Mähän olen ollut melkein 2 vuotta tuloton. Mua ei hyväksytä työttömäksi työnhakijaksi, koska miehellä on sivutoiminen yritys, joka ei työllistä tällä hetkellä osa-aikaisesti edes miestä. Mutta mun katsotaan työllistyvän tähän yritykseen täyspäiväisesti ja vieläpä on laskettu, että nostan rapiat 750€/kk rahapalkkaa. Tämä laskelmahan ei siis perustu toteutuneeseen, todellisuuteen, tai edes mahdollisuuteen... vaan näin se nyt vaan menee. Ei oikeutta työttömyyskorvaukseen.
Siksi todellakin odotan, että saan sitä minimiäippärahaa, sillä sen laskeminenhan sitten taas perustuu verotuksessa varmistettuihin reaalituloihin, eikä tuohon ~750€/kk mielikuvitusrahaan, jolla mä olen tässä omalta osaltani perhettäni elättänyt.
Suomessa siis todellakin kannattaa olla pienyrittäjä. Siinähän yrittää pitää edes perheensä hengissä ja kun on tällainen raharössi ja riistäjä porvari, niin oikeestaan ei ole oikeutta mihinkään tukiin, tai avustuksiinkaan, kun ne on tarkoitettu köyhille. Meidän 5 henkinen perhe elää tuloilla, jotka on alle yhden ihmisen lasketun köyhyysrajan.
Onneksi tosiaan alkaa äippärahat kohta juosta ja mieskin sai tänä vuonna veronpalautuksia.