Syyskuun supinat

peekay67

Näppärä viestien naputtelija
Uusi kuukausi taas. Kohta on jo hei se marraskuu!!! Ja tulkaas takasin sieltä himskatin fb:stä!
 
Mä käyn aina täälle katselemassa, mutta kun kukaan ei oo kirjottanu niin harvemmin tulee itsekkään kirjotettua :) Kävin tänää labrassa, meinas mennä hermot. Labra aukeaa 7.15, olin siellä 7.25, pääsin pois vähän ennen yhdeksää! Nyt pidetään peukkuja että kaikki arvot ois ok.
 
Meillä oli tänään neuvola aamulla. Kaikki ihan ok, laitan tarkempia tietoja tuonne oikeaan osioon. Saatiin aikaisemmin neuvolasta voimavaramittari-kysely, joka sitten miehen kanssa eilen täyteltiin. Käytiin sitä sitten neuvolassa läpi. Vaikka itse olen tullut samaan tulokseen, niin oli jotenkin tosi mukavaa, kun neukku totesi, että meillä näyttää olevan asiat tosi hyvin ja meidän perheeseen on vauvan hyvä tulla :)

Tänään oon sitten lähes koko työpäivän kouluttanut tänne jääviä kollegoja (meillä on aika monta uutta tullut). Huh, kun onkin ollut tosi rankkaa, pari tuntia puhunut yhteen menoon, näyttänyt järjestelmiä ja selittänyt niiden yhteyksiä. Tänään olen kyllä ansainnut jotain hyvää...

Ihanaa kun on jo syyskuu!! Ei sillä, että syksy ja kylmä tulee. Mulla ei nimittäin mahdu enää kuin tuulitakki päälle ja sillä ei voi töihin tulla. Mutta mammaloma ja LA lähenee :D
 
Hyvä ku Emmiliina sanoit tosta voimavara jutusta.. mun pitäis se kans täyttää :D Siis miehenki puolesta :D Se ei kuitenkaa tajuu mistä siinä on kysymys tai muuta, ni pitää vähä udella jotenki ovelasti :D

Kaikki suht koht Ok, ei olla riideltykää koko viikkona miehen kanssa kertaakaan! Se on siis jo harvinaista tällä hetkellä meiä taloudessa.. Ennen saatto mennä helposti useampi kuukauski ennen ku tuli mitää riitoja..Tosin miehen veli on sitä mieltä et HÄN päättää meiä lapsen nimen. Ei muuten päätä.

Esikoinen täyttää maanantaina 1v!!! emoticon  Hurjaa :) Vielä se on kuitenki vauva.. Ja varmaa on vauva vielä sillonki ku oon ite jo harmaa ja ryppynen rusina :D :D
 
Me ajateltiin käydä huomenna ostamassa kaukalo ja pinnis. On niitä jo valmiiksi katteltukin, mutta ei oo saatu aikaseks ostettua. Kun meillä on jo jonkun aikaa ollu suunnitelmissa auton hankinta. Viime viikolla saatiin vihdoin auto ostettua, niin nyt on sitten hyvä lähteä uudella (meille uudella) autolla vauvatavarashoppailemaan.
 
Mitä kaukaloita te ootte muuten suunnitellu. Meille tulee Cypex Aton, oon ihastunu siihen ihan täysin ja menestyny hyvin tossa autoliiton testissä(mikä on ukolle tärkeintä).

Meiltä puuttuis kaukalo ja kantokassi rattaisiin. Pitäis jaksaa joku päivä lähteä Keravalle käymään sais yhdestä paikasta molemmat.
 
Meil oli Edithillä kaukalona Carenan kaukalo :) Se kiinnitetään turvavöihin, ni oli kätevä ottaa mukaan just esim. ruokakauppaan eikä tarttenu rattaita erikseen ottaa :) Nyt sillä sit on Ferrarin istuin :D :D Nää on siis isovanhempien hallussa, koska meillähän ei autoa ole :D Mut toi Carenan kaukalo meni Edithillä melkeen vuoden eikä se tainnu olla ihan kauheen tyyriskään..
 
Ei toi cypexikään maksa kun 159€ ainakin pikku hurmurissa. Sopii sitten vierekkäin Janikan cybex pallas-fix ja cybex aton xD Saman tyyppistä väritystäkin oon ihaillu siihen kaukaloon kun mikä Janikalla on tossa sen penkissä.
 
meillä o gracon kaukalo ja siihen jalusta. enkä ottas enää kyl kaukaloo ilman tuota jalustaa, on niin kätevä.

Kuten naamaankin tuossa äsken pistin nii mulla o myytävänä Ora Jovi Air vaunut jotka o ostettu 2009 joulukuussa. hinta pyynti 280 mutta siitä voi vielä keskustella ja toimitus onnistuu matkahuollon kautta. Vähällä käytöllä olleet ja sisä säilytyksessä. että jos jota kuta kiinnostaa.

Mua o koko viikon vaivannu flunssa ja sen seurauksena sokerit on korkealla taivaissa ja menee ihan omiaan.  mahaan on sattunu ylös ja välillä sivulle ku o niistäny nii paljo ja supistellu ja oo malttanu aina levätä ku o pitäny vaikka mitä höilytä koko hemmetin viikon. Päähän koskee rään takia iha koko ajan, ketuttaa.

 
Ärsyttävää, taaskaan en päässyt päivällä tänne kirjautumaan :(

Olen siis ollut leirikouluja vetämässä nyt 2 vkoa arkipäivät Turun saaristossa. Vielä on kaksi leiriä jäljellä, huomenna taas lähtö. Ihmeen hyvin olen kyllä jaksanut, vaikka omat työpäivät venyy helposti sellaisiksi 14h. Lapset on ihania (6. luokkalaisia), mutta ne vanhemmat/opettajat joskus vähän rasittavia :D

Tällä viikolla onnistuin myös varovaisuudesta huolimatta liukastumaan märällä kalliolla. Humpsahdin pepulleni, mutta onneksi pehmeän ruohotuppaan päälle enkä siihen kovalle kalliolle! Mitään kipuja tai vuotoja ei tullut ja liikkeetkin tuntuivat normaalisti, mutta pakko oli silti seuraavana päivänä soittaa neuvolaan ja varmistaa, että kai esim. istukan osittaisesta irtoamisesta olisi tullut jotain oireita. Selvittiin siis säikähdyksellä, mutta kyllä sen jälkeen olen ollut aivan ääreisvarovainen ja lasketellut pyllymäkeä noita kallioita.

Ainoana vaivana mulla on aivan hirvittävä närästys! Välillä menee muutama päivä hyvin, mutta välillä minkä tahansa ruuan tai pelkän syljen nieleminen sattuu eli aika ärtynyt taitaa ruokatorvi jo olla. Rennie auttaa hetken, mutta sitten närästys taas palaa. Ja sitä on siitä huolimatta, että yritän välttää kaikkea närästystä mahdollisesti aiheuttavaa syötävää/juotavaa. Jos jollakin on vielä lisävinkkejä mitä voisi kokeilla, niin tänne ovat tervetulleita!
 
Ihanaa kun ihmiset kirjoittelee tänne eikä vaan sinne feissariin. Itsekin kuulun naamakirjaan, mutta en halua liittyä siihen ryhmään. Tänne olen liittynyt siksi että voisi säilyä edes tietyllä tasolla anonyyminä ja naamakirjassa tulisi sitten nimikin esille.

Kävin eilen neuvolassa, kaikki ok muuten mutta lonkkakipujen takia pistivät kahden viikon sairaslomalle. Eli viikko sen jälkeen olisi töitä, mutta tuskinpa tulee mentyä. Lääkäri sanoi kirjoittavansa sitten lisää mutta nyt kerralla ei voi laittaa enempää. Mulla särkee lonkat öisin ja se johtuu todennäköisesti istumatyöstä, sillä kesälomalla niitä ei särkenyt. Saas nähdä miten kauan menee ennenkuin hypin pitkin seiniä täällä kotona... emoticon

Tuohon närästykseen mä sain neuvolasta vinkin tehokkaampaan lääkkeeseen kuin Rennie. Tätäkin saa ilman reseptiä apteekista ja käy myös raskaana oleville. Nimeltään Balancid Novum. Kannattaa kokeilla!

Mä olen tänään koko päivän ommellut lakanoita vauvan sänkyyn pehmoisesta flanellista, kylläpä tuli söpöjä vaikka itse kehunkin emoticon
 
Ai niin... tuleeko teillä muilla (varsinkin ekaa odottavilla) sellaisia hetkittäisiä kauhun tunteita tulevasta? Mulla saattaa joskus (ei siis todellakaan joka päivä) tulla sellainen "ou shit... kohta se vauva jo tulee ja mitä sitten" olotiloja. Kaippa sekin on ihan normaalia..?
 
Ihanaa että tännekin on ihmiset kirjoitellut. :)

Syyskuu on tosiaan jo ovella, voi herttinen! Mulla ainakin on välillä samoja "kauhun" tunteita ku Jossu*lla, eli hirvittää että mihin se aika on mennyt, kohta vaavi on jo käsissä ja miten sitten suu pannaan :D Ja mä odotan siis 12 vuoden jälkeen toista lastani... :D

Esikoisella olis tässä kuussa synttärit, eikä meillä oo mitään käsitystä mitä vois neitokaiselle ostaa. Kai täytyy netistä jotain katella pikkuhiljaa ettei tuu kiire... :D

Meillä oli koko kesän auto lainassa, oli kiva ajella sillä. Nyt ei autoa enää oo käytössä ja voi pojat ku kauppareissut ottaa koville. Suppailee viimeistään kotimatkalla (pitää kävellä siis, täällä ei oo lähiliikennettä) ja alaselkä kipeytyy ja jalkapöydät kanssa.

Pitäis tässä pikkuhiljaa keskittyö kutomaan sukkia pikkuselle, mutta jostain syystä kutomisinto ei tullut tänävuonna samalla ovenavauksella kuin viileemmät kelit (niinku yleensä). No kai se into iskee vielä :)
 
Kyllä mullekin tulee hetkittäin noita "Apua!" -fiiliksiä. Multa on monet jo kyselleet, että jännittääkö synnytys. Siitä mulla ei kuitenkaan ole (vielä ainakaan) ollut mitään ajatuksia, päinvastoin ehkä odotan sitä kokemusta ihan positiivisin mielin. Mutta siitä vauvan hoidosta tulee välillä niitä "en osaa" -tunteita. Ja eiköhän se ihan normaalia ole, että kaikki uusi jännittää ja vähän pelottaakin.
 
Kyllä Janikaa odottaessa mietti monestikkin että mitäs sitten kun vauva syntyy, miten sitä osaa tehdä mitään ja tekeekö kaiken oikein ym. Nyt ei jaksais odottaa että vauva syntyis, ois se niin paljon helpompaa olla vaikka varmasti tulee stressin hetket puoltoista vuotiaan ja pikku vauvan kanssa.

Huomenna olis ensimmäinen pelkopoli käynti, saa nähä miten menee =/
 
Joo, kyllä täällä kanssa vähän jo jännitetään tulevaa. Ihan hyvällä tavalla vaan, mutta silti. Moni kyselee just tota että joko synnytys jännittää. Ei se ainakaan mitenkään vielä pelota. Sitä olen miettinyt että sitten kun alkaa olla se LA lähellä niin varmaan on jännittävää joka päivä odottaa että joko se tänään tapahtuu. ja sitten se että sieltä reissuta sitten tullaan sen nyytin kanssa joka vaatii jatkuvan huomioni ja huolenpitoni. Ihanaa, mutta myöskin hiukan pelottavaa. :)
 
Oletteko muuten kun olette tehneet noita hankintoja pikkuiselle, niin ostaneet uutena. Meillä ei tällä hetkellä ole hankittuna kuin vaunut ja pinnasänky. Ne on molemmat ostettu käytettyinä. Mielestäni käytettynä ostaessa säästää sen verran paljon, että kallistun siihen suuntaan. Hoitopöytä tarvitsisi vielä löytää. Juuri tänään käytiin Maskusta kysymässä. Heillä oli yksi malli jonka hinta olisi yli 500e!!! järkyttävää. Aivan mainiosti kelpaa meille käytettykin, kun käyttöaika näille vauvan jutuille on kuitenkin niin lyhyt ja usein säilyvät vielä seuraavillekin lapsille ihan hyhväkuntoisina.

Turvakaukaloksi meinataan hankkia Graco Logico S. Ilmeisesti melko suosittu malli. Sen suhteen olen hieman vaativaisempi enkä huoli montaa vuotta vanhaa kun en voi tietää miten on säilytetty tms. Ehkäpä sen voisi ostaa uutena. Turvallisuus on tärkeintä.
 
Meillä hoitotasona pelitti aluks lattia ja sellanen pehmike.. Nykyään se pehmike on pesukoneen päällä. Ja mummolassa meil on vaa pyyhe heitetty sängyn päälle ja siinä vaihdetaan.. Eli en oo kokenu virallisen hoitotason hommaamista tarpeellisena :) Tietty jotkut kokee et se on tarpeellinen ja mikäs siinä :) Vaatteita ollaa saatu kavereilta lainaan aika kivasti ja lähinnä oon noita pienempiä kokoja lainaillu, ku satun olee nirso :( En tykkää yhtää jos vaatteet on liian kuluneen näkösiä tai jos niissä on pinttyneitä tahroja.. Oon tottunu liian hyvään ilmeisesti..
 
Meillä on pinnis saatu ukon siskolta ja hoitopöydän ostin huuto.netistä. Hoitopöydäksi halusin stokken pöydän kun sänkyä en saanu niin ei sitä uutena oikein viittiny ostaa. Rattaat tilattiin uutena ja myös ostetaan kaukalo uutena. Noita rattaita mitkä me haluttiin ei juuri ole myynnissä ja se hinta ero mikä tulis uuten ei oo niin suuri niin sen takia uutena ostettiin. Kaukalo on kuitenkin meillä niin paljon käytössä niin ei sitä oikein käytettynä ja kuitenkin pikkusen turvallisuus kyseessä.

Näyttää joo gracon kaukalo olla suosittu täällä :) Meilläkin oli Janikalla logico S, mentiin se sitten myymään ja nyt toi cybex on vieny mut täysin niin se ostetaan.

Jossu*: Pelkopolilla keskustellaan synnytykseen liittyvistä peloista. Siellä voi esim tehdä erittäin tarkan suunnitelman mitä kipulääkkeitä tullaan käyttämään alatiesynnytyksessä tai miten toimitaan missäkin tilanteessa. Itse haluan sektion edellisen erittäin huonon synnytyskokemuksen takia niin siellä pitää käydä keskustelemassa siitä. Kuulemma ultraavatkin siellä kun on lääkärikäynti ja vähän tutkivat. Varmaan osaan iltapäivällä kertoa enemmän mitä kaikkea siellä tekevät.
 
Takaisin
Top