Syyslasten neuvolat

Hyvä hyvä Mamma+Mamman vauva!!
..nyt sitten loppuu ressaaminen, eikö?[:D][;)]
 
HaniMami imettämisen lopetin melkei 2viikkoo sit ku ei poitsuu toi tissillä olo oikei miellyttäny.. maitoo kyl tuli ihan kiitettäväst mut ei tuo oikei jaksanu siit enää innostuu ku kotia päästii.. mut hyvi tuo nanni on maistunu.. enkä oo sit jaksanu lypsää ku alkaa toi hiipuu maidon tulo.. mut hyvi meil on korvikkeilkii toi paino noussu.. et ei se ain oo et tissist kasvaa paino erittäin hyvi.. 
 
Täällä oli tiistaina 3 vkon neuvola, vai oliko se nyt kuukauden neuvola mut neiti oli 3 viikkoa vanha [:)]

paino : 4450g (3950g)
pituus: 54,5cm (51cm)
pipo: 38.8cm (36cm)

suluissa siis syntymäpituudet ja -painot.
Hyvästi kasvaa ja syö neiti.
Meillä saadaan myös vastiketta, pumppaan sen mikä tisseistä irtoo ja sit lisäks juodaan tuttelia. Enkä häpeä antaa sitä lapselleni, kun kuitenkin noin hyvin tyttö kasvaa silti.
Ja meillä neiti vetelee kerrallaan 120-160 ml, että ei kyllä riitä oma maito joka aterialle [:D]
 
Nonni, nyt olis sit 1kk neuvolassa käyty ja jätkä kasvaa silmissä :)
 
Painoa oli 4200g   (syntymäpaino 2890g)
Pituutta   54,5cm (syntymäpituus 49cm)
 
Hyvin kuulemma kehittyy ja eloisa lapsi :)
 
Täälläkin neuvolassa käyty tänään.[:)]
Kasvanu oli ihan kivasti, eli ei kuulemma hätää ja oma maito on vielä toistaiseksi riittänyt mutta kaapissa on varuiksi korviketta.

Paino oli tänään 3305g (2930g)
Pituus 51cm (47cm)
Pipo 35cm (33cm)

Vielä pitää ens viikolla mennä painokontrolliin, mutta muuten kaikki hyvin.[:)]

Vatsanväänteitä on jonkin verran ja hain tänää apteekista niitä gefilus-tippoja jotka myös sisältää d-vitamiinia. Katotaan toimiiko. Iltasin varsinkin neiti känkkää ja on kipee.[&o] Jos tuntuu ettei mee oikeen ohi nuo ilmavaivat niin ajateltiin kokeilla sitä vyöhyketerapiaa ja sitten sain vielä ne vauvahieronta-ohjeet. Onko muilla kokemuksia terapiasta tai hieronnasta? Auttoiko?
 
Täällä käytiin myös neuvolassa tänään. Kunnon härdelli kun esikoisella oli samalla 6 v. neuvola/lääkäri ja sit rapattiin huoneesta toiseen.

No mutta kumminki tuloksetkin oli aika masentavia, pojan pani oli pudonnut
synt. 3930g
kotiutuessa 3845g
11.10. 3680g

siitä sitten kaupan kautta kotiin ja teho ruokintaan. Keskiviikkona taas punnitukseen.
 
ALKUPERÄINEN: Maru^

Tellullahan on vauva kasvanut kovastikkin :) Ei jää meijän poika kovin huonoksi kakkoseksi [;)]Tässä meidän kasvuhistoriamme:

29.8. 3085 g (syntymäpaino)
2.9. 2980 g (kotiutuspaino)
8.9. 3290 g (reilun viikon iässä)
21.9. 3830 g (reilun kolmen viikon iässä)

Seuraava neuvola viikon päästä.

Pituutta ei ole "virallisesti" mitattu, mutta omien mittausten mukaan pituutta nyt 53 cm. Syntyessään sitä oli 48 cm.

Voi kauhistus kun tää aika menee nopsaa ja poika kasvaa nopeaa..kohta jo murkkuiässä (no onneks ei kuiten ihan kohta) :D nauttikaamme tästä vauva-ajasta! :)

Kasvurikasta päivänjatkoa kaikille !! [;)]



Tuoreimmat 1,5 kk neuvolauutiset 12.10.2010

Paino komiat 5000 g
Pituutta 56 cm
Pipo 38,6 cm
 
Tänää tosiaan neuvola ja -lääkäri.. Neiti on kasvanu ja kehittyny hianosti!

Paino 4760g
Pituus 57cm
Pipo 37,5cm

Eli meillä ei tosiaankaan tarvitse stressata neidin painosta yhtää mitään enää [:D]
 
uniselle tsemppiä painonnostotalkoisiin!

Ja Purrille onnittelut onnistuneesta painonnostotalkoosta!


Itseäkin jännittää vähän perjantain neuvola..
 
Kaika: Kiitosta kiitosta [:D] Mä kyl näin jo itteki, et neiti on painoo saanu lisää, mut en mä sentää tollasta nousua odottanu [:D] Kahessa viikossa reilu puol kiloa [:D] Mut saas nähä jatkuuko toi pituuskasvu samaan tahtiin, vai alkaako hidastua [;)]

Uninen: Tsemppiä! Ei oo kivaa stressata vauvan painosta! I know! Mut kyllä se siitä lähtee nousuun [:)] Meillä auttaa ihan vaa iltasin ja öisin annettu korvike.. Eli alan korviketta antaa joskus 20 jälkeen, mut ensin imetän ja sit annan pullosta ja yöllä ku herää ni saa vaa korviketta. Hyvin nosti meillä heti painoa [:)]
 
Ei oikein tiedä mitä ajattelis/tekis

Eli neuvolatäti kävi kotona, paino oli noussut vain 60g viikko sitten maanantain jäljiltä. Jätti mulle puntarin jolla saan syöttöpunnita ja seurata painon nousua. Oon tosi pettynyt kun ei se maito näköjään piisaa. Korviketta ei vielä käskenyt lisätä vaan ensin seurataan ja ellei ala nousemaan niin sitten lisäillään. Jos pitää alkaa antamaan kovinkin usein korviketta taitaa jäädä imetykset kokonaan [:(][&:][:o]
 
Kirsikka: [>:] Nyt synkkä mieli pois! [:D]
Kokeile ennen kuin annat pahan mielen viedä ja lopetat kokonaan imetyksen samaa kuin mä testasin:
viikon verran tehoimetystä päivisin (öisin silloin kun vauva herää..). Mä siis imetin 2-3 tunnin välein ja hienosti lähti paino nousuun.
En tarkoita tuputtaa neuvoja, toivottavasti et ny loukkaannu.

Ja juu, mulle käyny molemmilla kerroilla samalla tavalla; Jos antaa usein korviketta, loppuu imetys aikas nopeesti[&o]
Olen jo henkisesti varautunut jatkamaan osittaisimetystä, vaikka korviketta annettaisiinkin...tai ainakin yrittänyt asennoitua noin..
 
Meidän neuvola meni ihan hyvin, painoa on saatu 200g lisää 2 päivässä mutta viellä 50g niin ollaan synt. painossa.
Huomenna terveydenhoitaja soittaa meille ajan lääkäriin sillä haluaa lääkärin tarkistavan pojan suun.Pojalla jotain valkoisia länttejä suussa mitkä ei ainakaan näytä sammakselta. Nää valkoset läntit tullut maanantain jälkeen.

Kirsikka meillä mennään niin että ensin imetetään niin kuin ennenkin jasitten sen perään annetaan vielä lisäksi pullosta n.60ml (riippuu paljon poia jaksaa). Vielä on ainakin hyvin tissi kelvannut tällä meiningillä ja toivon että tulee kelpaamaan jatkossakin, poika on kyllä sen verran tissimaakari ja tykkä olla tissi suussa että ei varmasti heti hylkää sitä vaikka pulloa saa myös. Terveydenhoitaja vaan sanoi sitä tosiaan että tissiä kannattaa antaa aina ensin.
 
Kaika: en minä loukkaannu neuvoista, ne on ihan tervetulleita. Harmittaa vaan jotta kun oon jo mielestäni kaikkeni tehnyt.Poika huutaa mahaansa ja tyytyy vain tissille. Saattaa olla tissillä vartin välein kun nukahtaa siihen melkein heti eikä jaksa imeä, kun lasken pois sylistä alkaa huuto ja taas sama alusta. Eli tehoimetykset ei oikein onnistu kun poika muutenkin rinnalla alati, joskus on parempia päiviä mutta näin yleensä. Eli omat keinot vaan nyt loppuu eli neuvoja kaivataan. En sitten tiedä nukkuisiko poika kantoliinassa pidemmän pätkän jolloin jaksaisi unien jälkeen imeä rintaakin kauemmin ja tehokkaamin, sylissä kun en jaksa pitää nukkumassa ja tosiaan heti kun lasken alas niin muutaman minuutin päästä alkaa huuto.

Ehkä en luovuta vielä, yritän tissitellä ja vasta sitten se pullo tissin jälkeen niin saa edes vähän omaa maitoakin..
 
Kirsikka: Oletko koettanut riisua lapsen vaippasilleen ja imetyksen aikana kantapäästä "härnäät" samalla etei pääse nukahtamaan?
 
Tänään oli aamu-kahdeksalta "Helmen" 1kk neuvola ja kriittiset mitat ovat... *jännitys tiivistyy*

3615 g (s. 2710 g), 53,3 cm (s. 48 cm). ?
 
No niin sammastahan tuo sitten loppujen lopuks oli mutta koska sitä oli jo niin paljon niin poika joutui elämänsä ensimmäiselle lääkekuurille.
Hieman hassua on että vauvan tää lääke jota vauvallejoutuu 4 kertaa päivässä antaa on piparmintun makusta, luulis että pikku lapsille jokin mielyttävämpi maku lääkkeessä olisi. Poikaa ainakin rupes itkettää kun tän piparmintun makusen lääkkeen tungin suuhun. Toinen huvittava juttu on että lääke pitäisi saada pysymään vauvan suussa mahdollisimman pitkään hmmm ei tuo poika tottele jossanon että älä niele äläkä sylje.

No mutta eiköhän tää tästä.
 
uninen: Ihanko oikeesti lääkettä annettiin? Eikö ne mistään puolukkamehusta alkuunsa puhuneet?
Mun täytyy käydä googlaamassa koko toi sammas-juttu.., jotta tiedän, mistä oikein on kyse[:D]

Tytöllä oli neuvola tänään ja kasvanut tasaisesti[:)]
Nyt painoa 4260, kun kk sitten oli 3445.
Pituutta on syntymästä tullut 4cm; nyt 56cm.

Kokeilemme (tai siis tyttö kokeilee..mulla on tämmönen puhevamma, että puhun meistä kun tarkoitan tyttöä[:D][;)]) tänään rela-tippoja, josko vaikuttaisi tohon ilta-itkuisuuteen- ei niistä ainakaan haittaa ole.

Tästä jatketaan!
 
perjantaina oli eka neuvolakäynti. eipä siellä nyt oikein mitään ihmeellistä ollut. navasta löytyi puhdistamisesta huolimatta yksi sienitappi joka laapistettiin. Painoa on tullut reippaasti lisää! syntymäpaino 3470g ja nyt painoa 3890g pituutta ei vielä mittailtu... navan takia ensi tiistaina uudelleen neuvolaan.
 
Jos mäkin vihdoinkin muistaisin laittaa neidin mitat[:D]

Eli tytön mitathan oli syntyessään:

3769g ja 49cm
Tytön lähtöpaino oli 18.9 3475g.
29.9 kotikäynnil paino oli 3610g
5.10 kontrollissa oli 3795g ja 51cm
13.10 kontrollissa oli 3955g
 
Takaisin
Top