SYYSkuun säpinät

Keskustelun 'Laskettu aika joulukuussa 2009' aloitti maarinen, 1 syys 2011.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. maarinen Sukkela juttelija

"On sadun rukki satumetsän tiellä,
    se kehrää langan hohtavan kuin kuu,
    ja sadun kaltainen on kulku siellä,
    kun toive täyttyy, toteutuu."

Lennart Hellsing, kirjoitti näin Peikkomuorin satujen kansiaukeamalla.

Ja nyt mammat,  kohti kaunista syksyä, kera kauniitten lapsiemme!

2. Amppunen Hyväntuulinen höpöttäjä

Värikästä syksyä!

Sanna, just taisin sen yhden kohdan nähdä muuttotohinan lomassa kun äitini sitä vahtasi.... :) Se kattoo bb:t ja kaikki. Häpeällistä. Mä en löydä sanoja siihen mitä itse ajattelen bb:stä.

Säästin juuri 35 euroa kun voitin huutiksesta pari kertaa pidetyt Lahtisen huopikkaat. Siniset ja kuin uudet, tytöllehän on punaiset odottamassa pojan viime talvelta. Pitää ottaa huopikasjengistä teille kuva ensi talvena.

Ja Sanna, unohtui, teretulemast! :)

Loppuun kevennys meille vaimoille ja vaimokkeille:

Naimisissa oleva nainen kertoi:
    "Puin sen upean uuden mustan nahkaisen paljastavan bodyn,
    laitoin ne ihanat korkokengät ja meikkasin itseni huolella -
    näytin siis tosi hyvältä ja seksikkäältä."
    Kun mies tuli kotiin hän meni suoraan sohvalle makaamaan, otti kaukosäätimen ja huusi:
    - Kuules Batman, mitä meillä on ruokana tänään.. ?!
  3. maarinen Sukkela juttelija

JA MOI!
    Meidän perheen syyskuu alkoi kovin syksyisissä merkeissä. Venla-rassukka on KIPEÄ! Kumetta 38,2 ja kova nuha. Tänään tuolla on jo ollu semmosta yökkäilyyn kääntyvää yskimistä. Apteekin täti kehotti vaihtamaan supot nestemäiseen kuumelääkkeeseen, joten sitä imelää litkua on siis imeskelty! Mutta vaikka kurjaa on, niin Venla on ns. hyvä sairastaja. Ei turhia kitise eikä kiukuttele. Touhuilee jaloissa omiaan ja nukahtelee syliin! Että semmoista. On saanu äiti tosiaan sadun rukkia kehräillä. Tarina jos toinenkin, että ees jotain ravinnoksi kelpaavaa on menny alas!

Ja koska lapsi on kipeä, niin oli pakko leipoa TIIKERIKAKKUA! Oon tehny nuo nukkumisajat kotitöitä ja lippitänyt kahvia kakun kera. Jotain kodikkuutta sentään! Ja tietty..pessy pyykkiä ja koittanu saaha pölykoiria kuriin nurkissa. Päivällä kun tuo torkkui sohvassa, radion pauheessa, niin vaihdoin olkkariin (tupaan) uuden SYKSY-maton! Hihii1 Kiva oli kattoa kun pikkunen herää ja ilahtuu tuommosesta pienesä jutusta!

Mutta muuten tää on niin tätä.. Mieli on seikkaillut siellä Ampun uudella kodilla! Ihan kuin ois ite jotenkin saanu jotain uutta, kun toisella on ihanaa !!!! (..hyvä kotikasvatus mulla ?!)

Eilen luurasin kirpparit, kuten lupasin. Venla oli isin kanssa kotona ja mä sain sita OMAA RAUHAA..eiku  AIKAA! jees! No sillä seurauksella, että tuhlasin n..25€! Kuvitelkaa! Sain itselleni kolmet makeet kengät. Yhdet avokkaat ihan uudet, mokkasaappat ja talviset,varrelliset "tennistossut"??  ja kaikki 3€/kpl! Sitten Venlalle sen kuuluisan välikausipuvun PEUHUlta 10€, uuden Clairen sadetakin 4€ , vuorellisen huppu-fleesin 1€ KappAhll, kanvas-housut 1€ KappAhll, pitkähiaisen Legon-paidan 0,90€ ..pari pipoa euron kpl...ja TALVIKENGÄT,nahkaa karvavuorella 5€! Ihan sairaan hyvä tuuri! Kaikki löydöt uudenveroisia ja siistejä! Osa uusia..nää ei varmaan ollu alunperin hankittu hyöty-mielessä kerta uus pipokin oli vaan euron!

JOULU JOULU .... eilen illalla siemasin lasin punaviiniä isännän kanssa ja ilmoitin että tänävuonna meidän JOULUKUUSI tulee tuohon aulaan! Siitä se näkyy melkeen kaikkialle. Saunaportaisiin, Venlanhuoneeseen, keittiöön, olohuoneeseen...jopa vessaan! Meidän makkariin saan laittaa ihanan valkoisen tähden valaisemaan iltoja... hahhahaaa... ja GLÖGIÄ tosiaan voi jo alkaa lipittämään.. Ja lahjoja suunnittelemaan, koska mies sanoi (ja kalenteri väittää) että jouluun on alle neljä kuukautta..tai reilu kolme!?!?!?  OK. myönnetään, ärsyttävyyteen saakka vois mennä, joten nyt vaikenen aiheesta...hetkeksi! (kiitos SANNALLE JA AMPULLE aiheen aloituksesta! Hyvä tytöt!)
  4. Taku81 Hyväntuulinen höpöttäjä

moi

sainpaha luettua päivityksen, mukavan aktiivisia täällä ollaan :)

onnea ampun perheelle uuteen kotiin, muista ku meki päästiin omaan puoli vuotta sitten, aivan ihana tunne varsinki sitt ku ne laatikot sai purettua johonki. mulla ollu kyll kaverin kanssa puhe ett mennään kirpputorille myymään ainaki päiväks romuja pois, tavaraa on kyll liikaaki ku ei niitä muutossa tullu käytyä kunnolla läpi.

Meillä kyll riittäny vauhtia lapsilla, mukava kyll ku enemmän ruvennu yhdessä leikkiinki. se varsinki suloista ku isosisko melkein 4v lukee Roosalle kirjaa ja Roosa kuuntelee tarkkaan :) mutt kyll sitä touhuaki tehdään, yks päivä ku tein ruokaa sitt vilkasi näitä niin likoilla oli siteitä, tampoja ja kortsuja (omissa paketeissa onneks), välill kyll kiroo ett mihin oikei tavaransa laittaa ku lapset, varsinki Roosa kaikki löytää eikä usko kieltoja... nauranu kyll jälkeenpäin tuota näkyä :D siinä vaan sanon että kiitos te ette vielä näitä tarvitse.

Jaksamisia rinkulle vai kuka se oli joka raskauden pahoinvoinnista kärsi, tuo on tuttua mulle. molemmat raskaudet kyllä sellasta oksentamista että, ihan raskauksia loppuun asti. Tosin alku oli pahempi, myöhemmi jos söi pikkusenki liikaa laatta lensi. Paitsi vielä toisessa raskaudessa alkoi rv 37 ihan samanlainen pahoinvointi mitä alkuraskaudessa on, että muka vain alkuraskaudessa jolleki 12 viikolla, ei se aina mene niin. toivottavasti Rinkulla helpottais pian. Joo ja näistäkin muistoista huolimatta toiveissa edelleen pikku kolmonen, ekasta yrityskierrosta ei tärpänny, kattoo miten käy tokasta...

muuten miten muut ovat saaneet taaperolla imetyksen lopetettua? aattelin jos vielä pari kuukautta ett alkaisin nyt vähentään. Noh Roosahan sai kauheet raivarit ku yritin päikkäreille nukuttaa ilman tissiä, annoin sitt periks. en tiedä mitä tekis ku en muista ett esikoisella olis ollu vähentämine yhtä vaikeeta, hänenhän imetyksen lopetin sillo 1v10kk ikäisenä, ois hyvä ikä.

tarvii tästä varmaa mennä tekemään kauppalista miehelle valmiiks ja nukkumaan, moro.
  5. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Ei haittaa vaikka syksy tulikin, johan tota kuumuutta on kestetty! Ei tarvii näiden albiinompienkana värjötellä päivän parasta leikkiaikaa sisätiloissa paossa uv-säteiltä :) Ja hei, syksyn tulohan tarkottaa just sitä, mitä Maarinen sanoi, enää vain ihan kivenheitto JOULUUN! <3

-- viesti karkasi käsistä liian aikaisin --

Amppu, no tuota eh... joudun ehkä tunnustamaan, että kyllä tuo BB on meidänkin telkkarissa pyörinyt illan taustaohjelmana useamman vuoden. Sitä joutu usein töissä kattomaan ja etenkin uusien teinien takia töitä aatellen se on sellanen helppo ice-breaker aihe. Ja sittenhän siihen piru vie jää koukkuun, kun usein joutuu kattelemaan!
    Mut monesta muusta realityhömpästä mä sit ihan oikeesti tykkään ihan henkilökohtaisesti, valitettavasti vaan tuo aiemmin puheessa ollut ei ehkä kuulu niihin.

Hihih, tuo loppukevennys oli huippu! :D

Löytöjä löytöjä, omalle lapselle uusia ihanuuksia löytynyt. Ja mulle tuli hyvä mieli, kun Maarinen löytänyt itselleenkin jotain! Jee! :)

Venlalle ihan supersuuresti pikaisia paranemisia! Haliruttaa sitä potilasta ja kuiskaa korvaan, että täältä puhallellaan yötaivaan tuotavaksi sinne tervehtymistoivotuksia!

Takua en osaa auttaa taaperoimetyksestä luopumisessa, mutta missähän ne Pranametrin asiaan liittyvät pohdinnat nyt olikaan, viime kuussa? Tsemppiä kuiteskin! Ja pyyntionnea kolmoshaaveisiin, jos en muistanut viimeksi lukiessa toivottaa :))
    Piti vielä ihan ääneen ihastella, kuinka söpöltä kuulostaa siellä isosiskon ja pikkusiskon yhteiset puuhat, ihanaa!

Ja sun vanavedessä jaan myös nolon kokemuksen... Joonan mielestä aikuisten makkarin yöpöydän kaappi on maailman mielenkiintoisin. Noooh, vielä ei onneks mitään tosi noloa oo tapahtunut, kauhulla odotan, että se karkaa tuonne makkariin joskus kun on vieraita ja roudaa sieltä äidin ja isin aarteet näytille :D Joona kun tasan tietää, että sinne kaappiin sillä ei oo asiaa (siellä on myös mun kirjoja ja meikkejä ja muuta, joita Joonan ei tartteis mennä lähmimään), joten aivan varmasti tajuaa joku kerta käyttää tilanteen hyväks - kun on vieraita, äiti keskittyy emännöimiseen ja Joonalla ois aikaa sinne makkariinkin karata... Maalasinko nyt piruja seinille? (Joskus muistaakseni Ionan Viggo täällä meillä kylässä ollessaan löysi samaiset aarteet vanhan piirongin laatikosta, ehh...)
  6. hennas Puuhakas puhuja

Perjantaista huomenta!

Lomalta palattu ja täydessä työn touhussa! No ei sentään... Menee varmaan taas jonkin aikaa, ennen kuin rytmi löytyy. ;-)

Ampulle onnittelut uuteen kotiin! Olette ilmeisesti päässeet muuttamaan. Varmaan mukava tehdä omaa kotia, kun joulu ja kaikki tulossa. Siitä puheen ollen, alkaa jo vähän kauhistutttaa se joulun lähestyminen... Sattuneesta syystä. :-)

Maarinen oli tehnyt taas huippulöytöjä kirpparilta! Pitänee käydä kurkkaamassa blogisi puoli, kun senkin seuraaminen on ollut kesätauolla. Oletko kerännyt sieniä? Meillä päin on ihan tuhottomasti herkkutatteja. Ei niitä kaikkia jaksa kerätä! Niitä on oikeasti paljon. Tänään pitäisi kai raahautua taas metsään anopin ja tytön kanssa. Kaksi kertaa ollaan jo oltu tytön kanssa sieniä poimimassa. Neiti tunnistaa jo herkkutatin - muihin sieniin ei edes koske. :-)

7. Rinkku Hyväntuulinen höpöttäjä

Jep, kyllä sielä sydämensyke näkyi ultrassa, 8 viikkonen on se papu että kyllä minä ihan oikein olin laskenut...Tapani mukaan olen sekoillut taas, joten eihän se nyt vielä mikään np-ultra ollut, se on vasta sitte 4 viikon päästä ;). Olot pysyy tosiaan parempana kun syö tuhtisti ja iskän "rallikuskeilu" heikottaa, jännä homma, jos ajan ite niin ei tunnu missään. Tänään join jopa kahvia!!

Itekin suunnittelin tässä kirpparikierroksia, pitäs löytää mökille pari ovellista matalaa kaappia tai vetolaatikostoa ja neitillekin vois jotain käydä kattelemassa, en tosin kyllä heti keksi nyt mitä se tarttis... Noi avokaapit saa kyytiä kyllä ku neiti pääsee niihin käsiksi, onhan se kauheaa kun kaikki laittaa sinne mielenkiintosia härpäkkeitä kiusaksi ja sit niihin ei sais koskea!!

Pitääs lähtä katteleen onko nauhuri vielä toimintakunnossa kun on tänään se toinen tutkimushaastattelu... palailenpas asiaan myöhemmin...
  8. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Tervetuloa takaisin Hennas! :)
    Jokos sä oot töissä tullut raskauskaapista ulos? Nyt varmaan viimestään loman jälkeen homma alkaa olla aikaslailla näkyvää, veikkasinma?

Rinkulle tsemppejä edelleen niihin oloihin, ei käy kateeks!! Sun täytyy ajaa se isäntä siihen pelkääjän paikalle, ehkä öllötykset pysyy pois, kun ratin takana toivottavasti keskittyy siihen autoiluun vähän enempi ku muilla penkeillä :)
    Miten haastattelu meni? Montako sulla niitä kaikkiaan on? Miten hommat muuten etenee?

Mä just kävin rahtaamassa vinon pinon kirjoja taas kirjastosta lisää ja alkaa olla aika hyvässä vauhdissa pääkopassa koko setti... vielä ku sais päästä oksennettua sen kaiken paperille! Ärsyttävää, kun iltasin alkaa pulppuaa ajatukset. Seuraava etappi ois taistella kyselylomake webropoliin ja varailla teemahaastattelutreffejä muutamaan livehaastikseenkin - ja sitten tosiaan se nauhuri, mua ahistaa jo valmiiks! Edellisen aiheen kanssahan mulla kusi ihan täysin nauhurijutut, se oli nauhottanut koko parin tunnin haastattelusta ehkä 30%! Ei siitä oikeen mitään saanut litteroimalla irti... no ehkä se oli tarkoitettukin niin, koska se aihehan meni sit ihan reisille kaikkien muidenkin juttujen osalta. Nyt uus aihe ja uus tarmo! Torstaina oli väliseminaari ja vaikutti siltä, että myös lehtoristo oli sitä mieltä, että hommat mallillaan, jesh!
  9. maarinen Sukkela juttelija

Moi misut!
    Jee.. Hennas on tullut takaisin! Ja kyllä, olen käynyt sienimetsässä. Nyt vaan kun tuo pimu tuli kipeäksi, niin jäi paras keruupäivä (perjantai) väliin. Mulla kun on semmoine kaks kertaa viikossa kierros. Rousku-mättäät kasvaa parissa kolmessa päivässä takaisn keruu kuntoon. Samoin siten aikanaan suppilovahverot! (vink vink) Tateista meidän pataan on päätyneet vasta voitatit! Tuo sarja on isännän heiniä..minä en niin tattien keruusta perusta!

Rinkun pienelle sydän-äänelle muutama onnen-kyynel täältä suunnalta. Louna-tuulesta (lounais suomesta) lapin sydämeen! (tuosta rimpsistahan saattais syntyä satu, tai runo tai laulu..hm)

öööö-- kukas se puhui kakaroiden vilpittömästä löytöretkestä aikuisten kaapeille? Sanna? Taku? Niimpä niin. Siskon poika se tuua pärskäytti olohuoneen pöydälle, kesken tuppervaaren kutsuja, äitinsä tampoonit. Kuoritut ja jo käsissä nöyhtääntyneet. Hattivattejahan ne, kuului selitys. Hattivatteja. Hännät ja kaikki. Sempä takia meijän kaalimadot asustaa kammarin yläkaapissa. Viihde-elokuvat vaatehuoneessa, kenkälaatikossa... Tosin teinit löytää joka paikkaan. Olivat paria dvd:tä lainanneet. Juttu paljastui, kun oli kansilehdet tuhannen tirkistelystä rypyssä. ..Ai,.mutta tämähän olikin VAUVA-sivusto! Mutta joo, Venla on tähän mennessä päässyt käsiksi ainostaan huulipunaan, eikä sekään ollut minun, vaan siskoni joku normaalia Lumenea arvokkaampi pötkö..

Jee... nyt jään oottelemaan että SANNA pääsee töihin ja ilmestyy nettiin roikkumaan. Meikä kun istuu yksin täällä laina kodissa keskellä Vantaan viidakkoa.
  10. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Hyvää huomenta! Kello on 4.17 ja mulla silmät lurpsaa, apuva!

Voihan Vantaan viidakkovekara-Maarinen, on tainnut olla sullakin vallan pitkä ehtoo ja yö, jos oot linjoilla roikkunut mua oottelemassa. Jostain syystä täällä teknologiacityssä Espoossa tökkii kaupungin linjat ja nettihengailu on ollut tuhottoman vaivalloista, kun on pitänyt töitäkin koittaa tehdä. Ei sillä, hiljanen ilta klo 23 jälkeen onneksi ollut, mut sit oon koittanut tossa hoidella yhtä ja toista muuta (omaa) asiaa - jäänyt palstailut heikommalle tolalle. Olis mulla treffit noiden koulukirjojenkin kanssa, mutta taitaa tuo kello olla jo sen verran, että teen kenties oharit nyt tältä yöltä... Sääli sinänsä, tästä sunnuntain aamuyöstä kun saa käärittyä ihan mukavasti tuota palkkapuoltakin, että järkeväähän se vaan ois ollut käyttää homma hyödyks! On vaan aivot niin sameena, että ei ois opiskeluista tullut tälle yölle nyt mitään. Kiitos vaan päikkäreiden, jotka kovasti Maarisen kanssa tekstaillessani uhkasin aloittaa klo 13 jälkeen, mutta kello oli jo piirua vajaa 15 kun viimesen kerran kurkkasin luomien alta makkarissa kelloa! Siihen päälle ipana, joka sai isille kunnon uhmakiukut klo 15.30, joihin tää äiti tietysti sieltä heräs... hetkeks vielä riitti unta, kunnes herätys pärähti soimaan klo 16.15 ja patisti mut suihkuun. Huh, kyllä nyt väsyttää. Saas nähdä, oonko huomenna ihan koomassa! (Onneks en ahneuksissani luvannut tulla tekemään vielä toista yötä tähän putkeen!)

Noh, onpa nyt sitten palstaemot pitänyt vahtia täällä Kivenlahdessa, kun Maarinen mittaili maastoa tuossa 200m päässä mun työpaikasta koko päivän ja mä oon valvonut sitten tän illan ja yön. Kuka ottaiskaan vahtivuoron huomiselle? ;)

Se siitä, ei mulla mitään asiaa ollut, mutta rivitolkulla taas kulutin aikaa täällä! PS. Ihan just kohta pian rikkoutuu kahdentuhannen lähetetyn viestin raja, hurjaa! :O
  11. hennas Puuhakas puhuja

Maanantaina mamma meni.... daada daa...

Tämä mamma suuntasi töihin ja kakara hoitoon. Meidän savupirtistä. Selitys: mies laittoi eilen tulen uuniin ja hävisi huussiin istumaan. Minä laittelin keittiössä kaikessa rauhassa sieniä säilöön, kun huomasin, että uunin luukkujen raosta alkoi tupruta sankka savupilvi. Paniikki ja karjuminen miehelle, joka käski painelemaan jotain nappuloita ilmastoinninsäätöpanelista. Alkoihan se uuni taas vetää, oli tehnyt jonkun tulpan. Seurauksena tupa täynnä savua, jota tuuletettiin loppu ilta. Että sellaista. Ainakin pari viikkoa saadaan nyt asua savupirtissä, ennenkuin se savun  haju häviää. :-/

Sanna, kyllä tämä mahan kellukka alkaa olla jo sen kokoinen, että ei sitä minkään löysän vaatteen alle piiloteta. Esimiehelle oli pakko laittaa elokuun alussa sähköpostilla tietoa "tilasta", kun en häntä töissä tavoittanut. Olisi saattanut hämmästyä, kun olisin vaan ilmestynyt pallo mahassa lomalta töihin. :-)

Hurahdin viime viikolla tekemään tilauksen Ticketiltä, kun verkkokaupassa oli tooosi hyviä alennuksia. Mulla on hiukan tuota hamsterin vikaa, joten tilasin tytölle kevättalveksi ja kevääksi kahdet ulkoiluhousut, kurapuvun, toppatakin ja kalvotakin. Muuten, meidän neidin jalka on kasvanut kesän aikana kaksi kokoa! Ja vaatteissa siirrytty 86/92 vaatteisiin. Tsiisus, mikä vauhti! Keväällä käytössä olleet 22 numeron kengät on totaalisen pienet ja poistokorista pengoin 24 numeron tossut, että on kumppareiden lisäksi jotkut muutkin kengät jalkaan laitettavaksi.

Täytyy kyllä vielä todeta, että meillä päin on tosi huono tarjonta kirppareilla. Piipahdin toissaviikolla työreissussa ollessani pääkaupunkiseudulla lastenkirpparilla ja voi sitä valikoimaa. Löysin tytölle uuden Mayoralin toppatakin, sekä kasan muuta uudenveroista vaatetta - yhteensä 12,50€. Olen kateellinen teille, joilla on nuo "apajat" ulottuvilla.

Sannalle makoisia unia! Meillä tyttö muuten tykkää levitellä vessan kaapista kaikki tamponit, pikkuhousunsuojat sun muut lattialle ja liimailla niitä sitten ympäriinsä. Viikonloppuna puhdisti olevinaan korviaan tamponit käsissä. Terveyssiteet on kuulemma vaippoja... Että sellaista.
  12. Amppunen Hyväntuulinen höpöttäjä

Hei,

jaaha, tamponit pyörii muissakin talouksissa ruokapöydässä. Hyvä hyvä :-) Onneksi niitä pieniä vihreitä käärepaperillisia ei erota konvehtikulhosta!

Miehellä oli tänään pitkä työtyövuoro ja eilen pitkä puintipäivä ja kumpanakin päivänä anoppi laittoi viestiä, että tuleeko viemään poikaa ulos..... Se oli taivaallista!! Asuttiin aiemmin siis kauempana appivanhemmista ja nyt jo helpottaa ihan älyttömästi kun ne on lähellä. Tämä takiaisäiti on myös saanut hieman sisua ja siinä missä ennen oli vaikea laskea poikaa hetkeksikään silmistä, niin nyt on valtava helpotus kun joku hetkeksi vie pojan leikkimään! :) Siis tunnin puistoreissu oli jotakin aivan superihanaa, vielä kun vauva nukkui samaan aikaan. Oon niin tottunut tulemaan yksin toimeen, että oon tuollaisesta tunnin huilista tosi iloinen. Ajatelkaas.
  13. Amppunen Hyväntuulinen höpöttäjä

On muuten sata kertaa raskaampaa päivä näiden meidän joulukuulaisten kanssa kuin tyttösen kanssa. Se on tyytyväinen, leikkii leikkimatolla ja hymyilee kun katseet kohtaa tai äiti puhuu tai veli tulee näkyville. Tyttö ei juuri ollenkaan huutele, joskus itkeskelee jos unille pitää vielä pukea maidon jälkeen tms. Tällanen melkein kaksi vuotias on ihan eri sarjaa, ainakin meillä ollaan helposti pahan teossa jos ei lueta tai touhuta muuten yhdessä.

Ootteko muuten jo ottanu tripptrappista/syöttötuolista sen etuosan pois? Meillä vielä on..... Saa hetken vielä ollakin niin pysyy ruokailija pöydässä :)

Vielä yksi ilon aihe tälle päivälle: Iltasanomissa sai kuunneltua Lauri Tähkän uuden sinkun ja se "Syyskuun kyy" oli tosi hyvä. Tuttua Tähkää ja olen iloinen että hän jatkaa omaa tyyliään ja onnistuu. Tähkä ja Eput lämmittää mun rintaa ja tulee sellainen kotiseuturakkaus näitä lakeusmaisemia kohtaan. Kun muutin itäsuomesta tänne niin töissä kuunneltiin paljon noita Eppuja ja niistä kappaleista tulee öiset peltoiset lakeusmaisemat mieleen. Tämä tyttö muutti kauas kotoa ja kasvoi isoksi. Niisk. On todella mukavaa asua paikassa mitä rakastaa vaikka luulin etten kotikaupunkini lisäksi näin kiintyisi johonkin paikkaan.

Kiitos hei.
  14. Amppunen Hyväntuulinen höpöttäjä

Eiku vielä, ihanaa että Rinkun ja Hennasin masuissa on kaikki hyvin <3
  15. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Iltaa!

Ihan alkuunsa pakko kertoa... Tänään iltasella Halipossu ja Aleksi tuli meidän kanssa puistoilemaan tänne meidän nurkille. Puistossa oli se mun uus hiekkalaatikkokaveriäiti, jota siinä iloisesti moikkasin ja se lähes ensi töikseen kysyi meiltä, että ollaanko me HP:n kanssa siskoksia! Hihihhihh, ilmeisesti vietetään liikaa aikaa yhdessä, kun aletaan jo muistuttaa niin kovasti toisiamme! :D

Hennas! Kiitos vaan, luin aamulla pikaisesti palstalta sun viestin ja koko päivän soinut päässä tuo lastenlaulu! Ei sillä, lystikäs lauluhan se on :)
    Ja niin se neito teilläkin kasvaa, huomaamattaan! :) Meillä kans saa pakkailla viimesetkin 86-kokoiset vaatteet poies, nyyh :( Jännää kyllä, että sisävaatteissa tuntuu, että 86 housut on vielä ihan ok, mutta paidoissa pitää olla useimmiten jo 98 että on sopiva - ja ulkovaatteiden kohdalla homma menee oikeestaan lähes päinvastoin! :O Onko mahdollista, vai kuvittelenko vain? Meillä meinaan edelleen mm. P.opin ja Remun takit, kokoa 86! Ja se Remu on vielä oikeesti niin iso, että sitä ei viitti kovin käyttääkään, kun on hihat koko aika sormien päällä, kun ei oo niitä kiristystarroja hihansuissa... Ja saman puvun housut sitten taas on jo lähes pienet! :O

Täällä tosiaan on noita lastenvaatekirppiksiä, mutta välistä tuntuu, että ei löydä mitään, tai jos löytää, niin hulluja hintoja livekirppiksilläkin on pyydetty :( Mutta kivaa, että sä olit tehnyt löytöjä! Saako udella, että missä kirppiksellä kävit?

Hyvä hyvä, Amppu, niin se pitää ollakin, että anoppi auttaa kun poikansa on työkiireinen, eikä ehdi niin kovin huushollissa olla avuks ;) Ei vaan, ihanat isoäidit kun tarjoutuvat auttamaan! Mulle tää kotiäitiys ois ollut ihan superrankkaa miehen työ+koulukuvioiden takia, jos ei olis erityisesti appivanhemmat olleet avuksi. Onneksi mulla on maailman parhaat appikset! <3

Ja kas! Mietin myös tossa yks päivä, että jokos sitä vois ottaa tuosta syöttötuolista sen etukaaren pois! Vaan ei, ei vielä. Meillä se istuinjuttu on ilmeisesti kaposampi (Hauck Alpha tuolissa) kuin Tripptrappissa, eli siinä lankulla tuo venkulavonkula ei pysyis. Vaan herra Joonahan on mielestään jo niiiiiin kovin isoa poikaa, että usein kiipeää ihan tavistuolille ja vaatii saada syödä ihan itse ilman ruokalappua ja käskyttää antamaan oikean lasin hänellekin. Ja kas, sitten kun annoin periksi, niin alkoi se omakätinen ruokailu jopa lusikalla sujua paljon paremmin! Nyt pitäis käydä Ikeassa ostamassa tolle oma pikkuruinen haarukka, viime reissulla niillä oli lastenaterinten hylly tyhjillään :( Tai sit jos löytäis jostain muualta kivannäköiset? Oisko vinkkejä? (Siis teräksiset, pitää kestää konepesua. Joonalla on vaan muoviset omat aseet, kakkuhaarukoita meiltä ei löydy kuin juhlakattauksesta (ei kestä tiskikonetta, eli ei viitti ottaa riskiä ja alkaa käyttää, mies kuitenki laittais ne tiskariin, murr!) ja iso haarukka on vaan liian iso.)

Huomenna mennään synttärijuhliin, mun keskimmäinen kummilapsenikin täyttää jo vuoden! Halipossun Akseli on sitten viimoinen mun kummimuruvauvoistani, nyyh.
  16. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Huhuu? Missä te kaikki ootte? :(
  17. hennas Puuhakas puhuja

Täällä ollaan ainakin paikalla. Töiden kanssa on vähän kiirettä, kun pitäisi saada lisuri valmiiksi kolmessa kuukaudessa. :-O Sopivasti rannekin tulehtui, joten kirjoittamisesta ei sitten oikein tule lasta eikä **skaa. Pitänee siirtyä lukuhommiin, kun lopputenttikin pitäisi saada tehtyä...
  18. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Voi ei hennas! No ainakin hyvä keino välttää turhaa netissä notkumista! Tai eihän se kipeä ranne sitä notkumista estä, mutta kirjoittelua. Toivottavasti kuitenkin paranee pian, kun tartteisit sitä näemmä ihan "oikeisiinkin hommiin"! :)

Täällä yks känkkäränkän äiskä tartteis apuja, että milläs sais ripulin kitkettyä? Siis lapselta, ei äidiltä ;) Oon nyt tehosyöttäny sille näkkäriä ja banaania, mutta mitäs muita keinoja niitä on? Menossa jo kolmas päivä, ja pylly aivan rikki... Onneks ei muita oireita oo, eli ei toi voi mitään vatsatautiakaan olla, kun ripuloi vaan syönnin jälkeen. Jotain siis mahassa myllertää! Ja missä vaiheessa pitäis ottaa lääkäriin yhteys, kun kuitenkin tuo syö ja juo, eli ei oo mitään kuivumisen vaaraakaan?
  19. Retu Hyväntuulinen höpöttäjä

Moikka taas! Oon näköjään ottanu tavaksi näyttää nenääni täällä aina suunnilleen puolen vuoden välein, mutta ihana että TE ootte aktiivisia, niin pääsen aina tsekkaamaan kuulumiset. :)

Onnittelut taas uusille vauvamasuille, joita täällä parikin kappaletta on? :) hennas ja Rinkku ainakin. Vai oisinkohan joskus hennasin tilanteesta lukassut.. Onnittelut kuitenkin! :)

Munkin pötsi kasvaa, huitelee yläkäyrän yläpuolella joten kokoa on. Vielä ei lääkäri sokerirasitukseen pistänyt kun ei pissanäytteessä mitään näkynyt, arveli vain etten oo vielä ollut tarpeeksi palautunut edellisestä raskaudesta, ja kudokset nyt antaa helpommin periksi. Ja myönnänhän mie sen, että liikunta oli mulle ihan vieras juttu tuossa odotusten välissä..
    Elli kasvaa myös, se kyllä siellä alakäyrillä sitten. :D Mut mitäs käyristä kun kasvaa kuitenkin, terve touhupeppu on ja puhua höpöttää minkä ehtii. Uhmaa (krhm siis omaa tahtoa) löytyy vaikka millä mitalla, mutta sen vastapainoks tyttönen on ihan äärimmäisen helläsydäminen hoivaaja, silittelee, halii ja pusuttelee kun vaan ehtii.

Ihan kaikkiin puheenaiheisiin en nyt ala ottamaan kantaa, mutta Sanna kyselit tuossa ripulista. Eikös hiilitabletteja tai hiiltä jossain muodossa kuitenkin voi antaa jo tuon ikäselle? Ainakin omaan ripuliin tosi tehokasta, eikä siinä oo myrkkyjäkään niin ei kai oo vaaraa että turhaankaan ottaa. Jos se joku pöpö siellä masussa kuitenkin Joonalla on?
    Näin muuten sut poppoines taas Sellossa tuossa varmaan pari viikkoa sitten. :)
  20. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Moi Retu! Kiva kun tulit taas! Mietinkin tossa joku aika sitten, että eikös se sullakin ollut myös tämän vuoden joulusta tulossa jännä uuden vauvan kanssa, vai milloinkas se laskettu nyt olikaan?

Ja tuu seuraavaks ihan hihasta nykäsee jos mut näät, ikävää tollain salaa vaklaa ;)
    Lääkehiili onkin hyvä vaihtoehto, jos tuo vielä jatkuu! Tänään ei oo ripuloitu ku vaan enää ruoan jälkeen.. ja sekin jo VÄHÄN parempaan koostumukseen saatu. Pylly vaan vielä tosi arka, saattaa pesun jälkeen itkeä jopa istumista! :O

Maariselle piti tulla vinkkaa, kun muistelen, että sä myös tykkäsit lukea Vauvatehdasta? No se kirjoittajahan sen sitten lopetti ja siirty toisaalle, mutta blogaa nyt taas! Täältä pääsee lukee Jennin ja Viktorin uusia kuulumisia: http://blogit.vauva.fi/taaperotalo/
    Mä en oo näitä vielä lukenut, halusin tulla kertoo teille muille ilouutiset eka! :)