Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
neuvola puolelle laitoinkin jo neuvola kuulumiset.
Mutta jäi vaivaamaan seuraava... kun odotettiin, että olis sydänäänetkin jo kuulunut, mutta ei :( Missä vaiheessa ne sitten alkaa kuulumaan? Viikkoja nyt 11.

Heippa kaikille pitkästä aikaan! Ja onnea kaikille uusille mukaan tulleille.
Täällä voidaan kohtuu hyvin, pientä etovaa oloa tulee edelleen jos pääsee masu tyhjenemään. Mandariinit on tällä hetkellä pop.
Perjantaina 19.2. on ultra heti aamutuimaan. Ihan jo jännittää. Pientä vatsan nipistelyä on vähän väliä ja viime viikolla olin aivan varma ettei pieni ole enää elossa, niimpä käväisin neuvolassa ja halusin että kokeillaan josko sydänäänet kuuluisi. Hetki kun etsittiin niin pian ne sieltä löytyi. Että oli onnellinen olo.

Kaika ja mamma_76: mä eilen kans tunsin epämääräistä tuntemusta alamahalla, ihan kuin pieni siellä liikkuisi vaikka ei voi mitenkään vielä tuntua. Edellisessä raskaudessa tosin aloin tuntea liikkeitä jo rv15.

Hyviä odotuksia kaikille syyskuisille, pian ollaan jo turvallisilla vesillä.

Tiko: Kävin yksityisellä ultrassa viikolla 8, jolloin kuulin sydänäänet. Sen jälkeen oli eka neuvola, jossa puhuttiin seuraavasta ultrasta, joka ajoittuu viikolle 13 (vielä kaksi pitkää viikkoa siihen). Neuvolatäti sanoi, että sydänäänet ei välttämättä vielä siinä vaiheessa kuulu, kun sitten ihmettelin, että oonhan ne jo kuullut, niin täti kertoi, että se on laitteesta kiinni, milloin niitä ääniä sieltä masusta voi kuulla. Ilmeisesti yksityisellä vähän moderninpi laite kuin tuolla julkisella puolella [:D]

Hei! Kävinkin jo laittamassa tietoni tuonne listautuneiden puolelle, ja ajattelin nyt ilmottautua täälläkin. Olen siis 24v ja odotamme avomieheni kanssa esikoista, laskettu aika on 11.9.10. Olen kärsinyt reilun kuukauden ajan jatkuvasta pahoinvoinnista, nyt kuitenkin eilisten ja tämänpäiväisten tuntemuksien perusteella uskaltaisin toivoa että se olisi vähenemään päin. Pahoinvointirannekkeitakin on kokeiltu, joskaan ei kovin merkittävin tuloksin. Ensimmäinen neuvola on takanapäin ja ultra olisi viikon päästä. Kärsin melkoisen suurista tutkimuspeloista, onko kellään täällä kokemusta vastaavasta..? [:)]

Tiko..olin eilen neuvola-lääkärissä ja mulla on nyt 9+2 eikä sydänääniä kuulunut vielä...lääkäri sanoi että viikolla 11 pitäisi pikkuhiljaa ruveta kuulumaan...edellisessä raskaudessa kuului viikoilla 12+5 joten eiköhän tuokin ole ihan yksilöllistä ja tietysti vaikuttaa minkälaisilla vehkeillä kuunnellaan...vanhemmilla ei ehkä kuulu mut uusimmilla paremmin...joten ei varmasti mitään syytä huoleen[:)]

Tervetuloa Elmeri!

Täällä on myös kärsitty  pahoinvoinnista kuukauden päivät enemmän ja vähemmän. Vähitellen tuntuisi, että saattaa helpottaa. Kokeilin myös pahoinvointirannekkeita, mutta eipä oo suuremmin apua. Lisäksi kokeiltu jäisiä marjoja, piparminttuteetä, mandariinin/mehun/korpun syömistä ennen sängystä nousua ja vaikka mitä, mutta eipä niistä kauheammin oo ollut apua. Tsemppiä ja jaksamista sinnekin pahoinvoinnin suhteen. Koitetaan jaksaa, kun ei tässä enää kauaa pitäisi joutua halailemaan pönttöä[;)]

En kärsi tutkimuspeloista, mutta oon käynyt ultrassa useammankin kerran, nyt alkuraskauden ultrassa ja aikaisemmin muiden vaivojen takia. Jos yhtään lohduttaa/helpottaa, niin itsellä ultraaminen ei tuntunut oikeastaan miltään. Jännitän aina tavallista sisätutkimusta, nyt ultrassa olin, että joko se on siellä paikallaan? Tapahtui tosi huomaamatta. Ja masun päältä tehtävä ultra nyt ei varmasti satu, siitä en tosin tiedä. Täytyy kuitenkin sanoa, että on se niin uskomaton näky siellä ruudulla, se pikkuinen, että ei siinä oikein voi muuta kuin ihmetellä ja kaikki muu unohtuu. Voisin tällä hetkellä vaan maata ultran pöydällä ja ihmettellä sitä tulokasta... Taidan olla tulossa hulluksi[:D]

Iltaa!

Tervetuloa uusille[:)] Kiva kun pulisijat lisääntyy (kaikissa merkityksissään[:D])!

Mulla on vielä moooonta päivää ekaan ultraan.. tai siis.. no joo, perjantai-aamuna klo 9 Kättärillä. Ja mä sain kutsun sinne viime viikolla.. eli noin 3 viikkoa ekan neuvolan jälkeen. Mietin kanssa et soitan sinne, jos ei kutsua ala kuulumaan, mut jos ne on noin äkäsiä puhelimessa niin onneks en soittanu. Ois tullu sellasia ärräpäitä kyllä multa tollaselle vastaajalle et se ois säikähtäny tosissaan. Äitini siis vertaa mun luonnetta terrieriin, kun jos suutun, ni "puren hampaita yhteen" kunnes leuat osuu toisiinsa[:D] Vähän jännittää toi ultra, mut kaipa se ihan hyvin menee. Ja tosiaan jännitän oikeastaan enempi sitä lasten lukumäärää ku itse tapahtumaa[:)]

Tänään käytiin kattomassa lampaita, poneja ja kaneja Pihlajamäessä. Kaverin poika oli ihan haltioissaan lampaista. Oli huvittavaa kattella ku yks pikku tyttö ois halunnu ratsastaa kanilla[:D] Ei ihme kyllä suuttunu ku äitinsä kielsi, ettei niin saa tehdä[:D]

Nuha voitettu!! Ei onneks kestäny ku vajaan viikon, mutta silti ehti jo mennä hermot siihen! Tosin mun selkäni vihottelee edelleen, on tosi kiva, kun ei toi mun notkoselkäni ainakaan paranna tota tilannetta. Mun mies joutu auttaa mut viikonloppuna sohvalta ylös, ja naureskeli et hänen lähes 70v äitinsäki nousee sutjakkaammin ylös ku minä. Oli pakko todeta vaan, et no mä oonki sit varmaa vielä vanhempi ku äitis. Mut onhan se sinänsä hyvä, et onnistun näkee sen huvittavanki puolen tästä, mut on toi silti niin kivulias et alan oikeesti kohta pummii saikkuu töistä, jos toi ei parane.

Huomenta Äipät! ja tervetuloa uudet, listaa päivittelinkin jo eilen pikaiseen, joten tarkistakaa onko tiedot oikein.

Tänään sitten joko tiputaan pilvilinnasta tai voidaan mieheni kanssa alkaa suunnittelemaan vauva-höperöitä juttuja.

Mua ei pelota sairaalat,tai tutkimukset...olen lapsena joutunut olemaan viikkojakin sairaalassa, kun sairastin pahaa astmaa, joka parani murrosiässä.
(tosin kovalla pakkasella ei keuhkot kestä kovaa rasitetta)

Pelottaa mitä näen siellä ultrassa, mietin jo että jos pidän silmät kiinni ja korvat lukossa ensin, ja ystävätär sitten tökkäsee mua, kun voin turvallisesti avata silmäni. Tai jos sanon sille ultraajalle, että sammuttaa sen mun monitorin ja äänet pois [:D]Ja laittaa ne päälle sitten kun varmistus hyvästä on saatu,Hih! Näin ajattelin eilen illalla, kun pyörin sängyssä. Se nukkumatti oli vissiin naapurissa pari tuntia liian kauan.Hö!
Edellinen käynti oli niin kova järkytys minulle, etten tiedä miten kestän....Olen kaiken tämän huumorin ja höyryämisen takana aika herkkis

Pitäkäähän mulle peukut ja varpaat pystyssä.
Nyt aamun askareisiin ennen koitosta.
Hyvää Päivän jatketta, toivotaan että Aurinko Paistaa risukasoihinkin [;)]

Mamma_76- Ihan kamalasti tsemppiiiii ultraan!!!
Jos mä voisin luvata, että kaikki tulee menemään superputkeen, mä lupaisin sen sulle samoin tein![:D][:D]
Toisalta- miksi murehtia tapahtumatonta etukäteen? Varsinkin kun kaikki todennäköisyydet on sen puolella, että vaavilla kaikki kunnossa!
Helppo kirjoitella nyt toiselle näin, kun itse olen kakat housussa. kun itsellä nt-ultra[:D]

Mutta anycase- täällä odotellaan uutisia, ko sähän taidat olla eka meistä tossa seulassa[:)]
*voimahalaus*

Hei kaikki uudet. Aivan mahtavaa, että ootte löytäneet tienne tänne mukaan! [:)]

Mamma_76: Elä sie huoli. Hyvin se menee. Mä kyttään täällä toispual ruutuu, uutisia varmasti pitkin päivää. Toivottavasti joudat päivittelemään.

Sammallammas ja orkidea: Tiedän niin tuon helpotuksen ja onnentunteen. Olen ihan älyttömän iloinen teidän molempien puolesta. Tuommosella pienellä asialla pääsee jo henkisesti niin pitkälle, ettei sitä voi uskoakaan... [:)]

hetzu, kuinka teidän kontrollit meni?

Omaa: Kiitos kaikille asiakaspalvelun paskuudesta myötäkihahtaneille. En eilen joutanut kirjottelemaan illalla, sori sori. Kyllä taas oli riemu katossaan, kun kipasin postilaatikolla töistä tullessa. Siellä se oli se perhanan Kätilöopiston kirje. Eka ulta on 2.3. ja toinen on 3.5. Oliskohan se nyt ollut niin pirun vaikeeta sanoa puhelimessa, että sulle on laitettu ajat tulemaan postissa (vaikka puhelinsoiton raksin siihen lähetepaperiin)? Ei voi ymmärtää ei... [>:]

Mulla on nyt melkein kolmatta päivää "kakka kenossa" eli ummettanut niin jumalattomasti. Sunnuntaina alkoi semmonen pieni vihlonta tuossa oikealla alhaalla. Olisko crohn (toivottavasti ei - sitä helvettiä ei nyt uudestaan oikeasti tahtoisi kokea) tai mikä, mutta isolla asialla en anyway tosiaan ollut kunnolla käynyt moneen päivään. Tuntuu, että vähän olis helpottamassa, mutta tosiaan kaikki neuvot otetaan vastaan veden ja luumuhillon lisäksi, että pääsis tästä ällötyksestä ja oksetuksesta pikkuhiljaa eroon. [:D]

Moikka Celina- mulla pääsi kakka kovettumaan tulpaksi[:'(][:'(][:'(] ja olo oli kamala, joten ostin apteekista suolihuuhtelupussin ja suoritin lämpimällä vedellä toimenpiteen, jonka jälkeen ei ole ollut mitään ummetuksia.
Syön tosin puurot, leseet ja juon paljon vettä sekä urheilen vähintään jokatoinen päivä..
Toi ummetus on ihan kamalaa. Toivottavasti pääset siitä eroon jo tänään.

Hei mulla on 10 viikkoa jo täynnä!![:)][:)]

Huomenta!

Mamma_76: Toivottavasti ultra menee hyvin. Pidän täällä peukut pystyssä sen sujumisesta.

Celina: Meillä onkin seuraava ultra samana päivänä! Sitä odotellessa..

Mamma_76 Tsemppei törkeesti!!!! Mulla sama edessä huomenna ja ihan raunioina[&:][:@][&:][:(][8D]. yritän keskittyy atk tunnilla (kuten näkyy[:D][:D][:D]) mut vaan ei mahdu muuta päähän kuin NpNpNpNpNpNpNpNpNpNp!!!!!!! Jos en olis raskaana niin lähtisin istumaan lähibaariin kaljalle!

Paljon ultran lisäksi ei päähän mahdu joten raportoin lisää vasta huomenna!

Tsemppejä hirmusti kaikille ja varsinkin huonovointisille!!!

Paitsi celina:
mullakin oli sama kolmen päivän "keno". Mutta sitten kun lähti niin oli kolmen päivän istunnot, en tiedä mikä auttoi, greippi ja hernerokka olivat ainoat ruokavalion muutokset,nyt katellaan kauanko joutuu seuraavaa odottelemaan, onnea yrityksille![;)] Toivottavasti tulee edes sitä Peetä jos ei lasta vielä! Hih! Näsäviisailua!!!

Hei! Kirjoittelen tässä ensimmäsitä kertaa, liityin jäseneksi tuossa juuri pari päivää sitten. Laskettu aika mulla on menkkojen mukaan 10.9, tosin tarkentuu varmaan ensimmäisesässä ultrassa ensi viikon tiistaina (can't wait)!

Itse olen 22 ja mies 27, ensimmäinen baby tuloillaan viikoilla 10+5 =). Vauvasta ei olla vielä kerrottu muuta kuin miehen siskolle ja sen miehelle, kun he kertoivat meille omasta tulevasta vauvastaan, niin ei sitten voitu vastustaa kertomista!

Mites muut, joko olette kertonut raskaudesta monille?

Saatiinkin tuolta miehen siskolta eilen lainaan doppler, kun heillä raskaus pidemmällä, eivätkä sitä enää niin päivittäin tarvitse. Eilen sitä kokeilimme ja kuulimme mieheni kanssa sydänäänet ensimmäisen kerran olettetuilla viikoilla 10+4! Syke oli aika nopea, useamman kerran sitä miehen ja kellon kanssa laskettiin ja vaihteli n. 160-180 lyöntiä minuutissa! Oli kyllä hieno kokemus ja huojentunut olo, kun sieltä löytyi elämää! Nyt uskaltanee asiasta sitten pikkuhiljaa kertoakin tuleville mummoille ja papoille...[:)]!  

Aivan ihanaa kun on vauva tulossa. Teinkin tuossa innostuksissa jo vauvalle tilkkuopeiton, jonka päällä se stten saa ryömiä ja kölliä pienenä. (Ja peittoa voi käyttää toki muutenkin). Mies on ottanut raskauden myös hyvin huomioon arjen töissä  (tekee kyllä kotihommia muutoinkin) ja muutenkin hellii jo masua (tosin siihen saa usein myös kehottaa).

Tässä vaiheessa pahoinvoinnit on hieman jo helpottaneet, mutta väsy meinaa vielä olla. Myös jonkinlaista vihlontaa on havaittavissa alamasulla aina välillä (kohdun kananttimet löystyy, kohtu kasvaa tms..) ja myös nännit on arat ajoittain.

Hyvää vointia kaikille ja tsemppiä ultrien odotteluun niille jotka ei vielä ole käyneet!

Celina...mulla on tuo np-ultra päivän sun jälkeen ja rakenneultra samana päivänä kun sulla[:)]Hyvä että viimein sait ajat[;)]
Mamma_76...kaikki taatusti ollaan hengessä mukana sun reissulla ja ootellaan uutisia[:)]

Itellä on ihan kelpo olo...kuvotusta ei eilen juuri ollut ja tänään ei ole ollut vielä ollenkaan...väsymys vielä vaivaa ja ärsyttävän kipeet rinnat[:@]Tänään on ollut muutenkin erikoinen päivä kun miehen auto ei aamulla startannu ja otti sitten pekkaspakkaspäivän...ja kun poikakin on kovan yskän takia kotona niin talo on täysmiehitetty[:D]Kerkesin tuossa aamupäivällä jo ottaa nokosetkin,kun mies värkkäili poitsun kans...ylellistä[:)]

Nyt meen miesteni kanssa touhuilemaan ja hyppelehdin tässä katsomassa välillä mitä kenellekin kuuluu...ai niin...mulle neuvolantäti neuvoi ummetkseen lasten päärynäsosetta...ja ihme kyllä autto[:)]

Ja vielä...tervetuloa Elkku joukkoomme[:)]

Täällä ollaan yhtä hymyä.. varhaisultra takana ja siellä on elämää! Kädet visko ja sydän hakkas. :) pari viikkoo vielä ja sitten olis nt-ultra ja pääsee näkemään pikkusen uudestaan. :)
On siis varmaan todettava, että olen vaan onnekas kun ei ole mitään oireita ja pienellä kuitenkin kaikki hyvin.

Kuinka mamman ultra meni?

Aurinkoista keskiviikko päivän jatkoa kaikille muillekkin mammoille!

Itse Ultrasta voitte lukea omasta osiosta... Täällä ollaan yhtä Aurinkoa, ja mieskin oli tosi innoissaan puhelimessa. Perinteisesti miesmäiseen tyyliin:" No mähän sanoin,että kaikki on ihan hyvin." [;)] Nyt voin olla NIIN Raskaana, tosin lapsille kerrotaan vasta, kun iskäkin on kotona.

Olette te kaikki aivan ihania ihmisiä, täällä hengessä mukana tsemppaamassa. Kiitos ja halauksia!
Mulla on vahva tunne, että me kaikki päästään loppuun asti. Sitten pulistaan jo pukluista ja vauvojen kakan muodosta, sekä tietysti yö valvomiset ja ruokailut [:D]

Aurinkoista Päivän Jatketta!!

Takaisin