Syyskympit syksyllä 2011

Moi!

Maya:
Vautsi, onnea pikku kyytiläisestä ja paljon tarrasukkia mukaan! Ihanalta kuulostaa toi teijän neitin hoitojärjestely. :) Niin ne vaan alkaa pikku hiljaa syyskuulaisetkin odottelemaan seuraavia. Ihanaa seurailla teitä (ja toivoa että jossain vaiheessa oon samassa tilanteessa).

Mila: Onnea uudesta suhteesta! Voi kuinka kovasti toivonkin kaikkea hyvää sulle ja onnistumista uudessa parisuhteessa! Niin hienosti olet poistun kanssa kaksin ja nuista sun eksän sekoiluista selviytynyt, että sinä jos kuka ansaitset uutta onnea! Eiks ookki kamalaa tuo vauvakuume kun niin kovasti haluaisi sitä jo mutta kun järki (ja tosiasiat) sanoo että ei vielä! Mutta kyllä se meidänkin vuoro vielä tulee! Ja tosiaan mullaki on toi vauvakuume niin aatoilevaa. Tänään se nousee varmaan taas pilviin ku meneen sellaista 3 viikon ikäistä nyyttiä nuuskuttelemaan.. emoticon

Purri: Kohta siellä ollaankin jo tositoimissa! Tai noh saishan se pieni vielä muutaman viikon masussa oleskella mutta käsittämätöntä, että siellä on jo kohta toinen pieni! Sun mieshän on oikein terästätynyt! Alkaakohan siellä tulla ymmärrystä että kohta teillä on taas vauva..

Piia: Harmi, että siellä ollaan taas tuossa tilanteessa miehen kanssa! Toisaalta tätä asiaa olet varmasti niin paljon miettinyt ja vatvonut että hyvä kun sinulla on mielessä tuon suunnitelma B. Kovasti olet kyllä miehellesi antanut pitkää pinnaa ja mahdollisuuksia! Täälläkin on muuten aloitettu varovasti nuiden maitotuotteiden kanssa. Tavallisesti maidosta näyttää tulevan hieman ripulia jos paljon annan sitä yhtenä päivänä, joten pikku hiljaa.. Onnea ja tsemppiä työhaastatteluun!

Mymmeli:
Toivotaan että siellä tärppää kun teillä yritys alkaa!

Kaika: Siellä tuntuu masukki kovasti kasvavan kun mammalla nälkää piisaa! Kyllä ne kilot sitten taas raskauden jälkeen lähtee! Ja mikä parasta kun tietää että viimeinen kerta menossa! Mitäpäs sinne muuten kuuluu?

Mitäpäs muille kuuluu? Thilduska, miten raskaus etenee? Mamma, miten asuntoasiat? Maru, mitenkäs raksailut etenee? Niin ja kaikki muutkin, mitä kuuluu??

Tänne ei mitään kummempaa! Töihin paluuseen enää 3 viikkoa! Kääk!! Toisaalta sitä odotan vaikka vähän surettaakin kun pikku miestä ei enää päivisin nää.. :( Poitsu ei meillä vieläkään kävele, mutta kovasti on varmuutta tullut tukea vasten kävelyyn ja välillä huomaamatta seisoskelee ilman tukeakin. Eilen nimitäin otti tukea mun kännykästä kun siitä molemmilla käsillä piteli kiinni!! :) Mua kyllä vähä nauratti.. Muuten asiat tosiaan ihan mallillaan ja tässä odotellaan poikkeusluvan saantia, jotta päästään uutta kotia suunnittelemaan ihan täysillä. Kiireinen vuosi tulossa!
 
Moikka moikka!

Täällä sitä vietetään lomaa ja eipä ole kiireemmästä väliä :D
Nyt kun ehtii kaikkea sitä, mitä ei muulloin oikein kerkiä.
Ja uusimpana uutuutena meidän 1v on sen verran oma-aloitteinen, että raahas tuolin verannan oven eteen, avas oven, kapus portaat alas ja sai vielä ulko-ovenkin auki. Jep. Hän on omasta mielestään tarpeeksi kykeneväinen päättämään ulkoilustaan... heh hee- joutuu laittamaan ovia säppiin.

Maya_L: ONNEA!
Ihan mahtavaa, että olette löytäneen noin toimivan hoitomuodon. On se tärkeetä, että voi hyvillä mielin jättää ihmistaimenensa hoitoon.

Pikatsu: Iloista tuossa työtekemisessä on se raha :D, joten onnea työhön paluusta!
Mitä mitä, mikä erikoislupa?

Piia: Voihan räkä, että siellä asiat ovat urautuneet noin inhottavalle tolalle :C
Oletteko puhuneet esim pariterapiaan menosta yksin/erikseen? Kokemuksesta voin sanoa, että ainakin yhteen avioliittoon toi apua ;)
Onnea työhaastatteluun, varmasti menee hyvin kun on noin upeana päivänä ;D

Ja Purrin ukko alkaa osoittamaa järkiintymisen merkkejä - PARASTA!!

Mymmeli:
Kiitos kysymästä, kaikki kouluressi on helpottanut. Kaikki tentit meni läpi ja loppu-/väliraportit sain ajallaan valmiiksi.
ONNEA yritykseen - sehän se kivin vaihe onkin! Meillä jäi toi vaihe kokonaan pois, kun tämä päätti tulla samoin tein..



 
Moikka moikka!

Täällä sitä vietetään lomaa ja eipä ole kiireemmästä väliä :D
Nyt kun ehtii kaikkea sitä, mitä ei muulloin oikein kerkiä.
Ja uusimpana uutuutena meidän 1v on sen verran oma-aloitteinen, että raahas tuolin verannan oven eteen, avas oven, kapus portaat alas ja sai vielä ulko-ovenkin auki. Jep. Hän on omasta mielestään tarpeeksi kykeneväinen päättämään ulkoilustaan... heh hee- joutuu laittamaan ovia säppiin.

Maya_L: ONNEA!
Ihan mahtavaa, että olette löytäneen noin toimivan hoitomuodon. On se tärkeetä, että voi hyvillä mielin jättää ihmistaimenensa hoitoon.

Pikatsu: Iloista tuossa työtekemisessä on se raha :D, joten onnea työhön paluusta!
Mitä mitä, mikä erikoislupa?

Piia: Voihan räkä, että siellä asiat ovat urautuneet noin inhottavalle tolalle :C
Oletteko puhuneet esim pariterapiaan menosta yksin/erikseen? Kokemuksesta voin sanoa, että ainakin yhteen avioliittoon toi apua ;)
Onnea työhaastatteluun, varmasti menee hyvin kun on noin upeana päivänä ;D

Ja Purrin ukko alkaa osoittamaa järkiintymisen merkkejä - PARASTA!!

Mymmeli:
Kiitos kysymästä, kaikki kouluressi on helpottanut. Kaikki tentit meni läpi ja loppu-/väliraportit sain ajallaan valmiiksi.
ONNEA yritykseen - sehän se kivin vaihe onkin! Meillä jäi toi vaihe kokonaan pois, kun tämä päätti tulla samoin tein..



 
Hei moi päivää! :)

Kaika: Hui! Kylläpäs teidän neiti on etevä! emoticon Ei oo helppoa, kun nuo pienet on välillä vähän liiankin eteviä, oman turvallisuutensa uhalla...

Maya_L: Suuren suuret onnittelut! emoticon Ihanaa odotusaikaa sinullekin!

Piia: Tsemppiä työhaastatteluun! Ja toivottavasti saatte asiat miehen kanssa lutviutumaan parhain päin...ikävä tilanne. emoticon

Purrin miehelle iso peukku! Toivottavasti tuo ei jäänyt ainutkertaiseksi, vaan sama meno jatkuisi! emoticon

Mila: Mihinkäs hait? (jos saa kysyä, ja anteeksi, kun en yhtään muista, että ootko jo aiemmin maininnu... emoticon) Toivottavasti pääset sisään!

Mitäs muille kuuluu? Hiljaista on kyllä. No jos meitä sitten vähäsen...

Käytiin tänään neuvolassa. Nyt sitten jännätään tuleeko mimmosia oireita rokotuksista. Meinaatteko ottaa muksulle sitä kausi-influenssarokotetta?

Vielä pitäisi rontti viikko malttaa odottaa, ennen ensimmäisiä testauksia. Jännittää kyllä melkoisesti. Kun toisaalta tietää, ettei ole mitenkään hirveän todennäköistä, että heti olisi napannut, mutta toisaalta sitä toivoo....

Muuten ei mitään uutta auringon alla, joten toivottelen taas hyviä viikonloppuja kaikille! emoticon
 
Mayalle onnittelut :) :)

Kaika: Hui! :D Meillä vasta yritetään ylettää oven kahvaan, mut onneks meil pitää vääntää lukkoa samaan aikaan, ni ei taida iha heti tyttö päästä karkuun :)

tosta mun miehestä.. tais olla kertaluontonen juttu. Ja nyt oon sit tehny senki havainnon, et aina jos herra aikoo lähteä illalla ulos, niin se yrittää päivällä haastaa riitaa.. Ilmeisesti, et vois sit ikäänku oikeuttaa poissaolonsa... Mut siinähä yrittää. Ongelmana tänää oli vaa se, et en oo saanu 3 yöhö nukuttua kunnolla ku ekat 4h ja sit oon ollu sellases koiranunessa. Ei oo mitää oloja, et synnytys käynnistyis tai mitää, mut kuha vaa en saa unta :(
 
Pitäisköhän siirtyä Elokuu 2010 ryhmästä tänne.. Tyttö syntyi 10.09.10. Laskettu aika olisi ollut elokuun 31 päivä. Oon enempi siellä seuraillut juttuja, mut tuntuu et ovat aika tuttuja muutenki kuin netin välityksellä nii siihen ei muita oteta juttuun mukaan. En tiedä mikä täällä on meininki tällä puolen :) Saanko liittyä teidän seuraanne?
 
Grenie, teretulemasta vaan :D Vähä on vaa hiipunu taas tää meiä meno täällä, mut kyllä sekaan aina mahtuu :) Ja siis täälläki osa tuntee myös livenä, mut eipä ainaka mun mielestäni oo vaikuttanu juttuihin...

Mymmeli, mä en aio ottaa ittelleni enkä Edithille mitää ylimääräisiä rokotteita! Yleensä, jos mun kaverit on influenssarokotteen ottanu, ni tasan tarkkaan ovat olleet kipeenä... Eli ei kiitos :D Me pärjätää oikein mainiosti ilmankin :) Ja kerroppa testailujen tulos? :D

Meillä meni aamu ihan pepullensa. Edith on ny 3 yötä päättäny nukahtaa vasta 01 :( Eli en kovin paljon oo saanu nukuttua, ku neiti sit herää myös 08 ja ainaki kerran siinä välissä ku ei löydä tuttiaan. Plus sit mun omat vessaheräilyt ja muuten vaan huonosta asennosta heräämiset :( tänää siis tosiaan Edith päätti et 7:30 on täydellinen aika herätä ja noustii sit ylös. Annoin maidon ja vaihdoin vaipan ja Edith yritti sit mennä halimaan isäänsä. No mitä tekee mies? Nukkuu!! Mä tiskasin miehen tiskit altaasta pois, vihaan sitä ku nään ne ekana aamulla odottamassa.. En ymmärrä miksei niitä voi tiskata illalla!!! Käytin Edithin suihkussa ja puin (yleensä mies tekee nää aamuisin), kävin itte suihkussa ja puin, mies nukkuu! Tein Edithille ja ittelleni aamiaista ja syötii, mies nukkuu! Sit se vasta suostu nousee ylös, ku Edithin aamutoimet oli kaikki tehty! Sit pistin pyykit koneeseen pyörii ja aloin siivoamaan (mitä en hirveästi lekurin mukaa sais tehdä) ja mies päättää kysyy just, ku otan imurin käteen, et "voisitko lainaa lapsilisistä mulle 20e et saan ostettuu ruokaa, jos se sun ruokakokeilus epäonnistuu?" (lupasin siis yrittää tehdä jotai nigerialaista ruokaa, et jos mies tykkäis, ni voisin jatkossa tehdä ees jotain hänen ruokiaan)... Sit ku kävin siirtää sen rahan sen tilille ni "no mikä sua ny tänä aamuna vaivaa?" ARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!! En ees viittiny vastata! Ja siis juu pikku juttujahan noi on et tuskin normaalisti oisin suuttunukaa miehelle, mut oikeasti! 3 huonosti nukuttua yötä, tiskit ja Edithin aamupuuhat!!! Ja sit kehtaa viel kysyy et mikä vaivaa!! Mikäköhän! Varsinki ku tän mahan kanssa ei enää nii hirveen mielellänsä kumartele, ni se suihkuttaminen on ehkä vaa vähä vaikeaa! Että semmosta...
 
Tervetuloa Grenie!
Niin kuin Purri tuossa sanoi, mukaan pääsee helposti vaikka osa meistä tuntee livenäkin.

Rokotuksista: Meillä ei myöskään oteta mitään muita, ku rokotusohjelman rokotukset.
Ei olla otettu possunuha tms. eikä oteta.
Meillä luotetaan luonnonmukaiseen pöpöjen sietokyvyn kasvattamiseen - penikat pihalle tonkimaan ja leikkimään. Jokainen on syöny osansa hiekkaa ja multaa ja terveitä ollaan.
Jopa niin terveitä, että mua ei kyllä haittaisi muutaman päivän kuumenuhailukaan...

Purri: No enpä ihmettele, että pinnaa kiristää, mutta edelleen mä nostan hattua sun kärsivällisyydelle. Meikä olis heittänyt ne likaiset astiat miehelle sänkyyn ja päälle pikkasen paskasta vettä jo tossa vaiheessa, jos en olisi 3:een yöhön nukkunut....
Hitto, että sulla noita viikkoja on jo paljon!! Kohtahan teillä on kaksi ipanaa hoidettavana.

Omaa: Lomat on lusittu ja taas mennään jouluun saakka aikas haipakkaa. Mutta mä pinnistelen kouluhommat kasaan ja en suostu ressaamaan (ainakaan kamalasti ;D).
Meille mitään muuta ihmeellistä kuulu, kaikilla pyyhkii hyvin ja ollaan terveitä.

Mitenkäs muilla arki luistaa?
 
Kaika: mite niin MEILLÄ on kaks ipanaa hoidettavana???? :D:D:D:D MÄ ne hoidan kuitenki :D Ja oon jo ihan kauhuissani koko ajatuksesta :D Ja mä en jaksa nalkuttaa sille... Oon nalkuttanu jo nii monesta asiasta, et alkaa itteeniki ketuttaa... Ja oli tosta mun eilisestä kiukkuilusta sen verran iloa, et tänä aamuna herra nosti perseensä sohvalta ja kylvetti ja puki Edithin... Tosin paineli takas nukkumaan sen jälkeen, mutta kuitenkin.

Hirvee karkkihimo ollu viimeset 3 päivää (ja siis selkeesti liittyy toho etten oo nukkunu kunnolla)..No ostin namia ja aloin syömään -> tuli hampaat kipeeks! Ja siis tää on joku raskausjuttu mulla, ku ei mun muistaakseni oo aiemmi tullu hampaat kipeeks vaikka oisin syöny kilon kerralla! Okei, en oo koskaa syöny kiloa kerralla, mut kuitenki :D
 
Huomenta - päivää!

Varastaa hetki työaikaa ja rapsutella tännekin... ;0)

Pikatsu: Meillä neiti kerkesi olla viikon hoidossa, jonka jälkeen tuumaileva askeltaminen tukea vasten muuttui kohtuullisen varmaksi kävelyksi. Saattaapi olla, että teilläkin lähdetään "kavereiden" perässä kulkemaan. Oli muuten hoitotädille aika yllätys... ;0D

Voi mahdoton, Kaika tätä teidän nuorimmaista! "Pelottavan" ihana oivaltaja. Meillä neiti tuli oh:n ja eteisen välissä olleiden rahien yli kuin telinevoimistelija jalat heittäen yli kun äiti meni ruoan laittoon. Isille tuli astetta kiire - vaikka miltei tekisi väittää ettei ollut neidin ensimmäinen kerta kun sen verran sujuvasti meni.

Mymmeli-85: Emme ottaneet neidille influenssaa. Meillä se tuli jotenkin myös kausitaitokseen ettei neuvolatäti edes suositellut sitä.

Grenie: Erittäin lämpimästi tervetuloa!

Jaahas, josko sitä jatkaisi töiden parissa kun alkaa muukin porukka valumaan toimistolle. Ensi viikolla onkin ultra - että muuten jännittää. Samoin kun se, etten ole keksinyt missä vaiheessa ja kuinka kertoisin työnantajalle... No, josko se tässä valaistuisi piakoin...

Ihanaista viikonloppua kaikille!
 
Maya_L: Heh, jos tarpeeksi kauan pähkit, kuinka kertoa, ei tarvi jonkin ajan kuluttua edes sanaa sanoa :D - saattaa se vatsa pullahtaa yks'kaks' toisen kohdalla ja varsinkin näin pienellä välillä. En tietenkään muista, oletko isossa konsernissa töissä, että et näe esimiestäsi säännöllisesti vai mitenkä...

Purri: Elikkä voisi sanoa, että sinulla on pian 3 lasta huollettavana ;)
Ja mulla kipeytyy suu helpommin raskaana ollessa tai ainakin ikenet, liekö verevämpiä nekin nyt..

Mä kävin just sokerirasitustestissä ja nyt odottelen tuloksia..jännää.
Siinäpä meidän uusimmat. EIKU oli vielä yks - tyttö oppi puistelemaan päätään ja samalla sanoo eiii.. mun tyttö ♥
 
Mo!

Ekaks megaOnnitus mayalle!! ♥ ...ja jo kymppiviikkoa takana,huh! Mut ihanaa,menee kylmiä (hyvänlaisia) väreitä vaan täällä!

♥ Meillön tääl Lokkalipoika ♥ Se lauleskelee Ramonesia päivät läpeensä :D Isoveikalla on semmonen pahviskitta joka soittaa ramonesin sitä Hei! Ou! Let`s go! -biisiä, nin tämä pikkanen rallattelee että Äää! Ä! Tss Ts! ja mossaa päälle!! En oo ihanempaa nähny ♥ (sori näit syrämmiä, mutku on niin ihana vauveli ♥♥♥) 
Myöskin hääl on kamala "rakastaja" vaihe, mamman tissit on iiiihanat ja suudelmat menee pitkän kaavan mukaan, kielarina tiätty! Lenssunkin sain pusuttelemalla.

Grenie! tervetuloa! Ala pälpättään vaan, me ollaan hyvinkin nopiaan lämpenevää porukkaa  emoticon Vaiks hiljaista voorumilla onkin.

Meilläkin on opittu uusia ei nin kivoja taitojaemoticon , Otava kanssa keksi siirtää keittiönpallia niin että pääsi kipuamaan veitsi laatikolle, sieltä sen sitten löysin talon suurin leipäveitti tiukasti kourassa, onneksi oli tylsä!! Läks veittet ja pallit hyvinkin pitkälle keittiöstä. Myös erinäisten nappuloiden painelu on POP, esim tietokone, DVD ja digiboxi on muutamaan otteeseen jouduttu uudelleen "ohjelmoimaan" .
Ennen niin tottelevainen pikkuvesseli on nyt alkanut selkeästi hieman ilkikuriseksi, ainakun sille sanoo EI, niin silloin sitä ainakin täytyy saada tehdä :D -heh, mistä lie senkin oppinut *viheltelee ja pyörittelee silmiään* emoticon

Muuten ihan perus meininki, kotona ollaan, harrastukset pyörii. Huomenna alotan uudestaan sen Rollerderbyn, sen jo kerran jätin kesken mutta nyt sitten luikitaan nöyränä takasin.
Muuten ei mitään sen erilaisempaan kuin viimeksi...

Terkkui kaikille!! Purrille tsemei ukkelin kanssa (jälleen! Millons on ratkasun hetket edesssä?) Kaikalle kaikkea ihanaa koulutielle, Milalla on varmaan niin kuuma suhde siellä ettei kerkiä tänne päivittään ;D Kuinka Mymmelin testitulokset!!??  Pikatsu: kuis duunis? ja Piia, Mitä kuulluu tällä hetkellä? Muille pusuja ja haleja roimasti!

Tämä täsä! Öitä!
 
Helou!

Tervetuloa Grenie! Itsekin tänne eksyin vasta alkuvuodesta, ja hyvin on otettu joukkoon mukaan! :)

Purri: Kuinkas siellä? Onko yöt parantunu yhtään?

Kaika: Koskas saat sokeritestin tulokset? Testataanko teillä kaikki äidit vai pitääkö olla ihan epäilyä, ennen kuin testiin pistetään? Kyselen vaan, kun ilmeisesti jonkin verran käytännöt vaihtelee kunnittain...minulle kun ei mitään koko testistä mainittu viimeisen raskauden aikana...tosin tarvetta tuolle ei ollu, niin johtunee siitä... :)

Maya_L: Uijui ultra! Ihanaa! Kuinka muuten on odotus jatkunut? Onko oireita? :)

PÄ: Ihana rokkari teillä siellä! :) Onneksi selvisitte veitsiepisodista säihkähdyksellä...noiden kanssa saa kyllä olla tarkkana, kun pääsee aina yllättämään, kuinka korkealle/pitkälle pienetkin kädet jo yltää...

Omaa sitten...
Lauantaina testasin, mutta nega pärähti...oishan se melkosta ollu, jos plussa ois tullu, kun sitten ois heti ekasta napsahtanu, mutta silti jotenkin kirpaisi. Ahdistaa kyllä kovasti, kun ei yhtään tiedä missä mennään. Melkein toivoisin, että tulisi menkat, niin voisi aloittaa sitten puhtaalta pöydältä. Mutta näillä mennään. Nyt lauantaina on kavereiden tuparit, niin sitten testaan taas. Jos nega tulee, niin tiedossa on kunnon "nollaus". :) Poju menee mummolaan hoitoon, niin saa tämäkin äippä vaihtaa kunnolla vapaalle sitten marraskuun 2009... :D Tosin nyt on jo huono äiti -fiilis ja oon jo ehtiny miettiä, jos ottais lyhyen kaavan mukaan, ettei tarvitsisi viedä poikaa yöksi hoitoon... :D No joo, tämmöistä pohdintaa tähän aamuun....

Niin noista rokotuksista. Minä kans oon vähän kahden vaiheilla. Kun meille ei toistaiseksi ole influenssa koskaan tullu vieraaksi, niin miksi tulisi nyt? Mutta sitten jos tulee, niin voi se olla noin pienelle kuitenkin melko ikävä tauti...mutta, jos siitä rokotteesta tulee kipeäksi, niin ei sekään ole kiva, varsinkin, kun niitä joutuu sen kaksi ottamaan. Äh. Sen possunuhapiikin kanssa arvoin myös ja jätin ottamatta, eikä kyllä ole kaduttanut....mutta mutta...pitääpi miettiä. Ens maanantaihin asti on aikaa miettiä. :D

Sitten semmosta, että te jotka ootte lasten kanssa reissannu ja nimenomaan lentäny, niin tiiättekö, että saako tuolle naperolle ottaa esim. hedelmiä sinne koneeseen syötäväksi, vai pitääkö kaiken olla pilttipurkeissa? Me ollaan lähdössä joulukuussa reissuun ja mietinkin, että mitä tuolle pojalle ottaa lennoille ruuaksi. Sinällään mielenkiintoinen tilanne, jos joudun noita pilttejä ostamaan, että on ensimmäiset teolliset lastenruokapurkit mitä pojalle ostan! :D

Hyvää tiistaita kaikille!
 
Heissan!
Kiirettä pitää tän arjen kanssa. Kovasti odotan jo äippäloman alkua, enää 3kk ja sitten ei tarvii hetkeen taas puurtaa samalla tavalla. Toki vastuut kasvaa vähän eri tavalla, eikä varmasti tylsää tai hiljasta tule 2 pienen lapsen kanssa...

Jeps.. Eilen oltiin rakenneultrassa ja siellä näkyi poika olevan tulossa. Sydäntä ultraaja katseli pitkään ja hartaasti sanomatta mitään. Melkein jo kysyin, että mitä ihmettä se oikein etsii ja pieni paniikkikin kävi mielessä, mutta sitten se täti totesi, että heillä oli joku sydänkoulutus ja sitä sitten katseli siksi tarkemmin. Muuten oli kaikki kunnossa.

Rokotuksista: ensi viikolla olisi äitiysneuvola, missä se rokotus tulisi sitten, jos tulee. En oo vielä päättänyt. Mä sairastan influenssan säännöllisesti 4 vuoden välein ja nyt olisi se 4. vuosi, joten en nyt sitten tiedä, kokeileeko olla ilman rokotetta vai sitten ottaa rokotteen, kun kuitenkin sen influenssa tulisi vielä, kun on raskaana. Kyllä ajattelin flunssarokotteen kuitenkin neidille ottaa, kun on sitä kuitenkin enemmän testailtu kuin sitä sikarokotetta, mitä en ottanut silloin raskausaikana, kun jotenkin tuntui hassulta, että se melkein tuotantolinjalta pistettiin ihmisiin. Ja just sen takia otan neidille sen rokotteen, kun influenssa on kuitenkin aikas vakava noin pienellä, jos se sitten kuitenkin tulee, niin sitten tulee, mutta yritän estää. Kaikki omat influenssat kun on olleet melkoisen voimat vieviä ja sairastaminen itsessään, 39 kuumeessa+ lihaskivuissa jne.. ei todellakaan ole mitään herkkua. Jokaisen influenssan jälkeen toipuminenkin on vienyt ainakin kuukauden, niin jos rokotteella sen voi pieneltä estää, niin sitten ainakin yritän.

Onnea Mayalle pikkuisesta! Mulla ainakin ekat kyselyt mahasta tuli rv 14, että sellaista..

Milalle onnea uudesta suhteesta!

Pä: onnea uudelle harrastukselle! Mää tuun kyllä joku kerta kattoon, kunhan saan aikaseksi ja nään tuolta toisaalta milloin ja missä tapahtuu. Ihanalta pieni rokkari kuulostaa :)

Meillä kanssa kiipeillään, mitä korkeammalle pääsee sen kivempaa. Pöydillä tanssiminen on POP.
 
: ratkaisun hetket osa 1 on käsillä varmaa maalis-huhtikuussa... sen jälkeen kattellaan taasen mitä tapahtuu... mut sanotaanko näin, et vaikka edelleen oon sitä mieltä et pistän vispilät vaihtoon jos herra ei ala käyttäytyy niinku perheellisen kuuluu, ni eipä tuo sen käytös nii kovasti enää ota päähänkään.. en sit tiiä johtuuko nimenomaan siitä, et oon tehny tosi kovasti ajatustyötä ton vispilän vaihtamisen suhteen...

Mymmeli: no miten sen ny ottaa.. viikonloppuna (mies oli koko viikonlopun muualla) neiti meni kiltisti 21-22 nukkuu (eli tunnin tai kaks normia myöhemmi) ja heräs 7:30, enkä ees joutunu tuttia käydä laittamassa suuhun... Tosin sit mun piti vaa ravata vessassa parin tunnin välein tän vuokralaisen takia, mut muuten ois menny iha superhyvin :) su-ma yönä sit taas neiti ei rauhottunu millää sänkyynsä, ni piti ottaa viereen nukkuu, eli en kyl kovin hyvi nukkunu :( ja nyt taas viime yönä neiti meni ajois nukkuu, heräs isänsä kotiutumiseen ja ketkus 1:30 asti hereillä ja herätti mut 07 :(

3 viikkoa lasketuun aikaan... tällä viikolla en saa synnyttää kuulemma :D Tullu äidiltä kieltoa :D sunnuntai-iltana saan alkaa valuu laitokselle ja siitä eteenpäin ihan koska vaan :D et pitää vähä kattella :D Verenpaine (jos sitä siksi voi kutsua) oli viimeks 103/69 ja hb 113, vauvalla kaikki hyvin ja mäki olin saanu painoo vaa 150g/vkk :D ja siis kaks viikkoo aiemmi ollu viimeks neuvola :)

Mies ilmotti olevansa koko tulevan viikonlopun kotosalla... vähä jännittää et näinkl oikeasti aikoopi olla ja miten tulee koko viikonloppu menemään, jos meinaa olla..... 
 
Jokohan tämä kone antais mun kirjoitella tänne palstalle pitkästä aikaa :D Aina ku yritin alkaa kirjoittamaan kone kaatuu. Vaihdoin pöytäkoneesta läppäriin ja tämä on vähän juonitellut tässä viime aikoina. En pääse mozillalla ollenkaan kirjautuun sisälle.

Pitäisiköhän se jotain kertoa itsestäni kun nyt tänne pääsin.Olen 25vuotias kotiäiti, Asun kuusamossa pohjois-pohjanmaalla. Tyttöni syntyi 10.9.2010. Raskaus meni ihan hyvin, ei ollut raskauspahoinvointia ollenkaan. Närästys ja liitoskivut oli ikävimpiä ja samoin se kun piti käydä pissalla varmaan kymmenen kertaa puolen tunnin välein :D

Olemme asuneet miehen kanssa kohta 6vuotta täällä kuusamossa. Itse olen alun perin ylivieskasta kotoisin ja muutin tänne 6vuotta sitten. Mies on kotoisin täältä. Hän on 30vuotias ja korjailee työkseen tietokoneita. Ei ole elukoita kun olemme molemmat allergisia.

Vanhempani ovat eronneet ennen kuin kerkesin täytää neljä vuotta. Isäni asuu ylivieskassa ja äitini seinäjoen lähellä ylistarossa.

Olen käynyt ammattikoulun catering-alan perustutkinnon, mut en ole ollut vielä koskaan missään sen alan töissä. Kiinnostaisi lastenhoito tai vanhustenhoitotyö, mut täällä on vaikeaa päästä töihin ilman koulutusta ja sitä ei oikein ole tarjolla.

Ei ole vielä suunnitelmissa toista vauvaa, tällä hetkellä ajattelemme muuttoa omaan kotiin rivitalo kolmioon (asumme nyt vanhassa kerrostalo kaksiossa jossa ei ole omaa suihkua eikä omaa pihaa vaan piha on asfalttia ja kaksi isoa tietä menee talon vierestä)

Tässä nyt jonkun verran näin aluksi :)
 
Olipas kiva lukea teitin kuulumisia!

Mä tulin ihan pikapikaa kertomaan että:

 Mä "läpäsin" kirkkaasti sokerirasitustestin - liekö sillä vaikutusta, että oli aloituspaino lähes 10kg vähemmän tässä traskaudessa verrattuna edelliseen. (mutta tuli kyllä nopiaa takas!)
Meille ei kuulu normiarkea kummallisempaa - koulua, kodin ja lasten hoitoa, harrastuksiin kuskaamista ja omia harrastuksia aina kun kerkiää. Ja hyvin olen kerinnyt. Paitsi tällä viikolla.

Palaan huomenissa, jos ja kun kaikki menee suunnitelmien mukaan!
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!!

Kauhea kiirus ja säätö aina meneillään (ainakin tuntuu siltä) ja harmittaa ettei täälläkään ole kerennyt pitkään aikaan kirjoittelemaan. Juttujanne oon käyny tosin silloin tällöin lukemassa ja tilojanne katsastelemassa. Nyt kun oon aloittanut uuden työn niin jää enempi aikaa täälläkin palloiluun :)

Mutta mitä ihmettä teille kaikille kuuluu? :) Päivitelkää nyt ihmeessä mullekin kaikki kohokohdat :)

Ja onnea onnea onnea kaikille raskautuneille!

*Itse plussasin eilen aamulla. Vauvaa yritetty jo monta kuukautta. Ja jouduttiin lähtemään ihan hoitoihin asti, niinkun ensimmäisenkin kanssa. Mutta onneksi ei tarttenut sen suurempia hoitoja ottaa. Nyt en tiedä miten päin olisin... En meinaa vieläkään uskoa tätä todeksi, ehkä sen jossain vaiheessa tajuaa sitten :D

Meidän ei niin pieni poika kovasti kävelee tukia pitkin ja on oppinut kiljumaan oikein olan takaa jos jokin ei mene niinkuin hän haluaa. Tosiaan ei mitään itkemistä vaan suoraa huutoa, välillä ihan tyhjästäkin. Ei niin kiva tapa ollenkaan :(

Jos ihmettelette niin nimimerkki hieman vaihtunut, ei vanha ottanut enää toimiakseen. Tais olla aikaisemmin sama nimi mutta ilman tuota sakaraa :)
 
Onnittelut tiitiäiselle :)

Mulla oli neuvola tänää ja paino oli viikossa tippunu 600g! Ja iha normaalisti oon syöny, tosin enempi salaattia ku aiemmin, mut siis normiruoan lisukkeena.. en mitenkää pääruokana... Oli vähä jännää :D Mun äitini on vakaasti sitä mieltä, et tää vauva tulee syntymään torstaina :D Äidil oli käyny sama juttu, ku mun isoveljeä odotti :D eka paino tippu ja siitä pari päivää eteenpäin, ni veli synty :D mut kattellaan.. ite oon sitä mieltä, et salee menee yli, vaikka mulla onki ollu aika paljon suppareita tässä...

Edith on nuhassa ja kovasti juttelee :) Osaa sanoo "oho, tippi" ku tiputtaa jotain :D ja kaikkeen muuhun se yleensä kommentoi "äiti"/"tätti" :D tai sit se sanoo "doo/ei" :D ja "noni" on kova sana nykyää :D Mut eipä se oikein mitää ihmeempiä :) mä vaan itte odottelen et miten neiti reagoi vauvaan, kun vauvan kanssa sit jossai välis kotiudutaan.. vähä jännittää sen puolesta, mut muuten,....ei :D
 
Takaisin
Top