Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikille ja onnea odotukseen!

Kirjoitan ensi kertaa tänne, 33 v ensi kertaa raskaana ja l.a. 9.9. Viikkoja siis 9+4.

Muuten on sujunut hyvin paitsi pahoinvointi hirveää, osapuilleen 24/7. Opiskelen ja kursseja on mennyt ohi, kun en useimmiten ole päässyt pakollisille tunneille. Yrittänyt olen kyllä. Istunut bussissa oksennuspussin kanssa, yrjönnyt junan vessassa, maannut koulun invavessan lattialla pitkin pituuttani kun en heikotukseltani muuhun kyennyt ja kerran jopa ajanut taksilla kouluun, koska oksensin niin, että myöhästyin kaikista julkisista kulkuneuvoista. Mietin, että jos ei kohta helpota, on pakko hakea sairaslomaa, ettei tule opintotukien takaisinperintää. Kotona ollessa vaan makaan ja syönkin sängyssä sen minkä saan alas, sillä oksentamiskertoja on yleensä 1-3/vrk, jos vaan makaa ja pahoinvointikin hieman lievempää. Pahoinvointilääkkeet (Postafen) auttavat satunnaisesti enkä sitä läheskään joka päivä ole ottanut, kun ei sen vaikutus niin kovin dramaattinen ole. Seksi on vähentynyt oleellisesti heikotukseni ja pahoinvointini takia ja kerran oksensinkin seksin aikana - tästä on romantillinen raskauspahoinvointi kaukana [:D] Toivon, että alkaisi hiljalleen vähentymään. Äitini ei useankaan raskauden aikana kärsinyt lainkaan pahoinvoinnista, mutta minä näköjään hänenkin edestään. Harmillista, yleensä kai nämä taipumukset periytyvät.

Kiloja on pudonnut tähän mennessä noin viisi ja jännää kyllä, reisistä ja lantiosta olen kaventunut, mutta housut ovat ahtaat mahan takia. Niin tiukoiksi ovat menneet, että mahaan sattuu koko ajan ja maha on ihan ahdingossa ja tursoaa liian tiukkojen housujen ylikin. Olen suosiolla antanut periksi ja ostanut mukavat ja edulliset äitiyshousut, joiden kanssa ei satu mahaan. Eihän se lapsi mahaa vielä tässä vaiheessa kasvata, mutta ilmeisesti nesteturvotus ja mikä lie pöhötys ja ilmakertymät rööreissä lie selityksenä. Ilmeisesti nestettä nyt kuuluukin tietysti kertyä vatsaonteloon, mutta tämä on siitä yllättävää, että housut ovat pienet laihtumisesta huolimatta.

Ruokahimoja ei ole, lähinnä vaan ruokainhotuksia. Alas olen tähän mennessä saanut bulgarianjogurttia, banaania, hedelmätuoremehuja, hunajateetä maidolla ja keitettyjä kananmunia (onneksi proteiinia ja rasvaa edes tästä) ja lakritsia ja salmiakkia vähäsen toisinaan. Vitamiineja napsin säännöllisesti jogurttiin piilotettuna ja välillä pysyvät sisälläkin. Minulla on yksi säännöllinen lääkitys (kilpirauhasen vajaatoimintaan), joka pitää ottaa aamulla tyhjään mahaan ja se ei vauvan turvallisuuden takia saisi tulla ulos (sillä vauva tarvitsee kilpirauhashormoninsa kehittyäkseen). Sen kanssa olen onnistunut siten, että laitan herätyksen aamuviideltä ja otan lääkkeet veden kanssa ja jatkan unia vielä useiden tuntien ajan. Nukkuessa ei pahoinvointi vaivaa ja kun herään ja oksennan, ovat lääkkeet jo imeytyneet.

Väsymystäkin on, mutta muuten pyyhkii hyvin [:D]  Pikkuinen voi onneksi hyvin viime yksityisellä otetussa ultrassa, joka otettiin 7+6, sydän löi ja oli hyvin pienen ihmisen näköinen ja oikean kokoinen kaveri. Seuraavaksi np-ultra parin viikon päästä. Neuvolassa on käyty kerran ja hämmentävää että seuraava aika oli vasta 1½ kuukauden päästä ensimmäisestä. Painoni kirjattiin korttiin väärin eli neuvolassa mitattu paino merkittiin sekä 9. viikon painoksi että aloituspainoksi, vaikka kerroin laihtuneeni. Korjasin aloituspainon korttiin ihan pokkana, sillä täytyyhän seurannasta nähdä kuinka paljon olen oikeasti laihtunut.

Sikapiikin sekä myös kausi-influenssarokotteen sain onneksi jo syksyllä, sillä olen sairastanut monta hyvin rankkaa kausi-influenssaa, joista ensimmäisen tuotti kilpirauhasen häiriön (joka johti pysyvään vajaatoimintaan), toinen keuhkokuumeen, kolmas pitkittyneen keuhkoputkentulehduksen ja viimeinen neljäs vuosi sitten sydäntulehduksen, jonka takia jouduin useaksi kuukaudeksi vuodelepoon. Hyvä, ettei tarvitse enää piikkejä miettiä, kun ne on jo saatu. Oireeksi sikapiikistä tuli sellainen 12 tunnin influenssa eli lihaskipuja ja kuume nousi päälle 38. (Tosin varsinaisissa influenssoissa kuumeeni on aina noussut yli 40.) Piikin saaneista tutuistani minulle tulivat pahimmat oireet. Mutta hyvin äkkiä ne menivät poiskin ja olivat kärpäsentahra sairastettuun perusinfluenssaankin verrattuna, joka ainakin minulla on ollut tosi raju tauti noista mainituista jälökitaudeista puhumattakaan. 

Heippa taas kaikille ja tervetuloa uusille [:)]

Tänään on sitten se jännittävä päivä, varhaisultra olis iltapäivällä edessä ja vkonlopun fiilikset oli sitten sen mukaisia. Välillä meinaa epäusko iskeä, sillä vatsan nipistely on vähentynyt huomattavasti, eikä rinnatkaan tunnu enää aroilta. Eilen pelkkä ajatuskin ultrasta sai kyyneleet kihoamaan silmiin, mutta sain kun sainkin itseni pidettyä kurissa... Joka tapauksessa tänään tunteet heittää häränpyllyä joka tapauksessa. Pitää vain uskoa, että hyvällä tavalla[:)]

Kaika, olen päättänyt ottaa tuon sikainfluenssarokotteen vasta, mikäli suinkin mahdollista, niin 12 viikon jälkeen. Meillä olisi työterveydestä sen saanut hakea edellisvkolla, mutta peruin. Ajattelin vain, että olis ehkä parempi sitten kun keskenmenoriski olis pienempi. Tiedä näistä sitten. Joka tapauksessa ajattelin sen ottaa, sillä silloinhan suojaa myös lapsensa sitten, jos syksyllä tuppaa taas joku vastaava aalto ja ilmeisesti alle puolivuotiaita ei rokoteta possua vastaan... Näin muistaakseni luin jostain.

Ottakaahan tulevat mammat rauhallisesti, kyllä homma etenee. Taas yksi päivä lähempänä [;)]

Morjensta kaikille. En ole juuri muuta joutanut kun taustailemaan. Olin koko viikonlopun töissä ja toki nyt tavallinen työviikko alle ja päälle. Voi pikkasen päässä vispata (mmm... alkoi tekemään mieli vispipuuroa) tiistain jälkeen ja olla päivät sekasin.

Kaikki hössöttäjät ja vouhkaajat - komento on lepo! Elkää rakkaat repikö itteänne hajalle odottaessa vaan jättäkää jotain revittävää vielä sinne raskausajankin jälkeen. Siellä sitä kumminkin enempi tarttee kun nassikat kasvaa ja alkaa meuhkaamaan. [;)]

Kaikki sympatiani kaikille teille, jotka välillä ajaa ittensä ajattelemaan keskenmenoja ja vaikka mitä. Kuulun samaan kastiin, vaikka kuinka suomin itseäni noiden ajatusten kanssa elämisestä. Mulla olis eka ultra vasta joskus viikon parin päästä. Olen välillä aivan paranoidi, että onko tuolla navan alla ketään kyydissä vai olenko vaan kävelevä ruumisarkku. Pitänee vissiin sitä varhaisultraa oikeasti alkaa harkitsemaan, jos sitä ekaa "oikeaa" ultra-aikaa ei ala kuulumaan tässä alkuviikosta.

Onko teistä kuinka monelle neuvolassa alettu saarnaamaan siitä sikapiikistä? Mulla on kaverit kuulleet jos jonkinmoista virttä ja veisuuta. [&:] Itselle ei täti mitään sanonut, kun ollaan molemmat miehen kanssa se piikki haettu jo syyskuussa.

Ja hyviä vinkkejä hyvistä/laadukkaista äitiysvaatteista saa laitella tähän suuntaan. Ottaa vähän toi pötsi eteen... [:D]

Huomenta ja hyvää viikon alkua kaikille.

Olipa merkillinen viikonloppu. Ihan vaan kotosalla viihdyttiin ja miehen sisko oli käymässä pitkästä aikaa :) Mutta suurin asia oli, että mies kosi lauantai illalla vaikka onhan siitä ollut puhetta jo aikasemminkin useempaan kertaan :) sitten kun siinä juteltiin niin pääsyttiin siihen, että mennään vielä ennen kun vauva syntyy niin naimisiin. kauan itse tuota asiaa miettinyt ja nyt kun asia puhuttu ja sovittu niin tuntuu ettei osaa aloittaa oikeen mistään.

Mutta sitten myös hiukan noita masu asioita. Lauantaina tuli yhtäkkiä kauheen hyvän nälkä meni siinä sitten pussillinen sipsejä ja pari dippiä :) (en tosin yksin syönyt kaikkea) ja sit leivoin vielä mustikka muffinseja. Sen jälkeen onkin koko ajan tehnyt mieli jotain hyvää. Pahoinvointi on melkeen kokonaan loppunut onneks vaikkei oo onneks tarvinnut kertaakaan oksentaa. ensimmäinen neuvola on ens viikolla ja jännittää todella paljon eikä millään jaksais odottaa sinne asti.

Moiks,

henzu: Onnea kovasti!

Pippula: tervetuloa vaan ja toivottavasti olo kohenee, kuulostaa nimittäin aika extremelle toi sun pahoinvointi.

Sattuikos teistä kukaan katsomaan eilen Liviltä (?) dokkaria vitoset saaneesta perheestä? Oli aika hurjaa kyllä, menis aika moni juttu kyllä ihan uusiks, jos tulis noin monta vauvaa kerralla. Ite järkytyin dokkarista siinä määrin, että näin koko yön painajaisia, miten meille vaan tulee ja tulee vauvoja. Yks olis ihan tarpeeksi näin alkuunsa, kahdenkin kanssa pärjäis, mutta enemmän kun kaks kerralla olis kyllä jo liian paljon. Täälläkin muutama oottaa kait kaksosia. Millon ootte saanu tietää asiasta tai ootteko ite vaan vaistonnu sen? 

Huomenta kaikille!

Maim- Mulla ainakin väsymys aiheuttaa syöpöttelyä. Mutta toisaalta onhan se niin mukavaakin, siis herkutella[:)]

PojanÄiti- Mä olen niin samaa mieltä tän palstan mielenterveytttä edistävästä vaikutuksesta.
Mukavaa päästä puhisemaan just näistä asioista samassa tilanteessa olevien kanssa.

Pippula- Tervetuloa ja huh! Sulla on aikas rankka alkuraskaus. Toivottavasti nyt vähän hellittää tai sitten sun on pakko hellittää- otat saikkua ja lepäät hyvällä omalla tunnolla.

MimRo10- Hauskaa ultraa iltapäivästä! Varmaan menee koko päivä ohi jännityksen vuoksi.
Sitten meille kertomaan uutiset, jookos?

Celina- Aikamoinen työputki sulla! Ja eiköhän se oli ihan sallittu, jos päässä viiraa vähän[;)]
Mulle ei ole kukaan saarnannut sikapiikistä. Täällä meillä valtaosa suhtautuu siihen varauksella. Tarhassakin alle puolet rokotti lapsensa ja ei ainuttakaan tapausta koko tarhassa. Yhdellä yläasteella oli tartuntatapauksia..muuten koko kylä on säästynyt..
Äitiysvaatteista..mulla ei ole kyllä pahaa sanottavaa noista H&M:sin vaatteista. Eikä muistakaan halvempien liikeiden vaatteista.. Mutta sitten KUN pääsee vaavia hoitamaan, niin satsaan kyllä laadukkaisiin imetysliiveihin - ja paitoihin..

herzu- ONNITTELUT TULEVALLE ROUVALLE!!!

Omaa: Ottivat niin monta tuubia verta, että mua rupes huippaamaan. Mutta eipähän ihan heti tartte mennä uudestaan.
Hieman väsyttää, vatsassa tuntunut repäisykipua, kun kääntää kylkeä ja rinnat kipeet.
Pitäisi kovasti ahkeroida koko viikko opintojen kanssa, mutta mulla on nyt jostain syystä motivaatio kadonnut..
Noh lähdempä sitä nyt ekaksi etsimään jääkaapista[:D]

Onnittelut hetzulle [:D] Naimisiinmeno on mielestäni aivan ihana asia, joten sylin täydeltä siis onnea!!

Juu Kaika, niinkuin tästä huomaa, töiden teosta ei meinaa tulla oikein mitään ja kuinka just nyt sattuikin vähän rauhallisempi päivä. Tuntuu, ettei aika kulu millään [8|] täällä nörtteillessä. Tulen toki illalla purkamaan tuntojani tänne teille, toivotaan vain siis parasta.

Leisa, en sattunut eilen tuollaista dokkaria katsomaan. Toisaalta ihan hyvä, sillä mulla kanssa aika usein päivän tapahtumat tulee uniin. Välillä tulee aamulla kysyttyä ihan hölmöjä mieheltä, ku unet on tuntunut niin todellisilta [:)]

No, josko lähtis jatkamaan töitään. Hauskaa päivää kaikille [:D]

Heippa kaikki,

Pitkästä aikaa pääsin kirjoittelemaan tänne. Nyt sitten minullekin saapui ihanainen pahoinvointi. Viime viikon lopulla alkoi aamuisin yököttää ja velloa mahassa. Jatkuvasti olen saanut käydä halailemassa meidän posliinista patsasta vessassa.

Viikonloppuna oli sitten meidän esikoisen 1-vuotissyntymäpäivät ja isäntä rupesi voimaan pahoin iltapäivästä. Minä siinä sitten yritin kovasti emännöidän juhlia ja kuinka ollakkaan oltiin kumpikin iltasella vuoteen omina ja ravattiin vuorotellen vessassa. En muista koska olisin noin kovaa vatsatautia sairastanut saatika sitten mieheni. Vieläkin heikottaa enkä ole juurikaan pystynyt syömään mitään. Eilen tuli vielä ihan kaikki ulos. Että tällaista tänne.

Kovasti pelkään että tuo vatsatauti höystettynä kuumeella teki jotain pikkuiselle. Ajattelin soittaa neuvolaan ja kysellä kun tuntuu jotenkin siltä ettei kaikki ole kohdallaan...

On totta, että tällä palstalla on selkeästi positiivinen vaikutus mieleen. On kiva lueskella mitä teille kanssasisaret kuuluu.

Minä olen suunnitellut ottavani se sikainfluenssa piikin tällä viikolla, mikäli oloni tästä kohenee.

Hetzulle Paljon onnea!

Pippula käy ihmeessä hakemassa sairaslomaa ja lepäile. Lepo on oikeasti paras lääke pahoinvointiin.

Huhhuh, pakko tulla avautumaan, kun jännittää/pelottaa/kauhistuttaa. Eka ultra on viikon kuluttua. Nyt on jotenkin hirmuinen pelko persuksissa, että entä jos... jospa masussa ei olekaan enää mitään elävää? Pahoinvointi ja tolkuton väsymys ovat kyllä entisensä, mutta nyt iskevät vaan kaikki mahdolliset pelot päälle.

Lisäksi poden syyllisyyttä, kun tarvitsen unta noin 14 tuntia per vuorokausi. Nukun aamulla pitkään ja tartten vähintään yhdet parin tunnin päikkärit. On vaan niin väsy koko ajan! Minkäänlainen liikuntakaan ei ole nyt maistunut, kun on paha olo ja liian väsynyt fyysisiin suorituksiin. Hellyys miehen kanssa on sekin tuntunut pahalta, kun koko kroppa on kipeä ja vellova. Ei kivaa. Paino on tippunut jokusen kilon, kun en ole saanut syödyksi. Vatsa kyllä sitten paisuilee senkin edestä. Housusta aina napit auki...

MiMRo10: Millaista ultrassa oli? Tuntuko toimenpide millaselta? Olen itse jotenkin paniikissa sen koko asian suhteen...

Hetzulle valtavat onnittelut! Teillä on juhlien vuosi!

Sammallammas; täällä toinen joka nukkuu päivät läpeensä. Yhtään jos toisena päivänä touhuaa enemmän, sitä kuukahtaa istualleen tai seuraavana päivänä ei uneliaisuudesta tule loppua. Hemoglobiinia ovat seurailleet nyt tiuhemmin. Heittoa löytyy ma 137 ja samaisen viikon torstaina 119. Rautaa lisätty ja toivon, että se alkaa näkyä jaksamisessa.

Ulkoilma on ollut aivan upea - pientä kevään virettäkin on ilmassa. Nautitaan tästä!

Hei kaikille!

Pippula: Tervetuloa mukaan! Tosta pahoinvoinnin periytyvyydestä, mä olen mun pahoinvointini periny mummiltani. Äiti ei koskaan voinut pahoin, tosin mua odottaessaan kuulemma närästi välillä[;)] Mummi sitten kysy suoraan, et oonko paljonki oksennellu, ku hän oksensi aina vähintää kerran päivässä. Ja toi sun sikapiikin oireilu kuulosti aikas samalta, kun mitä mulla oli. Tosin mulla oli siellä niitä houreilu-unia myös. Koskaan en mitää kausiflunssarokotteita ota, ja ton piikin jälkee en varmaa jatkossakaan ota ellei oo pakko.

Kaika ja PojanÄiti, mulla mies taas on sanonu et on peppuki kiinteytyny.. mut sillä on ehkä jotain tekemistä sen kanssa et oon pyrkiny menee tonne hankeen tarpomaan ainaki tunniks aina kun mulla on siihen aikaa. Sitten kun oon tämmönen 162cm "vaahtosammutin", niin kyllähän sitä saaki nostella jalkojaan, että etenee[:)]

Maim se on sitte vaa nukkumista ja nukkumista, jos väsyttää. Meillä mies nauraa heti, jos yritän valvoo yli 22:00, koska sit mulla lupsuu silmät ja meinaan sohvalle nukahtaa[:D] Mut onneks sit nukun aamullaki pitkään.

hertzu, Onneksi olkoon!! Toivottavasti saat järkättyä häät ilman turhaa stressiä ja muista käyttää valmisteluissa hyväkses kaasoa ja sukua, niin saat levätä aina kun siltä alkaa tuntumaan[:)]

Omaa nyt ei ole oikeastaan ollenkaan. Edelleen odotan Kättäriltä kutsua ultraan.. pitää varmaa alkaa kohta soittelemaan, jos ei näy eikä kuulu kutsua. Pahoinvointi yrittää iskee takaisin aina iltasin, mutta onneksi siihen on lääke: Nukkuminen! Menee niin yhteen mun väsymyksen kanssa toi pahoinvointi, et nukkumalla pääsen siitä eroon.

Heippa! uusi kirjoittelija minäkin täällä. Kerron alkuun mieltä pelästyttäneen tarinani viime viikolta; olin siis noin viikolla 6 (tai 6+1) varhaisultrassa, jossa lääkäri tokaisikin yllättäen; näyttää tuulimunaraskaudelta, sikiön kuuluisi olla tässä vaiheessa isompi yms.. Hätäännyin kovastikin eikä juuri lohduttaneet lääkärin sanat, että hänen kokemuksensa mukaan tälläiset epäilyt pääsääntöisesti ovat tuulimunia mutta laitetaan kontrolliaika jonkun ajan päähän! Pelästyneenä en jäänyt odottelemaan kontrolliaikaa vaan marssin vielä samalla viikollayksityiselle jossa lääkäri löysikin sikiön jolla syke näkyi [:)] lisäksi lääkäri vielä selvensi minulle, että kyseessä ei ole tuulimunaraskaus vaan ihan vitaali raskaus ja kertoipa vielä että keskenmenon riski nyt 1 %. Huojennuksen määrään ei voi kuvailla..

Nyt kuitenkin TAAS epäilyksen siemen valtaa mieltä, entäpä jos kaikki ei olekaan hyvin ja ensimmäinen lääkäei olikin oikeassa.

yksitoista, koska sulla on sitten se kontrolliaika? Aika hurjalta kuulostaa, jos lääkärit on "noin" erimieltä. Mulla on tosin sellanen kuva yksityisen puolen lääkäreistä, että ne "tietää paremmin". Jostain syystä mun julkisen puolen lääkärit ei oo osannu vakuuttaa mua taidoistaan. Nyt vaan yrität rauhoittua (varmasti vaikeaa) ja ajatella positiivisesti. Mut eikö vauvatki kasva vähän eri tahtiin? Tai ainaki vois kuvitella, koska eihän kaikki lapsetkaan oo aina saman mittasia. Ehkä noi meiä muut mammat osaa lohduttaa vähän paremmin, mullahan on vasta ensimmäinen raskaus menossa[:)]

Heippa Hei kaikille, ja etenkin uusille! :)
Tuosta sikapiikistä, itte sen otin jo viime vuoden puolella (en odottanut silloin), sain sen koska työskentelen hoitoalalla. Mutta kuulin myöhemmin anopilta, että hänen työkaveri(?) oli ottanut sikapiikin (oli raskaana) ja hän sai valtavia supistuksia ja joltain toiselta tutulta oli menny lapsi  vedet. Mutta ainaki tämä työkaveri on saanut terveen tytön.

Ittellä on ny ruvennu  vatsa turpoamaan, vaikka oon vasta vkl:lla 7. Pitäny jättää usein nappi auki farkuista jottei oo painanu mahaan. Ja jos on vähänki kireempi paita päällä nii näyttää iha että oon raskaana. Nykyää mulla on myös JATKUVASTI nälkä, sais syyä 24/7 eikä sekää auttais.

HUomenna pitäisi töihin mennä, oon ollu sairaslomalla viimeset 1,5vkoa selästäni. Ei vieläkään oo kunnossa, MUTTA TÄNNNE NELJÄN SEINÄN SISÄLLE HOMEHTUU ja tulee ihan "höperöks" :D

Parin viikon päästä ois ensimmäinen neuvolakäynti, rupee vähä jännittämään :)

Tervetuloa uusille!

yksitoista: Aika oudolta kuulostaisi, että 1. lääkäri olisikin ollut oikeessa, koska:
1. ultralaitteet ovat eri tasoisia l. toisesta näkee paremmin kuin toisesta
2. jos ekalla lääkärillä on ollut huonompi kuvanlaatu kuin kakkosella
3. ei lääkärit sano, että näkevät sykkeen, jos eivät sitä ihan oikeasti näe.

Tiedän kyllä, että ajoittain epäilys hiipii mieleen itse kullakin täällä, mutta liity meidän joukkoon, jotka ajattee:"Raskaana, kunnes toisin todistetaan". Ja samalla keksi joku keino, jolla voit lopettaa turhan miettimisen- se ei ainakaan auta, jos stressaa!

Onnekas- Tsemppiä työpäivään!

Omaa: Väsymys painaa väkisin luomet kiinni ja ennen lounasta meinasi oksu lentää- ihan kamalan huono olo yht'äkkiä[:'(]
Nyt pitäisi jatkaa teorian kanssa..arvatkaapas kuinka nopeesti silmät lurppaa[:D][:D]

Yksitoista, kannattaa ehkä käydä vielä kerran ultrassa, kun ollaan vaikka 8+0 paikkeilla ja luultavimmin tulet huomaamaan että kaikki on hyvin. Itse kävimme ultrassa 5+0, tarkastamassa että minkä ikäinen alkio on, kun raskaustesti väitti että ollaan jo yli viiden viikon. Näkymä vastasi 5 viikon aikaa eikä siellä näkynyt kuin sikiöpussi ja haaleana ruskuaispussi. Lääkäri sanoi, että hän ei nyt tässä vaiheessa pysty vahvistamaan, että onko siellä ketään ja että on parempi että tulemme 2-3 viikon kuluttua uudelleen, jolloin saadaan parempi tieto ja ennen sitä ei kannata tehdä ultraa. Eli ilmeisesti ennen 7+0 näkymät eivät ole kauhean selkeitä, mistä saattaa johtua tuo ensimmäinen saamasi virhearvio. Me kävimme sitten 7+6 uudelleen ultrassa ja siellä näkyi selvästi elävä lapsi sykkeineen ja ihan ihmisen muotoiseksi tunnistettava! Pää ja vartalo näkyivät selvästi ja jalat koukussa ja toinen käsi näkyi ja toinen häämötti lapsen takaa. Eli niin nopeasti se sitten kasvaa näkymättömästä ihan ihmisen näköiseksi! Eli jos sinua huolettaa, niin voithan käydä uudelleen kun aikaa on kulunut pari viikkoa, niin saat varmuuden ja voit jatkaa huoletonta odotusta. [:)]

Hei kaikki!

Lukaisin nyt tässä ohimennen kommentteja, ja niitähän riitti, kun en ole pariin päivään käynyt. Olen menossa sisustamisen illat -kurssille. Hieman muuta ajateltavaa ja ehkä hieman vinkkejä tulevaan kotiin.
[:D]

Omaa: Olo on liiankin hyvä ollakseen totta. Isännän kanssa istuttiin vk-loppuna tv:n ääressä ja katsottiin neuvolasta saatu dvd. Kyllä sillä ainakin keskustelua sai viritettyä jos ei muuta apua ollut. [:)] Nyt sitten vain odotellaan ensimmäistä neuvola-aikaa...kaksi päivää vielä.

Pahin kävi sitten toteen minun osallani myös. Pienen alkion sydämensykettä ei löytynyt ja vkot näytti 6+3 mittojen mukaan, joten viikko sitten on kehitys loppunut [:(] Lääkäri kertoi rehellisesti, että kokemuksen mukaan tässä vaiheessa sydämensyke kuuluisi näkyä, joten älkää enää toivoko tämän suhteen mitään. Mahdotonta ei ole, mutta todennäköistä on. Sain lähetteen vkon päästä naisten polille, jossa otetaan uusi ultra. Mikäli vieläkään sykettä ei löydy, hoitaa lääkkeet loput [:(] Muutoin jos vuoto alkaa, pitää mennä heti naistenpolille.

Sanat eivät riitä kertomaan tuskaa, jota tunnen tällä hetkellä. "Ei toivoa, mutta joudut odottamaan silti viikon." Miten pystyy olemaan niin, ettei toivoisi edes pikkuisen. Pahimmalta tuntuu se, jos joutuu ottamaan ne lääkkeet...

Toivotan kaikille onnea ja menestystä raskaudessanne. Minä poistun nyt yhdessä mieheni kanssa taka-alalle odottamaan ensi vkoa. Pienenä kultareunuksena tummalle pilvelle on se, että kaikki oli kohdussa kohdallaan (joten voimme siis saada lapsen), vain ne pienet nopeat sydämenlyönnit puuttuivat [:(]

Oj miten paljon on kirjoitettu täällä..kiva kun ollaan niin monta :)

MiMRo10.. haleja ja jaksamista teille molemmille [:(]

Pippula ja yksitoista ..tervetuloa mukaan [:)]

itellä iski pahoinvoint heti aamulla ja olin sit et no nytkö tää sit alkoi. minulla kun ei oikein ole ollut mitään oireita tähän asti.
Mut eipä niist pääse. Sit huonon työvuoron jälkeen nukuin ja heräsin ja taas oli ihan huono. Yritän täs keksiä mikä autaisi just mun huonoon oloon.

Soitin neuvolaan ja ajan sain vasta maaliskuuhun,. Tuntuu et siihen on ikuisuus..

ALKUPERÄINEN: Celina
Ja hyviä vinkkejä hyvistä/laadukkaista äitiysvaatteista saa laitella tähän suuntaan. Ottaa vähän toi pötsi eteen... [:D]

www.nelly.com
siellä tosi ihania äitiysvaatteita. samat löytyy muuten myös sivulta www.linuslotta.com

Takaisin