Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa ChildishFear ja Mamma_76...hymy huulilla luen teidän ultrakuulumisia...ja niin lukevat varmasti kaikki...tiukat halaukset teille[:D][:)]

Heissan kaikille! Minä odotan viidettä ja olen varma siitä että olen muutaman kerran tuntenut liikettä mahassa. Tuntuu vaun niin omituiselta, kun on niin alussa. Pahoinvointikin tuntuu hellittävän. Ruokahalu kova. Edelleen kyllä väsyttää kovasti.

Onnittelut orkidealle, Mamma76:lle, HaniMamille ja ChildishFear:lle ihanista ultratuloksista!

Tsemmpiä PojanÄidille huomiseen!

Tami: Peukkuja perjantaille ja onnea sydänäänistä! :0) Myös Purrille toivotaan ihanaa perjantaita!

Onpa ollut täällä jännä viikko ja vielä jännityksellä mennään muutama päivä. Meillä odotellaan "rehvejä" ensi viikon keskiviikko aamuna... En uskalla ajatella vielä mitään, ennen kuin tietää suuntaan tai toiseen. No, päivä päivältä eteenpäin mennään. =0) Tuon jälkeen uskaltaudun ilmoittautua tuonne listaukseenkin, sikäli mikäli kaikki on hyvin. On se vain kummallinen rajapyykki.

Ihana saada uusia jäseniä. Tere tulemast miunkin puolesta, Elmeri ja Eikku!

Tiko: toivotaan, että pääset pian kuulemaan sydänäänet. Siskoni raskauksista oppineena, ymmärrän, että niissä voi olla suurta vaihtelua - esikoisella oli niin valtavan nopeat ja voimakkaat äänet, aivan kuin hänellä olisi ollut jatkuvat bileet käynnissä, mutta pahnanpohjimmaisella oli niin rauhalliset ja hennot, että niitä etsittiin ihan urakalla. Tämä oli muutoinkin huolen aihe, kun oli riskiraskaus astman takia muutenkin. Hyvin on vastannut sydäntenlyönnit rakkaiden lapsosten tempperamenttia. :0)

Tänään tuli vielä takapakkia työhön paluun kanssa. Olin asennoitunut palaamaan jo alkuviikosta, mutta aivotärähdyksen oireisto ei ole helpottanut riittävästi, jotta normi-työpäivä olisi realismia. Blaah. Kovin haluavat odottaa neuron arviota - se onkin heti ultran jälkeen torstaina - lausuminen kuulemma saattaa ottaa aikaa, kun klinikkapäiviä ei ole riittävästi purkamaan jonoja ripeästi. Ei auta kuin tsempata. Onneksi on isäntä tukena tässä operaatiossa, kannustamassa ja hyvänä olkapäänä - ja ajatuksia tuuletetaan sitten tallilla oman tammasen ja koirien kanssa. Eläimet ja ulkoilma tekee ihmismielelle kummia. =0)

Hieman, olemme tässä harkinneet, josko laittaisimme tammasenkin mammalomalle - saisimme hieman "rennommat" pari vuotta... Oripäiviä odotellessa... Tarttuukohan tämä "vauvakuume"..? ;0)

Hei!

Onnittelut hyvistä ultrauutisista![:)]

Ja jo etukäteen anteeks, tulee nyt (taas) vaan omaa napaa.. ärsyttää vaan niin paljon:

Mulla alkaa kohta käpy palamaan tän mun selkäni kanssa. Yritän venytellä jalkoi ja selkää, et jos ois vaa joku lihas jumissa, mut ei kykene, ku sattuu niin kauheesti. Oli tosi mukavaa yrittää töissä olla ja yrittää kumartuu ottaa roskaa (jos ei ollu osunu roskikseen) maasta ku vihloi ihan tosissaan. Mä käyn kohta jollaan amputoijalla poistattamassa pätkän mun selästä[:@] Työkaveri totes et se saattaa olla ihan vaa sitä et jos mulla on lihakset jumissa, ni siks sattuu.. en siis oo töissä kauheesti tästä raskaudesta kertonu, kun aattelin odottaa ton ultran ensin. Mun mies on yrittäny hieroo tota selkää auki, mut ei auta, sama kipuilu on ja pysyy. En tosiaan tiiä johtuuko vauvasta, notkosta, molemmista vai mistä. Mut ei oo kauheen kiva, kun tuntuu ettei sohvaltakaan pääse ylös ilman apua! Ihan ku ois jo 9kk raskaana ja paino ois lisääntyny vauvan lisäks 20kg! Argh! Voisko joku leikkiä voodoo-pappia ja manata tän selän kuntoon? Kiiiiiiltit!!!

Purri jo tehdään niin, että jokainen meistä ottaa ton kivun päiväksi kerrallaan, niin sun on helpompi olla[:D]
Mulle voi laittaa viikonloppuna, ku tuskailen muutenkin parin rästitehtävän kanssa..

Tai miten olis lekuri?

Joo lekuri ois varmaa ihan jees, mut en kuitenkaan haluis saikulle.[:D] Meiän duunissa on täl hetkellä joku ihmeen hässäkkä palkanmaksuissa, ni en haluu sairaslomaa sekottamaan mitäänsen asian suhteen. Mut siis varmasti jos ei tää kipu kohta ala laantumaan, ni sitten sanon töihin, et kirjottaa mulle lähetteen lääkärille. Ja siis tosiaan tää kipu tuntuu sillon, kun kumartuu tai siirtää painoa istuessa "väärin" tai yrittää nousta ylös esim. sohvalta. Mut kävellessä ei tunnu, ellen sit kanna jotain painavaa, et paino on epätasaisesti. Mut semmosta kipua, et joku tökkis mua jatkuvasti sukkapuikoilla takamukseen/alaselkään.

Mamma_76 Ihanaa kun saat olla NIIIIN raskaana! Ihan epistä että ekat kuukaudet pitää elää ns "kaapissa". Voisin kuvitella miltä seksuaalivähimmistöistä tuntuu. Mutta parasta että eka meistä on tullu ulos!!!! Huomenna perästä!

Mulla samat tunnelmat kuin mamma_76:la eilen! kakat housussa (tai voi kun oliskin, kun pakottavat vaan suolessa). Uni vajaus. Hervoton ja malttamaton fiilis. Just sama tunne kun ensi treffeille menossa, mikä siis vähän niinkuin onkin asian laita...[:D]

Mut nyt hääräämään.
Tsemppejä pahoinvointiin , selkävaivoihin, asiakaspalveluun, uusille, levottomiin ajatuksiin, työhuoliin, kouluhuoliin ja kaikkiin muihin mahollisiin touhuihin!!![:D][:)][;)]

Purri: Ootko käynyt fysioterapeutilla? Kun se vois niksauttaa selästä tukkeutuneita nikamia auki ja itse ainakin olen saanut niiltä hyviä neuvoja, miten ehkäistä jumiutumista. Mulla menee yks tietty nikama juntturaan, mutta sain opastusta, että mitkä jumppaliikkeet auttaa ja mitkä taasen aiheuttaa nikamalle hallaa. Niillä ohjeilla olen kyennyt kivuitta porskuttamaa jo miltei pari vuotta. Suosittelen!

Mamma_76 ja muut ultrailijat: Onnittelut ja komppaan aivan täysillä tätä onnea! Erityisesti jos pelkää ultraan menoa ihan kauheasti (kuten mä) huonojen uutisten pelossa, niin se vauvelin näkemisen tuoma helpotus on kyllä rajatonta. Teki mieli ite sen jälkeen mennä näyttelemään ultrakuvia jokaiselle vastaantulijalle...

Omaa: Ihanaa kun pahoinvointi alkaa hellittää! Ruokahalu alkaa kylläkin kasvaa samalla, ja voipi olla, että huomisessa neuvolassa huomataan painon nousseen oikein kunnolla...

Sammallammas en oo vielä käyny missään, kun en tosiaan tällä hetkellä saikkua halua. Sitten meen kyllä jahka saan selvyyden sille, miks meiä palkanmaksut mättää saikkujen osalta. En jaksais kinata maksajan kanssa. Yritän nyt vaa pitää lämpimänä tota selänaluetta, josko se auttais, ja oon kyllä yrittäny selkää treenata sen verran, ku mitä oon pystyny ilman kipuja.

Mutta toivon (ihan oikeesti, vaikka tarjosinki kipujani teille) ettei kukaan teistä muista tätä saa. Pysykää te vaan etovassa olossa ja muissa oireissa [:)]

Kiitos kaikille! Ja Ei voi kun hymyillä, ja ei varmasti vaikeeta arvata Kuka Nukkuu Ensi Yönä Makoisasti [;)]
ChildishFear: Nyt voidaan "hehkua" eikös sitä siksi sanota.

Ja sitten kaikki muut perästä, Perjantainahan on PojanÄidin,Tamin UÄ (lisäksi yhden kamuni ja serkkuni) IIk! Pidän peukut pystyssä, ja uskon että kaikki menee hienosti!! Olen täysillä hengessä mukana... [:D]

Purri: Piiskaa sulle pitäs antaa, nyt sinne lekuriin ja haistatat kakat työlle. Jos et hoida selkääs nyt, kostautuu varmana myöhemmin. Usko pois, tiedän.
 Itse olin samankaltaisessa tilanteessa juuri selkäni vuoksi, lihakset oli siis NIIN jumissa etten lopulta meinannut päästä sängystä ylös.(töissä siis kävin itku kurkussa, joka ei ollut kovin mukavaa lasten parissa työskennellessä tai muutenkaan) Niin sijaisia ei ollut jne. ja kuka tätä pyörittää... Kyllä ne asiat siellä työpaikalla hoituu!! Hop hop, lekuriin![;)]

Nyt löhöilemään soffalle, ja nautiskelemaan herkkuja [:)]

Purri: Mitäs jos kokeilit fysikaalisia hoitoja; OMT, hierontaa, akupunktiota tms. Nämä ovat oikeinsuoritettuna turvallisia raskaanaolevillekin. Itse käyn akupunktiossa ja OMT:ssä kun hoidetaan vielä niskan retkahdusvammaa onnettomuuden jäljiltä - ja tulokset ovat olleet hyviä. Jos puhut tk-lääkärillesi, voisit saada lähetteen hoitoihin, jolloin niistä saisi myös hieman takaisinkin. Näin voisit selvitä ilman saikkuaksin. =0)

Uinti voisi olla myös hyvä alaselän verryttäjä (oikein venyttelevät liikkeet) sekä Back on Track:n tuotteita kannattaisi kokeilla.

Purri: tosta selästä... mulla oli tos joulukuulla kans alaselkä tuskasen kipee vasemmalta puolelta. Kävin lääkäris joka totes että tulehtunu on ja sain lääkkeet. mut eipä mennykkään sillä ohi vaan sit soittelin kaverille joka sattuu oleen osteopaatti, että jos se vähän vilkasis mikä siellä nyt mättää. no, mun selkä oli jo menny niin kieroon sen tulehduksen takia ettei ne lääkkeet siihen auttanu ja tää kaveri sit vähän pyöritteli ja käänteli mua jonka jälkeen syy löyty.niin ja sain haukut kun olin antanu ton selän olla kipee niin kauan..[&:][:)] mulla oli joku kapseli-juttu vasemmassa lonkassa, mikä käänsi mut ihan kieroon ja aiheutti kovat kivut ja sen tulehduksen. muutaman kerran se asento korjattiin ja nyt toimii paremmin ku hyvin taas tämä tyttö! [:D]  joten suosittelen käymään osteopaatilla! [:D]
ja jos sattuu niin huonosti että sulla olis selkä tulehtunu niin EI missään tapauksessa lämpöä siihen!! pitkittyy ja pahenee vaan! tulehduksen tunnistaa kyllä.. jomottava kipu ja iho on vähän lämpimämpi siitä kohden missä se tulehdus on..  tsemppiä!! [:)]

Omaa: luulin jo päässeeni pahoista oloista eroon, mutta ei... kamalaa... ainakin olla töissä ruoan hajussa...[:'(] niin ja töissä oon huomannu hassun jutun... aina kun menen ottamaan asiakkailta juoma/ruokatilausta niin ne ei kato mua silmiin tai mitään vaan mun MAHAA!! [:D] tekis mieli vaan sanoo kaikille että joo joo, olen juu raskaana, mut se ei taitais olla kovin fiksuu.. hehehe[:D]
mielipahat ja pelot vaan kovasti valtaa mieltä... ei millään jaksais oottaa että pääsis näkeen mitä tuolla mahassa tapahtuu, vai tapahtuuko mitään...[&:] 9.3 vasta olis np-ultra... liian pitkä aika oottaa!!!! aaarrrgghhhh....[:@]

yön jatkoja kaikille mammoille!![:)]

Huomenia kaikille!

Täällä taas hiipi illalla neiti Epäilys kuiskimaan korvaan kaikkea tyhmää.
Mutta eiköhän tää taas tästä. Mulla on turvotus laskenut, joten sillä on varmaan osuuuttta asiaan.
Oireita: kuvotus ja väsymys on tullut takan..mulla on taitanu hemppa taas tippua, kun sysämentykytyksetkin palasivat..nii ja toi väsymys. Tattaripuurot ja parsat ja pavut kaunistakoon tämän päivän ruokalautasta[:)]

Lueskelin tossa, että kohtukin olisi greipin kokoinen..vaikeeta sanoa, kun on tommonen vararengas kannettavana myös.

Eipä tässä muuta kuin hyvää päivän jatkoa kaikille ja toivottavasti kivut ja kuvotukset loppuisivat pian kaikilta kärsiviltä.

Huomenta

Lueskelin muutoma päivä ihan samaa, että kohtu on greipin kokoinen. Naureskelin, että juupa juu... mahassa on myös  2x HK:n lenkkiä [;)]
Kaika:*Potkin Se PikkuPirun olkapäältäs #%&#¤#&#*
 On mullakin turvotus laskenu huomattavasti, tosin nyt on nuo HK:t kiinteytyny yhdeksi pömpöksi.
Miten se lapses vuositarkastus? Sanot siellä,että kuuntelee sykkeen. Ei tosiaan ole mukava olo stressata koko ajan.

Nyt alan siivoilemaan, kun esikoisella on huomenna synttärit. (tunnen itseni vanhaksi)

Talvista PäivänJatketta kaikille [8D]

Huomenta kaikille!

Kiitos kaikille kaikista kivoista ideoista tota selkää koskien!

Mä mun miehelle valitin ihan tosissani tota selkää, ni hän sitten totesi, että kokeillaanpa hierontaa. Ja sitten se "murjoi" mun koko selän eilen illalla. Ja tadaa! Ei oo läheskää niin kipeenä toi alaselkä enää. Mut jännä juttu oli, et mun hartiat oli se pahin jumi mitä selästä löyty. Elikkä ainaki hetki vielä kokeillaan tota hierontaa, mut jos ei auta, niin sitten lupaan ja vannon, että menen lääkärille. Hitto ku ois aiemmi tullu mieleen, et jos on hartiat ja yläselkä jumissa ni se säteilee noinki alas. Tulehtunu toi ei oo, koska mun selkä on ihan kylmä eikä se kipu ole jomottavaa vaan semmosta terävää.

Huomenna sitten ultraan klo 9.. pitää muistaa tänää kattoo bussiaikataulut valmiiks, en jaksa aamulla sinne kävellä, vaikkei meiltä pitkämatka olekaan. Oon vaa niin unessa vielä, et saleen yrittäisin oikoo jonku lumihangen läpi tai Mäkelänrinteen uintikeskuksen ikkunoiden läpi[:D]

Amanda85 oota vaan, kohta sulta joku asiakas kysyy kuinka sä voit olla töissä, kun oot raskaana [;)] tai sit alat saamaan jotain elämänneuvoja ja sun henk.koht. asioitas aletaan utelemaan. Kaveri, ku lähtee lapsensa kanssa ulos, saa kuulla aina kuinka lapsi on "väärin puettu" tai "varmasti nälissään ku itkee" tai muuta.. ni kaipa ne ventovieraat kohta alkaa näkättää raskaanaolevilleki. Toivotaan ettei [:)]

Kaika heitä sitä neiti Epäilystä vesilinnulla tai käske sen pakkaa kamansa ja häipyä sun olkapäältäs, sanot sen asuntosopparin irti!

Takaisin