Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aika matelee.... ultraan vielä 3tuntia7minuuttia.

mietiskelen vaan himassa että mitä kirjotan tänne kun siellä onkin kaikki huonosti ja kuinka dorkalta näytän kun olen kaikille mahdollisille jo hehkuttanut... Aivan villiltä tuntuu ajatus että olisinkin vaan ihan normiraskaana...

Meen repii lisää hiuksia päästä jos sillä vaikka saisi kellon menemään nopeammin.

Ihme on tapahtunut! Eilen kaupan kassajonossa pikkuneiti huusi ja parkui viimeistä päivää. Oon aina aikaisemmin inhonnut/ärtynyt suunnattomasti lasten itkusta, mutta eilen vaan tuijotin sitä pikkuista lumoutuneena, enkä jotenkin edes kuullut sitä itkua, siis samalla tavalla kuin aikaisemmin. Sen äiti varmaan ajatteli, että tuijotan pahalla silmällä, vaikka en saanut silmiä irti, niin ihana se pikkuinen oli. Huomasin vasta jälkeenpäin, että olin todellakin tuijottanut[:D] Sama asia tapahtui viikonloppuna, kun oltiin miehen kanssa ravintolassa, niin siellä mies totesi, että voisi tuo lapsi jo lopettaa itkun. Itseä se ei häirinnyt yhtään.

Täälläkin on turvotus laskenut, mikä pistää stressaamaan entistä enemmän sitä seuraavaa ultraa. Tosin oon voinut niin pahoin viimeisen kuukauden, etten ihmettelisi vaikka paino olisi vähän pudonnutkin. Mies sanoi, että voidaan mennä yksityiselle käymään, jos liikaa huolettaa, mutta yritän tässä sinnitellä. Seuraavan ultran jälkeenhän uskaltaa olla vielä enemmän riemuissaan kuin nyt. Tänään ei ole vielä ollut edes kuvottava olo, joten toinen ns. huolestuttava merkki, eikä vatsaa ole nippailutkaan muutamaan päivään. Tosin alaselkä on kipeytynyt. Viime yönä oli armoton päänsärky, eikös sekin ole yksi oire kuitenkin. Oon päättänyt, että päivä kerrallaan nää kaksi viikkoa ja olen sen ajan yhtä iloinen kuin tähänkin asti tästä raskaudesta, jos asiat ei sitten mene toivotulla tavalla, niin sitten ne menee jollakin toisella tavalla.

Huoh tulihan purettua.. ja arki jatkuu..

PojanÄiti ei se aika yhtää nopeemmin mene, vaikka repisit kaikki hiukset päästäs.. Kato joku leffa tai surffaile ikkunaostoksilla vauvanvaatteita/tavaroita tai mammavaatteita? Mulla on onneks heti aamusta mun ultra huomenna, et kerkeen vaa herää ja syödä ja sit pitääki olla jo menossa. En kerkee ajattelee liikaa.

HaniMami pitäisköhän mun sit huolestuu tosta[:D] Dösässä oli eilen yks pikkupoika, jotain 4v, istu rattaissa ja itki ja huus ku viimeistä päivää, ja mua ärsytti ihan hirveesti. Mulle tuli vaa mieleen, et kysyn siltä pojalta et "tapetaanko sua vai miks sä huudat koko ajan, ku ei sulla mitään hätää ole". Sen pojan äitiki hoki sille koko aika, et "ollaan bussissa, sulla ei oo mitää hätää, ole hiljaa". 

PojanÄiti!!!! HuhHuu! Ihan nipistelee masusta, kun jänskään täällä!

HaniMami ja Purri: Kai ihan normaalia molemmat. Itsellä poskia kuumottaa ja tekis mieli,gröhöm, jos 4-5 v muksu huutaa ja kiljuu jossain kaupassa tai yleisessä paikassa. Tuon ikäinen kun osaa jo käyttäytyä mun mielestä.
Itkevät vauvat saa mun sydämmen menemään ylös alas, ja mieli tekisi kovasti ottaa syliin ja paijata ja lohdutella. Huomasin muutoma päivä sitten, että itseasiassa tunnistan vielä vauvan itkut, nälkä itku ja ahdistus(kuuma) itku [;)] Vauvahan itkee tietyllä tavalla,riippuen asiasta. Ainakin mun mielestä... (aloin miettimään olenko jotenkin poikkeava) [:D] Nälkää itkevän vauvan itku on sydäntä raastavaa, ja on käynyt mielessä, että eikö vaavin äiti ole viitsinyt ajoittaa kauppareissuaan toisella tavalla...noh, meitä on moneen junaan.

Kiitokset kaikille myötäeläjille!!
Aika menikin sitten verkkaisaan kun läksin lenkille, innoistuin sauvomaan niin pitkälle että piti juosta kotiin jotta kerkiää[:D][:D].

Ensitreffit oli ihanaiset!
vauva pyöritteli pyllyä verkkaan ja varmisti että saadaan nähdä jokapuolelta. Tädillekin pyynnöstä näytti niskansa kun poimua mittailtiin.
Kaikki oli siis kohdallaan ja normaalisti. La siirtyi 5pvää etemmäs, mutta olikin odotettavissa kun viimeisten menkkojen ajankohta oli enemmänkin arvaus kuin tieto. Isäntä arvasi lähemmäs[:D][:D][:D][:D]. Uusi LA on siis 11.09.
Oli kyllä maailman hellyyttävin otus ja vieläkin pilvissä seilataan! ja varmaan seilataan vielä pitkään!!!

Nyt on puhelinlangat laulanut, kun on niin paljon ystäviä raskaana tai tuoreita äitejä ja on joutunu pitämään suunsa tupessa. Padot auki!!
Mutta parasta kaikesta on olla oikeesti raskaana, ei tarvitse feikata tai stressata, vaikka nyt vielä reilu vkko vielä onkin maagiseen 12rv rajaan, niin silti Mieli rauhallinen!

Kun kerkiän niin laitan tuonne nvla pinoon strategiset tiedot, ja tickeri pitäis säätää (jotenkin?). Ja uuden LA:n voipi merkata tuonne listaan.

Purrille ekstra tsemppejä, Toivottavasti saat nukuttua hyvin!!![:)] Mitä enemmän tunteja nukkuu, sitä vähemmän tunteja joutuu odottamaan.[:D][:)]

Halei muruset ja murusten muruset!!!

Hello mammoille!!

Aika jänniä aikoja elellään melkeimpä kaikki täällä :)

Hirvee stressi on ollu tästä vauvan tilasta mutta ei enää..kävin ylimääräsellä käynnillä neuvolassa ja sydänäänet kuulu hyvin:) Oon aikas onnellinen ja toivonki nyt kaikille hirmusti onnea että jaksetaan odottaa "kontrollikäyntejä" :) Ens viikolla taas mennään ja tällä kertaa oikeen nähdään mein pikkunen!!

Onnea kaikille hyvistä uutisista!!

Odotan kauhulla että koska itellä alkaa selkä reistailemaan ku on aina välillä semmosta ollu, mut nyt hetkees ei oo ollu mitään. Että jos sit ku tota painoo alkaa kertymään enemmän ni napsahtaa tuolla alaselässä joku osa :)

Mutta oon joskus huomannu kans että hieronta auttaa ja pitäski ihan kerran kuussa käydä että pysyis kunnossa...

Hyvää viikonloppua odottajaporukalle ja hymyjä paljon!!

PojanÄiti: Voi Ihanaa, että treffit meni hyvin! Käyn siirtämässä tuon la:n [;)]

Purrille Oikein Paljon Onnenpipanoita, ajoissa nukkumaan niin ei tunnu ilta pitkältä.[:D]

Alussa (n.9+) kyllä pitäisi olla kaikille ilmainen ultra ja sitten ennen np-ultraan menoa neuvolassa vois kuunnella ne sydänäänet(n.11vk.)
 Monen tulevan äidin hermot on riekaleina siinä vaiheessa, kun sinne ekaa ultraan pääsee.

Jänö: Minä täällä myös selkääni olen "kuunnellut" tänään, ja pientä pakotusta on havaittavissa oikealla puolella. Tukivyö tulee taas käyttöön, jotta pääsen kävelemään. iskias ei ole kovin mukava juttu, varsinkaan raskaana kunnei voi mitään rentouttavia lääkityksiä syödä. Tosiaan mulla tuo on vaivannut 16 vuotiaasta asti, ja paheni esikoista odottaessa. Poika oli iso, ja painoi suoraan iskiashermoon 5kk. Toisesta oli tuo vyö käytössä, ja iso oli vaikutus. Tuntui kun olisin voinut juosta(tosin ei olisi onnistunut) [:D]

Perjantaita mammat!

pikaiseen kuulumisia vain.
Me lähdetään pojan kanssa mumman luo vknlopuks, isäntä jää tänne, on menossa tubla varpajaisiin ja luultavasti kohottaa maljan myös itselleen :) Mutta eipä tartte haistella ja jää iskälle vielä lauantai aikaa paranneella niin on sitten voimissaan kun tullaan sunnuntaina.

Muuten ei ihmeempää, mieli korkealla vielä ensitapaamisesta ja innoissani lähdössä kouluun (kerrankin!!) esittelemään kuvia!

En kerkiä varmaan kirjoittelemaan loppuna mutta vaklailen kuulumisia, varsinkin ultrauutisia!!

Lumista loppua siis kaikille!!!

huomenta kaikille..
olen käynyt lukemassa jokunen kerta..
Väsymys on niin kova etten jaksa tehdä melkein mitään. töissä kun tekee 10 ja yli 10 tunnin vuoroja niin kyllä sen jälkeen on väsynyt ja huono olo.
pahoinvointia joka päivä, mutta onneksi ei vielä oksentanut.
Vielä jokunen viikko ensimmäiseen neuvolakäyntiin ja vielä sit pari viikkoa ultraan.

Perjantaipäivää kaikille[:)]...Mukavaa lueskella onnistuneista ja iloisista ultrakäynneistä...antaa positiivisia ajatuksia itsellekin tällä pitkällä ja piinaavalla matkalla kohti ultraa...johon on vielä puoltoista viikkoo[&:]...pahoinvointi on hellittänyt aikalailla...ei moneen päivään ole ollut huono olo...ainut asia mikä kiusaa on jumalaton hammassärky[&:]...tilailin kyllä jo ajan hammaslääkäriin mutta pääsee vasta ensviikon tiistaina, meillä kun ei ole kunnallista hammashoitoa täälä ollenkaan ja on vain yksi yksityinen hammaslääkäri ja sinne on sitten vaikeeta heti päästä, kun kaikki kunnan kipuilevat käy sielä hoidattamassa purukalustoaan...ja tietysti olen vielä sellainen tapaus joka pelkää mennä hammaslääkäriin...tai en varmaan pelkäisi ellei olisi niin kipuherkkä suu...no täytyy kestää tiistaihin asti[:)]Nyt jatkamaan siivouspuuhia[:)]
Mukavat viikonlopun alut kaikille[:)]

Heippati Hei!

Mun mammavaatteet tuli tänään, ihana olotila kunnei purista ja kiristä [:D] Ja kävinpähän shoppailemassa masuasukillekkin potkareita, bodeja ja sen sellasta ihunaa[:)] Nyt nautiskelen viikonlopusta, ja toivon että kaikki muutkin syyskuun odottajat rentoutuvat. Nippailkaa ne pikkupirut olkapäältä pois,Hush![;)]

Ulkoilkaahan viikonloppuna, helpottaa pahaa oloa ja väsymystä.

Heipparallaa kaikille [:)]

En ole jaksanut kuin käydä lueskelemassa juttujanne [8|] On ollut niin kova väsy ja  sitten iski vielä flunssa ja nyt kun flunssan on saanut melkein selätettyä niin eiköhän se ollut pakko mennä hammaslääkäriin [:(] Piru vie tekivät juurihoidon ja nyt kärsimys on vielä suurempi! Panadolia uskaltanut ottaa särkyyn mutta eihän se tätä särkyä mihinkään vie! Tuntuu että pää hajoaa kun ei ole moneen viikkoon voinut elää normaalisti[&:]
No kyllä se tästä (kunhan keksis jonku avun kipuun), maanantaina eka neuvola ja jännittää sillai hyvällä tavalla [:D]

Muuten on hyvä olo mutta kyllä mun on tehnyt mieli hevoseni selkään kun on ollut niin ihania ilmojakin!! Nyt on yli kuukausi oltu vaan kotosalla sohvalla/sängyssä leikkauksen ja  kaiken muun mukavan merkeissä (HUOH)!!! No Kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin [;)] 
Onneksi saa lueskella teidän piristäviä ajatuksia.
Hauskaa viikonloppua kaikille!

Niin ja anteeksi, meni kaikki omiin vaivoihin [&:]

Heipat tänne!

Nyt on kotiuduttu ja johan on ihanaa olla vaan!

Kävin kahvittelemassa ja herkuttelemassa aamusta kaverilla ja sitten kinkiin syömään ukon kanssa.
Nami!

Nyt jo väsyttää ja mun pitäisi vielä opiskella tänään..hmm..taitaa jäädä huomiseksi..on sitten enenmmän ajatusta päässä..[:D]

Ja pirut on karisteltu pois. [;)]

Oireita: Rinnat puristusarat, mutta eipä haittaa, kun on ukko useammin kiinni takamuksessa[8D]
Vatsa pömpöttää ja raskausvaatteet käytössä[:)]
Mä varmaan laitan kaikki mun raskausvaatteet päälle nt-ultra päivänä- saapahan ainakin kerran käyttää[:D][:D]
Vihlontaa kohdun paikkeilla havaittu. Ja muljahtelua..
Ja eilen oli ihan hullu nälkä illalla...

Hyvää viikonlopun alkua kaikille!!

Huh ku tullu tekstia sit viimeisen kerran jälkeen :)
Olin itte alkuviikosta vatsataudissa ja sitte mennykki loppu vko töissä. Just tossa väsäsin ruokaaki, aivan kamala nälkä oli. Tosin.. tässä oon nyt miettiny, että rupeeko mulla alkamaan tuo pahoinvointi ny.. Ku tein ruokaa nii oli pakko välis mennä oksentaa ku tuli sellanen olo. Mutta jos nyt en oksenna enää ennen töihin lähtöä nii sitte pakko lähtee töihi..

Kirpeää pakkaslauantaita syyskuisille!

Mamma76: Ihanaa, että oot käynyt ostamassa jo pikkuruisia vaatteita. Itsekin odotan kovasti, että uskaltaa alkaa urakalla shoppaamaan kaikkea. Oon jo tehnyt listan kaikesta tarvittavasta ja pelotellut miestä sen pituudesta[:D]. Esikoista, kun odotetaan ja suunnilleen ensimmäisenä suvussa ja kaveripiirissä, niin ei oikein saa mitään käytettynä mistään. Jotain on jo tosin vauvaosastoilta tarttunut mukaan..

Tulipahan mieleen, että pitäisikö näistä hankinnoista tehdä uusi ketju? Joku listan tyyppinen, että mitä hankitaan ja mielipiteitä vaunuista, turvakaukaloista, sängyistä ym., Itsellä ei ainakaan ole pahemmin kokemusta sellaisesta ja kaikkia merkkejä vaateista vaippoihin tuntuu olevan niin miljoona, että huh.

Tiiitille ja Chaokselle jaksamista kipujen ja särkyjen kanssa sekä Tiiitille mukavaa neuvolaa maanantaille!

Ensi tiistaina on se maaginen päivä, kun pitäisi päästä turvallisimmille vesille tän raskauden kanssa (vaun laskurin mukaan). Yritän kovasti ravistella niitä piruja olkapäiltä, kiitos kannustuksesta sen suhteen kaikille, mutta kuitenkin ne siellä asustaa.. Ajattelin, että kertoilen vasta kavereille julkisemmin asiasta 2.3 jälkeen, kun on se np-ultra. Kovasti houkuttaisi jo nyt hehkua ja hehkuttaa. Kummallista, että tuo ultrauspäivä on sama, kun olemme aikoinaan tavanneet miehen kanssa, silloin on myös oman äitini syntymäpäivä. Samana päivänä pitäisi pahoinvoinnin helpottaa. Kyseisenä päivänä pääsin muutama vuosi sitten pois sairaalasta munasarjakystan puhkeamisen jälkeen. Kummallisia tapahtumia yhdelle päivälle ja kun on taikauskoinen niin vähän jänskättää. Tosin kaikki nuo tapahtumat on kuitenkin ihan positiivisia, joten eikait tässä mitään hätää[:D]

Ehkä sen pelon aiheuttaa se, että vatsassa ei ole tuntunut miltään ja ainoa oire on pahoinvointi, joka jatkuu ja jatkuu.. Saisi jo helpottaa. Tosin nyt, kun vatsakipuilu on helpottanut, niin selkäkipu on alkanut. No koitan olla kärsivällinen vielä reilu viikon, että tietää kaiken olevan kunnossa.

Kiitos teille, että tänne saa kirjoittaa ja lukea teidän juttuja. Muuten olisin ihan pulassa ja yksin tän odotuksen kanssa[:)]

Rentouttavia hetkiä, älkää paleltuko ulkosalla! Nyt voisi saada jotakin aikaiseksikin..

Huomenta kaikille[:)]

Hammassäryn kanssa täälä taistellaan ja ootan kyl kovasti tiistaita ja helpotusta tähän h************n olotilaan...kun muuten olis ihan ok olo niin ton hampaan kans menee hermot...arghhh...mut eiköhän se siitä sit...kiitos myötätunnosta HaniMami...meilläkin tuo np-ultra osuu samalle päivälle kun ollaan aikoinaan rakastuttu ja rakenneultra osuu miehen syntymäpäivälle...ihan hauskoja yhteensattumia[:)]

Mukavaa pakkaspäivän jatkoa kaikille[:)]

Päiviä vaan!

chaos74: Voihan räkä, että joudut kärsimään siellä.

HaniMami: Voi, että- ihanaa, että saat tuon maagisen rajan ylitettyä!
Itsekkin odotan sitä ja nt-ultraa kuin kuuta nousevaa.. mulla on nt rv 12+3 l. 5.3.

Mamma_76- Voin vain kuvitella, kuinka ihana fiilis siellä on!
Oletkos sä jo hullaantunut lastenvaateliikkeissä ja tuhlannut kunnolla[;)]

OMAA:
Rästitehtäviä saatu jo 1 tehtyä..tulihan hienoa koodia ohjelmaan..
Mutta nyt tauko ja päivän eka leffa + kuntoilua. Sitten taas tehtäviä..
Rennosti saa mennä koko viikonlopun,kun pojat meni isälleen.

Kysymys: Onko teillä muilla unet muuttunut ihan hulluiksi?

Mä olen nyt kaksi yötä ollut (unissani pääasiassa[:D]) sellainen seksipeto, että oksat pois.[8D][8D]
Jouduin miehenkin herättämään, kun oli pakko saada...Ja annoin sitten aamulla nukkua rauhassa.[:)]

Mutta nyt leffan pariin!

Kirpakkaa viikonlopun jatkoa!

Kertokaa mulle, että voiko vielä tässä vaiheessa ilmentyy oksentelua?? vai onko se vaan alkuraskauden juttu. En aiemmin ole oksentanu kertaakaan ja nyt tänään 2 kertaa.. Onkohan vatsatautia vai tuliko mulle nyt tämä oire. Oon aina luullu et tässä vaiheessa oireet loppuu.. mut oon ollu kyllä aikalailla oireettomana tähän asti et jos se menee mulla nyt sit näin päin. [:D]

Ei mene ruokakaan alas,heti ku alan lämmittää mikrossa niin tulee tosi pahaolo ja kerran lähin oksentamaankin niin en sit oo syöny mitään [:'(].

Onnea teille kaikille ihanista ultrakokemuksista [;)] Oon aina lueskellu täällä näitä juttuja mut harvemmin tulee ite mihinkään vastattua. Mukavaa viikonlopun jatkoa!!

Ihanata, että ultrassa käyneillä asiat hyvin! Meillä np-ultra maanantai-iltana ja aamulla neuvolalääkäri. Nähdään, että voidaanko siellä hyvin. Vähän on epävarma olo. Muutenkin on ollu jotenkin raskasta, kaks päivää märsynny kaikkia asioita. Välillä kaikki vaan kasaantuu ja siihen päälle jäätyy putket, puut loppuu, sulakkeet palaa ja anoppi kipittää paikalle, argh!!!!!!!!Pitää vissiin mennä laittaan vähän silmänympäröintiaineita ja lähtee tuulettuun pihalle...

Voikaapa hyvin! :) ja hammaskipuisille vähän ekstravointeja! Itsellä juurihoito loppusuoralla, että tiedän sen tunteen :)

Takaisin