Syyskuun syvälliset

Ok- kiitti tiedosta! Ilmeisesti kyseessä on Maxi Cosi:n Pebble -kaukalo? (Itsekin oli ajatellut sen hankkia, kun noihin vaunuihin mitä olen suunnitellut -Stokken Exploryt - saa siihen sopivan adapterin.) Mutta täällä se kyllä ei tuollaisia summia maksa, vaan 159e. Sillä rahalla saa siis pelkän kaukalon, mutta yhdessä Family Fix -alustan kanssa 139e on tietysti hinta sitten melkein 300e. Vaan eipähän tarvitse sitten käkkiä autossa selkä vääränä turvavöitä kiinnittämässä!
 
onpas jotenkin nyt ollut ihanaa kun tuo selkäkipu ollut säädyllisissä rajoissa ja vauva ollut tosi aktiivinen. Tuntuu, että toinen möngertää niin, että mulla on toinen puoli kyljestä aivan hellänä [:)]Neuvola olis tossa ylihuomenna, pitääpi jännittää tota sf mittaa onko tullut lisää kun viimeks tuli siitä sanomista, mut jos ei oo massu kasvanut, niin todellakin tunnen ja näen harhoja [;)] Huomenna pitääkin varailla aikaa naistenklinikalle tutustumiskäyntiä varten [:)] Ajoittuu kuulemma viikoille 34-36.
 
Kääk, tää potkii mua kylkeen ja ylävatsaan KOVAA! [:D] Hihhihhii...huvituttaa niin paljon, että piti jollekin kertoa [:)]
 
Sama täällä Pääskynen! Ja älyttömän kovaa potkiikin!! [:)] Niin että maha kuprii ja tuntuu välillä, että potku tulee läpi kylkiluiden tai muiden sisäelinten.

Eilen olin illastamassa työkavereiden kanssa ja koko illallisen ajan oli tosi epämukava istua, sillä pikkarainen möyri masussa niin, että tuntui hänen haluavan itsekin ulos sieltä. Ei vaiskaan... Illalla, kun me tytöt käveltiin jo yhtämatkaa bussillepäin, alkoi mulla mahassa tuntumaan TOSI pahalta. Pisti niin tuonne kohdun alle ja se kipu säteili ristiselkään. Tajusin, et hittolainen, tähänhän tämä menee, en vain pysty enää rientämään yhtälailla kuin ennen tai muuten saan tuta...! [&:] Loppuilta olinkin kotona masu ihan kovana ja särki niin... [:'(]
Rauhallisemmin...rauhallisemmin...[:)]
 
Mulla on kans masu kivikovana vähän väliä, kun yritän tässä epätoivoisesti olla kokoaikaisesti töissä, opiskella, pakata kamoja huomista muuttoa varten jajaja.... hommaa riittää niin paljon! Yritän kovasti olla repimättä liikaa, mutta vaikeaa se on, kun aikataulut painaa päälle joka suunnasta. Nyt istun töissä, yritän saada myöhässä olevia viime viikon läksyjä tehtyä, että voisin ne ehkä tänään jopa palauttaa ja kunhan työaika loppuu, niin vauhdilla kotiin pakkaamaan loppuja tavaroita. Viikonloppu meni maalatessa ja puunatessa uutta vuokra-asuntoa. Huhhuh! [&:]

Kyllä mä sit perjantaina huokaan helpotuksesta, kun ei enää tarvi muuttaa ja pääsee järjestämään tavaroita uuteen asuntoon!![:)]
Ja pääsee taas ottamaan sitte rauhallisesti!
 
Mä olen aika sekavissa mietteissä. Eilisilta oli mulla tosi tuskallinen selkä, niska ja pääkivun kanssa. En voinut enää kääntää päätä kunnolla. Tilanne siis paheni huomattavasti lämpötyynystä ja kun asiaa nyt olen miettinyt ja asiantuntijoiden kanssa jutellut, niin aika loogistahan se on, että tulehtunutta kudosta ei todellakaan saisi lämmöllä hoitaa. Tavalliset jumitukset on sitten erikseen. Hieronta on myös kielletty. Tänään sitten soitin neuvolaan jutellakseni terveydenhoitajan kanssa vähän yleisellä tasolla. Kerroin niskan tilanteesta ja th käski heti varata aikaa lääkärille terveyskeskukseen. Sitten jossain sivulauseessa mainitsin supisteluista. En siis ole enää ollut huolissani niistä, kun lääkärin mukaan niistä ei haittaa ole (edes kivuliaista) jos kohdunsuu on kunnossa. Uskoin siis lääkäriä siinäkin. No, th tarttui heti tähän ja sanoi, että kyllä kivuliaissa supistuksissa pitäisi levossa olla ja koulu ja muu pitäisi kyllä jättää. Kehotti senkin takia pikaisesti varaamaan lääkärille aikaa. Mä olen siis nyt ihan ymmällä... Mikä ihmeen lääkäri mulla on ollut viime viikolla jos sen kaikki ohjeet on ihan päin prinkkalaa! Huomenna menen sokerirasitukseen ja täytyy yrittää saada sitä lääkäriaikaa. Tänään en päässyt puhelimella läpi terveyskeskukseen. Hienosti toimii terveyspalvelut täällä... Juu, siis olen aika sekaisin ja sen näkee varmaan viestistäkin. Mulla riittäis se, että pää on ihan törkeän kipeä, nyt pitää vielä miettiä jotain tällasia... ei jaksa...
 
Kotilääkäri Pääskynen määrää nyt meemin sairaslomalle. Oikeasti. Sulla on niin paljon vaivoja ja kaikesta päätellen hirveä stressi päällä, että nyt kyllä annat armoa itelles ja vauvalle. Meet sinne lääkäriin totta kai joka tapauksessa, mutta saikkulapun saat jo nyt heti. Se edellinen lääkäri varmaan meinas tolla supistelu hommalla vaan sitä, että sikshän niitä kivuliaita suppareita "pelätään", että synnytys saattaa käynnistyä, mutta eihän se hirveästi etene jos kuitenkin paikat pysyy kiinni. Ehkä näin? Mutta kuten täälläkin on jo moneen otteeseen tullut esiin, niin ei pidä riskeerata ja kivuliaat supistukset on kuitenkin varoitus keholle. Mä ajattelisin näin. Ja varmaan se lääkärikin mielessään ajatteli, että sun olis hyvä ottaa rauhassa, mutta että sulla ei ole nyt (just sillon siis) mitään hätää ennenaikasen synnytyksen suhteen, koska paikat oli kiinni. Yleisohjeena raskauden aikana on varmaan hyvä pitää sitä, että jos sattuu tai tuntuu pahalta, niin pitää hellittää otetta. Jospa nyt siis keskustelisit sen omatuntosi kanssa ja selittäisit sille, että nyt on parempi jättää rehkiminen muille ja itse levätä. Kyllä raskaudesta pitäisi voida vähän nauttiakin ja sitä et kyllä nyt tee. Niin vähän on enää jäljelläkin.

No niin, tulikohan nyt selväksi? SÄNKYYN SIITÄ!!! Nouset sieltä sitten kun pitää lähteä synnyttämään [:)]
 
Hyvä Pääskynen!

Kuules Meemi...

Mä kävin viikko sitten viikonloppuna siellä TAYSin SYNNÄRILLÄ, kun oli ollut kivuliaita supistuksia ja siellä lääkäri (ilmeisestikin siis SYNNYTYSLÄÄKÄRI, jonka luulis olevan alan asiantuntija) määräsi mut loppuajaksi, eli yhteensä 5 viikoksi sairaslomalle ennen äippäloman alkua. Sanoi, että supisteluja saa olla, mutta se, että ne ovat kipeitä, ei ole normaalia. Eikä saisi olla maha kovana kokoaikaa, ainoastaan supistelujen ajan, eli minuutin pari.

Nih.

Alas levätä, ettei tarvitse katua. Pusipusi. [:)]
 
meemi, mee sitten suoraan päivystykseen, taikka soita synnytyssairaalaan. Ei tuo ole normaalia. Jotenkin nyt tuntuu, että sitkeesti vaan yrität pärjätä mammalomaan asti, mutta eipä tuo kovin terveeltä tunnu. Tuskin on vauvallekaan kovin hyvä tuo sinun tilanteesi.
Kovasti, kovasti voimia sulle! Ei ole ollut helppoa sinun raskautesi!
 
KIITOS taas teille, te olette oikeasti ihan huippuja! Täällä itkeskelen ja luen teidän viestejä. En todellakaan ole kunnossa ja hiljalleen alan taipua siihen ajatukseen, että harjoitteluun en ole menossa. Nämä keskeneräisen kurssit saan varmaankin jotenkin suoritettua kotoa käsin loppuun kun olisi enää 5 lähiopiskelupäivää jäljellä. (tosin pari tenttiä siinäkin...) Nyt ennemmin pelkään sitä, että lääkäri ei anna sairaslomaa. Siinä vaiheessa varmaan sekoan ihan kokonaan kun nyt kerran itse olen jo hiljalleen hyväksymässä sairasloma-ajatusta.
 
Meemi: Valitat kunnolla ja liioittelet vähän. Sanot vaikka, että jatkuvasti on maha kovana ja juuri edellisenä iltana oli todella repiviä supistuksia tunnin ajan 10 min välein ja nyt on koko maha kipeä. Lisäksi esittelet niitä jumiutuneita selkä- ja hartialihaksiasi ja sanot, että silmissä sumenee välillä ja pyörryttää. Eiköhän se saikku noilla irtoa. Irtoaisi se ihan noilla sun oikeillakin oireilla, mutta paras varmistaa, jos pelkäät, ettei irtoa.
 
^ei tuo ole edes hirveän kaukana todellisuudesta. Äsken istuin tässä koneella päänsärkyisenä tekemässä kouluhommaa kun pyörryin kesken kaiken, hyvin yhtäkkiä. Mun on vaan pakko saada tää psykan tehtävä loppuun vielä. Tosin nyt lopetin tältä päivältä. Jotenkin mua nyt vaan suututtaa ja ahdistaa se viime viikkoinen lääkäri, joka sanoi, että parempi vaan lähteä koululle jne. ettei jää kotiin miettimään. Juu, uskon itsekin tuohon, että on hyvä, ettei jää märehtimään, mutta nyt alkaa ne voimat kyllä olla ihan oikeasti finaalissa ja varsinkin olen nyt uudestaan alkanut huolestua noista supistuksista. Tänä iltana tullut paljon kipeitä supistuksia.
 
voi kamala meemi :( toivotaan nyt että saat tällä kertaa jonkun fiksun lääkärin!!

Sulla on kamalia asioita taas huolenasi mutta, pakko silti tarttua tuohon niska/tulehdus juttuun että se on nyt pakko olla yksilöstä kiinni koska mulla on todellakin paha tulehdustilanne ollut se mikä on tehnyt joskus lähes työkyvyttömäksi. Ja siihen ei auta mikään muu kuin burana kuuri ja lämpöhoito ja hieronta. Ammattilaishieronta! Juurikin sen takia että ei runno kukaan mitään rikki.

Eli uskon kyllä että voi tehdä sulle huonoa lämpö mutta mulla ainoa joka pelastaa jos on tulehduskierre päällä. Olen yli 5v. kärsinyt niskahartiaseudun pahoista, lamaannuttavista kivuista. Ja se on ihan mun työstäni kiinni.. nyt on ollut alkukesästä lähtien luojan kiitos kunnossa kun on reenannut ja venytellyt, välttänyt vetoa jne. Mutta tosiaan, ei saa yleistää tuollatavoin että tulehdukseen aina viileä, koska se on joillakin se pahin mahdollinen vaihtoehto..

Ja sitten espoir siitä turvakaukalosta, se on Maxi-Cosi CabrioFix. Siihen tulee telakka sen kaukalon lisäksi jolla se lukitaan paikoilleen.
 
neuvolalääkärissä käyty ja kaikki hyvin ja normaalisti...semmoista tänään...
kun puhuimme noista oireista aiemmin, niin pakko sanoa, nyt olen saanu ensimmäisen raskausoireeni...
selän pistos ja vasemman jalan puutuminen, että ei meinaa kantaa...kuuluu kuulema raskauteen ja on ihan normaalia...tosin se mua pelottaa, kun sanoi että se tulee pahenemaan vatsan kasvaessa...vissiin kohtu painaa hermoon...ja menee kuulema ohi kun synnyttäny =)
eipä mulla mitään ihmeellistä muuta =)

Bluerose ja ötö 27+1
 
Meemi, sulla on varmasti ollut joku valelääkäri hoitoja määräämässä. Kannattaa ottaa iisista, levätä ja hoitaa itsesi kuntoon. Opiskeluja ehtii sitten myöhemminkin!

Joku kysyi rasvoista. Kun ostin apteekista tuota Louis Widmeriä (oli silloin tarjouksessa n. 18e), niin se myyjä sanoi, että myös rasvainen perus Aqualan voide passaa tähän hommaan. Aamuin ja illoin pitää vaan muistaa rasvata. Kyl musta tuntuu, että masun iho on nyt pehmeämpi ja kimmoisampi kun oon sitä rasvannu, eikä kutise niin kuin aiemmin. Että siitä ihan mukavaa.

Mitä tulee noihin hankintoihin, niin mun mies on kans sillä linjalla, että vauvan turvallisuus on A ja O. Kantokassia hommatessa se halusi, että on sellainen että vauva ei palele. Sitä jotenkin huolestutti se ajatus, että vauvaa paleltaisi. Ja lastentarvikeliikkeessä se oli kiinnostunein vauvan kypäristä ja kuulosuojaimista. [:D]

Meidän vauveli on päiväsaikaan aika rauhallinen, ei juuri potkuja tunnu. Mutta kun herään öisin, niin on pitkälliset pippalot menossa ja liikettä ja potkuja piisaa. Toistaiseksi en oo niihin kylläkään herännyt. On siis varsinainen yökukkuja tuo meidän tyttö. [:)]
 
Voi Meemi, nyt kyllä sinut on saatava oikeasti sairaslomalle! Sängyn pohjalle ja läppäri tms seuraksi ja paljon HÖMPPÄlukemista ja kevyttä puuhaa. Vuodelevossa kun on niin EI oikeasti saa stressata ja rasittaa millään, eli esim. opiskelukirjojen lukeminen on sitten kiellettyä. Vaan teet siellä sängyssä sellaista, mikä saa sinut rentoutumaan (okei minä luin sairaalassa venäläisiä klassikoita, mutta voivat olla ehkä noin yleisesti ottaen nekin liian raskaslukuisia siinä puuhassa - joku Anna Karenina, joka on täyttä roskaa, nyt meni kevyesti parissa päivässä, mutta muutaman muun kirjan kanssa alkoi tehdä tiukkaa...).

Tämä kotilääkäri on pakannut sairaalakassiinsa muutamia kanavatöitä (niitä voi tehdä makuullakin ja aika kuluu ja saavat minut rentoutuneeksi) - kun en valitettavasti osaa neuloa tai virkata ja opettelu kävisi liikaa töistä. Yritin sitä sairaalassa kolmosesta maatessa, mutta oli liian vaativaa aivoille - vaikka käsityöalalla olenkin miehen yrityksessä ollut niin liiaksi tuo poikkeaa sirkkelin käytöstä ja sirkkeliä ei saa kassiin sopimaan. Nyt täällä on kyllä supistusten kanssa rauhallisempaa, mutta kun ne pahukset mitä tulee ovat sitten kipeitä niin kiva kiva...

Pajunkissalle myös malttia lepäilyyn! Uskokaa tai älkää niin jälkikäteen se vuodelepojakso tuntuu menneen hujauksessa vaikka itse tilanteessa ollessa ne tunnit ovat kyllä elämän pisimpiä. Minä koitan saada olla jalkeilla ja kotona edes ensi viikon tiistain ultraan asti ja siellä sitten kuulee tilanteen. Tässä tilanteessa, kun kotona on neljä tenavaa, joista nuorin 1v8kk ja mies ja koiranpentu ja akvaario tiedän, että JOS lepoon passitus tulee niin sitten tulee myös sairaalakeikka. Täällä kotona lepääminen on oikeasti sellaista, että helppo sanoa olevansa aivan lunkisti, mutta mahdoton toteuttaa aikeensa.
 
No niin... sokerirasitus takana. Yön melkeinpä valvoin. Otti sen verran koville tuo paasto - oli aika huono olo ja kova päänsärky. Itse testauksessa nukuin kaikki odotusajat ja olin siitä erittäin kiitollinen, että pystyin nukkumaan. Pelkäsin alkuun kovasti oksentavani sen liemen saman tien.

Äsken soitin terveysasemalle. Yritin saada lääkärille aikaa, mutta lääkäri ei ole paikalla tänään. Pitää siis soittaa huomenna uudestaan, kun vapaita aikoja ei ollut, mutta hoitaja arveli, että lääkäri saattaisi ottaa minut ylimääräisenä huomenna tai perjantaina.
 
Hyvä Pääskynen ja tättärä! Komppaan molempia!

meemi lepäämään ja heti!

Omaa: me tänään sit vihdoin muutetaan, ja kyllä on pakkaamisessa mennyt jo NIIN paljon aikaa ja energiaa. IHANAA kun päästään viimein sit asettumaan![:)] Jaksais vaan vielä tän muuttorumban ja sit sen tavaroiden purkamisen kans...[8|]
 
Takaisin
Top