Syyskuun supinat

Juu ei oo vielä hyväksytty pyyntöä, varmaan hetken odottelevat että saa kerralla mahdollisimma monta :)
 
Mä vaan lisäilen aina satunnaisiin aikoihin. Usein illalla, kun lapsi on jo nukkumassa. Nyt on ensimmäiset lisätty ryhmään. :)
 
Mulla olisi maanantaina viisaudenhampaan poisto.. tekevätköhän raskaana olevalle? Olen tammikuusta asti odottanut kunnalliselle puolelle tätä aikaa (meillä hammashoito hieman ruuhkassa kunnallisella puolella), ärsyttää hieman jos se siirtyy taas eteenpäin. Mutta mietityttää, millaisia puudutusaineita tms käyttävät o_O
 
Mulla olisi maanantaina viisaudenhampaan poisto.. tekevätköhän raskaana olevalle? Olen tammikuusta asti odottanut kunnalliselle puolelle tätä aikaa (meillä hammashoito hieman ruuhkassa kunnallisella puolella), ärsyttää hieman jos se siirtyy taas eteenpäin. Mutta mietityttää, millaisia puudutusaineita tms käyttävät o_O

Multa on poistettu hammas kolmosen odotus aikana :) eli poistavat ja kun mainitset raskaudesta, käyttävät oikeita puudutteita.
 
Mulla olisi maanantaina viisaudenhampaan poisto.. tekevätköhän raskaana olevalle? Olen tammikuusta asti odottanut kunnalliselle puolelle tätä aikaa (meillä hammashoito hieman ruuhkassa kunnallisella puolella), ärsyttää hieman jos se siirtyy taas eteenpäin. Mutta mietityttää, millaisia puudutusaineita tms käyttävät o_O

Mulla olisi maanantaina viisaudenhampaan poisto.. tekevätköhän raskaana olevalle? Olen tammikuusta asti odottanut kunnalliselle puolelle tätä aikaa (meillä hammashoito hieman ruuhkassa kunnallisella puolella), ärsyttää hieman jos se siirtyy taas eteenpäin. Mutta mietityttää, millaisia puudutusaineita tms käyttävät o_O

Raskaanaoleville on sopivia puudutusaineita, että tuskin on ongelma. Muistat vaan mainita raskaudesta. Ja kannattaa sinne ehkä kuitenkin soittaa ja varmistaa asia.
 
Multa poistettiin vähän pojan syntymän jälkeen. Piti mummu ottaa tulkiks kun oli heti perään pojalla lääkärikäynti :grin poistatin kerralla kaikki neljä kun tiesin että se on sen verran kamalaa etten toiste menis :wtf:
 
Raskaanaoleville on sopivia puudutusaineita, että tuskin on ongelma. Muistat vaan mainita raskaudesta. Ja kannattaa sinne ehkä kuitenkin soittaa ja varmistaa asia.

Mulla oli viime raskauden kohdalla puudutukselle tarvetta ja silloin ainakin lääkäri sano että olen riskiviikoilla joilla puudutuksen vaikuttava-aine saattaa ehkä aiheuttaa sikiölle jotain. Siirrettiin operaatiota sitten turvallisemmille viikoille.
 
Mulla oli viime raskauden kohdalla puudutukselle tarvetta ja silloin ainakin lääkäri sano että olen riskiviikoilla joilla puudutuksen vaikuttava-aine saattaa ehkä aiheuttaa sikiölle jotain. Siirrettiin operaatiota sitten turvallisemmille viikoille.

Okei! Eli kannattaa soittaa lekuriin ja varmistaa asia!
 
Meillä ei olla ar-ultrassa koskaan käyty. Äsken tein vielä digin 1-2 raskaana näytti eli ihan alussa ollaan. Meillä pojat ollu 49 cm molemmat ja eka 3890 g ja toka 3177 g
 
Mulla ei oo vielä mammavitamiineja pitää käyä ostaan heti huomenna. Tyroksiini pitää kans heti huomenna nostaa 25 prosenttia...
 
Mulla ei oo vielä mammavitamiineja pitää käyä ostaan heti huomenna. Tyroksiini pitää kans heti huomenna nostaa 25 prosenttia...

Jopas nyt lainailen sun kommentteja, mut tähän oli vielä pakko. Sulla on siis kilpparilääkitys? Mulla on kilppari poistettu ja syön Armouria. Lisäsin 25 mikrogrammaa Thyroxinia rinnalle kun olin varmistanut raskauden testillä. Onneksi arvot oli hyvät jo kesällä, jopa niin hyvät, että tipautin aamuista pois pienen murusen, joka oli yhden kokonaisen tabletin päälle. Edelliset raskaudet olin pelkällä Thyroxinilla.
 
Joo on tyroksiini. Edellisistä odotuksista sain ohjeen neuvolasta nostaa 25 prossaa heti plussan jälkeen. Nyt teen siis samoin.
 
Mulla oli viime raskauden kohdalla puudutukselle tarvetta ja silloin ainakin lääkäri sano että olen riskiviikoilla joilla puudutuksen vaikuttava-aine saattaa ehkä aiheuttaa sikiölle jotain. Siirrettiin operaatiota sitten turvallisemmille viikoille.

No, marssin huomenna hammaslääkäriin ja katsotaan mitä tapahtuu.. Täällä tosiaan on niin pitkät jonot että jos ei nyt pysty poistamaan viisureita niin aika siirtyy sitten jonnekin 6kk päähän ainakin. Ja jos siinä vaiheessa on iso maha niin eipä pysty kyllä olemaan selällään eli koko homma siirtynee jonnekin kauas. Mutta tärkeintähän se tietty on ettei sisällä kasvava ihmisen alku vahingoitu, eletään näiden viisurien kanssa sitten vielä vähän pidempään..
 
Joo on tyroksiini. Edellisistä odotuksista sain ohjeen neuvolasta nostaa 25 prossaa heti plussan jälkeen. Nyt teen siis samoin.

Joo kyllä sitä annosta saa nostaa läpi raskauden - ainakin jos ei ole kilpparia ollenkaan.. Onko sulla vajaatoiminta?
 
Vajaatoiminta on. Muistaakseni se on pysyny molemmissa odotuksissa samalla annostuksella koko odotuksen. Seurattu kyllä vähän väliä.

Toinenhan on se veren vasta-aineet mikä otetaan verikokeessa. Mullahan ne oli viime odotuksessa jossakin kokeessa koholla niin seurattiin vauvan hemoglobiinia onneks neuvolassa vähän väliä. Oisko ollu 2-3 viikon välein 2-3 kk ikään asti. Onneks se oli nauvolassa mitattava kun ihan ekoina viikkoina jouduttiin bilirubiiniarvoja seuraamaan. Onneks ei jouduttu valohoitoon sentää mut oli aika rumba käydä näytteenottokeskuksessa ja mies ei tajunnu ees ottaa päivystyslipuketta et ois päässy nopeemmin.
 
Muokattu viimeksi:
Hei vaan! Mä tein eilen sunnuntaina testin, mikä näyttäisi olevan + :wideyed:
Oon vähän hämmentynyt. Kierto on ollut epäsäännöllinen, niin jotenkin toi tulos tuli puskista. Aattelin, et menkkojen oletettu alkaminen ois ma-ke. Tilasin lisää testejä...yks tulos ei nyt kyllä riitä :nailbiting: en usko vielä :wacky: Katsotaan saapuisko ne vaikka huomenna postiluukusta. Mut ööh laskurin mukaan la ois 27.5. Kai? :woot:
 
Takaisin
Top