Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jes, tosi hyvä merkki tuo viivan vahvistuminen, Jossu123!

Mun testi oli eilen vaan haamu, mut kuitenkin otin sen heti positiivisena, enkä spekuloinut, epäillyt tms. Ja varasin tosiaan ne neuvolat sun muut. Mietin, et vau olenpa jotenkin tosi rationaalinen ja järkevä, enkä yhtään kyseenalaista sitä testiä. Hyvä minä! :Victory Hand::Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Nooh, tänään sit oli kuitenkin pakko tehdä uusi testi, ettei vain olis ollu törkee viivanpaikka tms. :No Evil Monkey: Eilen aamulla oli rinnatkin vähän kipeet ja tänä aamuna ei sit taas mitään.

No oli se sit edelleen positiivinen ja viel vahvistunu! Jee! Sit mietin, et noniin NYT olen se rationaalinen ihminen, enkä enää kyseenalaista tätä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Korkeintaan joskus viikon päästä joku fiilistelytestaus.

(Kuitenkin huomenna taas testaamassa :Face With Tears Of Joy:)

Mut oli se kyl lopulta kiva, et tein sen testin, vaikka olikin "turhaa". Oli ihana taas jännätä ja fiilistellä sitä plussaa. Ja oon ihastellu sitä testiä pitkin päivää. Sitä testiä on paljon kivempi tuijotella, kuin sitä eilistä hailuraa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Minä haluaisin pitää raskauden salassa lähes puoleen väliin asti ihan muuten vaan..

Olen naisvaltaisella työpaikalla- jossa on vanhoja tätejä röntgen katseineen.
Mukavasti tässä sitten alkoi jo kahvi tökkimään( olen siis juonut jumbomukillisen aamukahvilla töissä). Varmasti huomataan.

Onneksi on rippijuhlat, jonka vuoksi ei päästä festareille jonne muut menossa.

Juhannus varmaan "turvallisesti" töissä.

Maha rupesi edellisessä raskaudessa pullottamaan jo selvästi vk 12- silloin on vielä kesää jäljellä.. ja pukeudun aina melko vartalonmyötäisesti..

Saa nähdä kuinka salainen operaatio tämä on :rolling::rolling:

Minä kyllä jatkan vielä testailua, kunnes saan ne leffaviivat - tosin nyt pidän useamman päivän testien välillä, niin ehtii viiva tummua. On niitä plussatestejä vaan kiva katsoa. :Smiling Face With Smiling Eyes: Minulla oli toissakierrossa kemiallinen, mutta silloin tuli vain tosi haaleita haamuja, jotka eivät vahvistuneet yhtään, joten nyt on silti luottavainen fiilis.

Minulla on myös töissä röntgenkatseisia naisihmisiä. :Grimacing Face: Viime raskaudessakin yksi työkaveri vilkuili mahaa vähän väliä jo pari viikkoa ennen kuin kerroin töissä raskaudesta. Ja tuosta keskenmenneestä raskaudesta tiedän, että kohtu kasvaa toisessa raskaudessa nopeammin kuin ensimmäisessä, joten voi kyllä tehdä tällä kertaa tiukkaa salata asia koko ensimmäisen kolmanneksen. Ja kun on vielä tämä kesäkin, niin ei voi pukeutua jättimäisiin neuleisiin niin kuin esikoisen kohdalla (tai se se vasta epäilykset herättäisikin :Face With Tears Of Joy:). Ensimmäisen kolmanneksen jälkeen kyllä haluankin kertoa asian töissä, ihan jo siksikin, että ehditään valmistautua äitiyslomaan ja miettiä, kuka hoitaa mitäkin. Viimeksi oli tosi helppoa, kun ihan jokainen meidän tiimistä pystyi tuuraamaan minua, mutta nyt esihenkilönä se ei ole ihan niin yksinkertaista.

Mulla kans tuli ekassa raskaudessa maha esiin tosi aikaisin. Rv15 ihmiset näki heti mahasta, et oon raskaana. Mä en kyl onneks niin pitkään halua salata.

Puhuttiin alustavasti, et varhaisultran jälkeen kerrottais vasta läheisimmille. Mut siihen on kyl viel se 3-4vk, joten se voi kyl helposti joillekin paljastua ennen sitäkin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Viimeks kerrottiin ekoille heti. Nyt ehkä haluun vähän säästää läheisiä, et niiden ei tarvii yhtä pitkää aikaa jännittää kuin meidän. :tears:

Sit varmaan vähän laajemmin kavereille sit nt-ultran jälkeen ja johonkin someen tms. laitetaan varmaan taas vasta loppuraskaudesta. Uus juttu tässä raskaudessa on kyl sit, et millon kerrotaan esikoiselle. Mitä te ootte aatellu? :o

Mua ei kuitenkaan haittaa, jos joskus jossain asia paljastuu. Muistan viime raskaudessa jopa miettineeni ekoina viikkoina, et toivottavasti joku kysylis jtn et se sit siinä paljastuis :Face With Tears Of Joy: Vahingossa paljastuminen olis ollu ok, mut en olis halunnu kertomalla kertoa viel. Mut on siinä salailussa myös jtn ihan hauskaa ja jännää. Sen takia ehkä lähinnä ite viel panttaan tätä tietoa, enkä viel kerro. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes::Smiling Face With Halo:

Yhelle kaverille saatan kyl kertoa piankin. Sen kanssa ollaan oltu yritysvaiheessa vertaistukena toisillemme, niin en halua sit pimittää tai esittää, et viel yritän. Toivon vaan hirveän paljon, et hänelläkin pian tärppäis!

Oon miettiny pitäiskö jo heti kertoa töissä töidenvälittäjille. Oon tulkki ja työpaikat vaihtelee laidasta laitaan. Et ne osaa sit olla laittamatta mua jonnekin hitsaamoon tms. jotka on raskaana olevilta kiellettyjä. Toisaalta en haluis viel kertoa siellä, äh. Katotaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Me aiotaan kertoa esikoiselle sitten ensimmäisen kolmanneksen lopulla/jälkeen, kun kerrotaan myös omille vanhemmille ja sisaruksille. En halua, että esikoinen joutuu suremaan mahdollista keskenmenoa, eikä hän kyllä toisaalta osaa pitää salaisuuksia, joten siinä vaiheessa saattaisi lipsahtaa tieto yhdelle sun toiselle. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Parille ystävälle kyllä kerron jo aiemmin. He tietävät yrityksestä ja keskenmenosta, niin heille voin kertoa jo ihan alussa.

Onko teillä vielä oireita? Mua huolettaa kun oon oireeton... :tears: vaikka se taitaa tässä vaiheessa olla vielä normaalia. Välillä nippailee kohdussa ja en tiiä kuvittelenko vaan vai väsyttääkö enemmän.

Mulla näyttäis olevan oireena NÄLKÄ :Smirking Face:

On toki myös kiristelyä alavatsassa ja tuntee kun käyttää vatsalihaksia tms että repäisee vähän tuolta alta. Koittanukki nyt sit jo asennoitua ja muistella miten sitä sängystä lyllerretään ylös oikeaoppisesti ja miten tavaroita nostetaan niin ettei vihlase.. Tosin lasta mulla ei ollu pyörimässä jaloissa viimeksi, niin täytyy funtsia miten nostelut hänen kans toteutetaan..

Ja toivottavasti tää johtuu nyt vaan nälästä, mut just nyt suoranaisesti Vituttaa. Kaikki. :Fisted Hand Sign:

Onko teillä vielä oireita? Mua huolettaa kun oon oireeton... :tears: vaikka se taitaa tässä vaiheessa olla vielä normaalia. Välillä nippailee kohdussa ja en tiiä kuvittelenko vaan vai väsyttääkö enemmän.

Minulla oli ekan raskauden ensimmäinen puolisko niin oireeton, että olin ihan varma, ettei vauva ole elossakaan. Menin ultraankin ihan varmana, että saisin siellä huonoja uutisia. Mutta kaikki meni oikein hyvin loppuun asti. :Smiling Face With Smiling Eyes: Keskenmennyt raskaus oli ihan yhtä oireeton kuin ensimmäinenkin, eli siitä en voi oikein päätellä mitään.

Täällä on oireena edelleen repäisykipuja ja öistä heräilyä. Väsyttää myös tosi paljon. Tänään on ollut vähän huimausta ja jotenkin etova olo.

Mulla ei ole vielä mitään oireita. Eilen aamulla oli rinnat kipeet, mut se meni ohi kun nousin ylös. Et ehkä mä vaan kuvittelin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kiinnittymisen aikoihin oli jomotusta, samoin eilen. Tänään ei yhtään mitään. Viime raskaus oli kans alkuun oireeton. Kuukautisten aikaan oli jomotusta sillon ja nännikipu tais olla ekoja kunnon oireita. 6+6 alkoi pahoinvointi. Katotaan miten nyt menee. :Eyes:

Mulla ei ole vielä mitään oireita. Eilen aamulla oli rinnat kipeet, mut se meni ohi kun nousin ylös. Et ehkä mä vaan kuvittelin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kiinnittymisen aikoihin oli jomotusta, samoin eilen. Tänään ei yhtään mitään. Viime raskaus oli kans alkuun oireeton. Kuukautisten aikaan oli jomotusta sillon ja nännikipu tais olla ekoja kunnon oireita. 6+6 alkoi pahoinvointi. Katotaan miten nyt menee. :Eyes:
Huh, ompas huojentavaa kuulla ettei tässä vaiheessa vielä tarvii ollakkaan. :smiling face with heart-eyes::tears: Nuo kemialliset on kuitenkin olleet niin että oli jos jonkinlaisia vihlaisuja ja kipuja kohdussa ja rinnat kipeät. Mutta kipeät rinnat on mulla normaali luteaalioire. Testi vahvistuu koko ajan joten ei taida olla hätää. :folded: Oon ottanut taktiikan, että joka toinen päivä teen pc ja joka toinen apteekkarin niin näen vahvistumista ja saan testata silti joka päivä. :tears:

Toisiksi ylin siltä päivältä kun tuhrutti ja ylin tänään, joten olisi varmasti harmitonta :Two-hearts:

Liitteet

• 20220509_062819.jpg
    20220509_062819.jpg
    840.1 KB · Katsottu: 18
Hei,

Uusi täällä ja aattelin tulla moikkaamaan. Rv 5+6 menossa ja yöllä heräsin pahoinvointiin ekaa kertaa.

Muitakin oireita on tässä ollut jo tovin. Testin tein päivää jälkeen kuukautisten oletettua alkamispäivää, koska heräsin 4 aamuna etovaan oloon. Plussahan sieltä tuli. Rinnat ovat olleet ovulaation jälkeen oikeastaan kipeät/arat kokoajan. Lisäksi eilen ilmestyi vatsaan tunne, niinkuin se kasvais kokoajan. Kiristää.

Ensimmäinen neuvola on varattuna vasta 31. päivä. Jouduin olemaan yhteydessä sinne jo viimeviikolla, sillä mun syke on alkanut nousta tosi herkästi. Joudunkin sydänfilmiin ja labroihin tällä viikolla...

Pelottaa että kuinka vaikee raskaus on tulossa

Hei,

Uusi täällä ja aattelin tulla moikkaamaan. Rv 5+6 menossa ja yöllä heräsin pahoinvointiin ekaa kertaa.

Muitakin oireita on tässä ollut jo tovin. Testin tein päivää jälkeen kuukautisten oletettua alkamispäivää, koska heräsin 4 aamuna etovaan oloon. Plussahan sieltä tuli. Rinnat ovat olleet ovulaation jälkeen oikeastaan kipeät/arat kokoajan. Lisäksi eilen ilmestyi vatsaan tunne, niinkuin se kasvais kokoajan. Kiristää.

Ensimmäinen neuvola on varattuna vasta 31. päivä. Jouduin olemaan yhteydessä sinne jo viimeviikolla, sillä mun syke on alkanut nousta tosi herkästi. Joudunkin sydänfilmiin ja labroihin tällä viikolla...

Pelottaa että kuinka vaikee raskaus on tulossa
Kiva kun tulee uusia! Onnea plussasta. :smiling face with heart-eyes: Toivottavasti oireet helpottaa jossain kohtaa eikä raskaus olisi kovin vaikea. :folded::Two-hearts:

Moikka Dippinappi! Kiva saada lisää höpöttelijöitä tänne! Ja tsemppiä oireisiin. Itellä ei ollu tota sykkeiden nousua viime raskaudessa, mut oon kuullu kyl, et monilla sitä on ollu. Hyvä kuitenkin, et tsekataan. :smiling-eyes:

Onneksi suurimmalla osalla oireet alkaa helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen. Se kyl silloin ekoilla viikoilla tuntuu ikuisuuden pitkältä ajalta silti. Mut niihin myös jollain tasolla tottuu. Tai sitten aika kultaa muistot :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tervetuloa Dippinappi! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Minulla on leposykkeet taas laskussa, mikä kyllä vähän huolestuttaa, mutta toisaalta raskaustestin viiva oli vahvistunut hienosti. :Face Without Mouth: Vähän kyllä kiroilen koko Fitbitin olemassaoloa, kun tarkkailen noita leposykkeitä ihan liikaa. Ei-leposykkeet huitelevat kyllä edelleen ties missä lukemissa. Nytkin olen rasvanpolttoalueella, vaikka istun vain tietokoneella. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Kiitos kaikki. Yleensä en kirjoittele foorumeille, mutta tuntuu että tässä raskaudessa on kiva saada vähä vertaistukea.

Itellä leposyke on ihan normaali, mutta kun lähden liikkeelle, esim kävelen olohuoneesta keittiöön, syke nousee helposti sataan ja kevyellä kävelylenkillä syke heittää jo 140.

Vähän kyllä kiroilen koko Fitbitin olemassaoloa, kun tarkkailen noita leposykkeitä ihan liikaa. Ei-leposykkeet huitelevat kyllä edelleen ties missä lukemissa. Nytkin olen rasvanpolttoalueella, vaikka istun vain tietokoneella. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Jos mulla ei olis garminia, niin en edes varmaan tajuaisi, että sykkeet on korkealla. Ihmettelisin vaan outoa oloa. Tää vielä anto mulle varoituksen yhtäkkisestä korkeasta sykkeestä alle viikko ennen plussaa. Nyt tajusin että täyty liittyä jotenki tähän raskauteenn.

Tätä vatsaa en käsitä, voiko alkaa kiristämään jo näin aikasessa vaiheessa? Viimeyö oli tosi vaikea kun tuntu ettei oikein pystynyt missään asennossa nukkumaan. Aloin harkitsemaan sellaista "raskaustyynyä" :tears:

Minullakin kohtu tuntuu mahallaan nukkuessa jo ihan selkeästi. Ei nyt vielä ole varsinaisesti epämukava, mutta tuntuu kuitenkin. Ja kylkeä kääntäessä tulee yleensä repäisykipuja, mikä nyt ei ainakaan paranna yöunia.

Yh, tulipas syömisen jälkeen etova olo, ja aamupalan jälkeen oli sama homma. :Grimacing Face:

Moikka!

Kai mä tän testin jälkeen uskallan siirtyä tänne keskusteluun mukaan:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ensimmäinen lapsi meillä kyseessä ja tänään on käyty tunteet laidasta laitaan.:Face Without Mouth:

Raskauslaskurit näyttää viikoiksi 4+4 28 kierrolla ja en tiiä omaa kiertoa niin mennään sillä:Smiling Face With Smiling Eyes:

Huomenn soittelenkin neuvolaan.

Liitteet

• 20220509_201940.jpg
    20220509_201940.jpg
    817.9 KB · Katsottu: 9
Moikka!

Kai mä tän testin jälkeen uskallan siirtyä tänne keskusteluun mukaan:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ensimmäinen lapsi meillä kyseessä ja tänään on käyty tunteet laidasta laitaan.:Face Without Mouth:

Raskauslaskurit näyttää viikoiksi 4+4 28 kierrolla ja en tiiä omaa kiertoa niin mennään sillä:Smiling Face With Smiling Eyes:

Huomenn soittelenkin neuvolaan.
Ihanaa! Tervetuloa :Two-hearts::Two-hearts::folded:

Ihanaa! Tervetuloa :Two-hearts::Two-hearts::folded:

Kiitos:Two-hearts:

Mulla oireina ollu nyt jo pahaaoloa viikon ajan, onneksi en vielä oo kertakaan oksentanu ja toivottavasti en oksennakkaan:folded:

Monet hajut on alkanu myös inhottamaan ja lisäämään sitä huonovointisuutta:Upside Down Face:

Takaisin