Syyskuun lörppisketju

Bettie

Tietävä tietäjä
Tammikuunmammat 2016
Joulukuun mammat 2017
Toukoäidit 2020
Huhtikuiset 2023
Aattelin avata tällasen ketjun, jonne voi jutella mitä mieleen juolahtaa (päivän kuulumisia, ihmettelyä yms.) :) Ja tällasen vois joka kuukaudelle tehä erikseen.
 
Alotellaanhan lörpöttelyä! Flunssa ei meinaa talttua millään, ääni on nyt menny ihan piipitykseksi ja saa yskiä ihan koko ajan.

Muilla odottajilla flunssaa riesana?
 
Haha. Mistä tietää että minä hoidan yleensä meidän talouden hedelmäostokset? Siitä että mies osti viinirypäleitä, mandariineja ja LIMEÄ! :D kysy vaan et voiko niitä syödä kun ne oli jo ostanut:)
 
Ei oo lunssaa onneksi! Viimeksi sairastanut viisi vuotta sitten :) Sitten kun sairastun niin sairastun kaatokuntoon viikoksi, ei kiitos siis.

Töissä on hiljainen kausi niin tässä on tullut oltua kotona pari lisäpäivää, tekee hyvää vaikka se kyllä näkyy sitten rahapuolella vähän turhankin kivasti, vaan mitästä maallisella mammonalla tekkeekään, ei mittään! o_O
 
Onlyer, tee Key Lime Pie! Minun yksi bravuuripiirakkani, superhyvää ja takuulla onnistuu. :)

Etsijä, onnekas olet... Ei mullakaan kovin usein flunssaa ole, mutta herkästi sen saa kun on terveydenhuoltoalalla ja joutuu flunssasten ihmisten kanssa viikottain tekemisiin.
 
kuukiurustakesään. Minä olen ihan muulla alalla mutta meille tullaan asiakkaaksi välillä ihan järkyn kuntoisina, räkäsiä lapsia tuodaan leikattavaksi ja monetkin tulee värjäyksiin istumaan flunssassa "nyt on aikaa kun oon saikulla", huh. Joskus minua niin ihmetyttää ettei ajatella tuon enenpää. Onneksi on tosiaan tätä vastustuskykyä. Monelle meidän alalla käy niin kun aloittavat että sairastavat ekan vuoden aikana tosi paljon! Sitten kun tottuu kaikkiin pöpöihin niin ei sairastuta millään :)
 
Kiitos ideasta kuukiurustakesään, josko pussillisen limeä sais käytettyä pois:)
 
Mun piti taustailla täällä vaan, mutta enhän mä malta kun vauhtiin pääsin. :rolleyes: Etenkin nyt kun olen kotona kun esikoinen on kipeä. Tänään pitäisi soittaa neuvolaan ja kysy mahdollisuutta ar-ultraan. Tai oikeastaan kun oletan, että on saanut alkunsa pari viikkoa sitten tuhruvuodon jälkeen, mutta edelliset kunnon menkat olivat kyllä heinäkuun puolivälissä. Mennään kyllä sitten yksityiselle jos ei onnistu julkisella, mutta jotenkin sai vatsan möyrimään ajatuskin siitä ultrasta. Huiiii. :smiley-ashamed004
 
Sooja, huomasin kanssa että tähän jää koukkuun. :)

Onpa kummallista, tutkiskelin eri yhtiöiden matkavakuutusehtoja ja ainoastaan If:n ehdoissa luki selvällä suomen kielellä, että myös alle rv 29 tapahtuneet raskaudesta johtuvat lääkärinhoitoa vaativat tilat korvataan. If oli kyllä myös kallein, mutta otin sen nyt kun siellä tuo lukee mustaa valkoisella... Parista firmasta sain sähköpostivastauksen, että "tilanne katsotaan tapauskohtaisesti" ja yhden firman vakuutusehdoissa luki taas selvästi, että mitään raskaudesta johtuvaa ei korvata. Miksi ei, mitä ihmettä?? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Ollaan siis ihan turvalliselle matkalle menossa Yhdysvaltoihin, ei sen kummempaa infektioriskiä tms. kuin voisi olla vaikkapa Intiaan matkustaessa (sinne en ketään raskaana olevaa kehottaisi menemään). Suora lento 7-8 h, tukisukat käytössä jne. jne.
 
Pakko jakaa :)

Löysin internetin syövereistä seuraavan tiedon ClearBlue Digitalin viikoista ja HCG-arvoista. Ehkä kaikki muut jo tiesikin tämän mutta..

1-2 weeks = 25miu to 200miu
2-3 weeks = 201miu to 2000miu
3+ weeks = >2000mi
 
Oonkohan ihan hassu. Kävin halpa-hallista ostaan kierrevihon, sellasen a4 kokoisen kierteillä.
Rupesin siihen kirjoittaan tästä viimeisestä hoidon aikana tapahtuneista asioista ja miltä milloinkin tuntui pahalta jsa mikä hyvältä, ja koska olen tikutellut raskaustestiin jokapäivä ja vielä säästänytkin ne niin teippasin ne kiinni yhteen sivuun päivä määrineen ja tietoineen. Näkee miten viivat on vahvistunu päivä päivältä.
Taas toiselle sivulle laitoin varhaisultra vol. 1 kuvat ja milloin siellä kävin yms yms. Sitten kun ajattelin ottaa joka täys rv kuvan peilin edestä vatsasta ja liimata kuvan vihkoon ja kuvan viereen tärkeimmät mitat; vyötärö, lantio ja rinta sekä sen hetkinen paino. Ajattelin jatkaa tätä koko raskauden ajan niin pystyy palamaan taaksepäin ajassa..
Varmaan kaupasta olis valmis kirja löytynyt mutta halusin tehdä tästä ihan oman näköisen enkä maksaa turhaan jostain kirjasta jossa on kaikki valmiiksi melkein niin ettei voi paljon luovuutta käyttää. Meniköhän tää selostus jo ihan hakoteille, ainakin ajatus harhailee melko paljon:/
 
^ Hei mulla sama ajatus, paitsi että vihko on kovakantinen kirjanen joka on tyhjine sivuineen pyörinyt mukana pari muuttoakin. Nimesin "Hoitopäiväkirjaksi". Ehkä jossain vaiheessa uskalla päivittää nimen. En vielä.
 
minä annoin nimeksi meidän pienen pieni ihmeemme:D no tämä vihko on itse asiassa kovakantinen sellainen joka jarguardi kuivioisella satiinilla päällystetty:)
 
Ihana idea tollanen vihko. :) Mulla on "päiväkirjana" Vau.fin odottavan äidin vihko, otin sen työpaikkani neuvolasta (joka on siis eri neuvola kuin missä olen kirjoilla). Siellä on kivaa infoa ja muistiinpanosivuja. :)
 
Ite oon kans jokaisessa raskaudessa välttynyt sairastumista vaikka koko muu perhe onkin ollu kipeänä joten toivottavasti nytkin säästynyt ylimääräisiltä taudeista kun varmasti muitakin vaivoja tulee yllinkyllin. Tuollainen päiväkirja on ihana ajatus tekis mieli itsekin tehdä sellainen mutta uskon etten "kerkeä" semmosta väsäämään
 
Tein tänään vielä digin ja anto raskaana 2-3 et hyvin o lähteny nouseen arvot kun olin jopa varautunu 1-2..Mä oon vaan joten niin yli turvonnut.. Toivottvasti kaikki ei hoksaa mun raskautta.. :)

kuukiurustakesään. Ihanaa matkaa teille... :)
 
Hyvää matkaa kuukiurustakesään!

loora. Mulla kans turvottaa niin että tänään oli pakko heittää päälle sellain telttapaita, ettei töissä viel huomata! Eilen oli vähän erilainen paita päällä niin joha ahdisti kun välillä se paita "takertui" niin että maha näkyi tosi selvästi :grin
 
Takaisin
Top