Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ehkä sitä varovaisesti uskaltaa ilmoittautua mukaan. Mulla siis toinen raskaus, ensimmäinen päättyi keskenmenoon rv 17+3 viime tammikuussa. Laskettu aika näyttäis olevan 20.1. Ja oon siis jo 36, eli todella fossiili ensisynnyttäjäksi :angelic:

Mulla ei oo niinkää nälkä tullu, ennemminki tän etovan olon takia on ruokahalu hävinny ja ei voi kuvitellakkaan että mitään oikein rasvasta yms ruokaa söis. Ei kiitoa pitsalle, tervetuloa appelsiinit ja salaatit

Appelsiinit on kova juttu! Ja muutkin sitrukset kuten hunajapomelot (!) ja mandariinit.

Tervetuloa Embo:) Kamala miten myöhäisinä viikoilla oot kokenu keskenmenon, pahoittelut:sorry: Mitä kävi? Ei oo pakko kertoa jos et halua.

Tervetuloa Embo:) Kamala miten myöhäisinä viikoilla oot kokenu keskenmenon, pahoittelut:sorry: Mitä kävi? Ei oo pakko kertoa jos et halua.

Oli se kamalaa. Kerron mielelläni, kun minusta on ollut terapeuttista kuulla muiden tarinoita ja minusta näistä asioista voisi kertoa ilman että ovat tabuja.

Meidän vauvalla mitattiin rv 11+6 4,2 mm niskaturvotus joka johti jatkotutkimuksiin. Seuraavassa ultrassa 14+3 hänellä oli jo turvotusta muuallakin ja kaulalla isot nestepussit. Istukkanäytteestä todettiin sitten Turnerin syndrooma eli vain yksi x-kromosomi oli hänellä ja keskenmenoriski oli 9/10. Oltais ehdottomasti jatkettu raskautta tuosta huolimatta mutta hän päätti itse toisin ja 17+3 kontrollissa todettiin menehtyneen. Tyhjennys meni sinänsä hyvin ja saatiin ihanaa kohtelua naikkarilla kaikissa vaiheissa.

Nyt oon muuttamassa joten tässä raskaudessa meen tutkimuksiin rv8 OYS:iin ettei tarvi odottaa nt-ultraan asti.

Voimia todellakin Embolle ja teille kaikille saman kokeneille. Itse yritän ottaa rennosti vaikka keskenmeno ajatuksena pelottaakin. Itse asiassa kaikki tässä hommassa pelottaa tällä hetkellä... Ja hei, täällä toinen vanha ensisynnyttäjä, mä täytän kesällä 35...

Embo, tervetuloa ja parempaa onnea tähän odotukseen<3
Mullakaan ei näy salainen ryhmä vaikka mut siihen on lisätty. Laitoin kans heti kyselyä ylläpitoon että missä vois olla vika.

Mulla on selkeesti jo nyt pesänrakennusviettu heränny kun oon kono ajan kiinni imurin varressa ja kävin läpi muun muassa kuiva-ainekaapit. Koko ajan pitäis olla hirveen siistiä ja puhdasta.

Minä oln huomannu et nyt toisessa raskaudessa pelkää sitä keskenmenon riskiä paljon enemmän. Ekan kanssa ei silleen varmaan osannu pelätä kun kaikki oli niin uutta mut kun on jo yks lapsi tuossa rinnalla niin tuntuu et panokset onkin nyt paljon korkeemmat.

Oho täällähän juteltu jo tosi paljon, oon vissiin matti myöhäinen [emoji1]. Plussasin maanantaina 7.5 ja mitä itse tuossa laskeskelin viikkoja edellisistä menkoista niin viikkoja olis 6+5 ja LA 31.12, ultraan 23.5 niin saattaa kyllä LA siirtyä ku kierto hieman epäsäännöllinen [emoji51]. Jännittää ihan sikana ku on sellanen toivottu Oho hups raskaus, toinen tulossa

Oireita oli kyl jo viikko ennen plussaa hirvee väsy, lievää pahoinvointia ja sellasta menkkamaista jomotusta. Nyt se pahoinvointi alkanu voimistuu.

Mie voisin varovasti liittyä tänne myös, maanantaina haamu ja tänää aamuna tuli sit ihan kunnon viivat.

Sekasissa tunnelmissa mennää, viikon päästä olis ollu tytön laskettu aika mut jouduttiin tekemään keskeytys itsenäisyyspäivänä.

Mie voisin varovasti liittyä tänne myös, maanantaina haamu ja tänää aamuna tuli sit ihan kunnon viivat.

Sekasissa tunnelmissa mennää, viikon päästä olis ollu tytön laskettu aika mut jouduttiin tekemään keskeytys itsenäisyyspäivänä.

Voi tää kuulostaa niin tutulta! Mä olisin kans jo äippälomalla jos kaikki olis menny hyvin. Mutta toivotaan meille molemmille parempaa onnea tällä kerralla! Ja kaikille muillekin toki myös.

Tervetuloa uusille!

Mä en oo kahden ensimmäisen kohdalla osannu pelätä raskaus aikana keskenmenoa tai paljon muutakaan, mutta nyt tuntuu siltä että voiko kaikki mennä hyvin kolmannenkin kerran. Tosin esikoisen kohdalla raskaus aika ja synnytys oli vaikeita, toinen lapsi on ollut huono nukkumaan ja haasteellinen muutenkin, nyt kolmannen odottamista odotettiin melkein kaksi vuotta, josko kaikki muu sujuisi hyvin ja helposti :rolleyes: Ainahan sitä saa toivoa :p

Eipä se hätäily mitään auta kuitenkaan. Mä olin viime kerralla todella pessimistinen kauhuskenaarioihminen mutta nyt oon jostain syystä paljon luottavaisempi. Päivä kerrallaan ja raskaaksi tuleminen (varsinkin tällä iällä!) on jo sinänsä jo lahja <3

Täällä panikoitunut äiti hei! Mitäs luulette, kun kävin tivolissa ja menin sit semmoiseen vekkulitalon kaltaiseen taloon ja sit siellä lopussa oli semmoiset pampulat joitten välistä piti mennä ja maha vähän litisty, että haittaanneko se? Ei kyllä tullut mitään oireita siitä..

Täällä panikoitunut äiti hei! Mitäs luulette, kun kävin tivolissa ja menin sit semmoiseen vekkulitalon kaltaiseen taloon ja sit siellä lopussa oli semmoiset pampulat joitten välistä piti mennä ja maha vähän litisty, että haittaanneko se? Ei kyllä tullut mitään oireita siitä..

Taitaa olla vielä nii alhaalla ja suojassa kohtu, ettei mitään hätää oo :)

Takaisin