Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiiiti: Toivottavasti viikonloppu helpottaa flunssan suhteen lopullisesti ja hammaskipukin hellittäisi. On hankalaa kun ei uskalla ottaa tujakampaa kipulääkettä, kun on kyse juurihoidosta. Tsemppiä! Onneksi sinulla on heti alkuviikosta mukavaa ohjelmaa neuvolan suhteen. =0)

Meilläkin tuo ratsastus on ollut superkevyttä onnettomuuden jälkeen, vieläkin on kielto päällä - mutta eihän lääkäreille tarvitse kaikkea kertoa... ;0) Hiljalleen, hiljalleen hyvä tulee - ja entistä ehompana nouskaamme ratsujemme selkään.

Kaika: Kyllä unet aika ovat ottaneet ihan oman tolan, K-18 ja sellaisia juonenkäänteitä, että passaa vain pitää silmät kiinni ja katsoa. Onneksi ei ole tosi-tv.

Meillä on tänään ollut leivontapäivä. Eilisestä asti on lämmitelty leivinuunia ja tänään on leipiä, rieskasia ja sämpylöitä paistettu "urakalla". Lipsahtipa tuossa isännän kanssa touhutessa, että mitkä lämpimäiset voisivat ristiäisissä olla osuvia. Toivottavasti tällainen enteily ei tuo pahaa onnea... Ultraa odotellaan keskiviikolle, sitten voi hengittää hieman rauhallisemmin - josko ne unetkin laantuisivat.

Kohdun nippailua, rintojen aristusta, väsymystä sekä valtavaa pahoinvointia vielä. Työterveyslääkärikin yritti jo miettiä uusia keinoja tuon taltuttamiseksi, mutta ilmeisesti tämä on otettava "jalostavana" kun ei sitä poiskaan saa. Jalat nykyisin väsyy herkemmin kun aikaisemmin jos on ollut koko päivän jalkeilla ja liikkeellä. Ei muuta kuin lisätreeniä kehiin, jotta jaksaa paremmin - kenkien mukavuuteen tulee kiinnitettyä nykyisin paljon enemmän huomiota kuin aikaisemmin.

Meillä on vauvatavaroiden hankinta kohtuullisen hyvässä vaiheessa vaikka esikoinen on kyseessä. Turvakaukalo odottaa myöhemmälle, mutta muutoin vaatetta, sänkyä, vaunut on tullut jo hankittua sekä piilotettua ettei tämä projekti lipsahda vierailevien sukulaisten tietoisuuteen aikaisemmin kun on ajankohtaista. Hyödynsimme paljon Huuto.nettiä asiassa ja voin rehdisti puolesta puhua, että monet myyvät todella loistavaa, jopa käyttämättömiä vaatteita, huonekaluja ym. aiheeseen liittyvää.

Haluankin toivottaa kaikille rentouttavaa viikonloppua ja odotellaan uutisia ensi viikon ultrista!

H1987: Tere tulemast rohkeasti mukaan keskusteluun. Syyskuisiahan mammoja me kaikki täällä olemme ja toivottavasti pysymme h-hetkeen saakka. =0)

Täällä saattaa sivuja kertyä vierailujen välillä niin paljon, että jokunen viesti voi jäädä huomioimatta tai unohtua kommentoida ihan tarkoituksetta. Tai on mahdollista ettei omaa kokemusta aiheeseen liittyen. Toivotaan, että pahoinvointisi jäi tuohon pariin kertaan, joskin ei kukaan toivo vatsatautiakaan. Pahoinvointi on valtavan yksilöllistä. Ystävälläni pahoinvointi jäi vasta synnytyssaliin kun toisilla, tämän foorumin perusteella, se rajoittuu tälle ensimmäiselle kolmannekselle. Muistanpa, että siskoni ensimmäisessä raskaudessa lääkäri totesi valtavan pahoinvoinnin tarkoittavan "vahvaa alkiota / sikiötä" - joskin tuo taitaa olla enemmänkin hänen oma tulkintansa. ;0)

Ei muuta kuin uutta keskustelunalkua kehiin!

Iloista, joskin lumimyrskyisää viikonloppua kaikille tasapuolisesti! :0)

Moikka,

H1987: Pölisemään vaan tänne! [:)][:)]
Niinkuin Maya_L tuossa sanoikin, tahattomasti on jäänyt kommentoimatta sinua..[&o]
anteeksi siitä.
Ja ihan niinkuin Maya_L sanoi, on pahoinvointi yksilöllistä. Peukut pystyssä, että sinulta pahoinvointi hiipuu asap pois!

Kenellä kaikille on ensi viikolla nt-ultra? Kukkiksella ainakin?

Omaa: Nännit aristaa ja rinnoissa on verisuonet aikas pinnassa [8|], onko teillä muilla?
Vatsa on pyöristynyt noiden hk:n sinisten alla..ja kuvotus iskee heti, jos ei syö säännöllisesti...

Nyt taidan vetästä aamureenit ja sitten kunnon sunnuntaibrunssi kotona.
Lopupäivä rästitehtäviä[:'(].

Parahinta sunnuntaita kaikille!

Sunnutai Päivää Kaikille!

Vastaan nyt ensimmäisenä H1987 sinulle, kuten tuossa aikaisemmin Maya_L jo sanoi, tekstiä tulee välillä niin paljon,ettei tahdo kaikkea muistaa kommentoida. Ja lisäksi ainakin itse pidän "lomaa" täältä foorumilta. Toki käyn kurkkimassa kuulumisia, varsinkin nyt kun kaikilla on jännät viikot Ultrien kanssa. Tuohon pahoinvointiin sanon samat, kuin edelliset. Kaikki on yksilöllisiä tuo asian kanssa. Itse en ensimmäisistä lapsistani pahoinvoinut juuri ollenkaan.(pari kertaa tuli huono olo, kun en ollut syönyt)
Nyt voin pahoin tyhjästä vatsasta(nälkä 2-3 tunnin välein) ja väsymys on toinen... Oksentanut en ole kertaakaan, tosin kyökkinyt kyllä. Olisi mukava kuulla oliko tuo sitä vatsatautia,jota tosiaan nyt liikkeellä vaiko ihan raskauden oireilua.

Onnekas: Kuten tuossa jo aikasemmin sanoin, on yksilölistä...rasvainen ruuan käry ym. saattaa aiheuttaa yrjön tulemisen kylään olet sitten viikoilla 8 tai 24 [;)]

Kipuilijoille voimaHaleja!

Kukkis: Kuulostaa niin tutulta, itse täällä märissyt monta päivää, vaikka kaikki on ihan kunnossa. Tosin vaikuttaa asiaan,että mieheni on vielä viikon poois kotoa, ja ikävä ja kaikki muu painaa mieltä.

Kaika ja Maya_L: K-18 mennään täälläkin, jopa päivänokosilla...Eikä kyllä yhtään käy sääliksi ukkoa, kun reissuhommistaan palailee kotio.Tosin ei sillä taida vastalausetta olla asiaan. [:D]

Vauvan vaatteista ja tarvikkeista vois kyllä tehdä oman topicin.

Omaa:
En nyt sentään vielä törsäilemään ole...Se homma hoituu kyllä kun isi tulee kotiin. Olen enemmän tuon kierrätys homman kannalla, eli käytettynä aijotaan suurin osa ostaa.
Saattaa jotain pientä vaatetta uutena eksyä joukkoon, ja turvakaukalo on sellainen, jonka mieluummin ostan uutena, niin on 100% takuu kolaroimattomuudesta.
Olotila on jotakuinkin ok, mielialat tosiaan vaihtelee, ja rinnat on arat.Tosin nyt on sporttiliivit ja olen saanut nukuttua ilman puristavaa tunnetta. Välillä on sellainen tunne,että maito alkaa nousta rintoihin.Jep Kaika, verisuonet näkyy täälläkin...
Noin puolen tunnin päivittäinen ulkoilu/kävely on helpottanut yöllistä nukkumista ja etovaa oloa. Kuulemma auttaa raudan imeytymiseen myös, noh itse olen huomannut,ettei ole tykytyksiä ja sellaista yltiöpäistä väsymystä enään.
Ja teillä muilla, joilla kohdun kohdalla "muljuu" ja olette synnyttäneet ennenkin, olen sitä mieltä että kyllä me tunnetaan vaavin liikkeet, ei se nyt pierukaan siellä kohdussa mulju [:D]

Nyt jatkan Sunnuntai päivän maleksimista sohvalla ja herkutellessa [:)]

ja Muoks!!! Maaginen 12 viikkoa täynnä *tuulettaa*[;)]

sunnuntaita täältkin, lunta on maailma täys.

Tuosta pahoinvoinnista: se on niin yksilöllistä. Toisilla ei laikaan ja toisilla valtavasti. Joillain voi kestää läpi koko raskauden, mutta yleensä loppuu ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

Sitten rinnoista: onko teillä kasvaneet kuinka paljon? Mulla on jo aivan hirveet.... Tosin ei isännän mielestä. Normaalisti mulla B kuppi, nyt kävin rintsikka ostoksilla ja kuppi D oli sopiva! Apua. Myös nännit on kasvaneet ja verisuonet näkyy tosi hyvin ja rinnat on todella painavat. Jee minä mansikki.... Voi sitä näkyä kun vielä maito nousee.

Tuolla hankinta osiossa jo kysyinkin että oletteko ajatelleet selvittää lapsen sukupuolen. Mä jotenkin haluaisin mutta mies ei ole niin innokas. Olisi tuo hankintojen tekeminen helpompaa.

Hei kaikki syyskuun odottajat, uudet ja vanhat!

Perjantaina oltiin ultrassa ja kohdussa kaikki hyvin, tosin laskettu aika siirtyi reilulla viikolla, mikä tarkoittanee...että siirryn tuonne lokamammojen puolelle, 3.10. uusi laskettu aika.

Käyn kuitenkin välillä teidän jutteluitanne kuulostelemassa, täällä kun on hyvää ja viriiliä keskustelua aina käynnissä. [:)]

En nyt ehdi sen tarkemmin kommentoida, mutta mahtavaa odotusta teille kaikille!!! [:D]

unelma todeksi: Aivan mahtavaa, että kaikki ok!
Kirjoitellaan jommassa kummassa sitten..
Mun puolesta sen kun jäät tänne(kin) kirjoittelemaan.
Mä hypin kans näissä lähikuukausien pinoissa säännöllisesti lukemassa.

ALKUPERÄINEN: H1987

Kertokaa mulle, että voiko vielä tässä vaiheessa ilmentyy oksentelua?? vai onko se vaan alkuraskauden juttu. En aiemmin ole oksentanu kertaakaan ja nyt tänään 2 kertaa.. Onkohan vatsatautia vai tuliko mulle nyt tämä oire. Oon aina luullu et tässä vaiheessa oireet loppuu.. mut oon ollu kyllä aikalailla oireettomana tähän asti et jos se menee mulla nyt sit näin päin. [:D]

Ei mene ruokakaan alas,heti ku alan lämmittää mikrossa niin tulee tosi pahaolo ja kerran lähin oksentamaankin niin en sit oo syöny mitään [:'(].

Moikka. Pahoinvointi yleensä loppuu siinä RV 12 tienoilla, mutta ei ole mahdotonta että se jatkuisi myöhempäänkin. Itselläni oli todella rankkaa koko raskauden ajan nimenomaan pahoinvoinnin takia. Oksentelin ensimmäiset kuukaudet, ihan kaiken ulos. Paino putosi yli 10 kiloa.

Pahoinvointi jatkui kuitenkin läpi raskauden, mutta helpottui huomattavasti RV 30 jälkeen. Oksentelua ei enää esiintynyt päivittäin, ja ruokakin maistui paremmin. [:)]

Oikein ihanaa raskausaikaa teille [:)] Ja aurinkoista mieltä!

Minulla tuon pahoinvoinnin suhteen pieni toivonpilkahdus, sillä eilen en oksentanut ja se olikin eka kerta seitsemään viikkoon. Nyt on siis viikkoja 11+3. Toivon, että alkais syöminen taas onnistumaan. Painosta on tippunut lähes kymmenen prosenttia ja lihakset (esim. hartiat) sulaneet pois ja miehenikin mielestä olen tosi riutuneen näköinen. Olo on hyvin hutera ja maha sekoaa herkästi, esim. siitä, että yrittää syödä rautaa.

Onneksi on valoa tunnelin päässä, ei tää ole ollut mitään elämää, kun olen joutunut viettämään punkassa ämpärin kanssa lähes kaksi kuukautta. Jalkeilla olo, vähäinenkin, kun on lisännyt oksentelua ja pahoinvointia ja heikotusta, on ihan konkreettisesti mennyt jalat alta. Olen vain tyynesti unohtanut sen päävelvoitteeni eli opiskelun kun en ole muutakaan voinut sitkeän yrittämisen jälkeenkään ja jäänyt vällyjen väliin. Kuivumisen merkkejä on ollut ja ketoaineita virtsassa, joten nyt olis kreivin aika, että alkaa pysyä sisällä nesteetkin.

Neuvolaa ei ole kiinnostanut edes kommentoinnin vertaa koko aikana, mutta pari ihan muuta lääkäriä on olleet huolissaan ja suositelleet tiputusta ja muuta apua. Tästä opin, että jos on jotain ongelmaa, niin ainakin meidän neuvola on ihan turha osoite sen suhteen. Apu täytyy hakea muualta, koska sieltä ei saa edes sympatiaa.

Tsemppiä muille pahoinvoiville, ja toivottavasti meillä kaikilla helpottaa niin, että tiedossa olisi ihana, seesteinen keskiraskaus [:)]

Meilläkin vauva voi hyvin np-ultrassa, siitä olen kirjoittanut enemmän tonne neuvolat ja ultrat-osioon. Ja se on pääasia [:)]

Se pahoinvointi jäi siihen pariin kertaan. Luulen et syynä oli stressi kun mummoni on vakavasti sairas ja meni yhtäkkiä huonompaan kuntoon niin se laukesi sit mulle tommosena, en tiedä mut ei oo sen jälkeen oksettanut.
Kiitos kun vastasitte, tuli paljon parempi mieli :) Mukava on aina lukea täällä kaikesta ja miettiä sit niitä omalle kohdalle [:D]
Mulla olis nt-ultra 1.3 että ei ens vaan seuraava ma ja olis kyllä kiva kuulla jos joku kertois etukäteen vähän miten meni ja mitä kaikkea siellä tehtiin. Ja muutenkin niistä "raja-arvoista" ja verikokeista kun en ole kuullu vielä niistä mitään et miten paljon sitä turvotusta saa olla ja missä vaiheessa kannattaa varmistaa verikokeella.
Muuten ihan mielenkiinnosta kysyisin et onko teillä kenelläkään minkäänlaista tunnetta siitä että kumpaa sukupuolta sisällänne kannatte? Mulle mummo kerto et on tiettyjä oireita mitkä viittaa tyttöön ja mitkä poikaan ja niiden perusteella sanoisin, että tyttö tulee [:)]
Osaako kukaan sanoa, tai oletteko miettiny esim Mamma_76 aiempien lapsiesi kohdalla onko ollu eroa nyt raskaudessa vai samat oireet?

Sunnuntaita kaikille!

Kävin tänään kaverini lapsen ristiäisissä ja ai että oli pikkanen poika!! Ihme kyllä se tyrkättiin munkin syliin, vaikka halukkaita oli koko huone täynnä ja olin jo etukäteen ajatellut, että en väkisin mene tyrkylle[:)] Paha vaan kun en ole noin pientä (siis pari kuista) poikaa kauheasti sylissäni pitänyt, niin oli jännät paikat seisoskella ja yrittää pitää poikaa hyvässä asennossa[:D] Onneks ovat melkein sukua, niin ei ollut niin paniikkia. Ja siellähän ne kuittaili sitten kaikki mut tuntevat et kyseessä on "harjoituskappale" mulle [:D]

Jos joku muuten haluaa herkistellä niin käykää youtubesta kattomassa We are the world 2010 -video. Saa ainakin mulla kyyneleet silmiin joka kerta kun katon[;)]

Pahoinvoinnista: Mulla ei pahoinvointia enää tule kuin iltaisin, tai jos olen toooodella väsynyt. Eli siitä tiedän mennä aina ajoissa nukkumaan. Tosin herään yöllä vessaan edelleenkin vähintään kerran. Ja nyt olen aika säännöllisesti heränny viimeistään klo 9 aikaan aamulla.

Sukupuolesta: meillä mies haluaa tietää sukupuolen etukäteen. Mulla sillä ei ole niin väliä, mutta jostain syystä olen koko ajan ajatellut, että poikahan meille tulee. Se selviää varmaan sitten jossain ultrassa sitten joskus, kun on sen aika[:D]

Pippula, mikä ihmeen neuvola sulla oikein on, jos ei niitä kiinnosta sun vointis??????

Mulla ei muuten kätilö arvostanut ultrassa, kun hän laski uuden LA:n olevan 11.9, kun totesin että "jahas, lapsestani tulee terroristi" [:D]Tosin mä olin jo aiemmin möläyttänyt sen ultran aikana, että se vauva näyttää ihan alienilta, kun sattui kääntämään kasvonsa kameraa kohti[:D] Varmasti kelasi mielessään et "tommonen tyttö saa sitten lapsen, voi lapsi parkaa"[:D]

Purri Meillä sama laskettu aika, mulla siirtyi 5pvää taakke. Mä kanssa naureskelin että taitaa vauva syntyä turbaani edeltä, Mut en onneksi siellä ultrassa, kun naurua ei irronnut siitäkään kun sanoin yhdessä kuvassa vauvan näyttävän ihan broitsupaistilta...

H1987 Mulla täysin erilainen raskaus, ensiraskaus ainakin, joten kaikki ennustaneet nyt tyttöä, poikaa odotellessa ei ollut mitään pahoja oloja eikä ummetuksia tms, pikkasen jotkut hajut ällötti mutta ei muuta, nytte siis sohvanpohjalla vaan oltu eikä sisuskaluissa liiku mikään eteenpäin. Mutta siis jos vaan rakenne ultrassa mahd. niin yritän selvittää s.puolen. tai sitten jos en kestä jännitystä niin säntään yksityiselle[:D].

Unelma todeksi Ei me vältsyy haluta luopuu susta :) Käy ny edes laittelemas kuulumisia välillä[:D]

Omaa: reissu takana. Poika kipeenä, kai?! Yskii kovasti, muttei kuumetta, pidän varuiksi huomisen kotona. Oma mamma osti mulle raskaus paitoja ja ummetuksen takia masukin näyttää siltä että voi jo melkein ylpeillä[:D][:D][:D]. Tuo ruoka nykyään tulee ulos, muttei lähde vatsalaukusta ikuisuuksiin. pala kurkussa kokoajan eikä nälkä tule normaalisti, vaakalle en ole uskltanu mutta voi jopa olla että painoa on lähteny...

Vauvavaatteita en ole vielä uskaltanu itse hankkia, yhtä pikkunuttua eilen hypistelin, mutta tuntui vielä senverran kaukaiselta asia[;)][;)]. vauvanaskelin mennään asian kanssa.

Ja tadaa! olen uudestaan viikolla 11[:D][:D][:D][:D][:D]!!!!

Kylläpäs sain makoisat naurut, vai että terroristi ja broitsupaisti [:D]
No vähän on turhan tönkköä henkilökuntaa siellä maailmalla. Omassa ultrassa ensin tirautin kyyneleet, ja sitten me jo naurettiin niin ettei ultraamisesta meinannut tulla mitään. Kun jalat oli pitkät niinkuin äiteellä, ja massu oli pullukka kuin isillä. Ja vaavi oikeen nosti pyllyä ja esitteli tuota mahaansa, siinä samalla kätilö ja minä höpöteltiin masuasukille,että et viitsis nyt kääntyä, saatais kunnon mitat.
Siinä kun ähisi ja puhisi pedillä ja veivas edestakas kyljeltä toiselle, ja vasta alkuraskaus meneillään, niin ei voinut muuta kuin nauraa [:D]

Kumpikohan? Nii-i, kyllähän tuo on mietinnässä ollut koko ajan, ja netissä katsellut kaikkea possun punaista...*huokailua*
Tuolla miehen suvun geeneissä on enimmäkseen poikia, joten siksi ei oikein uskalla edes ajatella rinsessaa.

Tosin olen nähnyt vaaleanpunaisia unia, ja oireet ei ole oikeastaan lähellekkään samoja mitä pojista oli.

- Pojista kun ei niitä oireita ollut, ummetus alkoi vasta puolessa välissä raskautta, ja muutoma yök-olo koko aikana.Suolasta teki mieli melkein koko ajan, tosin mulla oli verenpaine hirveen alhaalla, niin ei haitannut siinä mielessä.

Nyt pahoinvointi tosiaan yllättää väsymyksen tullessa ja vatsan tyhjetessä.(eli nukkumaan tai syömään)
Alkuraskaudesta makasin viikon sohvalla "krapulassa". Veri maistuu suussa. 2-3 tunnin välein on pakko syödä. En ole välitellyt kakuista ja pullista, nyt uppos laskiaispullat ja pojan synttärikakku...ja taivaallisen ihanaa on tuo suklaakuorutettu Balbake(Lidl) :P Lurps! Kylmän maidon kera[;)]

Oli ihan mukava kirjoitella, Syyskuussa sitten nähdään onko mun oireilla ollut merkitystä[:D]

Taidan nautiskella vielä palan... [:)]

[;)]

Purri: Sitä mekin ollaan ihmetelty. Kyseessä on pikkuruinen sivupisteneuvola ja siellä on se yksi ainut täti työntekijänä ja hän ei vaikuta kovinkaan kiinnostuneelta. Ultrat ja verikokeet tehdään kaupungin toisella laidalla keskusneuvolassa. Onneksi ollaan miehen kanssa molemmat terveydenhoitoalalla, joten osataan hiukan itsekin seurailla mun vointiani ja hälytysmerkkejä, mutta ihmetyttää silti aika lailla. 

Sukupuolesta: Me ollaan molemmat ajateltu jo ennen raskautta, että me varmaan saadaan tyttö sitten kun saadaan lapsi. Syytä en tiedä, mutta molemmilla oli vaan se fiilis. Kuitenkin näin pari viikkoa sitten unen, että synnytin pojan, joten tiedä nyt näistä sitten. Etunimet on mietitty jo molemmille. Jos se on tyttö, se saa mieheni isoäidin nimen ja jos se on poika, niin se saa minun isoisäni nimen. Nämä molemmat isovanhemmat ovat jo edesmenneitä.

Pippula hyvä sentää, et ite osaatte tarkkailla merkkejä. Mä varmaa alkaisin oikeesti rähjää, jos näyttäisin ihan kuolleelta ja neuvolasta ei mitenkää reagoitais. Tai sit jos mä oisin liian väsyny rähjää, ni mies rähjäis senki edestä. Ja se on kyl sairaan pelottava ku se alkaa rähjäämään.

PojanÄiti mä luulen, ettei se nainen siks kauheesti arvostanu sitä terroristi-kommenttia, kun mun mies on kuitenkin Afrikasta kotosin [;)] Tais pelätä et oon tosissani, vaikka molemmat ihan kristittyjä ollaankin, eikä muslimeja[:D]

Mamma_76 miten sulla on noi selkee maha??? Mulla näkyy vielä vaa läskiä[:D] Tosin tunnustellessa tuntee et alavatsa on kova, mut muuten mä näytän vaa lihavalta. Toisaalta, mun äidillä raskaus näky vasta 5-6kk kohdalla...

Sukupuolesta: Aiomme ottaa selville sukupuolen, sitten kun se on mahdollista. Mahdollisesti selviää siellä rakenneultrassa, joka on meillä huhtikuun loppupuolella. Tosin, eihän sitä välttämättä saa selville. Tuttavapiirissä on muutamakin tapaus, joille ei ole sanottu sukupuolta, kun ei kätilö ole ollut varma ultran perusteella. En tosin aio ostaa hirveästi vaaleanpunaista/ vaaleansinistä, jos saamme sukupuolen tietää (tai näin ajattelen nyt, katsotaan sitten myöhemmin uudelleen [:D]). Lastenhuoneenkin värityksestä tulee melko voimakas, eikä varmasti mitään hempeitä värejä, kun olen jostakin lukenut, että värit kehittävät lapsen luovuutta.

Niin ja siitä sukupuolesta, vaikka onkin ensimmäinen raskaus, niin tuntuu, että poika olisi tulossa. Poika on tulossa myös kiinalaisen raskauskalenterin ja sormustestin ym. mukaan. Mies on tosin sitä mieltä, että tyttö on tulossa. Mitenkäs ne oireet, millaisia oireita ollette kuulleet tulevan, jos odottaa tyttö/poikaa? Itse olen lukenut vähän ristiriitaisia ennustuksia eri lähteistä.

Pahoinvoinnista: Itsellä ollut kamala pahoinvointi rv6. Äidillä ei kuulemma ole aikoinaan ollut mitään pahoinvointia, joten kai se on todellakin yksilöllistä. Itsellä on nyt vähän helpottanut (toiveajattelua). Enää ei joudu käymään halaamassa pönttöä kuin aamulla tai illalla, mutta koko päivän pahoinvointi on helpottamassa. Nyt siis kolkutellaan rv12 ovella! Toivottavasti pahoinvointi alkaa pian helpottamaan lopullisesti, meillä kaikilla.

Rauhallista viikonalkua kaikille!

Mamma_76 meillä on samanlaiset vatsatkin[:D][:D]

H1987: Mulla oli oireettomat raskaudet molemmat ja poikia tuli...josko se tyttö saatais tännekkin[:)]
Vaikka kaitse on ihan sama, kuhan saadaan terve vaavi syyskuussa[;)]

Nyt on herkuteltu fajitaksia tarpeeksi...ja sitten KÄÄK- on sitä cheddaria vedellyt ihan huoletta ja nyt en ole varma onko se pastöroitua vai ei?? Mutta ennen paniikkikohtusta otin maalaisjärjen kauniiseen käteeni ja kohautin olkia- no, eipä se voi maailmaa kaataa tai keskenmenoa aiheuttaa. PISTE.

Nyt illan leffan pariin ja untenmaille!

Hei kaikki syyskuun odottajat!! Minä oon seuraillut teidän keskusteluja jo pidemmän tovin ja nyt sitten uskaltaudun itsekin mukaan. Kokeilen nyt saanko edes tämän viestin perille...en ole nimittäin mikään tietokone nörtti[8|] Itse olen nyt viikolla 11+4.

Takaisin