Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kävi edellisessä raskaudessa niin että viikolla 7 hulahti housuihin kerralla niin paljon verta et housut oli lahkeisiin asti ihan litimärät. Veri tuli siis kerralla, ei kipuja tai hyytymiä. Ja ultrassa todettiin et kaikki oli kuitenkin hyvin. Kunaan ei koskasn osannu selittää mistä vuoto johtui.

Nyt kaipaisi apuja. Miten kertoa raskaudesta tytöillemme 11v ja 9v. Isosisko t-paidat on minusta heille vähän lapselliset... Oisko juku sisko-pakkaus hyvä? Mut mitä siihen keksii ... Tai joku muu juttu, jos teillä olis ideoita :)

Itseeni pelottaa jo pelkkä ajatuskin kertomisesta. Viimeks kerrottiin rv 11,kun olemus oli paksu ja turvonnut,viikon päästä saatiinkin tietää,että kohdussa ei enää ketään elä. Istukka jatkoi raskausoireita,vaikka pikku papu vastasi vk 8 tai max.9.

Kysymys kokeneille odottajille. Minkäläinen monivitamiinilisäys olette ottaneet raskauden ajaksi? Soittelin neuvolaan niin mulle sanottu että vältää ainakin a-vitamiinia. Foolihappo ja D-vitamiini saa ottaa koko raskauden aika. Ostin Minisun Mama monivitamiini purkin, jola sisältää sopivaa määrä tarvittavia viitamiineja mutta ei ole kalsiumia. Itse en syö paljon maitotuoteita niin tässä mietin pitääskö ostaa kalsiumlisäys erikseen? Rv 5+6

Kysymys kokeneille odottajille. Minkäläinen monivitamiinilisäys olette ottaneet raskauden ajaksi? Soittelin neuvolaan niin mulle sanottu että vältää ainakin a-vitamiinia. Foolihappo ja D-vitamiini saa ottaa koko raskauden aika. Ostin Minisun Mama monivitamiini purkin, jola sisältää sopivaa määrä tarvittavia viitamiineja mutta ei ole kalsiumia. Itse en syö paljon maitotuoteita niin tässä mietin pitääskö ostaa kalsiumlisäys erikseen? Rv 5+6

No mä en ole kokenut odottaja, mut mä syön kyllä raskausvitamiinien lisäks kalsiumtabletteja. Neuvolasta puhelimessa sitä suositeltiin foolihapon ja d-vitamiinin lisäks, jos ei syö maitotuotteita. Ja oon ainakin lukenut et raskaus lisää kalsiumin tarvetta. Ei siitä ainakaan haittaa ole, jos kalsiumtabletit hankit. :)

Hei, mieki nyt varovaisesti uskaltauduin tänne teijän sekaan. Laskettuaika ois 1.1.2019, nyt siis rv 6+0 ja tänään soittelin ekan neuvola-ajan joka on vasta 14.6.

Meillä näitä lapsia 4 eli tuleva on viides :) kaikki 4 tyttöjä, 12/09, 6/14, 6/15 ja 2/17. Vaikka raskauksia monta takana ni silti tuntuu ku aina ois eka kerta. :D

Me kerrottiin miehen lapsille ensimmäisestä raskaudesta liian aikaisin ja selviskin rv.12, että elämää ei enää masusta löytynyt. Kyllä oli raskasta siinä sitten selittää, silloin 8 ja 10v tytöille, että mitä on käynyt ja miksi. Olivat surullisia ja pelkäsivät, kun seuraavasta sisaruksesta kerrottiin. Joten en suosittele kertomaan, varsinkaan tämän ikäisille, lapsille ennen rv.12. :confused:

Hei, mieki nyt varovaisesti uskaltauduin tänne teijän sekaan. Laskettuaika ois 1.1.2019, nyt siis rv 6+0 ja tänään soittelin ekan neuvola-ajan joka on vasta 14.6.

Meillä näitä lapsia 4 eli tuleva on viides :) kaikki 4 tyttöjä, 12/09, 6/14, 6/15 ja 2/17. Vaikka raskauksia monta takana ni silti tuntuu ku aina ois eka kerta. :D

Tervetuloa mukaan!
Ihanaa etten ole ainoa joka odottaa viidettä :) Meillä sekä tyttöjä että poikia.
Ja samaa mieltä, aina yhtä ihmeellistä olipa monesko raskaus tahansa <3

Minä olen isommille lapsille kertonut vasta rakenneultran jälkeen ja silloin on tehty kakku jonka sisällä joko pinkkiä tai sinistä kermaa joka kertoo kumpi on tulossa :)
Eli samalla kun kerrotaan niin on jo kakku jääkaapissa odottamassa ja juhlistetaan lasten kanssa kun he saavat tietää vauvasta ihan kuin itsekin juuri silloin olisimme saaneet tietää :D

Mites se salainen ryhmä toimii? :D mä en taida heti päästä sinne kun pitää olla kk ollut täällä, tai en mä enää muista kauan oon ollu :D

Siis mihin tänmönen salainen ryhmä tulee [emoji3] mä oon 2011 oottanu viimeks. Siirryttiin vaan faceryhmään täältä vau:sta.

Ookei. Tuollainenkin tullut. Olin varmaan viimeksi 2012 täällä kirjoittelemassa:rolleyes:
Me kans siirryttiin faceen ja ollaan siellä aktiivisia yhä:)

Takaisin