Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Celina, onpa ollut kurjaa "palvelua" [:@]  Kättärillä tosiaan on varmaan kova ruuhka tällä hetkellä, ainakin itselle jäi se tunne kun sain nt-ultra-ajan liian aikaisin (turvotusta ei voitu mitata), ja uuden löytäminen viikon sisään tuotti suuria vaikeuksia.

Mulla siis laskettu aika tuolla elokuun puolella (27.8), kävin ekassa neuvolassa 15.1 ja siitä about viikon kuluttua tuli kutsu ultraan, joka oli 2.2 - viikkoja oli silloin vain 10+5 ja vauva 0,6mm liian pieni mitattavaksi. Uusi aika oli sitten 10.2 - viimeiset kuukautiset olivat 10.11. Aika lyhyt aika jäi loppujen lopuksi ultrakutsun kotiinsaamisen ja varsinaisen ultrapäivän välille, alle 2 viikkoa.  Tietääkseni 12+6 asti voidaan nt mitata.

ALKUPERÄINEN: Lila
  Tietääkseni 12+6 asti voidaan nt mitata.

Onko tuossakin joku takaraja?? Np-ultra on mulle aivan uusi juttu, vaikka 2 lasta jo entuudestaan. Mitä sitten jos tuo takaraja ylittyy?Kai sen turvotuksen huomaa senkin jälkeen?

Ymmärsin että on olemassa tietyt mittarajat, jolloin nt voidaan luotettavasti mitata, sekä ala- että yläraja. Pääperämitta pitää olla vähintään 36mm sanoi kätilö ekalla ultrauskerralla. Samoin on olemassa joku yläraja, joka kaiketi vastaa 12+6 viikon kokoa. Viikkojen 11-13 välille pitäisi mittauksen osua.

Heiiiii!

En kyllä minäkään tuota ylärajaa ultrauksessa tiennyt. Onneksi sain ajan 15.3 ja viikkoja silloin siis 12+5.

Tänään oli ensimmäinen neuvola ja siitä kirjoittelinkin jo tuonne toiseen ketjuun. Ihan hyvä maku jäi paikasta ja neuvolatädistä. [:)]

Huono olo on poissa! Voiko olla mahdollista että pääsin näin vähällä?! Nyt on menossa yhdeksäs viikko ja ensimmäinen kuppi kahvia kahteen viikkoon maistui aamulla. Jihaa! [:D]

Päätin, etten jaksa enää stressata ajatuksiani keskenmenoriskeistä ym. ikävistä asioista. Masu alkaa jo kasvaa (kaksosten mahdollisuus on aika suuri), masua nipistelee, väsyttää ja muitakin oireita on. Olen päättänyt sen, että kaikki on hyvin ja kaikki tulee olemaan hyvin... ennenkuin/jos toisin todistetaan.

Ultran odottelua helpottaa myöskin kaikki välistopit labrassa ja lääkärissä, jotka onneksi sijoittuvat noin viikon välein.

Aurinko paistaa, ajatukset on positiiviset ja raskaus alkaa tuntua ihanalta. [;)]

Aurinkoista viikkoa myös muille mammoille!

Viikko alkanut hyvin! Toivottavasti muuallakin Suomessa yhtä aurinkoisissa merkeissä kuin täällä Oulussa.

Celina: saitpa todella törkeää palvelua. Taisi olla puhelimeen vastanneella I hate mondays-päivä..

¨Anopista¨ kun avoliitossa elellään. Anoppi asuu tuolla jenkkilän puolella, niin ei olla kauhean tiiviisti yhteydessä, hyvä jos muutaman kerran vuodessa näkee, mies pitää yhteyttä suurimaksi osaksi sähköpostin välityksellä. En oikein tiedä kuinka on todella reagoinut tähän raskauteen, kun anoppi sattuu olemaan ammatiltaan pappi ja kyseessä avioliiton ulkopuolinen raskaus Mutta meidän oma asiahan tämä raskaus kuitenkin on. Jotenkin on sellainen aavistus, että ihan iloiseksi anoppi ainakin ajan kanssa asiasta tulee.

Np-ultrasta. Ensimmäisessä neuvolassa täti laskeskeli tarkkaan sen ultran ajankohdan. Meinasi tulla kiire, kun vapaita aikoja ei ollut montaa. Sain kuitenkin ajan maaliskuun ensimmäiselle viikolle. Seuraavalla viikolla tehtynä mittauksen tulos ei olisi ollut enää varma. Taitaa tuo ultra ajoittua juuri raskausviikolle 13. Löysinpä noista neuvolapaperista sellaisen lapun, että np.-ultra tulisi tedä raskausviikoilla 11-13+6

Hellou, tuun pikaisesti kertomaan ultrauutiset...

Masusta löytyi elämää[:D][:D][:D]edelleen. Sydän sykki ja siellä se liikutteli itseänsä. Köyhdyin 125 euroa kelakorvauksen jälkeen, mutta kyllä kannatti. Nyt yritän olla stressaamatta ja nauttia raskaudesta. Helpommin sanottu kuin tehty[:D]

Saas nähdä koska kättäriltä tulee kutsu sinne nt-ultraan?

Nyt mä lähden lasten kanssa lenkille.

orkidea: Hienoa, että elämää löytyy :) Jotenki huojenti muaki ku luin tuon sun kohdan :) <3

Omaa: Tänää oksentanu kahteen otteeseen, en lähteny tänää töihin, kuten en mene huomennakaan. Täytyy kattoo miten tää huomenna jatkuu että pitääkö hakea saikkua. Ku en ny oikee tiiä onko raskaudesta johtuvaa vai onko vatsatauti päällä; ku sitä on kuitenki liikenteessä.. Ennen ei oo ollu muutaku pientä kuvotusta välillä (raskauden aikana)

Onnittelut orkidea[:D][:D][:D]
Mahtavaa!!

Ja toivottavasti nyt kaikilla pysyy vaavit mukana loppuun saakka!

Pitää niin paikkaansa tuo kolmas käsky!!!

Nyt kun huumorilinjalla kerran ollaan... Voiko Kakkaaminen olla ihanempaa!!!! Enpä kuvitellut että pöntöltä noustessa näin ison hymyn saa huulille. Hih!!!

Huomiseksi sain taas luikerreltua itselleni vapaapvän, mutta läksyt pitää silti tehdä.

Onnittelut orkidealle!!! Varmaan mahti fiilis!!!
Ja Celinalle tsemppejä!! Törkeää toimintaa täytyy sanoa. vaikkakin ihmisiä nekin siellä on niin silti pitäisi muistaa asiakaspalvelun perusteet!!!

Iltaa kaikille!

Nopee kysymys:

Onko muilla sellaisia muljahduksia tossa kohdun lähistöllä?
Mulla on muutama muljahdus tässä ihan lyhyen ajan sisään ja mietin mistä ne vois johtua..
Siis koska tiedän, että EI ole vauvan liikkeet kuitenkaan..

Vielä vajaa kolme viikkoa nt- ultraan...plääh!

Mä tässä mietin, että pitäis varmaan varata toiselle lapselle "vuositarkastus" ja sitten ohimennen kysästä, että miten olis- kuunnellaanko sydänääniä[;)][;)]

Hyvää illan jatkoa teille!

PojanÄiti: Eikö ole mahtava tunne, tuntuu ku olis vapautunu isommastakin taakasta.
 *nauraa kippurassa*auts, öh, vähän turvottas, ei taida activiat auttaa..*nauraa lisää* Totaalisen väsynyt anteeks[:D]

Kaika: Meinasit niinku kaks "kärpästä" yhdellä iskulla? [;)]  Ja jeps, on muljahduksia..tässä olen miettiny onko itse nappula, vaiko ilmavaivatko muljuaa, tosin kun muljut on tuossa alavatsassa...hmm...Varsinkin näin illalla.

Olen niin kauhuissani ultrasta,että yöunet on jäänyt vähiin, ja katkonaisiksi.2 yötä vielä...aivan kun lapsi joulua odottas.

Niin ja saattaa olla että murrosikäinen lapseni soittaa kohta valkotakkiset, kun istun koneella ja nauraa räkätän vedet silmissä yksikseni. Taitaa olla parasta mennä peiton alle [;)] Oikein Kauniita VauvaUnia Kaikille! Öitä!

Huomenta mammat[:)]
Kaika...mulla on kans muljahdellu tuola ja se tuntuu siltä niinku oikeesti joku kuperkeikan tekis kohdussa...muistelen että samalta tuntu kun poika joskus aikoinaan riehu masussa...mutta kyllä nämä muljahdukset johtuu jostain muusta eikä masuasukin touhuista..eihän ne voi millään vielä tuntua kun näin alussa vasta on..mut tosiaan erehdyttävästi muistuttaa oikeeta liikehdintää[:)]

Eilen oli neuvola-lääkäri ja oli kyllä tosi kiva lääkäri...sydänääniä ei vielä kuulunut,mihin olin kyllä jo varautunu...kovasti lääkäri kyseli että onko tämä raskaus tuntunut erilaiselta kuin edellinen tuulimunaraskaus ja onhan se...lääkäri sanoi että vaikka yleensä sanotaan ettei tuulimunaraskaus eroa normaaliraskaudesta niin sellainen joka on sen kokenut näkee niiden välillä kyllä eroavaisuudet...kovasti vakuutteli että kyllä kaikki on varmasti hyvin ja käski nauttia raskaudesta[:)]Jäi mukava fiilis tuosta käynnistä[:)]
Samalla varattiin aika sokerirasitukseen...

Mukavaa tiistaipäivää kaikille[;)]

Huomenta!

Täällä odotetaan torstaita ja sydänäänten kuuntelua, toivottavasti kuuluvat..
Ja perjantaina sitten äiti saa kuulla tästä ihanasta asiasta joten yhtä hymyä oon ja nautin turvonneesta mahastani (miksi ei jo vauvavatta kasva) :) Ostin lahjoja äitille ja siskoille eli onnittelen heitä ku heistä tulee tätejä ja isoäiti :) (musta toi oli ihana idea..)

Hei mistä tollasen kuvan saa jossa on raskausviikot/päivät?

Halauksia, onnea ja iloa kaikille!! (näytetään kieltä ilkeille vastaanottovirkailijoille ja miehille jotka haluu salata maailman ihanimman asian)

Aamupäivää kaikille!

Jänö: noita tickereitä saa ainakin osoitteesta: lilypie.com Ohjeet, miten sen saa sitten toimimaan, on muistaakseni tässä ketjussa aiemmin.

Täälläkin on sitä muljahtelua vatsassa varsinkin iltaisin. Oon kovasti miettinyt, että en voi vielä tuntea liikkeitä, kun kyseessä on ensimmäinen raskaus. Silti sitä haluaa ajatella, että pikkuinen siellä liikkuu ja temppuilee[:)] Ultraan vielä kaksi viikkoa aikaa, tuntuu iiihan liiian pitkältä. Huoh..

Aamulla näin ihanaa unta synnytyksestä. Sitten yhtäkkiä herätyskello soi, enkä ihan ehtinyt saada sitä nyyttiä syliin[:o]. Kun heräsin, oli vähän epätodellinen olo, eikä oikein tiennyt, että mikä on totta ja mikä unta.

Huomenia kaikille :)

Tänään jännä päivä iltapäivällä ensimmäinen neuvola mistä toivottavasti ehdin kirjotella tänne ennen ku pitää pojan kanssa lähteä ilta junalla helsinkiin kontrolleihin...

Mutta lisää iltapäivällä :) olo on hyvä vaikka päivä täynnä ohjelmaa :)

Päivää kaikille!

Aikas jännää, että että teillä muillakin on noita muljahduksia..ne nimittäin todella erehdyttävästi muistuttaa vauvan liikkeitä[:D]

Mamma_76: Enkös olekkin ovela suunnitelmassani[;)]
Ehkä sun pitää mennä nukkumaan pariksi päiväksi- menee aika nopeemmin nukkuessa[:D]
Oliko se siis huomenna se ultra? Nii- ja monelta?

Täällä oli eka aamu,kun tuntui, että vatsan turvotus olisi laskenut- ja muutenkin ihan inhimillinen olo kuvotusta lukuunottamatta..
Josko tää tästä- vajaa 3 viikko ultraan..HMM..pitäiskö tehdä tickeri siihenkin[:D][:D]
Tänään piiitkä koulupäivä ja tuntuu, että miljoona tehtävää jo nyt rästissä[:@], mutta eiköhän nekin saa tehtyä ens viikolla viimeistään...

Hyvää päivän jatkoa kaikille!!!

Heh, taas on tullut muutamassa päivässä paljon lisää luettavaa... Mulle on ihan huippua päästä lukemaan teijän muitten kuulumisia, koska en henk.koht. tunne ketään, joka ois mun kanssa samaan aikaan raskaana. Täältä saan onneksi vertaistukea :)

Eka ultra oli eilen. Olin aivan paskana koko viikonlopun, koska jotenkin olin vakuuttunut, ettei vattassani mitään elämää olisikaan. Muttamutta! Ultra saatiin otettua vatsan päältä ja sielläpä möllötti joku pikkuinen! Kyyneleet valui poskia pitkin ja oli vaikeata olla nauramatta, kun näki pikku taaperon pyörivän ja riehuvan kohdussa. Energinen napero. Kaikki stressi puhkesi hetkessä pois ja nyt vaan laulattaa ja naurattaa koko ajan. Hullua. Pakkopaitaan taitaa tämäkin plikka siis kohta joutua ;)

Pahoinvoinnit alkavat olla ohi. Onneksi. Kaksi kuukautta sohvan pohjalla riitti. Jotenkin olen yhä ihan sekaisin, kun voinkin taas tehdä kaikkea ja elää kutakuinkin normaalisti. Jee!

Kaika: Huomenna Keskiviikkona klo.12.30 [&:]
Ja Kaika Laita ihmeessä se Tickeri, odotathan "Joulua" [:D]

Sammallammas: Musta on myös huippua olla täällä "jengissä" mukana. Tosin syy ei ole se, etteikö lähipiirissä olisi samassa tilanteessa ihmisiä.Itseasiassa kaksi lähisukulaista, ja yksi kaveri odottaa myös, ja La. on jotakuinkin samaa päivämäärää kuin itselläni.
Kun tuo Km oli viime keväänä, en ole sen vuoksi oikein pystynyt puhumaan tästä raskaudesta läheisilleni, varsinkaan raskaana oleville. Jos nytkin kävisi huonosti, niin heillä olisi todella kurja olla kasvavan masuasukin kanssa minun seurassa. Ihan siis ajattelen Rakkaita ystäviäni, vaikka kovasti tahtoisin heidän kanssaan hehkua yhdessä. Tulipa tunteellista, ja herkistyin tietysti. Huh! [&o]

Joka tapauksessa huomenna sitten...koitan nyt viedä ajatukset muualle, joten "riehun" pölyjen kimpussa [:)]

Aurinkoista Päivän Jatketta Murmelit!! <3

Takaisin