samaan aikaan laskettu jne. Törmäsin häneen kans sit synnärillä hississä. Nyt olin hänelle taas tulkkina pitkästä aikaa ja puhuttiin lapsista. Hällä on jo toinenkin melkein 1v. Kerroin sit, et itseasiassa tein just positiivisen testin, et toista mäkin nyt odotan. :Grinning Face With Smiling Eyes:

Kellekään läheisille ei kuitenkaan olla viel kerrottu. Viikonloppuna näin perhettä ja eilen kavereita. Tuntui hassulta salailla, ku viimeks kerrottiin heti, mut myös ihan jännältä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Aateltiin siis kertoa varhaisultran jälkeen. Vähän oon jo mietiskelly, et miten ja millon sitä kellekin kertois. Toisaalta olis hauska kokeilla, kuinka pitkälle selviää, ennen kuin jää kiinni :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes::Smiling Face With Halo: Se oli kyllä viimeks niin ihanaa. Kavereille ei tuu yllätyksenä, kun tietävät yrityksestä. Tuskin perheellekään, kun oon puhunut, et useempi halutaan ja esikoinenkin sen ikäinen, et "alkaa olla jo aikakin".:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Heh. Jostainsyystä multakin vaan tupsahti ulos kun kävin hammaslääkärissä ja lääkäri oli pistämäisillään puudutetta "eihän tästä oo haittaa raskaana!?" Lääkäri vilkas mahaanpäin ja kysy kuin pitkällä oon.. (hoikka kun olen..) vähän hävettikin sit tuumata et alkupuolella vielä..

Mut tiedoksi jos jotakuta kiinnostaa, puudutetta ei viimesellä kolmanneksella

Olipa hankala yö. Heräilin paljon ja oli hankala saada enää unta. Nyt klo 5.20 nousin sängystä ja tein testin. Oli taas vahvempi viiva. Milloin sitä malttaisi lopettaa testailun. :D

Varasin eilen varhaisultraan ajan. Viikon päähän toki, ompahan sit ainakin jo seiskaviikko puolessa välissä. Jännittää!

Multa ei oo vielä kyselty suoraan, mutta epäilen että muutama jo tietäis, vaikkei mitään sano. Vähän kautta rantain ne kyselee epäilyttäviä kysymyksiä. Ärsyttävää.

Ei aiota vielä kertoa, mut jos joku kysyis, nii ehkä silloin tulis paljastettua.

Varasin eilen varhaisultraan ajan. Viikon päähän toki, ompahan sit ainakin jo seiskaviikko puolessa välissä. Jännittää!

Multa ei oo vielä kyselty suoraan, mutta epäilen että muutama jo tietäis, vaikkei mitään sano. Vähän kautta rantain ne kyselee epäilyttäviä kysymyksiä. Ärsyttävää.

Ei aiota vielä kertoa, mut jos joku kysyis, nii ehkä silloin tulis paljastettua.
Tuo on kyllä käsittämätöntä. Sen kun ei pitäisi kuulua kenellekään.. :Grimacing Face: Voi miten jännittävän lähellä sulla jo varhaisultra!!

Jännittää vähän mennä tänään töihin ku olin nyt 2 päivää pahoinvoinnin takia kotona. Eilen kyllä olo helpotti jo, toivon ettei töissä pahene ku joutuu liikkumaan:Face Without Mouth:
Ja eilen mulla tuli välillä sellasia menkkamaisia kipuja alavatsalla.

Onks muille miten oireita tullu? Osa täällä taiski olla aika oireettomia, onko teille alkanu ilmaantua vielä oireita?

Mulla oli eilen vähän repäisykipuja alavatsalla. Esim. aivastaminen sattui. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toinen nänni on kans vähän kipeä. Nännikipu oli ekoja oireita viimeks. Muuten normaali olo. Mut vasta 4+1 menossa.

Mulla 4+6 , vähän huono olo välillä. Oottelen sitä ku se alkaa sit kunnolla.. aikasemmis raskauksis kestäny nimittäin 20 viikolle asti pahoinvointi ja autossa aina huono olo et joutuu joka kerta oksentaa ku lähtee jonnekkin autolla. Sit mul tulee viel sellasia punasia pisteitä naama täytee ku oksennan et varmast kaikki tietää et oon raskaana jos näkee mut.

Rinnat alkanu vähän aristamaan ja etova olo on tullut kaveriksi. Aamulla myös huimausta. Mut oon nyt vaan tyytyväinen kun tietää että jotain siellä tapahtuu. :smiling face with heart-eyes: Nyt 4+3.

Jännittää vähän mennä tänään töihin ku olin nyt 2 päivää pahoinvoinnin takia kotona. Eilen kyllä olo helpotti jo, toivon ettei töissä pahene ku joutuu liikkumaan:Face Without Mouth:
Ja eilen mulla tuli välillä sellasia menkkamaisia kipuja alavatsalla.

Onks muille miten oireita tullu? Osa täällä taiski olla aika oireettomia, onko teille alkanu ilmaantua vielä oireita?
Mulla on pahoinvointia, unettomuutta ja itkuherkkyyttä.

Ootteko te soittanut jo neuvolaan? :) Mä ajattelin maanantaina vasta soittaa, kun sit olis 4+3.

Takaisin