Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille piti 2 lasta riittää mutta toisin nähtävästi kävi:joyful: alun sulattelun jälkeen ihana asia tämä on ja pienokaisesta tulee varmasti yhtä odotettu kuin muistakin. Ja se viimeinen:dummy:

Mulla on enemmän ja vähemmän ollut kuumetta nyt muutaman vuoden, mutta enemmän tää oli järkipäätös. Tai siis ei ollut enää mitään järkeviä syitä odottaa, kun nyt on työasiat mallillaan ja isoimmat asiat "ennen vauvaa"-listalta hoidettu :)

Mä kans käyn töissä, ja vapaapäivät on aika harvassa. Vielä ei mitään ongelmaa kun ei juurikaan ole mitään oireita, mutta vähän pelottaa et mitäs sit kun maha alkaa kunnolla kasvaa ja jos tulee jotain oireita ja vaivoja, fyysistä työtä kun teen. Toivon kyllä et pystyisin töissä olemaan ihan sinne virallisen äippäloman alkuun asti, mutta saa nähdä. :)
Minä pystyin olemaan loppuun asti töissä, kun ekaa odotin. Tein kanssa fyysistä työtä. Tai no pidin kuukauden kesäloman ennen äippälomaa. Musta tuntuu että se fyysinen työ auttoi pysymään kunnossa.

En pystynyt olemaan esikoista odottaessa töissä äippälomaan asti. Jouduin jäämään selkä- ja lonkkavaivojen takia jo 4kk ennen laskettua sairaslomalle. Voin sanoa, että oli kyllä piiiiitkä odotus ja kunto romahti täysin.
Toivon todella, että nyt pystyisin pidempään olemaan töissä..

Ollaan oltu yhdessä vain vähän yli vuosi, mutta tunnettu yli 10 vuotta. Kesällä 2017 päätettiin jättää ehkäisy pois, eli syksyllä alkanut ja sittemmin keskenmennyt raskaus oli toivottu. Samoin tammikuisen keskenmenon jälkeen päätettiin, että raskaus on tervetullut, joten ei käytetty välillä ehkäisyä ja uusi raskaus alkoikin huhtikuussa. Tässä iässä (36-vuotiaana) ei paljon voi odotella, jos ylipäätään haluaa lapsen saada :D

Itselle lasten haluaminen ei ole koskaan ollut itsestäänselvyys, ensimmäiset 34 vuotta meni sillee, etten joko halunnut tai en ajatellut koko asiaa. Keskityin kouluttautumiseen, työhön ja muuhun itseni kehittämiseen. Parisuhteitakin on ollut, mutta lapsiasia realisoitui ensimmäisen kerran vasta 35-vuotiaana, jolloin puolestaan halu saada lapsi oli yhtäkkiä todella voimakas. Selvästi siis täysin biologinen ilmiö, kun keho yrittää kertoa, että lisäänny nyt vanha ihminen hyvän sään aikana, mikäli ylipäätään meinaat ;)

Tiedostan toki, että riskit ovat mun ikäisellä jo niin suuret, että voin aivan hyvin jäädä ilman. Mutta silti oon mielestäni tehnyt elämässäni ne valinnat, jotka on juuri sillä hetkellä kuulunutkin tehdä <3

Ollaan oltu yhessä jo kauan ja lapsiasia oli jo tulossa meidän väliin kun mies aina vaan sanoi et ei oo valmis... lopulta keskustelut hänen vanhempien kanssa auttoi ja helmikuussa tehtiin päätös siitä et lapsi saa tulla. No itsehän olin jo niin kauan odottanut, että hankin ovulaatiotestejä kasan ja kun niitä käytettiin niin tärppäs, ainakin kovasti toivon niin, 6+4 tänään ja lauantaina ultraan, jännittää...

Sama täällä! Huippua että sun mieskin lämpeni ajatukselle. Mulla poikaystävä myös vitkasteli mutta onneks seki alko sit lopulta vauvakuumeileen[emoji5] tsemii ultraan! Mulla parin viikon päästä edessä. Nyt rv 6+0

Heippa!

Täällä ois laskurin mukaan la 6.1. Ennestään on kesällä täyttävä 3v tyttö ja nyt sitte odotellaan pikkusisarusta hänelle. Pari kuukautta sitten km, joten jännään tässä nyt sitten.. Hieman on pelko lisääntynyt kun niukkaa vuotoa kera 1x hetken kivut oli tuossa pari päivää sitten. Huomenna onneks pääsee neuvolaan tarkastamaan että näkyykö sielä mitään ja löytyiskö syytä vuodolle tai hetkelliselle kivulle mikä siis oli verrattavissa aikaisemman keskenmenon kipuihin mutta kesti vain n. Puolisen tuntia. Toivottavasti ei nyt kovin sekava teksti ollut. Ja onnea kaikille muille odotukseen ❤️❤️

Vastas 5+4 ja jotain ihan pientä näky muttei varmaa. Mut oikeassa paikassa ja kaikki niin kun pitää. Vielä tässä vaiheessa ei syke edes välttämättä näy vaan von ihan päivästä kiinni

Tsemppiä ultriin! Itsellekin tulee sellainen olo näitä juttuja lukiessa, että pitäiskö vaan varata yksityiseltä ultra. Julkisen ultraan on vielä 2 viikkoa eikä malttais odottaa.

Ihuna, vastasiko tuo 5+4 sun omia laskuja? :) Ei ihme, jos ei syke näkynyt vielä tuossa vaiheessa. Eikös sen pitäiskin näkyä vasta aikaisintaan 6+ jotain.

Uusi odottaja ilmoittautuu! Ikää on jo 38v ja kolmas lapsi olisi tulossa, jos kaikki menee hyvin :Heartpink Tällä hetkellä jotain rv 5+5, ja mulla on lyhyt kierto joten lasketun ajan määrittäminen menee aina alussa pieleen, nyt näyttäisi olevan 12.1.

Vasta varasin ajan neuvolaan enkä tiedä onko siellä ultrausmahdollisuus, oli ainakin pari vuotta sitten vielä. Jännittää ja etoo ja ajatukset on koko ajan raskaudessa. Tämä oli aikamoinen yllätysraskaus mutta mieluinen sellainen :sign19

Hei yksityisen miettijät,helsingistä löyty hyvä ja kohtuuhintainen ultra...apua...se nimi oli altra...tai jotain sinnepäin,mäkitorpantie 3,osote jäi mieleen,mut nimi ei:laughing025

Hei yksityisen miettijät,helsingistä löyty hyvä ja kohtuuhintainen ultra...apua...se nimi oli altra...tai jotain sinnepäin,mäkitorpantie 3,osote jäi mieleen,mut nimi ei:laughing025
Perhe Arte :hilarious:
Siellä juuri käytiin tänään ja voi vain kehua! Ihanaa palvelua ja hintakin vain 79€

Takaisin