Hemppa Ymmärsin kyllä, mitä tarkoitit.
Suomessa lastaan 6kk täysimettävien äitien prosentti osuushan on vain 1%, kun taas ruotsissa sama luku 16% (en tiedä onko jo vanhaa tietoa, mutta tällaisen artikkelin löysin) Mutta esimerkiksi juuri ruotsissa kriteerit täysimetykseen ei ole niin vaativat kuin suomessa. Olen kuullut tästä itse niin paljon, että minulla jo ärsyttää käsitteenä koko täysimetys. Kun sillä ei käytännössä ole mitään merkitystä lapsen kasvuun ja kehitykseen, onko lapsi täysimetetty 6kk vai onko hän kasvanut rintamaidolla 6kk, niin miksi siihen pitää olla kaksi eri käsitettä. Tämän nykyisten kriteerien mukaan täysimetys on ajateltu vain imettäjän kannalta, eli siitä imettääkö äiti lastansa joka kerta ensimmäiset 6kk, eikä lapsen kannalta, eli siitä että mitä lapsi ravinnokseen saa.
Hoen nyt itseäni, mutta silti edelleen olen sitä mieltä, että sana täysimetys ja soseet eivät edes mahdu samaan lauseeseen. Vähän sama kuin ystäväni, joka on kasvissyöjä, mutta syö kanaa ja lihaahan se kanakin on :D Mutta tarkoitus ei ollut pahoittaa Hemppa sinun mieltäsi, enkä mitenkään ilkeyttäni kommenttia tarkoittanut laittaa. Olen pienestä asti ollut se, joka "suuttuu" jos joku ei noudata sääntöjä (esim. peleissä) :D Ja niin tais käydä taas.