Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mamma_76: Mulla on vielä 1 hammaslääkäri käynti ja sit olis taas purukalusto kunnossa taas toistaiseksi. Puuduttaa saa, siitä ei haittaa, viimekerralla jo kysyin. Mulla vaan ikenet alkaa tosi herkästi vuotaa raskausaikana ja paikkaaminen on hankalaa ja se asento missä joutuu olemaan ei tunnu ollenkaan kivalle. Viimekerralla jättivät pääpäätä hieman ylemmäksi. Tsemppiä sinne hirvityspaikkaan sulle!

Omaa: eilen siis oli eka neuvola, siitä tuolla neuvolaosiossa. Mun paino oli 70.6kg!!!!!!!!!!!!!!!!! APUA!!!! Noussut jotain 3kg.
masu on kovin turvoksissa ja ikävästi sitä nipistelee ja vähän kun jotain raskaampaa koittaa tehdä niin tulee ikävä painontunne. Onko teillä tälläisiä tuntemuksia? Eilen sit tilasin mammapöksyt ja parit alkkarit. Ei vanhat enää tahdo sopia päälle. Parit rintsikat tarvis kans käydä ostamassa kun vanhat on yksinkertaisesti aivan liian pieniä.

Tuosta seksistä vielä, ei mitenkään älyttömästi inspiroi. Mulle tulee jotenkin epämukava olo alavatsalle sen jälkeen. Ja muutenkin mun halut on jossain hukassa [&o] mutta ehkä se tästä vielä muuttuu.

Hyviä viikonloppuja kaikille.

Iso hali Pikku K:lle ja puolisolle. Suru ottaa aikansa mutta ajan kanssa alkaa päivässä näkymään värejä jälleen.

Huomenta, tai oikestaan jo päivää :)
Noista haluista; itte nykyää enemmä nauttii yksin kertasesti  vaan siitä, että mies on vierellä ja pitää hyvänä. Välillä haluttaa enemmänkin, mutta sitten tulee alavatsa kipeeksi, eikä se ole mitenkään mukavaa.

Huoh! Oon nyt ollu saikulla, sunnuntaihin asti. Tulee hulluks täälllä neljän seinän sisällä. Ei selkä vieläkäään oikein kunnossa ole, mutta oon kuitenkin ajatellut mennä töihin. Katotaan mitä selkä siihen sanoo sitten alkuviikosta :D

Kylläpäs pelotti, mutta nyt se on ohi. Tilanne ei onneks ollu äityny niin pahaksi, että juurihoitoa olis tarvinnut. Lääkäri paikkasi hampaan väliaikaisesti, kehotti varaamaan aikaa hammashoitolaan, ja purukalusto hoidetaan syyskuun lopussa kuntoon. Jos ongelmia tulee, sitten hoidetaan homma vasta kunnolla. Eli koitetaan välttää näin mahdollisia lääkityksiä. Sanoi kyllä,että ei ole haittaakaan todettu...äidille vain tosi tukala olla, ja myöhemmässä vaiheessa puudutuspiikki saattaa aiheuttaa "levotonta touhua masukille" kun sisältää adreaniilia [;)] *miettii kirjotinkohan oikein*

Ja mitä tästä opimme, ja vielä aikuinen ihminen,hyi minua!
Kuten lääkäri sanoi, 15 vuoden aikana vain yksi nainen on tullut vastaanotolle, ja sanonut:
"Hoidetaas purukalusto kuntoon, kun alan tässä tehtailemaan perheenlisäystä." [:D]

Hienoa Mamma-76, että sait itsestäsi niskasta kiinni ja kävit hammaslääkärilla :) Oon kyllä ylpee susta! :)

Iltaa!
Tänään oli ensimmäinen pvä ihmisten ilmoilla sitten lenssun. Oli ihanaa taas nähdä tuttuja ihmisiä vaikka päivä vaatikin usean tunnin tirsat touhuilun jälkeen.
muuten ei muuta kuin normaalia :)
Ihanaa viikonloppua kaikille!!!

Huomenia tänne kaikille!

Ai manteli, tekipä hyvää eilinen- loistoruokaa ja hyvä bändi ja ystäviä..
Väsytti "pikkasen" ajella kotiin 02:00 jälkeen..
Ja ihan parasta on se, että mun rautaa-mulle-nyt-paljon- ruokavalio on tepsinyt ja mulla on sydämentykytykset jo huomattavasti vähentynyt[:)]

Mamma_76- Raipas tyttö![:D]

Hyvää viikonloppua kaikille!

Täällä taas minä[;)]

Väliaikatiedote: Olimme ukon kanssa katolla tyhjentämässä lumet- huh mikä homma!
Hiki tuli ja niin tuli verta pikkuhousunsuojaankin[&:].
Taidan ottaa rauhallisesti loppupäivän...vaikkakaan sille mitään voi, jos menee kesken [:o]..
Toisaalta..mulla ei ole ikinä alkanu keskenmeno verenvuodolla vaan ne ovat olleet keskeytyneitä keskenmenoja..
Toisaalta2..mulla on aikaisemminkin tullut näinä kuukautisten oikeina päivinä verta, ja kaikki on ollut hyvin..

Omaa napaa aikalailla, anteeksi siitä..

Kaika se on vaan hyvä, että purkaa oloaan jos joku asia edes vähän vaivaa. Ja täällä näitä korvia onkin jotka kuuntelevat!
Mulla on sellainen käsitys, ettei verisestä vuodosta ole "haittaa" jos se on "ikäänkuin kuukautisvuotoa", mutta jos se on runsaampaa tai kestää pitkään nii sit pitää huolestua.
En tiiä oliko yhtään apua :)

Kaikalle voimia! mullahan oli kaksosraskaudessa verenvuotoa. Syyksi löytyi hematooma joka vuosi pois. Mitään kipuja ei mulla ollut. Verta ei tullut mitenkään vuotamalla vaan aina vessakäynnin yhteydessä lopuksi vuosi vähän verta ja sitten tuhrutti ruskeaa tuhrua. Vuodot loppuivat kuin seinään raskausviikolla 11-12. Toivottavasti sulla on kaikki siellä hyvin ja vuotelut loppuu. Inhottavaa se on ja lisää tätä ihanaa epävarmuutta[:@] voimia ja positiivisia ajatuksia.[:)]

Neuvolakäynti oli mulla torstaina. Hemoglobiini oli 130, mikä on mulle todella super! Neuvolatäti oli nuori ja todella mukava. Harmittaa vaan kun menin avautumaan ehkä vähän liikaakin meidän asioista, kuten anoppiahdistuksesta ja siitä kun mies on joskus kännissä uhannut tappaa itsensä.... Mitä se ei kyllä tekis oikeesti, mutta kyllähän se säikäyttää. Mutta toivottavasti tästä mun avautumisesta ei tule mitään ongelmia meille[&:]Nää hormoonit[&:]

Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille ja tarrasukkia[:D]

Huomenta päivää kaikille!

Verta ei tullut yhtään lisää sen yhden kerran jälkeen[:)]
Muuta uutta: meni aamupalasta 4 tuntia ja aloin polkemaan kuntopyörää, mutta oli pakko lopettaa heikotuksen takia[8|]
No söin vähän ja toivottavasti tunnin päästä taas jaksaa..

Mitens siellä muut jakselee?

Sunnuntaitervehdys kaikille...Kaika...toivottavasti tuo vuotaminen loppui tuohon..vaikkei se vaarallista olekaan niin kyllähän sitä itse huolestuu...meillä on käynyt muutaman kerran niin että seksin jälkeen on vuotanut..tai ei vuotanut mut heikkoo vaaleenpunasta on tullu pyyhkiessä ja vaikka sen tietää ettei ole vaarallista niin huolestuuhan sitä...[:)]

Meil on menny viikonloppu laiskottelun ja pienen pintaremontin merkeissä...pikkasen vielä laittoa niin sitten laitetaan talo myyntiin[:)]Niin ja poika on ollut ripulissa ja flunssassa...onneksi nyt jo helpottaa.

Itsellä olo on ollut melko hyvä..ei pahoinvointia..väsymystä vain..ja pientä huimauksen poikasta[:)]

Mitäs muille naikkosille kuuluu?

Heissan, en olekaan jaksanut vähään aikaan kirjoitella. Kamalat työviikot takana ja nyt viikonlopunkin töissä. Koko ajan pahaolo,joka ei edes synnillä helpota vähän vain on parempi olo kun syö jotain. Myöskin väsyttää koko ajan. Silloin kun ei ole töissä, niin menee melkein lepäilyn piikkiin. Minä kun olen melkein neljäkymmentä, niin menen seulonta ultraan katsomaan,että vauvalla on kaikki hyvin. Sainkin kättärille kaksi ultra-aikaa. Verkokeissakinpitäisi käydä, ei vain ole vielä kerennyt, menen varmaan ensiviikolla. Minulla on tällä hetkellä viikkoja 9+4. Yleensä pahoinvointi edellisten raskauksien kanssa on hellittänyt kahteentoista viikkoon mennessä, jos tämänkin kanssa. Toivossa on hyvä elää. Voimahalaus kaikille pudonneille. Muillekin jaksamista oireissa, vaikka onkin iloinen asia tiedossa.

Iltaa [:)]

Oon torkkunu koko päivän sohvalla "TV:tä katsoen", kun eilen käväsin ulkona kavereiden kanssa. Ihme kyllä en nukahtanut pystyyn ulkona[:D] Mut jostain syystä tänään ei sitten mikään oikea ruoka maistu ollenkaan, eli yritän leivillä ja vastaavilla elellä. Onneksi ei kauheasti houkuttele eiliseltä jääneet sipsit ja täytekakkukaan[;)] Mutta väsymystä lukuunottamatta olo on todella hyvä[:)]

Sunnuntai iltaa kaikille!

Kaika Kyllä säikähdin sun puolesta! Pitäiskö sun vähäsen himmailla aluksi tuota kuntoiluas? [;)]

Kiitos Onnekas ja Kaika! Ihanaa että olette olemassa, ihan herkistyn...
Täällä ei kummempaa, löhöilyä...Turvotus on hävinnyt, eikä olotila ole muutenkaan mikään erityinen. Lievää painon tuntemusta alavatsassa,sitäkin harvoin. Pistää miettimään kaikkea ei niin mukavaa.
Olen ollut pirteämpi, johtuneeko Auringosta, ja siittä että vihdoin olen saanut hinattua persuukseni ulkoilemaan enemmän. Eilen tuli nuo lumityöt tehtyä myös, tosin hyvin varovaisesti.

Mies tuolta huuteli, mitä näpyttelen....kiinni jäin. Sanoin,
-"Mammojen kanssa vauva-foorumilla"
-"Jaahas,sitä on löydetty vertaisensa"
- "Juuh, ihanaa porukkaa."

Puolen tunnin päästä alkaa kuorosota, kuka aikoo katsoa? Ketä kannustatte? Minulla on ennakko suosikki, mutta saattahan tuokin vaihtua [:D]

Illan Jatkeita Ihanat! Nii, ja teretulemast uudet syysmammat, listaa päivitetty.Jos jotain on jäänyt huomaamatta, ilmoitelkaa!

Kuorosotaa ei ehdi katsoa, kun on töissä kymmeneen asti, huomenna onneksi vapaa päivä, voi ottaa leväten koko päivän. Hauskaa illanjatkoa kaikille![:)][:)]

Ihania olette kaikki!!

Lupaan kaikille teille, että otan lungimmin[:)]
Lupasin jo ukollekkin ja sehän keksi paljon kivempaa touhua yhdessä[;)][;)][;)]

Mamma_76 ja me kaikki muutkin:
Sehän on täysin normaalia, että raskausoireiden taso vaihtelee, joten ei anneta niiden ajatusten mennä väärälle polulle, eihän?

Meitsillä on mennyt ohjelmat vähän ohi tänään, kun olen koko päivän koodaillut koulutehtäviä valmiiksi.
Rinnat on kipeytynyt jonkin verran lisää ja turvonneet myös. Noista nykyisistä rintsikoistahan voi tehdä sitten teltan lapsille[:D][:D]- ihan älytöntä...Miksei vois peppukin turvota ja kovettua samalla lailla kans??
Huomenna veri- ja pissakokeisiin ja keskiviikkona lekuriin...tuntuu jo siltä, että ruokavalion rautalisäys on toiminut!

Kysymys: Meinaatteko ottaa sikipiikin?

Toivottavasti kaikilla menee hyvin ja kaika ottaa iisimmin ;)

Itellä väsymystä alkanut ilmetä. Ja se himo syömiseen, ihan syöpöks muuttunu. leiponut ja syönyt. Ensi viikolla sit terveellisemmin ;)

hyvän yön tervehdykset! tuli liian pitkät tirsat otettua ja nyt siis peipposena pystyssä :) huomenna kaduttaa...

Mieletön tsemppaus jengillä:) ihanaa kun on paikka missä voi jakaa juttujaan ja kuulla ettei olekaan yksin maankamaralla[:D]
Olisi hermot kyllä napsuneet jo monesti ellei olisi voinut välillä lukea kuinka muillakin mietitytää joka pieru ja kirpaisu.

kaika olen miettinyt sitä possu piikkiä ja päädyin että sen otan, toinen aalto on kuitenkin kohta jo ovella, tosin joudun hetken vielä odottelemaan kun tuo lenssu juuri oli. Tsemppiä kuntoiluun ukon kanssa [;)] Ja veit sanat suustani mitä takapuoleen tulee!!!

Mamma_76 Mulla kanssa hammastohtorille huomenna aika, jännittää varsinkin tuon puudutuksen osalta, tavallinen piikki kun ei tehoa enkä tiedä voiko sitä "vahvempaa" laittaa kun odottaa...

Omassa navassa tapahtunutta:
Pahaolo selkeästi hellittää[:D][:D][:D] Nyt muuttunut enemmän sellaiseksi kevyeksi kuvotukseksi, millaista se oli poikaa odotellessakin. Syömisen kontrollointi on helpompaa kun lohturuokaa ei tarvitse niin kovasti[:)]  toivotaan ettei paino tästä enään kovasti kipua, muutakuin vauvan osalta. Energiaa ei vielä ole, mutta olen pakottanut itseäni liikkeelle. Ulkonakin pakkaset hellittänyt joten lenkille lähtemiselle ei ole enään tekosyitä.

Ihanaa ja mahtavaa viikon alkua mammoille!!!

Takaisin