Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
nopeesti kysymys ennen nukkumaanmenoa:

Onko teillä ollut (menkkamaista) painetta kohdussa rankan päivän jälkeen?
Mulla melkein tuli huoli tästä paineen tunteesta. Olen viilettänyt koko päivän ja huomenna olis tosi rankka päivä :-/

Heippa kaikille.
Mä tein raskaustestin lauantaina ja näytti plussaa, (ensimmäinen tulossa). En meinannut uskoa niin piti tehdä vielä toinenkin testi[:D]. Mulla laskettu aika menee jonnekin tonne 21.9. Huomenna pitäis varat eka neuvola käynti. Raskaus oireet on olleet aika vähäiset menkkamaista kipua ja rinnat KIPEET. Mun tekis mieli jo kertoa kaikille mutta yritän vielä pidättäytä jos vaikka menee kesken[8|]. Kuinka pian te ootte kertonut kavereille ja sukulaisille raskaudesta?

Tiistaita!

Kaika
, mulla on ollut sellainen omituinen paine, vähän kuin menkat alkamassa, kun olen viipottanu edes takas koko päivän. Päivän päätteeks nosta jalat ylös, ja rauhoitu [;)] Päivä kerrallaan, yritetään olla panikoimatta!

granaattiomena,Ensin, tervetuloa! Itse olen "jäänyt kiinni" muutomalle ystävälle.
 Muuten en aijo julkistaa asiaa, ennen kuin olen 100% varma,että tähtösellä on kaikki hyvin, eli tuonne np-ultraan asti ainakin odottelen.
Tarkoitus oli ensin mieheni kanssa,että ollaan hyvin hiljaa niin kauan kuin mahdollista,mutta on sellainen fiilis että,mieheni varmaankin kuuluttaa uutisen koko maailmalle.[:D]

Uusille sylikaupalla onnea ja tervetuloa! [:D]

Purri: Ehkäpä sun neuvolatäti on kanssa raskaana? [;)]

Kaika: Mulla on ollut tuommosia tuntemuksia, jopa siis siinä määrin, että olis tehnyt mieli käydä täällä töissäkin lattialle makaamaan ja kiljua suoraa huutoa. Mulle on sanottu asiasta, että kaikki on ok niin kauan, kun mitään ylimääräistä vuotoa ei tule. Tuossa viikonloppuna oli nukkumaan käydessä kanssa aika sikkuralla kohdun alue ja kipasutin miehen hakemaan panadolia alakerrasta. Tuohon tietoon nyt koita kovasti luottaa. Kaikki muut oireet ainakin on jatkuneet normaalisti.

Omaa: Raskautta on nyt takana 6+3 eli viikko seittemään. Mä kuvittelin, että oirehdin jo aika lailla, mutta nyt otti sitten lisää vettä myllyyn. Menkkamaista kipuilua on ehken hiven enemmän kun aiemmin, mutta pahoinvointi. Huhuh. Liha kuvottaa jo pelkällä ajatustasollakin ihan julmetusti. Sunnuntain ja eilen metwurstin haju sai vedet silmiin ja mahan kiertämään. Paistettu jauhelihan näkeminen ja suuhun laittaminen aiheuttaa aika hienon töksähdyksen. Ja älkääkä olko muut missään tekemisissä tankoparsan kanssa! Niin törkeen paha haju ettei toista samallaista ole keksitty. Koiralle jouduin kaksi antamaan eilen ja en voinut mennä keittiöön sen purkin avauksen jälkeen 30 minuuttiin. Alkaa oksettaa kun näkeekin sen purkin jääkaapissa (ja näin asian ajattelukin). Puistatusyöks. [:'(] Mulla on ensi tiistaina neuvola ja jännittää edelleen ihan älyttömästi. [;)]

Hyvää Tiistai-aamua!

Täällä on yksi todella väsynyt mamma. Minua nukuttaa aivan vietävästi. Voisin nukkua vaan. Väsymystä ei helpota juurikaan se, että meidän esikoinen oppi viikonloppuna kävelemään ja hän on niin intoa täynnä uudesta taidostaan, että eläytyy päivän menoihin yöllä unissaankin (nukutaan siis samassa huoneessa).

Pahaaoloa ei vielä ole tullut. Hyvä niin! Minullakin on ollut "menkkamaisia" tuntemuksia mahassa, välillä tosi kipeitä. Maha on muutenkin kuin pallo. Järkyttävää turvotusta. Näyttää ihan siltä kuin olisin viikoilla 16 tai jotain...

granaattiomena: Minunkin tekisi mieli huutaa koko maailmalle raskaudesta. Mutta jännittää kovasti miten pystyn pitämään tämän salassa. Ja myös pelottaa jos kaikki ei menekkään hyvin.. Haluaisin pitää pienen salaisuutemme rv. 12 asti... Mutta saapahan nähdä pystynkö.

Tänään on esikoisella neuvola, ja varataan minulle samalla aika. Meidän neuvolantäti on aivan ihana. Hän ei turhia valistele ja on kova myötäeläjä [:)] Hyvä niin, sillä voisin hyvin kuvitella itseni lataamassa totuuksia jos hän arvostelisi ajatuksiani ja tekemisiäni [:D] (nim. hormoonit jyllää)

Hyvää päivän jatkoa mammat!
-Sonza

Huomenta!

Tänään aamu alkanut huonosti, kaikki mikä voi mennä pieleen on mennyt, Auto reistaa, maha reistaa, aikataulut reistaa... Voisin jättää koko tiistain väliin.[:@]

Muuten ei kummempia. isälle ja veljelleni kerroin eilen ja olivat intona. Anopille kertomista hieman jännitän kun on hieman kylmäkiskoinen tyyppi, mutta jätänkin asian ukolle enkä aijo olla paikalla silloin,hih! tarkoitus oli ettei kerrota ennen ekaa ultraa ja 12sta viikon rajapyykkiä, mutta pakko selittää jatkuva huono-olo ainakin lähimmille enkä viitsi valehdella jotain vatsatautia, mutta siis kivempi näin, omalla kohdallani, voin puhua asiasta avoimesti ja röyhtäillä ja piereä ilman että katsovat pitempään[;)]

Pahanolon lisäksi ei ole muita oireita, paitsi kokoajan nännit pystyssä!!! Pitää käyttää panssariliivejä ettei nöpötys näy jokapaikassa[:D]...

Tiistain jatkoja kaikille!!!

Kaika: Mulle tulee hirveä paineen tunne vatsalle jos jotain paljon teen, ikäänkuin maha vetää kivikovaksi ja laittaa puuskuttamaan. Edellisissä raskauksissa oli ihan sama niin en tästä pelästy. Haittana on vaan ettei voi mitään tehdä. Ensimmäisestä en pystynyt viikon 20 jälkeen lenkkeillä, kun tuli epämiellyttävä olo mahalle. Tytsy sitten kyllä pysyi mahassa 4 pv lasketun ajan yli ja toinen käynnistettiin 10 päivää lasketunajan yli. Imurointi on todella inhottavaa, siinä mahan pohjassa kovettuu ja ähisen kuin viimeisilläni.

Omaa: vatsa on todella ummella.... mun paino on jo noussut 2-3kg kun mitään ei tuu pihalle. Eilen hain apteekista Duphalacia jos sais suoleen jotain eloa. Ja kuten kuvitella voi niin mun maha on järisyttävän kokoinen.
Huomenna olis sit Uä! Näkee mitä siellä on. Viikkojakin sit jo 7+6. Huomisen jälkeen tarvis sit tilata neuvola.

Tervehdys kaikille[:D]Ilmottaudun takaisin keskuuteenne...eli kuukautisia ei ole näkynyt eikä kuulunut ja viime viikolla tosiaan se verikoe joka oli nega...oli vielä apteekin oma tuola kaapissa joten ajattelin tehdä pois kummittelemasta...hetki sitten tehtyyn testiin pärähti komea plussa[:)]eli ilmeisesti kuulun joukkoon myöhäinen plussa...nyt sitten neuvolaan soittamaan ja toivomaan että kaikki on hyvin[:D]Mutta voi tätä riemua[:D]

Mieletöntä chaos74!!!!
Nousi ihan karvat pystyyn sun puolesta!!!! OnneaOnneaOnnea!!!!

Tami: minullakin vatsa ummella pahasti, viikkoja vasta 8+1 eikä yhdetkään housut enään mene jalkaan. Ihan vielä en haluisi raskauspöksyjä käydä ostelemassa... Kerro ihmeessä jos joku auttaa!!! Ostin itse juuri viiliä j.kaapin täyteen ja alan keittelemään luumusoppaa lounaaksi. Vaakalla en edes halua käydä. En muista että olisi koskaan näinpaljon tehnyt mieli suolihuuhtelua :)

Eipä muuta!

Kiitos PojanÄiti...kyllä tässä on itselläkin epäuskoinen ja hölmistynyt olo...vuosi sitten oli se tuulimunaraskaus ja nyt tietysti jännitetään eka ultraan saakka että onko kaikki ok...mutta en anna sen kyllä pilata tätä taivaallista onnen tunnetta...saapa nähdä nyt sitten muuttuuko tuo laskettu aika lokakuun puolelle kun viime menkkojen mukaan se olis 20.9...on kyllä ihan hassua että nyt vasta näkyi kun toivo oli kokonaan jo menetetty, mutta nyt täytyy kyllä uskoa että niitä ihmeitä sattuu näköjään omallekin kohdalle[:)]Pitäkäähän peukkuja että kaikki menee hyvin[:D]

Moikka kaikille!

HUISIA chaos74!!!! IHANAA!!
Ihme on tapahtunut!

Ja kiitos kaikille vastauksista.

OMAA: ummetus pahenee, tänään ollut hieman vähemmän kuvotusta, mutta senkin edestä painetta vatsassa..ja mulla
on 15 tuntinen päivä tänään..nyt jo vatsa kovana..plääh.
Mutta en siis panikoi -->kotona heti jalat kattoon ja sohvalle rauhoittumaan..
nyt takas matemaattiseen maailmaan-->luento jatkuu.

Hyvää tiistain jatkoa kaikille!

recto: Sori, sekoitin nuo lääke asiat kokonaan, mutta oikeesti on nykyään lääkitystä tuohon pahoinvointiin, kannattaa asiasta puhua neuvolassa.

PojanÄiti: Taidan siirtää minäkin tuon anopille kertomisen ihan omalle ukolleni, enkä tahdo olla minäkään paikalla [;)] Ja olen myös turvoksissa, en voi ymmärtää miten voi olla jo 5kg lisää painoa. Ostin activiaa, ja tänä aamulla ei tarvinnu vessareissua tehdä suonet pullistellen ohimolla,sais auttaa tohon turvotukseen myös, ja pian. En viittis vielä äippähousuja ostaa.

chaos74: Uskomatonta!!! Tervetuloa takaisin!TARRASUKKIA!!!! [:D]

Ostin eilen rautatableteita, ja johan on tänään ollut jo paljon parempi olotila. En siis ole ollut kuin kuollut raato, vaan sain jopa vähän siivottua ja pyykättyä. Tosin päivän riehuminen verottaa, joten taidan ihan pienet tirsat ottaa [:-]

Päivän jatkeita!

Heippa,

viikko on näemmä kulunut itseltä asian tajuamiseen: hei meille tulee vauva!
Ison askeleen tässä ymmärrysprosessissa sain otettua nyt kun uskalsin liittyä tänne.

On kiva lueskella muiden tuntemuksia ja huomata, ettei sitä olekkaan yksin. Itsellä on ollut jo toistaviikkoa hirveä olo ja pahenee vaan. Työkaverit naureskelee mun krapulaiselle ilmeelle ja asiakaspalaverit on saanu ihan uutta jännitystä, kun mietin koko ajan nopeinta reittiä vessaan oksentamaan. Mies nauraa, että oon kun joku James Bond, pakosuunnitelma aina mielessä. Veikkaisin kuitenkin, että Bondilla on parempi olo tai muuten se kaveri ansaitsee ihan erilailla respectiä.

Ensi viikolla olis eka neuvola edessä. Puhelimessa neuvolan tätä väitti kiven kovaa Hipsulaisen syntyvän jo syyskuun alussa. Enpä usko kuitenkaan siihen eli eiköhän se kuun lopulle mene, jos nyt pieni malttaa pysyä kyydissä.

Tervetuloa uudet! Ja mielettömästi onnea chaos74 ja tervetuloa takaisin!

Kaika: mulla on kanssa nimenomaan iltaisin ollut vihlontaa ja "menkkakipuja", jotka helpottavat lepäämällä ja rauhtoittumalla..

Aamulla oli ultra ja yksi "tyyppi" siellä porskutteli ihan oikeassa paikassa ja sydämensykkeen näin itsekin ruudulla "tuikkeena"! [:)] Tyyppi tosin nuortui melkein viikolla (7+2 -> 6+3), mitä en voi vieläkään ymmärtää... En jaksa lukea kaikkia viestejä taaksepäin, mutta onko muille käynyt niin, että jo varhaisultrassa korjataan viikkoja ja siirrellään laskettua aikaa? En ainakaan vielä kuitenkaan viitsi askarrella uutta tickeriä...

Mulla on koko päivän maistunut puuvillalle suussa (!!??!), siis samalla lailla kuin pentuna vaikka imeskeli jotain hupparin nauhaa... ihan sairasta! [:D] Mitään ei tee ihmeemmin mieli tai oo paha olo, mutta että puuvillaa...

Turvotuksesta joku/muutama teistä kanssa kirjoitteli ja sama täällä: varsinkin illalla on kunnon pallomaha! Saa nähdä milloin aamuisinkin alkaa olla tilanne se, että pitää yrittää varata aikaa vaatteiden valintaan, jos joku ei mahdukaan.

Meillä raskaudesta tietää tulevat mummot (molemmat "sinkkuja", papoille ei olla vielä kerrottu) sekä tuleva isomummo. Aamulla laitoin tekstarilla ultran kuulumiset heille ja edelleen toivoin, että eivät kertoisi vielä eteenpäin. Aluksi ajattelin, että ehdottomasti odotellaan np-ultraan, mutta kovin kovin kaukana tuntuu ne viikot olevan siihen nähden, kuinka kovasti tekisi jo mieli muillekin kertoa. Saapa nähdä...

Moi!

Mulla on vatsa toiminut hyvin, kun syön säännöllisesti ja tosi paljon kuitua (mysliä, leseitä, rusinoita, marjoja, hedelmiä, vihanneksia, siemeniä, täysjyväleipää..) ja juon vettä paljon.. ja liikun.. aktivia auttaa, kuten myös maitohappobakteerit muutenkin! [;)] Mahassa tuntuu mullakin painetta, kiitti vinkistä, että vois ottaa rauhallisemmin, niin pääsis oireissakin helpommalla!!

Omaa: nälkä on hirmuinen, mun pitää syödä parin tunnin välein ihan kunnon läjä ruokaa!! Pelkään, että jään kohta töissä kiinni syömisen takia - ei kukaan syö näin paljoa!! Yritän odottaa kertomisen suhteen ainakin parin viikon päähän, kun mennään toiseen varhaisultraan, niin sitten ollaan noin viikolla 10, niin luulis siinä jo näkevän, onko siellä joku oikeasti kasvamassa ja syntymässä syyskuussa. Painoa ei vielä ole tullut lisää, ainakaan paria kiloa enempää.. mutta maha kasvaa, vaikka ei sen vielä pitäisi kasvaa.. Ehkä tolla syömisellä on jotain sen kanssa tekemistä.. [:o]..

Moi Melli ja muut!

Mulla aikaistui myös varhaisultrassa 7+2 tipahti 5+6.. gynekologi sanoi, että kun varmat päivät eivät ole varmoja päiviä; hedelmöittyminen on voinut tapahtua myöhemmin kuin tasan 2vk menkoista.. No - me mennään uudelleen varhaisultraan ens viikolla, niin sit selviää onko kaikki ok. Sydän kuitenkin löi tuolloinkin ihan normaalisti, mutta se oli niin pienenpieni vielä, ettei siitä muuta sitten nähnytkään, kuin tuon sydämen tuikkeen..

Himotus: nakki!! Olen nakkia syönyt viimeksi varmaan viis vuotta sitten uutena vuonna! Mutta nakissa on sitä jotain mikä pistää himotuksen päälle!!

Heips!

Tää vau.fi taitaa olla hyvä raskaus-sivu, mutta oottekö löytäneet muita hyviä info-sivuja, mistä löytäis oikeata tietoa, eikä vain jotain mainospuheita?

Huomenta kaikille...ja ihan ensimmäisenä kiitos noista "tervetuloatakaisintoivotuksista"[:)]Hieman rupeaa ajatukset jo selvenemään tuon eilisen tunnekuohun jäljiltä kun vahva plussa testiin pärähti...se aiheutti kyl vyöryn vaikka kokoajan ollu selkee tunne että kyllä tässä raskaana ollaan kaikista noista negatiivisista tuloksista huolimatta..melkeen tekis mieli käydä sanomassa sille ilkeelle lääkärille joka sano mulle että et sinä mitään raskaana ole. että olempas[:D]
No, eilen sitten nakkasin pojan mummille yökyläilemään ja menin miestä vastaan kun töistä pääsi ja vein hänet syömään...siinä ruokaa odotellessamme sanoin että mulla olisi lahja...annoin paperiin käärityn raskaustestin hänelle ja mies oli ihmeissään että mitä sä nyt mitään lahjoja oot menny hankkimaan....ja oli ilme kyllä näkemisen arvonen kun paperin sisältä löyty positiivinen raskaustesti[:D]Ihmiset kyllä hieman katsoivat meidän riemuitsemista ja hihitystä muista pöydistä...olo on tosi hyvä nyt...siis henkinen olo...pahoinvointia ei onneksi hirmusesti ole...pysynyt toistaseks vaan etovana aaltoiluna...turvonnut massu ja ilmavaivat tekee ajoittain tukalan olon...tukkonen nenää vaivaa lähestulkoon taukoomatta ja appelsiinin syönti on lisääntynyt ainaki 200%...eli jaffoja kuluu[:)]
On mukava olla täälä taas ja lukee muiden ajatuksia...oikein mukavaa keskiviikkopäivää kaikille[:)]

Chaos74: Hienoa. Niinhän se meni miten arveltiin, eli salamatkustaja oli kyydissä koko aika. [;)] Onnea vielä kerran. Ja näköjään marssitaan sun kanssa samoissa askelissa, vaan pari päivää olis eroa. [:)]

Pikku K ja melli: Aika erikoinen tuo varhaistaminen, erityisesti Pikku K:lla - 2 viikkoa on tosi paljon näin vähemmän asiasta tietävän mielessä. [:-]

Omaa: Mulla on valtaosa ajasta hereilläoloa jonkinlainen vilu. Johtunee ilmeisesti jatkuvasta syömisestä. Eilen menin töihin ostamaan Kasviskiusausta. Pari haarukallista ja se syöminen loppu siihen. Sentäs cottifrutti meni nätisti alas. Kun pääsin kotiin olin aivan naatti ja palelin hulluna. Kävin sohvalle makaaman ja siinä sitten olla möllötin. Vähän kun olo parani, niin söin melkein kaksi lihapiirakkaa, kunnes taas tuli töks.

Alkaa pikkuhiljaa tää valvottaminen ja energianpuute tuntumaan henkisessä hyvinvoinnissa. Vaikka viimeyönä nukuin melkein 10 tuntia, niin väsyttää ihan pirusti. Tunteet heittelee herkemmin ja jotenkin antaa helpommin vallan tuolle pahoinvoinnille ja väsymykselle. En tykkää olla tämmönen negatiivitaavi pershomeinen lahna, tämä ihminen ei ole minä. [:(]

Huomenta kaikille! Ollaan jo puolessa välissä viikkoa, ja huomenna on mulla se neuvola.Olen ihan täpinöissäni...

PikkuK ja melli: Todella oudolta kuulostaa, että varhaisultrassa tehdään jo tuollaisia siirtoja lasketussa ajassa, ja omituista on myös se,että sydämmen syke näkyisi alle 7 viikolla.

Celina: Voimahaleja! tiedän mistä puhut, kun muuten on energinen ihminen, ja touhua koko ajan jotakin...sitten tuleekin olotila joka vie kaiken energian, tuntee itsensä todellakin lahnaksi. Oletko alkanut syömään raskausajan vitamiineja? Itse otan vielä lisänä nyt rautatableteita, väsymys on vähentynyt huomattavasti.

Poistun aamupalalle, ennen äklötystä [;)]

Takaisin