Syyskuun supinat

Sea-Bandit on kokeiltu, ne tuo pientä helpotusta aina välillä. Enemmän kuitenkin ahdistaa, kun ne kiristää, vaikkei mitenkään isot tai paksut ranteet edes ole 😳

Tänään käyty nt-ultrassa ja kaikki niin hyvin kuin olla vaan voi, joten enköhän mä taas jaksa tämän pahoinvoinninkin kanssa. Yllätykseksi sain nähdä sikiön myös 3D-kuvista, siellä se pötkötteli jalat ristissä! :smiling face with heart-eyes: Ei muuta kuin rakenneultraa sitten odottelemaan, sinne onkin pitkä aika, kun vasta marraskuun alkuun menee. Onneksi neuvolassa on joka käynnillä ultramahdollisuus, niin nähdään tyyppiä tässä väliajallakin.
 
Mä kerroin eilen töissä raskaudesta. Ajattelin, että parempi kertoa, kun oli vaatteissa pakko siirtyä äitiyshousuihin. 😅 Kerroin kuitenkin aikanaan töitä hakiessakin, että varmaan jossain kohtaa on perheenlisäystä tulossa, että jos se on ongelma, niin ei ole varmaan oikea paikka mulle (vaikka se ei työnantajalle kuulu).

Mulla on tosi paljon sellasia repäisykipuja alavatsalla. Ollu ihan alusta saakka, mutta tuntuu pahenevan vaan. Aamulla jos venyttelee ja joskus kun kääntää kylkeä tai aivastaessa tekee kipeetä. Esikoisesta ei ollu tällasta ollenkaan. 🤨
Tähän piti kommentoida, että mulla on myös ollut repäisykipuja. Lähinnä tulee, kun makaan selälleen jalat suorana. Tämä alkoi tosi aikaisin, heräsin monesti yöllä siihen kun unissaan oli kääntynyt selälleen ja vatsaa repi niin julmetusti. Neuvolasta ajattelin ens kerralla näistä kysäistä. Ihan vaan mielenkiinnosta.
 
Onko sellaiset sea bandit? Mullakin ne auttavat vähän. Mulle terveyskeskuslääkäri kertoi myös rannekkeista, jotka antavat sähköimpulsseja, onko kenelläkään kokemusta niistä?
Joo, just ne sea bandit on mulla
 
Tähän piti kommentoida, että mulla on myös ollut repäisykipuja. Lähinnä tulee, kun makaan selälleen jalat suorana. Tämä alkoi tosi aikaisin, heräsin monesti yöllä siihen kun unissaan oli kääntynyt selälleen ja vatsaa repi niin julmetusti. Neuvolasta ajattelin ens kerralla näistä kysäistä. Ihan vaan mielenkiinnosta.
Musta kans tuntuu, että toi selinmakuu on pahin asento niiden osalta ja tuntuu molemmilla puolilla alavatsalla. Pitänee itse kans kysellä neuvolassa.
 
Täällä myös repäisykipuja. Ne oli oikeastaan eka raskausoire, loppuivat sitten jossain 10-11 raskausviikon kohdalla ja nyt ovat palanneet harvakseltaan takaisin. Mulla tuntuu yskiminen tai aivastaminen aiheuttavan kipua, alkuun oli myös jos yöllä käänsi kylkeä sängyssä jotenkin varomattomasti. Välillä tuntuu molemmilla puolilla alavatsaa, välillä vaan jommalla kummalla.
 
Sama täällä noiden repäisykipujen kanssa. Ja selinmakuulla juurikin. Harmi, koska selällä makaaminen on myös rentouttavaa 😅 No, on pitänyt etsiä muita hyviä asentoja. Kerran aivastin kun makasin selälläni, vitsi se tuntu pahalle.
 
Täällä kans repäisykipuja ja minullakin ne oli ihan eka oire ja siksi testasin. Nää vaivaa lähinnä öisin kun vaihtaa kylkeä.

Oletteko jo tunteneet liikkeitä? Mä olen muutaman kerran mahallani maatessa. 😍
 
Täällä kans repäisykipuja ja minullakin ne oli ihan eka oire ja siksi testasin. Nää vaivaa lähinnä öisin kun vaihtaa kylkeä.

Oletteko jo tunteneet liikkeitä? Mä olen muutaman kerran mahallani maatessa. 😍
Oon tuntenut kahdesti. Molemmat kerrat illalla, kun oon makoillut selällään.

Ylempänä oleva tyyppi, jonka istukka takana. Alemman liikkeitä en oo tuntenut vielä. 💖
 
Mulla myös repäisykipuja välillä esim. aivastaessa.

Mulla taitaa olla myös hiiva, pitääkin varmaan ottaa terveyskeskukseen yhteyttä, huoh!
 
Onko muuten monet (jo?) siellä salaisella puolella? Mä yritän epätoivoisesti kerätä viestejä kasaan.

Toisaalta meillä np-ultra vasta 1,5 viikon päästä, ehkä en innostu vielä niin kovasti…
 
No onpa lohdullista että repäisykipuja on noin monella. 😅 Mä oon vähän ollu huolissaankin, kun välillä ne on tosi kipeitä ja oikeen pelästyy.
Mä en oo liikkeistä ihan varma. Välillä tuntuu jotain joka vois olla, mutta ei mitään selkeää. 😊
 
@Bianca On siellä jo porukkaa. Tuu mukaan!! Käy vastailee leikkinurkassa vaikka joka juttuun 😁😉ite mieluummin siellä kirjottelen..

@Elyenne Tunsin eilen jotain kuplintaa tai ihan kun ois ollu elohiiri kohdun kohdalla😁 Olin mahallaan menos nukkuun. Tää mun eka, joten en tiedä miltä sen 'pitäisi' tuntua..
 
@Meiri @harsokukka @Katze En oikein tiedä mitä on repäisykivut, mut aivastaessa joskus sattuu ja oon alkanut tukea kädellä vatsaa jos aivastan.. Vähän niinku munasarjojen kohdalle joskus koskee, luin et jotain kiinnittymisjuttuja kasvaa kohdusta lihaksiin tms, voisko olla niitä..
 
Voi liikkeet, niitä odotellessa. :red-heart: Mulla huomenna vasta 14 täynnä, joten en usko vielä tuntevani niitä, aiemmissa raskauksissa oon tuntenut joskus noin 16-17 viikon kohdilla varmasti ensimmäistä kertaa. Jotain pientä hipsutuksia on kuitenkin tällä viikolla välillä sipaissut alavatsalla. Ehkä se voi ollakin, ken tietää. Mulla ne ensimmäiset liikkeet tuntuu siltä kuin joku kutittaisi kevyesti ohimennen vatsan sisältäpäin. :)
 
@Meiri @harsokukka @Katze En oikein tiedä mitä on repäisykivut, mut aivastaessa joskus sattuu ja oon alkanut tukea kädellä vatsaa jos aivastan.. Vähän niinku munasarjojen kohdalle joskus koskee, luin et jotain kiinnittymisjuttuja kasvaa kohdusta lihaksiin tms, voisko olla niitä..
Mun mielestä noi kuulostaa just niiltä kivuilta jotka olen itse mieltänyt repäisykivuiksi. Suhteellisen voimakas ja repivä kipu, joka kuitenkin laantuu nopeasti.

Mulla vihloo alapäätä edelleen. 🙄😅 Vaikka siihen osaa jo suhtautua aika järjellä, että tätä on ollut jo viikkoja ja se tuntuu mulla olevan raskaudesta johtuva oire, niin silti aina hetkeksi huolestuu, etenkin jos se vihlaisu osuu ennemmin SINNE kuin tuonne etummaisempiin osiin. 🙈
 
Täällä ei ole ollut juuri repäisykipuja, mutta jäytävä liitoskipusärky vaivaa lähes päivittäin, välillä enemmänkin, kuten tänään. Vaatii kyllä voimia kun koko ajan särkee, kumartelu ja nostelu ym vain pahentaa. Särky tuntuu ympäri mahan "reunuksia", etenkin alhaalta lonkista ja häpyluun kohdalla. Siihen auttaa lähinnä lepo makuuasennossa, mikä ei ole aina helpoin järjestää, kun viettää päivää 2,5-vuotiaan kanssa. :No Evil Monkey: Onneksi on päiväuniajat, jolloin samaan aikaan yleensä itsekin koomaan sohvalla, ja onneksi tuo tyttönen on jo kohtalaisen innostunut myös piirtämisestä ja helpoista lautapeleistä, niin voi välillä köllöttää itse sohvan kulmalla kun puuhailee samalla sitten neidin kanssa. :smiling-eyes:
 
Ai niin ja vaatteista - en ollutkaan saanut kaikkea mammavaatetta myytyä kirpparilla silloin reilu vuosi sitten, olin vain muutossa säilönyt loput laatikkoon varaston perälle. Sieltä löytyi tänään helpotusta elämään, ainakin yhdet raskauslegginsit, parit housut ja paidat sekä suosikkimekkoni kahden edellisen odotuksen jäljiltä. Onneksi ne ei kelvanneet kellekään silloin niin saa nyt vielä omaan käyttöön viimeisellekin kierrokselle. :smiling-eyes:
 
Täällä ei ole ollut juuri repäisykipuja, mutta jäytävä liitoskipusärky vaivaa lähes päivittäin, välillä enemmänkin, kuten tänään. Vaatii kyllä voimia kun koko ajan särkee, kumartelu ja nostelu ym vain pahentaa. Särky tuntuu ympäri mahan "reunuksia", etenkin alhaalta lonkista ja häpyluun kohdalla. Siihen auttaa lähinnä lepo makuuasennossa, mikä ei ole aina helpoin järjestää, kun viettää päivää 2,5-vuotiaan kanssa. :No Evil Monkey: Onneksi on päiväuniajat, jolloin samaan aikaan yleensä itsekin koomaan sohvalla, ja onneksi tuo tyttönen on jo kohtalaisen innostunut myös piirtämisestä ja helpoista lautapeleistä, niin voi välillä köllöttää itse sohvan kulmalla kun puuhailee samalla sitten neidin kanssa. :smiling-eyes:
No onkohan toi munkin alapääkipu liitoskipua. 🤔 Ensikertalaisella sen vissiin pitäisi alkaa vasta myöhemmin, mutta toisaalta mulla on myös lantio- ja pakarakipu vaivannut melkein plussasta asti, joten... Tämä on nyt varmaan aivan too much information, mutta siis häpyluuta tuosta about klitoriksen kohdalta särkee ja välillä tulee muuallekin alapäähän sellaisia yksittäisiä vihlaisuja. Särky tuntuu liikkumisesta provosoituvan, mutta ei siis vaivaa mitenkään koko aikaa, onneksi vain hetkittäin, mutta kuitenkin päivittäin. Virtsanäyte testattiin tämän vuoksi ja siinä ei ollut mitään. 🤷‍♀️
 
Takaisin
Top