Syyskuun syvälliset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hmm,meillä ne kuminauhat oli poistettu vaikka tästähän on jo vaikka kuinka kauan kun pakkauksen olen saanut..Ihmettelin että mitkä ihmeen kuminauhat kunnes huomasin et sieltä on jtn leikattu pois

Oudot on ne kuminauhat sielä haalarin lahkeissa juu, mut en minäkään niitä meinannu alkaa leikkeleen, pilaamaan muuten hyvää haalaria [:D] Ite niistä ajattelin et saahan sit käännettyä sen kummarin lahkeen yli pussiks, ettei lämpö karkaa lahkeitten kautta kun pienelle heittää liian suuren haalarin päälle [:)] Ja by-the-way, minkä hiton takia nykyään on melkein kaikissa paidoissa/puseroissa huppu??? Niin lasten kun aikuistenkin vaatteissa. Mitä ihmettä tekee hupulla varsinkaan pieni lapsi joka ei vielä välttämättä edes ite käänny. Se on mun mielestä vaan tiellä, ja jää aina ruttuun selän alle haalarin sisään jne koko kapistus. No okei, ehkä vähän liiottelua, ei nyt ihan niin pienissä vaateissa taida paljoo vielä huppuja olla, mut mennäänpä johonkin noin puol vuotiaiden kokoihin, ni jo alkaa olla vaikee löytää paitaa mis ei ois huppua... [[:@] Välillä ihan tuskassa ettiny synttärilahjoja kun varsinkin kummipojalle ollaan tavattu vanhempien pyynnöstä aina jotain vaatetta ostaa, yleensä sit paita ja housut-kokonaisuus, ni yleensä sit jää melkein ainoaks vaihtoehdoks joku kauluspaita-tyyppinen ratkasu, ja oishan se nyt kiva olla jotain muutakin kun pelkkiä kauluspaitoja... [8|] Ai niin joo, onhan meilläkin kaapis yks muistaakseni 62 senttinen huppari... [8|]

Ja sit vähän omaa. Kävin eilen sokerirasituksessa. Hyi yäk sitä sokeri-litkua [:'(][:'(][:'(], ja voi jessus et meni sit koko päivä ihan reisille väsymyksen takii... Onneks oli näppärät vampyyrit ottamas näytteitä, ei sattunu toinen pisto (samaan suoneen) juuri ensimmäistä enempää, mä kun aikasemman kokemuksen perusteella pelkäsin ihan sikana, ja viimonen näyte + veren vasta-aineet otettiin onneks toisesta kädestä, mulla kun neg. veri... [:)] Käyny aikasemmin siis keliakia-testeissä (jota ei sit onneks ole). Ja tuos äsken soittelin nla:sta tulokset, komeesti alle raja-arvojen, mä kun pelkäsin et miten mun sokeriton dieetti heitti härän pyllyä kun edellisenä iltana mökillä oli tarjolla ainoostaan limpparii, trip-mehuja tai kahvia... [:D][:D]

no mä en oo kauheesti kiinnittänyt huomioon noihin hupullisiin paitoihin. muutenku että aika monella kouluikäsellä on esim. hihattomii paitoi missä on huppu.. :D heh, vähän hassuu sellanen..

juu toi sokeri litku on aivan kamalaa, oon ollu 2 kertaa siin rasitukses tän raskauden aikana ja hyi, yhtä pahaa se on joka kerta. Mulla otettiin ne kaikki 3 pistosta samasta suonesta ja se kolmas kerta alko jo vähän tuntuu ikävältä.. itelläni sitten todettiinki se diabetes, mutta eläähän tän kanssa. ei oo paha. eipähän tuu vedettyy herkkui napaansa koko aijaa ja jaksaa tehä erilailla ku ei oo koko aikaa sokeri humalassa.. :D heh.. [:D]

JÖSSES HESUS MARIA!! Sehän on kuus päivää enää syyskuuta!!!!!!

Tuli ihan vaan mieleen.. [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

olenko mä outo kun ei vieläkään oireita?

pistää vaan miettimään kun lukee muiden tekstejä ja kauheesti kaikilla jotain...hmm..semmoista minun syyskuun mietintääni [8|]

et ole.. koska en minäkään ole eikä mulla ole läheskään niin isoja juttuja mitä täällä monilla..
Helpolla olen päässyt tämän raskauden, ainakin tähän mennessä. Eihän sitä ikänä tiedä mitä vielä tulee..
Mutta työssä esimerkiksi en huomaa vielä minkäänlaista raskautta/vaikeutta vaikka työni mitä teen on yksi fyysisesti raskaimmista mitä löytyy.

Mun mielestä on ihanaa kuulla, että joillakin tämä raskaus on sujunut "niin kuin pitää", ilman suurempia murheita ja vaivoja. Jotenkin se helpottaa omaakin mieltä kun tajuaa, ettei nämä oireet oikeasti ole mitään normaalia ja saan olla niistä väsynyt. Siispä - erittäin mielelläni kuulen myös teidän "hyvinvoivien" juttuja, niihin on hyvä tarttua ja saada hyvää mieltä itselle. Moni on mulle sanonut, että toivottavasti mulle ei jää mitään sellasta kauhua raskautta kohtaan, etten enää koskaan haluaisi tulla raskaaksi. Ei todellakaan, sellaista mulle ei varmaan voisi tapahtua raskausaikana, ettenkö olisi valmis uusintakierrokseen jossain vaiheessa. Tämä on nyt yksi kokemus lisää mun elämässä - ei ehkä helppo sellainen, mutta varmasti joulu-tammikuussa olen sitä mieltä, että kannatti. Ajattelemalla vauvaa saa aina hirmuisesti voimia kun olo on muuten todella huono. 

kiva kuulla etten ole ainut "oireeton". Siis onhan mulla oireita silleen ollut että ummetusta oli alkuraskaudessa, mutta ei sitäkään paljoa...nyt ei mitään...minäkään töissä oikein huomaa välillä edes olevani raskaana...jos ei pienen liikkeitä oteta huomioon...väsynyt olen vain työviikon jälkeen...itsekin kun ole henkilökohtainen avustaja ammatiltani niin ei sekään kovin kevyttä työtä ole =).

on miust ihana lukea kyllä muidenkin juttuja...mutta mietitytti kun kaikilla on jotain...

tosiaan ötöseni on ruvennut nyt enemmän liikkumaan ja olen ruvennnut tuntemaan jokseenkin enemmän liikkeitä, mutta en vielä silleen kunnolla ja en pahemmin potkuja käteen saa jos mahalla pidän...aika syvällä nuo liikkeet...no mulla kyllä kohtu kuulema takaseinässä joten en sitten yhtään ihmettelekään...ensi viikon ti on neuvolalääkäri :D jee...lähtisköhän mies mukaan.. [:D]

Bluerose ja ötö 26+5

Myös minusta on ihanaa kuulla, että toisilla kaikki on sujunut ja sujuu edelleen hyvin. Omalta osaltani olen jo tottunut siihen, että minun raskauksistani ei sellaisia vaivattomia saa sitten millään, ja siihen on sitten tyytyminen, mutta ihanaa, kun löytyy ihmisiä, jotka voivat nauttia ja iloita olostaan ilman painostavaa pelkoa takaraivossa. Antaa tosiaan voimia kestää näitä omia ärsyttävän tuttuja tuntemuksia.

Vielä muuten siitä Kelan äp-haalariasiasta... Tämän päivän Aamulehdessä näytti lukevan, että tuo kuminauhajuttu on ollut tiedossa jo alkukesästä ja Reimalla on postitettavista haalareista poistettu kuminauhat heinäkuusta alkaen - eli me kaikki olemme sitten saaneet varmasti jo tuon korjatun version.

No tässä tulee sitten niitä hyviä uutisia! Lääkärin luona käyty (täällä käydään aina oman gynen luona, tästä eteenpäin 2 viikon välein) ja sisätutkimus tehdään joka kerta. Useista supistuksista huolimatta kaikki paikat viimeisen päälle kiinni. Ei kolota, ei ahista,ei särje eikä masenna eli olo on kaikin puolin aivan mainio! Huomenna 29 vkoa täynnä. Nyt alkavat myös käynnit fysioterapeutin luona  - joka tulee siis mukaan synnytykseen - ja tavallisen fysioterapia lisäksi käydään yksityisvisiiteillä (vauvan vanhemmat + fysioterapeutti) , joissa perehdytään "haptonomiaan" - en tiedä onko tämä Suomessa ollenkaan tunnettua - eli tunnesiteen luomiseen vauvaan ennen syntymää ja siihen miten isä voi ohjata synnytyksen kulkua. Eli jännittäviä aikoja tulossa!

Vielä haalarista: eilen syynäsin vielä tarkemmin lahkeita, ja näyttää tosiaan siltä, että sieltä on jo leikattu jotain pois. Ilmeisesti kyse on siis tosiaan ollut ihan lenkkimäisestä kuminauhasta, joka tulisi jalan alle. Mutta vieläkään minä en oikein ymmärtänyt mikä tehtävä sillä "valelahkeella" on. Onko sen avulla tosiaan tarkoitus kääntää lahje pussiksi vai miksi se ylimääräinen kangas on sinne ommeltu?

Kuvittelisin, että sen "pussin" tarkoitus on sulkea lahkeet, tai koko ajan olen niin olettanut. Niitä näkyy muissakin vaatteissa jonkin verran. Ja sitten tuo huppu-asia, ihan samaa mietin tässä pari päivää sitten, että onpa epäkäytännöllistä. Yksi huppu vielä menee, mutta kun mietin esim. kotiutumisvaatteita, niin sitten olisi jo kaksi hupullista vaatetta kerrallaan päällä. Kaikki vaan päähän vai? [:D] No joo, ehkä me pärjätään huppuinemme, mutta tosiaan aika pöhköä. Toinen mitä en ymmärrä, on vauvojen toppaliivit. Voi morjes miten turha vaatekappale.

Ei mitään uutta täällä. Vointi ihan jees, pojan puskemiset tuonne lantionpohjaan ja muuten vaan vatsan läpi häiriköi edelleen välillä liikkumista, mutta mitäpä tuosta. Aina voi pysähtyä. Supistuksia en enää edes huomaa hirveästi, joskus satunnaisesti. Voi johtua myös siitä, että noi puskemiset tuntuu aika samalta niin ehkä sekoitan osan supistuksista vauvan liikuskeluksi.

Mies tilasi edullisesti koti dopplerin tuolta merten takaa, ennen oli kovasti sitä vastaan, mutta jostain syystä nyt innostui. Se on ollut ihan hauska, tarkotuksena nauhottaa muistoksi pojan elämöintiä. Niin ja tänään aamulla töihin lähteissäni yhtäkkiä huomasin, että jopas, enää viisi viikkoa töitä! Vähiin käy, ennen kuin loppuu. Ja vaunujen pitäisi tulla ensi viikolla. Samoin uusi auto haetaan ensi viikolla. Pitäisi vaan vanhasta päästä eroon. Eli jos joku kaipaa itselleen käytettyä farmaria v.2006 niin täältä irtois! [:)]

Bluerose: Kyllä täälläkin on päästy niiiin helpolla näiden raskausoireiden kanssa, että välillä tosiaan tuntuu, että en kehtaa tännekään kirjoitella, kun muilla on paljon vaikeampaa. "Hankalin" oire on oikeasti ollut se, että toinen korva menee tosi useasti lukkoon... Onko KUKAAN muu huomannut vastaavaa??! Itse yhdistin sen niin, että voisi johtua tuosta muuttuneesta syljen koostumuksesta ja neuvolassakin kun mainitsin, niin tuntui menevän ko. selitys läpi.. Siis kun sylki muuttuu sitkeämmäksi, josta syystä siellä hammaslääkärissäkin suositeltiin käymään (ainakin täällä). Ja kun korva on yhteydessä kurkkuun, niin siellä jos sylki jumii siinä aukon päällä tms.

Mutta täällä siis kaikki erinomaisesti edelleen, edes rautatabletteja en ole tarvinnut, tosin syön edelleen melko säännöllisesti noita monivitamiineja, joissa myös rautaa. Tirri potkii kovasti joka päivä. [:)] Tai itse asiassa se taitaa olla enemmän nyrkkeilyä. Käytiin nimittäin sit ihan mielenkiinnosta siellä 4D-ultrassakin ja siellä kun varsin pitkä aika saatiin häntä seurailla, niin käsillä näytti enemmän muksivan kuin jaloilla. [:D] Ja välillä hieroi päätään ja imi peukaloa... [:)] Voih, on se niin rakas pikku potkiainen! [:D]

Mutta viisi viikkoa on täälläkin vielä töitä jäljellä.. Sijainenkin pitäis vielä perehdyttää.

Mukavaa odotusta kaikki mammat! [:)]

Mun mielestä ne haalarin lahkeissa olevat lärpäkkeet oli hyvät. Ne pistää lahkeen suut umpeen, kun lahjetta kääntää ulospäin rullalle. Aluksihan haalarin hihoja ja lahkeita joutuu kääntämään, eikä jalkojen ja käsien todellakaan tarvitse tulla ulos suuaukoista. Kätevä homma. [:)]

Malla, mulla on ihan sama oire tuon korvien lukkiintumisen kanssa!! Aiemmin ei juuri ikinä ja nyt viimeisen reilun kuukauden aikana korvat menee vähän väliä lukkoon eikä niitä saa oikein auki. Viimeks kysyin siitä neuvolassakin, mut ei se osannut sanoa. Tutki korvat ja sanoi, et ei siellä mitään näkyny. Itse olin ajatellut, että jos muutenkin paikat löystyy hormonien vaikutuksesta, niin voisko sit tärykalvotkin löystyä... mut tää siis maallikkologiikkaa ilman mitään tietämystä mistään. [:-]

Kiva kun useimmilla on raskaus sujunu tosi hyvin. Itsellä myös. Nyt on tosin taas alkanut tulla jotain häntäluun vierestä kipeytymistä, jos istuu vähänkään pitempään.

Itselläni on noita kuulo-ongelmia ollut koko elämän ja meillä perheessä esim äidillä on todella huono kuulo ja tinnitusta ym muuta ärsyttävää mm. korvien lukkoon menemistä!
Verenpaine on kuulemma yksi mikä aiheuttaa ainakin korvien "soimista ja kohinaa". Jonkun verran on mennyt raskauden aikana korvat lukkoon, mutta ei ihan niin pahasti kun joskus, että kestää päiväkausia.

Tuntuu vaan raskausaikana olevan niin ihme vaivoja välillä, etten olis voinut uskoakkaan..onneks ei kuitenkaan oo tarvinnut itse kaikkea potea,lähinnä muiden juttuja lukemalla ja kirjoista ihmetellyt.[8|]

Huomenta!

Aamulenkille pitäisi lähteä, mutta unista vain tulin kysymään, tuleeko kellään nämä raskauden aikaiset huolet ja vaivat uniin asti. Itse nimittäin näin tässä juuri tänä yönä sellaisen "mukavan" unen, että menin siihen seuraavaan kohdunkaulakontrolliin ja passitettiin sitten Tampereelle makailemaan. Tampereelle asti en ehtinyt siinä unessa, kun lähdin kotiin pakkailemaan sairaalakassia ja huomasin sitten unohtaneeni sen lähtetteen matkasta ja aloin sen perään soittelemaan... Löytyi se ja siihen uni loppui, että kävin sen hakemassa ja mies ja tenavat lähtivät minua taysiin viemään. Voi hitsi, että pitää unissakin stressata tuosta kohdunkaulasta!

Raskaus-/synnytys-/vauvaunet on kyllä tuttuja! Alkuun oli paljon pelkoihin liittyviä, mut nyt ei niinkään. Viime yönäkin vaihdoin vaippaa ja puin vaatteita pikkuiselle [:)] Mulla taitaa tällä hetkellä siis olla unissa menossa tällainen äidiksi valmistautumis -vaihe. Mutta joo kyllä, jos mullakin olis päivisin aihetta tuollaisiin pelkoihin, niin ihan satavarmasti ne tulisivat uniin. Katoin justiin dokumentin miksi unia nähdään ja siinä mm. mainittiin, että kun jonkun tilanteen/tapahtuman/tms. näkee ensin unena, niin siitä suoriutuu sitten paremmin valveilla. Siinä oli kaikkea muutakin jännää, mutta ironisesti nukahdin kesken [:D]

Ihan hullua toi korvien lukkoon meneminen! Itsellä ei siis ole ollut, mutta mulla suureni silmät ihan lautasen kokosiksi ku luin, että useammallakin on ollut sellaista! Hassu vaiva, vaikka varmasti kyllä epämiellyttävä.

Linea negra kiemurtelee aina vaan ylemmäs, ei ole enää kaukana rinnoista. Sekin on mun mielestä ihan pöpiä. Samoin muutokset alapäässä. Häpyhuulet on kasvaneet tai turvonneet tai mitälie ja se häiritsee mua ihan tosi kovasti. Toivon vaan, että on joku raskausjuttu ja katoaa sitten aikanaan. Mies jo lohdutteli, että ne on valmistautuneet synnytykseen ja toimivat pehmusteina vauvalle.

Niin, aika mystiseltä tää korvajuttu tuntuukin, mut itellä se on tosiaan aina tuo toinen korva, eikä se kohise tms. se vaan menee lukkoon. Välillä aukeaa kun tarpeeks nieleskelee, välillä ei. Ja mulla ei kyllä koskaan aiemmin oo ollut tällasta ongelmaa, korkeintaan flunssassa, kun kurkku on tulehtunut, niin joskus menee korvat lukkoon. Ja tää alkoi selvästi jo alkupuolella raskautta ja on kestänyt koko ajan. Ei sikäli, kyllä noita pahempiakin vaivoja on ihmisillä, lähinnä ärsyttää, kun ei aina kuule kunnolla toisella korvalla.

Ja näköönkin kuulemma raskaus voi vaikuttaa. Ite kun tarviisin uudet lasit, vanhat on tavallaan vähän "rikki". Mut optikot ei kuulemma mielellään määrää raskaana ollessa laseja, koska synnytyksen jälkeen näkö voi muuttua.

Tosiaan, kaikenlaisia muutoksia sitä tässä tuleekin! [:D] Mulla tuo linea negra on tosi himmeä, ei juuri pistä silmään ja ulottuu ehkä viisi senttiä navan yläpuolelle. Ja sit tuo napa, se on hassu! Mulla on aina ollut sellanen "viivanapa", jonka pohjaa ei oo nähnyt - nyt se on pyöreä nappula, joka on pullahtanut tuolta ulos! [:D]

tättärä todellakin tulee. Mä pelkään synnytystä tosi paljon ja olen useasti nähnyt unta ettei se satu ollenkaan....eli kai alitajuisesti yrittää rauhoitella itseään...Muutenkin unet ovat olleet tosi outoja verrattuna normiin, kun en yleensä niitä edes muista.

Mun linea negra on vähän väärässä paikassa...eli rintojen alta napaan...hassu, mutta kaippa se siitä taas häviää [;)]

Takaisin