Tänään olen onnellinen siitä...

Lähdetään tänään kotiin! 5 yötä mökillä riittänee varsinkin nyt kun sataa vettä... Pari yötä kotona ja sitten varsinais-Suomeen... :)

Poika nukahti eilen ensimmäistä kertaa omaan sänkyyn, eli mun tissiä ei tarvittu nukuttamiseen!! Käytiin eilen osteopaatilla, ja poika oli eilen hereillä vaan syödäkseen. Menemme ehdottomasti uudelleen!! Tästä liikaa intoutuneena, päätimme mennä ravintolaan syömään. Söin sitten lohkoperunoita, ja yöllä sitten tiesi syöneensä. Vauva huutanut tuskissaan ja rintareppu nukkuminen teki taas näyttävän comebackin. Mä salaa jo toivon, että maidon tulo yhtäkkiä lakkaisi. En voisi enää empiä korvikkeelle siirtymisen kanssa.

Lälly, näin kirjoituksiasi refluksilapsien fb-sivuilla... Alkaa kuulostaa siltä että olisin parempi kaikkien kannalta että siirryt korvikkeille! Olet tehnyt jo todella ison työn vauvasi eteen. Saisit varmasti itse enemmän energiaa hoitaa vauvaasi jos voisit syödä monipuolisemmin eikä aina tarvitsisi miettiä mitä suuhun laittaa! Tiedät että en väheksy yritystäsi imetyksen suhteen vaan ajattelen kokonaisuutta... Poikanne ei voisi parempaa äitiä saada! Olet ollut aivan mahtava ja "kärsinyt" paljon vauvanne hyväksi. Imetyksen lopettaminen ei tee sinusta YHTÄÄN huonompaa äitiä! Haleja :)

Paino tippuu, ihanaa kun L-koon vaatteet voi pistää pois :)
Kohta pääsee treenaamaan itteään kiinteämmäksi ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jätin miehen vauvan ja pullojen kanssa himaan ja pyörähdin ostosreissulle. Reilu parituntia meni ja kotiin tullessa vauva kilitteli iloisena koliikkikeinussa ja mies surffaili. Olin varma et täällä olis jo huutokonsertti mut keinu vissiin toimii :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Ja shoppailureissulla löyty mekko nimiäisiin. Tai oikeastaan kaksikin. Nyt täytyy päättää et kumman laittaa. Tosin, perustelin kahden mekon ostamisen sillä että jos vaikka vauva puklaa päälle nii on sit vaihtomekkokin ;) (ihan kuin niitä ei jo ois kaappi täynnä). Kivoi mekkoi kyllä ja napitettavalla etumuksella eli imetyssopivia vaikka normimallistoa.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Helpommin sanottu kuin tehty :( en pysty tähän kertalaakista vaan olemme ottaneet korviketta pikkuhiljaa käyttöön. Ehkä se maidontuotanto näin vähenee ja tekee imetyksen lopettamisesta mulle helpompaa. Kuulostan nyt tosi itsekkäälle, mutta mun tekee oikeesti tosi pahaa viedä lapseni ainoakin lohdutuksen lähde. Ja sitten kun ei tiedä miten se korvikkeenkaan kanssa lähtee etenemään. En olisi ikinä raskaana ollessa uskonut, jolloin pidin imetystä ällöttävänä, että tästä tulisi mulle näin tärkeää. Toisaalta kun puntarissa on imetys+kärsivä vauva tai korvike+hyvin voiva vauva ni ei tän pitäis olla näin vaikeeta..

Mutta jos korvike auttaa vauvaa voimaan hyvin, ilman jatkuvia kipuiluja, niin eihän se sitten tarvitse enää niin paljon sitä lohtutissiäkään, eikös?
Ehkä sitten riittäis syli+tutti?

Toivotaan, että saisit päätöksen tehtyä pian, että siirryttekö korvikkeille kokonaan. Tiedän, kuinka vaikeaa on elää tuollaisessa tilanteessa, joka on auki niin kauan kun asioita vatuloi. Monesti se suuri kivi vierähtää pois jo sillä, että tekee niitä päätöksiä jotka antaa uutta suuntaa.

Kuten sanoit, puntarissa on kuitenkin sinun lapsesi hyvinvointi- mutta myös sinun. Tsempit päätöksien tekoon :Heartred

Lälly, maidontulo loppuu nopeammin jos lopetat yösyötöt ja annatte silloin pulloa. Vink vink... ;)

Mä toivon et tää stressi saa kans maidon tulon hiipumaan. Tuntuu kyl jo nyt, ettei tuolta mitään tuu. Yöt pitääki hoitaa kokonaan pullotellen, kiitos vinkistä. Mietin et mättäisin kaikkea kiellettyä, et sit ei ainakaan tulis peräännyttyä. Näin käy luultavasti viimeistään sunnuntain ristiäisissä. Pelottaa kuinka vauva reagoi kun ei enää pääsekään rinnalle, koska eilistä lukuunottamatta ei oo ikinä yöunille nukahtanut ilman :(

Meillä tilanne nyt ei oo niin paha että pitäis miettiä imetyksen lopettamista mutta aina hetkittäin iskee pelko siitä että maidontulo hiipuu. Kun tää ei myöskään osaa nukahtaa kuin tissille, eikä oikein muuten rauhoitukaan. Pullon jälkeen yleensä itkee vaikka maha olisi täynnä.

Tuttia ollaan nyt koitettu tälle myydä mutta aika laihoin tuloksin. Tosin hetken jo pysyy suussa sen sijaan että sylkee sen irvistellen menemään samantien. lussuttelutarve on kuitenkin kova. Autossa, kerran kun ei rauhoittunut, törkkäsin hätäpäiten pikkusormeni lupsutettavaksi ja sitä minuutin maisteltuaan nukahti vaikka sitä ennen oli huutanut pää punaisena.

Meilläkin pikkusormi menee tuttia paremmin! Tutti toimii ehkä kerran kahteen viikkoon

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Meilläkin sormi kelpaa tuttia paremmin, varsinkin autossa. Mun äiti epäili että ipanalle olisi jo tulossa hampaita, kun se on alkanut imemisen sijaan jäystää sormia, mutta toivottavasti ei sentään vielä...

Onnellisuutta: pumppasin tänään ekaa kertaa ja mies loisti ylpeydestä kun sai syöttää vauvaa. Ihana roolinvaihto. Mies istui sohvalla vauvan kanssa ja huuteli mua tuomaan sille juotavaa, luettavaa ym., ihan kuin mä ekoina viikkoina. Samalla sain itse touhuta meille aikuisille ruokaa.

Takaisin