Tammikuisten 2017 lista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Not open for further replies.
Edelleen niiden mainostaminen tällä foorumilla on kielletty:)

Minut vois lisätä listalle :) la 18.1, toinen lapsi, synnytyssairaala khks, minun ikä 25. Tarviiko muuta? :)

Kiellettyä on siis:
  • linkata Facebook, WhatsApp, tms -ryhmiä foorumikeskusteluihin
  • mainostaa Facebook, WhatsApp, tms -ryhmiä foorumikeskusteluissa tai omassa profiilissaan
  • 'huhuilla' tietoa facebook, WhatsApp, tms -ryhmistä (esim. "jos joku tietää hyvän fb-ryhmän niin laittakaa yksityisviesti")
  • Facebook, tms -ryhmiin kutsuminen yksityisviestein - tämäkin luetaan mainostamiseksi.

Ilmottaudun tammikuisiin odottajiin. Tänään kävin ultrassa, siellä hän oli ja pikkusydämen syke kuului :Heartred Itse arvioin lasketun ajan olevan 9.1, ultrassa tuli tuo 14.1.

14.1./beetta/32/PPKS/ensimmäinen

Neuvolasta kerrottiin, että laskettu aikani on se 9.1. Eli oli itse laskenut sen oikein. Ultrassa voi alussa heittää (mittavirhe?). Voiko sen vaihtaa tuohon listaan? Siinä on se 14.1. Kiitos :)
eli 9.1./beetta/32/PKKS/ensimmäinen

No huh huh! Täälläkin plussattiin tänään, olen kyllä arvellut uutisia jo yli viikon. Samalla lailla tiesin viime kerrallakin ajoissa. Ei oikein tiedä mitä tässä miettis :)

Elikkäs, 26.1/ Sufi/ 31/ KOS

Ja toinen mulla tulossa- sen voi lisätä listaan. Olen näköjään tästä sen unohtanut :)

Mä oon lukenut noi säännöt, mutten muistanut tuota "huhuilu" kohtaa.

Terveisiä ultrasta!

Pikkuisella kaikki hyvin. Oli ottanut kunnon kasvu pyrähdyksen :hug003

Napanuorakin näkyi selvästi! Oi ihana oli nähdä toisen liikkuvan ❤

Nyt toivotaan että kaikki menee hyvin, koska minulla on riskiraskaus lääkityksen takia.

Tynttiii & napero 8+4

Mun lasketun ajan voi vaihtaa ainakin näillä näkymin. Neuvolassa laskivat 10.1 :)

Alkaako liikkeet jo kahdeksanviikkosella? :o Mulle kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä kun en oo koskaan edes kuvitellut lapsia hankkivani (en ole halunnut). Mitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tapahtuu? :)

Alkaako liikkeet jo kahdeksanviikkosella? :o Mulle kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä kun en oo koskaan edes kuvitellut lapsia hankkivani (en ole halunnut). Mitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tapahtuu? :)

Joo alkaa, mutta ne eivät ole tahdonalaisia eikä äiti voi tuntea niitä. :)
Kannattaa ladata vau-sovellus tai tilata sähköpostikirje. Niissä kerrotaan kivasti, että mitä milloinkin tapahtuu.

Tuolla neuvola-ketjussa on puhuttu enemmänkin ekasta käynnistä. Pääasiassa siellä jutellaan ja jaetaan kaikenlaisia lappuja.

Alkaako liikkeet jo kahdeksanviikkosella? :eek: Mulle kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä kun en oo koskaan edes kuvitellut lapsia hankkivani (en ole halunnut). Mitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tapahtuu? :)

Kyllähän se vauva liikkumaan alkaa heti ku kykenee. Ei niitä kuitenkaan yleensä tunne kun vasta raskauden puolivälin tienoilla (sekin täysin yksilöllistä millon tuntee). Ensimmäisellä neuvolakäynnillä tarkistellaan tämänhetkistä vointia ja sairaushistoriaa itellä/suvussa, että voidaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa tarttua mahdollisiin ongelmakohtiin ja saadaan ns. lähtöarvot kaikista raskauden aikana seurattavista arvoista. Käydään läpi odotuksia ja raskauden lähtökohtia, eli tarkistellaan ruokavaliota ja liikuntatottumuksia jne. Ja ekalla neuvolakäynnillä saa neuvolakortin, jota sitten kannetaan mukana viimeiseen hetkeen asti..

Sain tänään aikaiseksi ja soitettua itelleni sen ekan neuvola-ajan. Samalla kun varasin tolle keskimmäiselle 4v neuvolaa.. Jotenkin vaikeesti sieltä sain kakistettua ulos, että tarttisin ehkä itellenikin aikaa.

Viestiketjua on nyt siivoiltu. Kuten iinaalisa muistutti, Facebook-ryhmien ym. muiden sosiaalisten medioiden ryhmien mainostaminen on foorumilla kieleetty. Kiitos iinaalisa! :)

Foorumin säännöt voitte tarkastaa osoitteesta http://forum.vau.fi/forums/foorumin-säännöt.1106/. Toistuvista sääntörikkomuksista jäsen voidaan laittaa jäähylle tai poistaa foorumilta. :pompus:

Status
Not open for further replies.
Takaisin