Syyskuun säpinät

Eilen nukuin päikkärit ja mies hoiti poikaa. Heräsin kun tulivat vaunulenkiltä kotiin. Pojalla oli ollut pipo ja ohut huppari, ei tumppuja eikä mitään. Äp:n makuupussi sentään. En oikein viitsinyt sanoa mitään, ajattelin ohjata jatkossa rakentavammin pukemaan paremmin. Nyt poika on aamuisin ollut tukkoinen niin harmitti vielä enemmän.

Meillä on nyt semmosta röhinää ja tukkosuutta. Ennen ku hammas tuli läpi valu kirkasta nestettä nenästä pari päivää. Nyt tulee kunnon etanat, ku aivastaa. Muuten ei o kipeen olonen.
Toivottavasti menee pian ohi.

Täällä myös neidillä hieman tukkoisuutta, myös kuolaa enemmän, että tekeekö vaan hampaita vai onko flunssa tulossa, saa nähdä. Virtaa kyllä riittää entiseen tapaan :)

Meillä oli ensin miehellä kurkku kipeä ja nenä tukossa.. Kuumettakin taisi olla.. Seuraavana yönä tyttö krohisi eikä nukkunut kun ei saanut tuttia pidettyä suussa kun nenä tukossa.. Seuraavana päivänä vuoti pieni nenä jatkuvasti ja vielä tämänkin päivän on aivastellut monesti.. Ja nyt on itsellä kurkku kipeä.. :sorry: Tytölle tuli ensimmäiset hampaat läpi, mutta tuskinpa ne isille ja äidille flunssaa myös tekee :grin Huonoon aikaan kyllä.. Toivottavasti ei pitkä kierre tule kun tytön leikkaus 8.10.. :sad001

Toivotaan Mariel, että olisi ensi viikkoon mennessä ohi!

Onkos moni lopettanut jo imetyksen? Itse en enää varsinaisesti imetä,yöllä saattaa tyttö tissiä imeskellä jos suu on kipeä,mutta muuten ei syö rintaa enää ollenkaan, ei ole tarvinnut sen kummemmin vieroittaa. Ainut vaan että korvike maito ei maistu, maidon tarpeen olen yrittänyt paikata velleillä ja muilla tuotteilla. Muutenkin hyvä kun loppui melkein kuin itsestään kun itsellä on tulossa leikkaus niin sittenpä ei imetettäiskään kun lääkkeitä joutuu käyttämään..

En sitten tiedä olisiko leikkauksen siirtyminen niin huono juttu jos kipeänä ollaan liian kauan.. Tytön nukahtamisista on tullut sellaista, etten kyllä jaksaisi alkaa tappelemaan kun tuttiakaan ei voi antaa.. Kun tutin kanssakaan ei nyt vain voi nukkua ennenkuin on tunnin-pari huutanut äänensä käheäksi ja itkenyt silmät päästään aina välillä pelleillen ja hihkuen kunnes taas muistaa että olikin väsynyt ja koittaa nukkua ja taas alkaa pelleillä kunnes taas huutaa ja koittaa nukkua.. Taas aloittaa pelleilyn ja taas kohta huudetaan jne... Äidin hermot "vähän" loppu muutenkin kun tuota showta on 4 krt päivässä ja täytyy ajatella, että kohta ei voi antaa sitä tuttiakaan jolla EHKÄ voi joskus rauhoittuakin..

Mulla oli viikko takaperin pienimuotoinen romshdus kun poikaei mennyt päikkäreille vaan parkui japarkui jamulla oli nälkä jne. No sitten molemmat itkettiin täällä ja totesin vain, että en halua olla ihan stressaantunut tiukkis-äiti. Heti seuraavasta päivästä asennoiduin eri tavalla ja pojan itkiessä koitan hassutella jne. Ja jos ei nukahda päikyille, niin sitten nukkuu myöhemmin. Kotitöitä ja punttia tehdään yhdessä, jos ei nukukkaan :)

Olen huomannut selvän eron pojassa ja omassa jaksamisessa :) väsynyt olen edelleen, mutta en yhtään kärttyisä. Poika on itkenyt 1,5vk aikana yhteensä ihsn max 30min :smug:

Emma93, eikö juo ollenkaan korviketta? Ootko koittanut laittaa ruokaan? Kun äidinmaito tai korvikettahan ei oikeen pysty millään muulla korvaamaan :sad001

Meillä imetys jatkuu edelleen. Toiveenani olisi imettää poikaa ainakin tuonne vuoden ikäiseksi, niin ei tarvitsisi tässä kohtaa ruveta korviketta tarjoamaan. Hyvin tissi kyllä meidän tyypille maistuukin. :grin

Mä imettäisin ihan mielelläni poikaa vaikka 3-vuotiaaksi, jos hanat pysyy vaan auki ja tissi kelpaa pojalle :) Tietty jos välissä sattuisi raskautumaan, niin pitäisi eehkä miettiä uusiksi, muttai ainakin 2-vuotiaaksi olisi tosi ihanteellista!:joyful:

Juo korviketta milloin huvittaa.. Neuvolassa sanovat että pärjää silläkin jos muusta ruuasta maitoa saa, en rupee väkisin tyrkyttämään jos ei kelpaa. Sillon kun korviketta valmistan niin saatan joskus sotkea muuhun ruokaan, mut ei oo siitäkään kovin innoissaan. Muuten vetää kyllä ruokaa vähintään sen kahden pilttipurkin verran kerralla, että ruokahalua kyllä muuten löytyy.

Meillä ei syö tuttia eikä juo tuttipullosta( oikein milloinkaan oo juonukaan) joten rinnasta vieroittaminen muuten helppoa mutta kun hampaita tekee nyt samaan aikaan nii haluu pahempina öinä tissiä imeskellä.

NiBaBa, kuulostaa hyvältä!
Oon varmaan aiemmin kertonut kaverista, jolla vuoden vanhempi poika. Kertoi, että kun jaksaa toistaa kärsivällisesti ja ystävällisesti samaa asiaa, niin ehkä lähempänä 10. kehotuskertaa tekee niin kuin pyydetään. Seuraavalla kerralla sujuu aina paremmin. Jos kerrankin ääni nousee, niin homma menee pitkään ihan mahdottomaksi ja poika protestoi ja on hankala.

Meillä oli tänään ihan mahdoton aamu. Poika huusi turhautumistaan. Nousee seisomaan tukea vasten ja yrittää kiivetä huonekalujen päälle, missä ei onnistu, ja sitten itkee ja huutaa.
Käytiin kärrykävelyllä ja siellä oli niin iloinen poika, joka leiskautti monta kertaa hymyä äidille. Sen jälkeen annoin lounasta, jolloin oli taas vähän kärttyinen, ja vein nukkumaan. Kohta pitää herättää niin päästään lähtemään vauvatreffeille.

Toi on muuten jännä. Kun meillä oltiin oltu 2-3 kk ilman rintaa, niin huomasin että tuntuisi tosi oudolta jos poika alkaisi imeä rintaa uudelleen. Jos olisi ollut imetyksellä koko ajan, niin tilanne olisi ihan eri.

Mietin, että mahtaako siihen perustua joidenkin naisten paheksunta pitkään imettäviä äitejä kohtaan. Heille se ei olisi ollut jossain iässä luontevaa, joten ei voi muillekaan olla? Itseäni on imetettyä 1,5-vuotiaaksi asti. En ole ainuttakaan korvatulehdusta sairastanut. Ei se tietysti ihan 1:1 ole, mutta on sillä jonkin verran vaikutusta. Veljeä ei imetetty yhtä kauan koska maitoa ei tullut. Hänellä on ollut pari korvatulehdusta, tosin yksi aikuisena, mihin imetys ei varmaan enää ole vaikuttanut :grin

Mulla olis kans tarkoitus imettää vielä pitkään, ainakin kevääseen saakka, jollon palaan töihin ja Cecilia alottaa hoidossa, ja jos vaan maitoa tulee niin jatkan sillonkin. Eihän sitä tiedä mitä tässä ehtii vielä tapahtua, voihan tuo tyttö hyljätä rinnan jo aiemminkin, joten mennään kuitenkin fiiliksen mukaan.

Mä oon huomannu että nukkumaan meno onnistuu paremmin kun ehditään sänkyyn/liinaan/rattaisiin ennen kun tyttö on selkeesti väsynyt. Tovin usein pelleilee ja heiluu/riehuu ja sillon tuntuu et ei se nukahda ollenkaan, mut sit saattaakii yhtäkkiä rauhottua ja kohta nukahtaa. Monesti en kuitenkaan tajua laittaa unille tässä vaiheessa, vaan vasta sitten kun nään että on väsy ja sillon on sit sitä itkeskelyä, välillä vähemmän välillä enemmän.

Meillä imetys jäänyt. Tarjoan kyllä edelleen neljä kertaa päivässä, mutta vauva ei malta imeä, puree vain, kun ei tule varmaan enää mitään tai tarpeeksi jne.

Ei meilläkään malttanu päivä aikaan imeä ollenkaan joten ihan luonnolliselta tuntui lopettaa se yrittäminen... Yölläkin älyää ettei tissiä syödä,mut jos on suu ollu tosi kipeen oloinen niin oon antanu kerran yössä imeä että rauhottuu, tosin ei sekään aina auta jos oikein pahalla päällä herää..

Mä aloin vähentämään imetys kertoja 8kk jälkeen ja nyt on 3 päivää takana ilman imetystä. Haikea olo! Reilu viikko mentiin 2 imetyksellä ( aamulla ja pitkien päiväunien jälkeen). Mietin et miten saan annettua tarpeeksia maitoa kun ei niin paljon mukista juo. Nyt kun en ole imettänyt 3 päivään niin juo paljon enemmän mukista! Kai sitä maitoa tuli sit niillä kahdellakin imetyskerralla niin paljon että pienempi määrä mukista riitti!

Toisaalta kivaa kun ei itse tarvitse olla kotona tiettyinä kellonaikoina, mutta silti niin haikeaa! Imettäminen kun on minusta niin ihanaa :Heartred olin vain päättänyt että 9kk se loppuu niinkuin esikoisellakin!

Meillä heitettiin tutit menemään :) tsi no on se hoitolaukussa, mutta ei enää käytössä. Ei poika sitä koskaan oikeastaan ole syönykkään, ja se on muutenkin 0-6kk kokoa, että eipä sillä senkään puoleen mitäön enää tee. Eipä tarvitse koskaan vieroitella tutista :)

Takaisin