Syyskuun supinat

kiitos kaikille, kotiin pääsyyn vaajitaan kuulema vähintään 2 kg paino ja että osaa täysin syyä ite, että myös herää syömään/nälkään. toivottavasti ei tulis takapakkeja, tälle neitille kyllä tuntuu tuo ruoka maistuvan
 
jossu: sf mitta ei kerro sitä minkä kokonen lapsi tulee. koko arvio tehdään noin 36 viikolla. eipä oo sektiota mulle koskaa suunniteltu eikä tutuillenikaan joilla o ollu epäilynä iso lapsi. Että kaikki o iha synnyttäneet alakautta vaikka o ollu 4,5 killoo 4,9 killoo ja jopa yli 5kiloo.
mulla oli esikoisessa synnytystapa arvio niin että lääkäri kokeili mahaa ja tutki lantiota ja kohtua käsin ja sitten vielä ultralla katto lantion ja tuumas että kyl mahtuu tulemaan.

Mimmu unoha jo niide valitukset sun painosta. Sulla ees painoo tullu juurikaan. mulla tullu jo yli 10 ja mulla ei sais tulla yhtää ku nyt jo painan yli 122 kiloo.mut ku sitä ei voi estää ku se tulee vaa vaikka kuinka salaattia puputtas ja liikkus.


Onnea Mokomalle :) kyllä se siitä kasvaa ja kohta saat pienen kotiinkin :) sitkeä neiti ollu kerta o jo syöny ja itekkii pystyy hengittämään. Sinivalo nyt o murheista pienin, niin sitä meidän neitikin nautiskeli vaikka syntykin viikoilla 37+6 sillo vajaa pari vuotta sitten. Hyvät viikot ollu kuitenkin syntymän kannalta kaikesta huolimatta. monet kaksoset tahtoo syntyy 31-36 väliin.
 
Juu Kaylies, tiedänkin sen että ei se sf-mitta sitä kokoa kerro. Mutta se, että molemmat vanhemmat ovat olleet suht isoja voi vaikuttaa siihen minkä kokoinen heidän jälkeläisestään tulisi. No ensi viikolla kait se lääkäri jotain kertoo :)
 
Mokomaki:lle hurjasti onnea :)


Jossu, voisin kuvitella et enempi vaikuttaa se, kuinka sä oot syöny, et kuinka iso lapsi syntyy? Kun siis mä oon itte ollu 52cm ja 4,5kg (muistaakseni äiti noin on sanonu) ja mun tyttö oli 52cm 3870g... Ja siis äitini söi silloin ajatuksena "pitää syödä kahden edestä" ja senpä vuoksi sekä mä että mun veljet oltii sit yli 4kg.. Puhumattakaa meiä äidille tulleista raskauskiloista...Mutta siis varmasti perimäki vaikuttaa omalta osaltaan en sillä tarkoita :)

Mulla oli tänää ylläri äitiysneuvola :D Luulin, et meen vaa rokotuttaa esikoisen, ku se ei 2vk sitte saanu rokotteita, ku meni yökylään mun vanhemmille, ni en viittiny pistää sitä kipeänä sinne. Tytölle siis nousee aina kuume rokotteista.. Mut sit sain noottia neukkarilta, ku oli kahdessa viikossa tullu 2kg painoa :D Ja siis viimeks ku neuvolassa olin, ni olin edellisenä päivänä ja yönä oksennellu enkä ollu aamulla mitää saanu syötyä, ku oli huono olo. Mut eipä se ny kovin moksiskaa ollu, ku muistutin tosta ihme mahataudistani... Se huono olo meni siis seuraavana päivänä ohi kokonaan, ni en oikee tiiä mikä se oli. Mut kaikki on Ok ja sovittiin mulle kaikki loput neuvola-ajatki jo :) Viimenen neuvola-aika oli päivää ennen laskettua :D :D innolla odotan kui käy ;)
 
Purri: olen kyllä syönyt aika lailla samalla tavalla kuin ennen raskauttakin, ja kilojakin on tullut vain 6 koko raskauden aikana.

Mulla alkoi tänään virallisesti mammaloma ja illalla pitäisi mennä neuvolan järjestämään parisuhdevalmennukseen (kiinnostus nolla...).
 
Täällä ei mitään erityistä perhevalmennusta järjestetä, synnytysosastoon pääsee kuitenkin tutustumaan... :-) Esikoista odottaessa kävin perhevalmennuksessa, mut aika tuttuja asioita siellä silloin käsiteltiin. Ja nythän on sitten jo "käytännön" kokemustakin esikoisen kautta, vaikka vauvat ovatkin omia persooniaan, mutta kuitenkin. :-D

Omaa: Me käytiin tiistaina sairaalassa synnytystapa-arvioinnissa ja kaikki näytti olevan kunnossa. Vauva oli normaalikokoinen, vaikka mulla tämä rd onkin. Saas nähdä kuinka kauan vielä viihtyy masussa, kun nyt on jo vähän alkanut supistukset tehdä muutoksia kohdunsuulla... :-) mutta onneks on jo ihan hyvät viikot. Teen tonne palstalle oman osionsa näille synnytystapa-arvioille, painoarvioille jne. niin ei sitten ihan huku näihin muihin keskusteluihin. Laitan sinne vielä lisää meidän lääkärikäynnistä. :-)
 
Meillä oli siis jo pari viikkoa sitten synnytysvalmennus sairaalalla, kesti 4 tuntia. Siellä käytiin läpi synnytystapoja, puudutuksia ym kivunlievityksiä, eri apuvälineitä (palloja, ammeita...), rentoutumisharjoituksia, sairaalan käytännöt, ohjeistukset sinne tulemisesta ja sitten saatiin kiertää ihan synnytyssalit ja osastot. Oli tosi mielenkiintoista.

Nyt eilen oli sitten parisuhdevalmennus joka kesti pari tuntia, siellä puhuttiin lähinnä perheestä ja parisuhteen muuttumisesta kun tulee vauva ja tunteista. Sitten meillä on vielä yksi kerta jossa neuvolan tädit kertovat imetyksestä ja yksi kerta jossa kerrotaan vauvan hoidosta. Kyllä mulla ainakin on jäänyt sellainen käsitys että täällä meilläpäin järjestetään noita kaikille ensisynnyttäjille, eikä kukaan jää siitä paitsi.
 
Jossu*: Täällä pitäisi myös kaikkien päästä. Mua on kuitenkin hyppyytetty neukulta toiselle, aina on ollut eri naama vastassa, niin mut yksinkertaisesti unohdettiin ilmoittaa valmennukseen.
 
Takaisin
Top