Syyskuun supinat

Kamala kun alkaa tämä tuleva syksy ja lisääntyvä pimeys väsyttämään. Normaalisti nukun 8 h yöunia, mutta nyt on viikonloppuna mennyt reilut 10 h ja silti vain väsyttää. Pitkin viime viikkoa haukottelin läpi päivän töissä. Ja selkeästi yhdistän tämän muutoksen pimeisiin iltoihin ja hämäriin aamuihin, enkä niinkään raskauteen.
 
Mä nukuin kans edellisyönä 11 h, ja kuitenkin seuraava päivä oli niin rankka että päikkäriä piti ottaa ja loikoilla sohvalla ku ei vaan millään pystynyt oleen pystyssä. Mietin että voiko työviikko ottaa niin koville. Mä en vaan millään meinaa pystyä ottaan rauhallisesti töissä...
 
Hmh, miksei mulle ole kerrottu missä se istukka seilaa :D Voiko sitä tietää muuta kuin ultralla? Ettei esim. dopplerilla voi paikantaa?

Minullakin on väsymys tullut taas kaveriksi, mutta voi johtua siitäkin, kun unirytmi taas lipsunut.. Lenkkeilyä olen kuitenkin väsymyksestä huolimatta lisännyt :)
 
istukan voi löytää kotidopplerilla, sen ääni on viuhuva. Niin kuin ruoskaa iskettäisiin ilmaa. Näin alussa se löytyy aika läheltä vauvaa, kun vauva ei napanuoran kanssa pääse kovin kauas. Se kasvaa vielä niin paljon, ettei ultrassa välttämättä osata sanoa vielä sen tarkkaa sijaintia, mut kyl se jo tiedetään et onko se edessä vai takana.
 
mä en ekassa ultrassa kysynyt istukan paikasta mitään eikä sanottukkaan, oon ymmärtäny ettei vielä niin aikasin oikein tiedäkkään kunnolla. En haluu muutenkaan hermoilla liikaa siitä, ekassa raskaudessa se ku jäi liian alas ja aiheutti sitt verenvuotoja ja sektiolla synnytys.

mä oon myös kovin väsynyt, pahoinvointi helpotti viikoksi mutt tänään taas huono päivä. Maanantai on vaikea. En ole töissä mutta tarpeeks tässäkin eka herätä 6.50 aamulla hoitaan koululainen valmiiks, sitt muuten olla 4- ja 2-vuotiaiden kanssa, ma ja ke aamupäivät on isompi kerhossa mihin 9 pitää hänet viedä. Onneks kuitenki pienin yleensä nukkuu päikkärit niin nukun sillo itsekin. En kyllä ikinä jaksais raskaana ollessa töissä käydä.
 
mulla on molemmissa raskauksissa kerrottu ekassa ultrassa että istukka on kiinni kohdun takaseinässä
 
Täällä myös on molemmissa raskauksissa heti ekassa ultrassa kerrottu istukan sijainti. Merkattu myös neuvolakorttiin.
 
Mitenkä se merkataan neuvolakorttiin? Mullekaan ei kerrottu ja ois kiva tietää jos se lukeekin siinä. Onko kaikkialla edes samalaiset kortit käytössä?? :)
 
Mulla on siinä sivulla 4 koskien nykyraskautta, sivun puolen välin tienoilla kohta "kaikututkimus" ja sitten siinä päiväys, mittoja ja siellä myös kohta istukan paikalle.
 
Ei kerrottu mullekaan paikkaa, se kyllä näytettiin kuvasta.

Mulla on ollut kamalia univaikeuksia. Herään joka yö 3-10 kertaa, joista noin puolet kerroista pakko käydä vessassa. Tämä taas johtaa väsymykseen entisestään. Raskasta :/
 
Kortit on kai vähä erilaisia mutta kyllä multakin toi kohta kortista löytyi. Eipä siihen istukan paikkaa vielä merkattu ultrassa, vaikka meille sen sanoikin. Ehkä se tutkitaan tarkemmin sit ens kerralla.
 
No, eiköhän se istukan paikka sitten viim. rakenneultrassa selviä. :) En ole hoksannut kortista katsoa onkohan siihen mitään merkattu.

Mulla on ollut kamalia univaikeuksia. Herään joka yö 3-10 kertaa, joista noin puolet kerroista pakko käydä vessassa. Tämä taas johtaa väsymykseen entisestään. Raskasta :/
No hui! Kauheeta :confused: Minä olen herännyt vähintään kahdesti joka yö... Korkeintaan kuitenkin vain neljästi. En herää vessahätään, mutta vessassa on tosiaan pakko käydä joka heräämisen yhteydessä, kun en täydellä rakolla muuten unta saa. Olen yrittänyt olla muutaman tunnin ennen nukkumaanmenoa juomatta, mutta ei mitään hyötyä, pakko silti käydä herätessä vessassa. Jotenkin on unenlahjat herkistyny ja herään todella herkästi pieneenkin häiriöön. Aiemmin tuli nukuttua, vaikka kolmas maailman sota olis syttynyt vieressä :grin
 
Mulle on jostain kehittynyt sellainen vähän pakko-oireeksikin luokiteltava juttu, että mun on ehdottomasti päästävä aina käymään vessassa juuri ennen sänkyyn menoa. Ja jos esim. katson sitten vielä telkkaria sängyssä, niin sen sulkemisen jälkeen on vielä käytävä vessassa, vaikkei edellisestä kerrasta olisikaan pitkää aikaa ja vaikkei varsinaisesti mikään hätä olisikaan. Muutoin en vain saa unta ja rauhaa siltä ajatukselta, että jos nyt nukahdan, niin kohta on sitten herättävä pissalle. Ja tuskin tämä edes pitäsi paikkaansa, mutta niin pinttynyt tuo tapa jo on, että en ole saanut sitä karistettua.
 
Täällä ihan samaa Mörri-Möykky, aina just ennen nukkumaan menoa pitää vessailla, muuten ei pysty nukahtamaan.

Muutoin en herää vessaan nyt öisin, ja yöstä riippuen herään 0-3krt. Tosin meillä herättäjinä toimii useimmiten nuo pikkuset jotka ryömii öisin viereen :)
 
Onko muillakin odottajilla järkyttäviä alavatsakipuja :sad001? Olen nyt rv 16+1 ja ihan kamalia kipukohtauksia alvatsassa mitkä säteilee emättimeen. Jo viikko ollut ja olin koko viikon saikulla ja kivut loppuivat ja nyt heti kun tällä viikolla palasin töihin alkoi nää kipukohtaukset uudestaan :angry1 Kauhea huoli koko-ajan että onko pikkuisella kaikki hyvin :meh: Kovin vaikea töitäki näillä oireilla tehdä. Toivottavasti nämä tuntemukset on ihan normaaleja.
 
mulla ei alavatsassa kovin usein kipuile mutta viimeks kun olin siivonnut oli alavatsa juuri kohdun kohdalta kipeä. Luulen että on merkki liiasta rasituksesta. Dotyatu ole yhteydessä neuvolaan, luulen että saat sairaslomaa että tilanne helpottuu. Ei sitä samallalailla kroppa kestä raskaana ollessa.
 
Mulla oli viikolla 12 kans sellasia voimakkaita kouristustyyppisiä kipuja mitä yleensä tulee rasituksessa, mutta muutamana päivänä niitä oli ihan paikoillaan ollessakin. Luulen että ne johtui vaan siitä kohdun muuttumisesta tms. Nyt onneks ei oo ollut.
 
vihloo ja kramppailee, hyvin ärsyttävää. Magnesium auttaa ja sitä kannattaa käyttää. Loppua kohden olen ottanut tuplana niin ei pohkeet kramppaile
 
Mä kyselin np-ultrassa tosta istukan sijainnista, niin sain vastauksen ettei vielä pysty sanomaan missä on(?) nähdään kuulemma sitten rakenneultrassa, mitä vähän hämmästelin kun muistelen että olisi viime raskaudessa saanut jo tietää ekassa ultrassa. Kai se riippuu ultraajasta(?)
 
Takaisin
Top