Töihin paluu

Tänään käytiin alueen perhepäivähoitovastaavalla keskustelemassa ja jätettiin samalla hakemus. Se on vuoden voimassa ja kuitenkin menen vuoden sisällä töihin takaisin. Etusijalle laitettiin perhepäivähoito ja toiselle kaksi päiväkotia. Sain ison nivaskan papereita, jotka pitäisi vielä lukea läpi. Onneksi hakemusta saa vielä muuttaa ihan vapaasti, mutta nyt on siis sisällä niin hoitopaikka ainakin vetämässä ja turvattu vuoden sisällä.
 
Huoh... Tosiaan, ahdistava aiheemoticon  3 kk armonaikaa jäljellä ja vapaat loppuu siis 21.4. Onneksi on vähän lomia siihen päälle pidettävänä, kuitenkin enne tytön 1-vuotispäivää paluu sorvin ääreen. Talolaina painaa päälle, enkä halua, että mies joutuu raatamaan perheensä elättääkseen, vaimolla kun on vielä vähän kalliimman puoleinen harrastus, jota tuskin haluaa kustantaa...

Olis vähän suunnitelmissa aloittaa 70% työajalla, onnistuis miehen töiden kanssa niin, että vaan kerran viikossa tarvitaan hoitopaikkaa muutamaksi tunniksiemoticon , muuten saa neiti alkuun olla jommankumman kanssa kotosalla
 
Aarghhh!!Täällä pitää hakea 25.2 mennessä elokuussa alkavat päivähoitopaikat...Täytyy huomenna soitella ja kysellä jos oon työttömänä ja pääsenkin töihin niin mites sit ja tarviiko mun sitten erikseen hake anuita elokuun paikkoja...Miten tää tuli nyt näin nopeeta?mihin aika on kadonnut???
 
Laitoin tänään Kelaan hakemuksen kotihoidon tuesta. Tarkoituksena olisi olla kotona ainakin kesän yli. Tosin työllistymisestä ei ole mitään tietoa, eli voihan olla, että kotona saa lorvia paljon pidempäänkin..

Sain neuvolasta esitteen päivähoitoa koskien. Sitä vähän selailin, ja mielestäni täällä pitäisi hakea päivähoitopaikkaa 4 kuukautta ennen kuin sitä tarvitaan. Kuulostaa aika pitkältä ajalta, varsinkin jos ei halua laittaa vauvaa hoitoon ennen kuin saa töitä. Pitänee selailla sitä esitettä lisää, ei kai kaupunki voi kieltäytyä järjestämästä hoitopaikkaa nopeammin kuin 4 kk:n päästä, jos sille on tarvetta?
 
Eilen pistin päiväkotihakemuksen menemään, taikka tein sen netissä ja oli seki taas homma. Meillä pitää myös 4kk ennen hakea ja ajattelin että aikasintaan elokuussa palaan töihin nii täyty nyt sit hakee, eipä sillä vaikka paikan saa ni pakko ole töihin palata mut varoiks hain. Yritetään saada perhepäivähoitaja. 

SUKEY Ei kai ne nyt voi olla paikkaa antamatta vaikka ei hakiskaan sitä 4kk ennen sit varmaan ei vaan ole kauheesti ite valinnan vapautta minne päiväkotiin pääsee. 
 
Huoh. munkin pitäis sitä koithoidon tukea hakea toukokuusta loppuvuodeksi. Meillä on 8kk neuvolakäynti eka täällä Laihialla kuun lopussa. Pitäs vissiin siellä kysellä onko täällä jotain kuntakohtasia juttuja mitä kannattaa muistaa hakea. Mä en kans millään jaksais alata siihen KELA:n rumpaan. Ne niiden lomakkeet on niin syvältä siältä jotta......
 
Raskain sydämin täytin päivähoitohakemuksen.. :( Täällä ensi syksyn hoitopaikat haetaan jo keväällä. Vähän jurppii, että kotihoidon kuntalisä tulee voimaan elokuussa ja meikäläinen aloittaa opiskelut syyskuussa! Tietenkin olisin voinut olla kotona vielä tammikuuhun, mutta sitten valmistuminen olisi taas viivästynyt puolella vuodella ja isäntä ei oikein tykännyt ajatuksesta.. Noh, nyt se hakemus on palautettu ja voin unohtaa koko asian loppukesään asti :D Voi jos olisin miljonääri....
 
Mä viihdyn tosi hyvin kotona, en millään haluis lähtee takas töihin. Mutta tällä hetkellä olisin valmis tekemään vaikka 1-2 päivää viikossa, oikeestaan mitä hommaa tahansa! Saisin varmaan pojan hoidonki hoidettua äidin ja anopin turvin ni ei vielä tarttis hoitojuttuja miettiä. Täytyy vaan pitää korvat höröllä, jos joku sattuis tarviimaan johonki hommaan osa-aikasta tekijää, tai sellasta, joka vois tehdä töitä silloin tällöin. En vaan yhtään tiiä mitä hommaa sellanen vois olla..?

Muuten oon siis menossa töihin vasta 2012 alusta ja sillonki osa-aikaisena, ellei mieli muutu johonki suuntaan sitä ennen.

Joo, sitä lottovoittoa täälläki odotellaan:)
 
Tänää kävin työhaastattelussa. Kotiin ku pääsin tuli soitto että olen varasijalla toho paikkaan mihin hain ja et 1.8 aukee toinen vakkari paikka ja mut on valittu siihen :) Ihanaa ei huolta työhommista saa olla kotona rauhassa kesän yli. 
 
Mulla vähä sama kun Dessalla, viihdyn tosi hyvin kotona ja tykkään olla pojan kanssa ja seurata sen kasvua (talon valmistumisella ei siis ole tähän vaikutusta, heh ;D) kotona. Vuoden loppuun asti hain kodinhototukea mut miehen kanssa asiasta puhuttiin et voisin kesällä tehä muutamia yövuoroja viikonloppuisin entisessä työpaikassa jolloin mies voi olla kotiin pojan kanssa ja sais  edes  vähän extrarahaa.

Tännekin lottovoitto olisi enemmän kuin tervetullut. ;) 

Onnittelut neccu työpaikasta!
 
Neculle onnittelut työpaikasta! :) Tosi hieno juttu, että heti pääset vakkaripaikkaan.

Mä hain kotihoidontukea suoraan siihen asti, kun Niklas täyttää 3 vuotta. Ehkä liioittelin, mutta toiveissa olis se toinen lapsi ennen kun menen johonkin kouluun ja täytyyhän sen pikkukakkosenkin olla 1-v. ennenkun hänet hoitoon laitan. Mutta jos masussa ei asusta ketään vuoden loppuun mennessä niin sitten lakkautan kotihoidon tuen ja menen kouluun/töihin tammikuussa. Jos siis pääsen. Eihän sinne vaan mennä.

Eli jos kaikki menee niinkun minä haluaisin niin kouluun elokuussa 2013 ja kaksi pikkuista yhdessä päiväkotiin :)
 
Mulla myös samat haaveet kun Madiella, kaksi pikkuista hoitoon yhtäaikaa sitten kun menen töihin. Mutta jos pikkukakkosta ei meille suoda niin sitten töihin tammikuussa 2012. Jos siis en ole raskaana vuoden loppuun  mennessä. Jos olen niin sitten jatkan kodinhoitotukea eteenpäin. Rahatilanne tietty sanelee jonkun verran. Miehen siivellä en halua elää.
Ja se  on muuten niin että jos  2 lasta tulee 3 vuoden sisällä niin saa saman äippärahan. :) Tuo on positiivista!
Sitten mulla on vielä semmonen haave että kun Aleksi on jotain 7-vuotias ja kenties pikkusisarus 4-5vuotias niin  haluisin vielä yhden muksun, vähän isommalla ikäerolla. Tätä en oo vielä edes miehelle kertonu ku se elää niin hetkessä ja luulis mua ihan höperöks mut nyt oon nähny et se tykkää hirveesti lapsista, varsinkin omastaan että luulen ettei se pitäis vastaan. ;) Meni vähän aiheen vierestä  mutta...
 

Mä peukutan myös Madien suunnitelmia!

Kammottavaa, töistä tuli kutsu uuden ruoka- ja viinilistan maisteluun, Olen luvannut muutamia vuoroja tehdä kesällä ja syyskuusta eteenpäin sen verran mitä pystyn, niin että sumplitaan miehen työvuorojen kanssa ristiin. Hoitovapaalla olen virallisesti tammikuun loppuun saakka. 

Mä toivon ettei tarvitsisi mennä kun pariksi kuukaudeksi takaisin jos tärppäisi kakkonen sopivasti. Tai jatkan hoitovapaata+ osa-aikatyötä uuden äitiysloman alkuun asti..

 
Onnea Neccu :)

Madie: ihana ajatus! :)

Vitsi kun en itse oikein tiedä. Jos saisin mennä tuttuun paikkaan Espooseen niin menisin, mutta nyt pitää hakea täällä uutta paikkaa. Uudessa paikassa aloittaminen on paljon stressaavampi ajatus :(  Toisaalta kun ajattelen pankkilainaa niin mietin että tosiaankin menen töihin jos vain töitä saan, mutta Hugo tuntuu niin pieneltä! Siskoni on vähän miettinyt että voisi ehkä ottaa Hugon syksyllä :) Jos se ottaa ja saan töitä niin sitten menen :D 
 
Kiitos onnitteluista :) Mä kans päätin että jos saan vakkari paikan niin meen töihin syksyllä mutta jos en niin oon kotona ja heitän keikkaa sen verran et pärjää. Ihan kiva kuitenki näin nii jos sen asuntolainan saa joskus maksettua pois. Luulen että Lukakin tykkää ku pääsee leikkimään muiden lasten kanssa. Vähän pelottaa kyllä että mimmoseen paikkaan saa hoitopaikan. Itellä huonoja kokemuksia perhepäivähoidosta ku suurinpiirtein hiuksista revittiin ja aina piti olla hiljaa :D Toivottavasti eka paikka mihi menee ni olis mieluinen..
 
Tää nyt ei tietty tänne kuulu mut Heini etkös sä jo ollu raskautunut vai onko multa menny jotain pahasti ohi????? Anteeks ku kysyn mut mun oli pakko mu en tuolta muista keskusteluista löytäny selitystä. Ainakaan tähän mennes. Ihan kaikkia en lukenu taakseppäin.
 
Eemi se meidän pikkukakkonen ei jaksanu pysyä mukana, keskenmeno tuli rv 8+4, just muuttoviikolla! emoticon
 
On sen verran raskasta ollu viime päivinä tää kotona oleminen, että töihin paluu on käyny mielessä useammankin kerran. En vaan millään voi vielä kuvitella vieväni pikkuista hoitoon. Ehkä sekin ajatus tuntuis pian hyvältä jos sitä alkais päässä työstämään. Mut joo, enköhön mä vielä kotona hetken oo, niinku alunperin oon suunnitellu;)
 
Takaisin
Top