Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tein vapun alla vain yhden testin jossa niin vahva viiva etten oo tehny enempiä. Varhaisultraa en oo varannu edes vielä. Jotenkin ajattelin että odotan ekan neuvolan ja katson sitten. Mulla siis menossa vkot 7+1 ja neuvola vasta 28.5.
Sellaista kysyn, että onko muilla ollu allergian kanssa hankaluuksia nyt? Mä oon ihan tukossa ja yöunet jääneet vähille...

Mulla koivuallergia, soitin työterveyslääkärille kun olin muutamaa päivää aiemmin plussannut ja kerroin olevani raskaana. Aiemmin olen ’pärjännyt’ kestinellä, mutta nyt pitäisi käyttää paikallisvalmisteita. Nyt hoitona Lomudal silmätippoja ja Flixonase nenäsumutetta. Oireina ollut silmien kutina ja kestonuha. Nyt pärjään, mutta ei noi nyt oireita ole kokonaan vienyt pois. :inpain:

miulle esikoisesta sanottiin et jos aivan pakko on ottaa nii sit silloin tällöin voi ottaa allergialääkkeen, mut jos tuntuu et pärjää ilmanki niin se on parempi :inpain:

Tämä ensimmäinen kolmannes on kyllä yhtä tuskaa oman pään sisällä jos ei muuten.
Voi kun täälläkin kuuluisi jo alkuraskaudessa ultraääni, mutta ei:bored:

Onko muut muuten töissä vai kotona arkisin? Itsreoon hoitovapaalla eikä taida jäädä montaa viikkoa töitä väliin kun sitten alkaisi uusi äippäloma:happy:

Itse olen töissä :) palasin hoitovapaalta tammikuussa, kun esikoinen meni päiväkotiin.

Kolmivuorotyössä oon, reilu kuukausi sitten palailen töihin hoitovapaalta. Ja oisin kyl ihan valmis jo jäämään kotiin.

Mä oon kotona hoitovapaalla. Pitäs syksyllä mennä pariksi kuukaudeksi töihin. Ei onnistunut tää miun ajoitus 2 äippälomaa putkeen.

Aaargh. Heti aamusta kun nousi sängystä niin paha olo.

Jes, minut on näköjään hyväksytty salaiseen ryhmään.:happy:

Töissä oon ja tänään pitäis just pitää presentaatio noin 60 ihmiselle. Kiva kun meikatessakin nyt aamulla tuntu et välil pitää istua kun ei saa henkeä ja alkaa huippaa :/

Töissä oon ja tänään pitäis just pitää presentaatio noin 60 ihmiselle. Kiva kun meikatessakin nyt aamulla tuntu et välil pitää istua kun ei saa henkeä ja alkaa huippaa :/
Täällä myös huimaus alkanut vaivaamaan. Ei tuu mitään edes yrityksestä siivota kotia.. Aaargh

Täälläkin paha huimaus. Eilen googlettelin jo asiaa, että mitä tää meinaa. Mulla on alhainen verenpaine normaalisti, joten nyt varmaan vielä alhaisempi :dead:

Täälläkin paha huimaus. Eilen googlettelin jo asiaa, että mitä tää meinaa. Mulla on alhainen verenpaine normaalisti, joten nyt varmaan vielä alhaisempi :dead:

Mulla oli toisessa raskaudessa myös alhainen verenpaine, yläpaine oli välillä alle 100, neuvolassa antoivat jopa salmiakin syönti luvan... ei mulla siihen mikään auttanut, itse piti vain ottaa kumartumiset/nousemiset rauhallisesti että paineet pääs tasaantumaan...

Joo luin myös tosta salmiakista ja mietin, että olisko paha syödä sitä vähän päivässä, jos se auttaisi. Mulla tosiaan muistaakseni sadan pinnassa jo normaalistikin, niin pitää kyllä ensi maanantaina mittauttaa.

Töissähän sitä käydään. Miesvaltaisella alalla. Työhön sisältyy paljon matkustamista ja kokouksia yms. Onneksi ei ole mitään oireita :)

Meillä jää mies hoitamaan vauvaa vanhempainvapaalle. Itse palaan takaisin töihin niinpian kuin on vaan mahdollista. Viimeistään kesän korvilla kun työt alkavat kunnolla painaa päälle.

Salmiakin ja lakritsin syöntiä ei suositella nykyään ollenkaan. Siinä on glykyrritsiini nimistä ainetta joka voi vissiin pahimmillaan aiheuttaa keskenmenon tai kehityshäiriöitä.

Joo salmiakkia ei suositella kuulemma ollenkaan nykyään:sorry:
Mulla ei huimausta oo koskaan ollu.
Laitoin eilen pyynnön salaiseen. Saa nähdä milloin pääsee.

Hei kaikille! Minä olen se vau.fi-sivuston päätoimittaja, jonka harteilla lepää muun muassa juttutuotanto ja "suurten suuntaviivojen" vetäminen niin artikkelipuolella kuin täällä foorumillakin :) Lisää minusta voipi lukea vaikkapa täältä.

Meiltä on toivottu foorumille uudistuksia, jotka helpottaisivat jäsenten keskinäistä tutuksi tulemista, ja toive on nyt kuultu! Tulette näkemään lähipäivinä muutakin lisähauskaa täällä foorumilla, mutta odottajaryhmiin on tulossa oma osionsa.

Pyysin Uusperhesatua tarttumaan toimeen heti eilen: Jokaiseen odottajaryhmään on nyt ilmestynyt avoimelle puolelle kymmenen threadia, jossa kysellään simppeleitä asioita teistä – kuten vaikkapa asuinpaikkaa tai ammattia. Näiden tavoitteena on auttaa teitä tutustumaan toisiinne paremmin :) Voitte vastata juuri sillä tavalla ja juuri siinä laajuudessa, kuin itsestä hyvältä tuntuu. Nämä on myös luotu sitä varten, että sinne salaiseen ryhmään pääseminen ei tuntuisi liian vaikealta ;)

Ja mekin täällä ylläpitopuolella tykkäämme, kun saamme tietää, keille teemme työtä. <3 Te olette syy siihen, että me olemme täällä. Eli jos tulee mitään ajatuksia tai ehdotuksia siitä, mitä haluaisitte kenties lisää, otamme ideanne erittäin kiinnostuneina vastaan - Vargynja on oikea henkilö, jolle suunnata tähän asiaan liittyvät viestit! Toteutamme niitä parhaamme mukaan :)

Toivottavasti tykkäätte ja toivottavasti kommentoitte! Ihanaa ja aurinkoista kesäpäivää, ja onnea odotukseen <3

t. Hanna, kahden lapsen äiti itsekin

Töissä olen mäkin. Onneksi voin välillä pitää etäpäiviä ja vaikuttaa itse työaikoihini. Tuntuu välillä siltä että työpäivät on vaan yhtä selviytymistä kaikkien oireiden kanssa, onneksi osan pitäs helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen

Töissä myös, onneksi useampi etäpäivä viikossa... Nyt hirveesti töitä ja pieni paine saada keskeneräiset valmiiksi ennen mahollista äippälomaa. Kesällä ei kumminkaa mitään valmistu lomien takia.. :)

Takaisin