Syyskuun jupinat

kyllä mä alan uskoa enemmän tohon, ei pahoinvointia poika tulossa uskomukseen .. [:D] vaikka taas joku vois sanoa, että ei niihin kannata uskoa .. just yks päivä sanoin tulevalle iskälle, että makean syönti on kyllä jäänyt. ei kokonaan, mutta pitkään aikaan en oo ite karkkipussia ostanu. mutta popparia ja sipsiä menis senki edestä. yritetään edes vkonloppuun rajottaa tota herkkujen ostamista. tai siis minä yritän rajottaa ostamista..

Pini; täälä on painoa jo kerääntyny jokunen 3kg yht.. odotin kyllä suurempaaki nousua, mutta hyvä näin !!  inhottaa vaan, että pian se siirtyy uudelle kymmenelle. sekös jos mikä harmittaa. vaikka tuleva iskä yrittää sanoa, että sielä on vauva !!! mutta silti se harmittaa. ne on aina omana vaivana sit saada pois .. [:@] ja ku oman kroppansa tuntee ..
ja vielä verenpaineista. täälä mennään ihan samaa luokkaa. matalia. 119/60. ja hemppa samaten. tai no viimeks oli noussu oikein 130 !! huomaa kyllä että pyörryttää. salmiakki auttais siihen vaivaan . [;)]

Rastafa81; pääsin ite helpoiten ku sanoin,etten oo polttanu ollenkaa. vaikka lopetin kyllä kans heti plussattua, mutta jotenki pääsi vaan helpommalla ku sano heti, etten oo polttanu ollenkaa !! [:D]

mä täälä tuskailen edelleenki näkymättömän masun kanssa. kaikkeen siihen on syynä taaksepäin kallistunu kohtu .. eikö se sieltä pian .. [:D] lenkkeily on nyt laitettu kiellettyjen listalle, ainaki siihen asti ku tukivyö tulee.. selkä on nyt jo kovin kipee .. [:@] odotan innolla !!
marraskuussa meinaan mennä mammapilatekseen .. [:D]
 
Uusi masukki-asukki ilmoittautuu Espoon suunnasta RV 14+4, laskettu: 26.3. Mammeli on 32 v ja asukki on ensimmäinen laatuaan.
 
Hauskaa että täällä on jo paljon muitakin maalisvauveleita [:)]
 
Riinaa: ihanaa, onnea liikkeistä :) meitä alkaa olla jo monta jotka tuntee ne :) eikä se basso pahalla vaikuta, vauvat tykkää musiikista, näin olen ymmärtänyt.

Meikä nauttii täysillä kasvaneesta mahasta ja liikkeistä jotka on välillä ihan kunnon potkuja :)

Nyt alkaa odotus olla taas ihanaa kun pahoinvointi on oikestaan lakannut kokonaan ja väsymyskin helpottanut ja jaksaa touhuta vaikka iso pallo onkin vähän tiellä :)

Huomenna huimat 18vk täynnä. Eli kaks viikkoa ja odotusta 5kk takana ja tasan puoliväli. Aika mennyt niin nopesti ettei tosikaan :) kohta on jo maaliskuu :)
 
Palailla itsekin linjoille, kun on tullut pidettyä töiden vuoksi hiljaiseloa..
 
Sukupuolta ollaan ajateltu selvitellä rakenneultrassa, joka on viiden viikon päästä... Tuleva isukki ilmoitti jo samantein kun kysyin, että hän haluaa tietää.. Kiva kuulla että on samalla linjalla min kanssa.. Toivotaan nyt ettei lapsi ole häveliäs, jotta näkyykin jotain.
 
Sokerirasituksessakin tuli tuossa käytyä, kaikki arvot oli ihan normaalit, tosin sillä erotuksella, että kahden tunnin jälkeen oltiin palauduttu jo takaisin paastoarvoihin. Ilmankos on kokoajan nälkä [:D] Painoa edellisessä neukkarissa laskeskeltiin tulleen +475g viikkoa kohden, josta sanoivat, että on normaali ja oikein hyvä..  Pini - täällä verenpaineet ollu ihan kohtuulliset, ekalla kerralla 140/82 ja tokassa sitten jo kun jännitys helpotti niin 128/71, jotta normaalia näytti sekin.. [:D] Hemoglobiini oli huikeat 152!
 
Tuohon oire/sukupuolikeskusteluun.. Ite oon asennoitunut nyt ihan poikaan jo, työnimi muotoutui Otsoksi pienen sisäpiirivitsin myötä.. Mutta tosiaan, suolaista tekee mieli, makeasta tulee paha olo.. Jää tuo makean maku pyörimään suuhun tunneiksi, vaikka tekis sille mitä. Massu on kasvanu vain ja ainoastaan eteenpäin, vyötärö löytyy eikä leveyttä oo tullu ollenkaan.. [:)] Pahoinvointia oli, tosin tosi lievää, kaikenkaikkiaan neljän viikon luokkaa, jonka jälkeen ei enää ollenkaan.
 
Niitä liikkeitä täälläkin odotellaan jo oikein innoissaan, vielähän noita todennäköisesti saa odotella muutamankin viikon, kun ei oikein tiedä mitä etsiä. Kovasti on tullut yritettyä liikkeita bongailla iltasella, mutta vielä ei oo mitään kuulunu.. Kyllähän ne varmasti sieltä ilmestyy jossain vaiheessa, on vaan outo fiilis kun olo on, kun ei odottaiskaan [:D] mutta se varmaankin kovin normaalia. Malttais millään odotella liikkeitä ja sellaista oikeen kunnollista vauvamassua, jota esitellä. Nythän tuo on vaan pallo, mutta menis kyllä ihan hyvin vielä liikasyömisen ja turvotuksen piikkiin.
 
Jostain pitäis nyt kyllä jo löytää itselleni suorat mustat mammahousut, työhousut alkaa ahdistaa todenteolla. Normaalisti kun täällä käytetään tuollaisia kurahousuiksi kutsuttuja, miestenmallisia korkeavyötäröllisiä housuja. Ei ole enää kovin mukavat kun nappi tulee navan korkeudelle. Hieman ahdistaa. Sain jo luvan käyttää suoria housuja, jos vaan jostain sattuisi löytymään.
 
Mutta tällaista täällä tällä kertaa.. [:)]
 
Heippa taas...
nyt on ruvennut muljahtelemaan täälläkin, harvakseltaan kyllä ja tosi hiljaisesti, mutta kuitenkin sillä tavalla, ettei enää sekoita ilmavaivoihin![:)]
 
Sukupuolesta: Rakenneultraan on meillä vielä reilu 3 viikkoa, mutta aiotaan kyllä kysyä kummalta näyttää. Sukupuolella ei sinänsä ole väliä, kumpikin on ihan yhtä tervetullut, mutta jotenkin se vauva "henkilöityisi" enemmän, kun tietäisi ketä odottaa... 
Edelliskerralla kysyttiin myös, ja nappiin meni  - ainakin sillä kertaa ja tyttöhän sieltä tuli. Mutta ekassa raskaudessa 9v sitten ei lääkäri suostunut kertomaan ollenkaan, hänellä oli sellainen periaate. Ettei tule ainakaan sitten sanomisia jälkikäteen kun se tulos ei tosiaan ole mikään satavarma.
 
Nuo vanhan kansan ennusmerkit osuivat omalla kohdallani ensimmäisessä raskaudessa täysin nappiin; oli pahoinvointia pitkin päivää ja suklaa ja makeat leivonnaiset houkuttivat jatkuvasti, vaikka en muuten niitä hirveästi syö. Oikein piti lähteä illalla ennen elokuvan alkua läheiseen videovuokraamoon hakemaan irtokarkkeja. Isompi tyttömme on muuten nykyäänkin hirveä sokerihiiri! Toisella kerralla kyllä meni ainakin nuo mieliteot ihan toisinpäin; lihaa, sipsejä ja juustoa teki mieli. Mutta tyttöhän sieltä silläkin kertaa tuli... Ja tämä neiti sitten onkin kyllä mieltynyt kaikkeen suolaiseen.
 
Tällä kertaa mielihaluina ovat jugurtti, piimä, satsumat, salmiakki (ei pitäisi tosin syödä kun oli viime neuvolassa verenpaine vähän turhan korkealla) ja appelsiinimehu. Rasva ja sokeri ovat ihan yäk. Että kumpaahan tämä nyt sitten enteilee kun mahakin on levinnyt ihan joka suuntaan! [:D]
 
 
Heippatihei!!

Ihanaa lukea että kaikilla on kaikki hyvin, ja toivotaan että Tazu llakin kaikki kääntyy hyvinpäin!!
Päivittelin tossa meidän maalismassu-listaa ja meitä on jo melkein 80, wau.

Joku jutteli että on saamassa selkään tukivyön, itse oli pari päivää sairaslomalla selän kipujen takia ja sen jälkeen hain si-tukivyön lainaan apuvälinelainaamosta. Se auttaa paljon, pidän sitä työpäivien ja harrastusten aikana, eli en kokopäivää. Iltaisin pystyy taas sängyssä vaihtamaan asentoa ja pääsee illallakin autosta ylös [:D]

Maha on päättänyt kasvaa ihan yhtäkkiä ja kyllä siellä sitä painetta tuntuu alavatsalla, ihan niinkuin Katruskaisella, ja juuri iltaa kohden se tulee. Painoa ei ole tullut juurikaan lisää, tää makeanhimon loppuminen on kyllä aika kivaa!
Vieläkin on vähän epäileväinen olo tästä raskaudesta, onneks maha jo kasvaa niin on helpompi uskoa. Kovasti täälläkin odotellaan liikkeitä tuntumaan, joka ilta pitää maata hipihiljaa ja kuulostella josko jotain tuntuis [:)]

Ensviikolla taas neuvolaan sydänäänille ja kuulemaan valistusta. Nyt täytyy lopettaa kun tämä kissa näyttäis parkkeeraavan pysyvästi näppäimistölle...

Ihania syyspäiviä.
 
Moikkelis..

Omaa: Itselläni ei mahaa näy yhtään.. Olen ennestään hiukan pullukka ja mietin että jääköhän mahani kokonaan piiloon [:D] Rakenne ultra 3viikon päästä. Ja todellakin kysyn kumpi tulee, nyt varsinkin kun tein sen testin ameriikasta (Intelligender, BoyOrGirl)

Sitten aiheesta rakenneultra. Luin eräältä palstalta että lääkäri näkee sen aina, vaikka vauvalla ois jalat ristissä ja selin päin!!

Ultralaitteella (siis jos on koulutettu ihminen!) pystyy aina näkemään, mutta ehkä hoitajat tai lääkärit ei ole varmoja ja siksi sanovat että "ei näe kumpi tulee"

mutta aina sieltä jotain näkyypi..

[/align][/align]


 
Moikka!

Kävinki jo laittamassa tekstiä tonne Maalisvauvat 2011, mut laitan viel tänneki. Eli ilmottautudun vihdoin iteki mukaan keskusteluita aikasemmin vain seuranneena. LA 12.3, eka vaavi, ikää 24 ja Helsingistä [:)]

Kuinka usein teillä on noita neuvolakäyntejä ollu? Käytii neuvolassa rv 6 ja seuraava neuvolakäynti rv 20-24! Tuntuu vähä kummallisen pitkältä ajalta. Ois kiva jos esim. painoa ja hemoglobiinia seurattais hieman useammin.. Oon kuullu et neuvolakäyntejä ois n. 1x/kk. Eipä Helsingissä ainakaan lähellekään.
 
Moikka! Ite asun kans Helsingissä, Maunulassa ja täällä ainakin on neuvola tai lääkäri suunnilleen kuukauden välein. Outoa et vaihtelee noin, vaik samassa kaupungissa ollaan. 
 
heips! tullut hirveesti juttua viime kerrasta!![8|] Itselläni kaikki hyvin ainakin niin luulisin [8|]!! Vitsi kun ei vielä potkuja tunne ja ei sitä masuukaan oo oikein vaikkaa oonkin jo vk 15!! Potkut vielä ymmärrän että ei vättämättä tunne mut tota mahaa en ymmärrä miks ei se vois nyt kasvaa oon laihakin niin luulis et näkyis helposti![:@] Joo noi neuvola välit on vähän ihmeellisen pitkiä munkin mielestä! itelläni oli eka vk 9 ja toka on nyt vk 17 et 2 kuukautta väliä ja myös helsingissä asustellaan! Mutta Tikkis sulla on kyl ihan mieletön väli tossa yleensä noihin aikoihin on toi rakenneultra ainakin itellä on rakenneultra vk 22!! Tosin kummalista kyllä että multa ei edes odettu hemoglobiinin arvoja ekalla käynillä täytyy nyt sit parin viikon päästä kysästä siitä kun sinne meen !![>:] Ensi viikolla sitten taas ikeaan lastenhuoneen huonekaluja hakemaan sit onkin viimeset hankinnat huonetta varten tehty!! Eipä tarvi sit niistä enää isomahasena huolehtia!![:D] Onko kellään päänsärkyjä mulla melkein päivittäin??? kerran oon saanu migreenikohtauksen mutta muuten sellasta pientä en viitsi nyt jokaiseen särkyyn sitä panadoliakaan ottaa!!![:@]
 
siis mulla ei edes tarvinnu mitään sormia kurkkuun työntä kun ihan itse lens laatta auringoisessa kaaressa![:D] siiinä vaiheessa kyllä otin sen lääkkeen ja menin nukkumaan ja heräsin hieman myöhemmin paremmissa tunnelmissa!![:)] En viitsis itekkään turhaan lääkeitä popsii varsinkin näin raskaana![8|] en oikein ennen raskauttakaan tykänny popsii!![8|] Olen kyllä miettinyt tätä asiaa kyllä siltä kannalta että jos sattuu ja on epämukavaa niin saa ottaa määrätyissä rajoissa!!! en jaksa kuitenkaan ihan kaikkiin pikku kipuihin lääkkeitä popsii vaikka panadolia sais![:)]kyl mä ajattelin et kivuissa en viitsi myöskään kouristella että kyllä se vauva tuntee myös sen jos äidil ei oo hyvä olla!
 
Joo täällä kanssa on päätä särkenyt ja panadolista ei kyllä oo mitään apua ainakaan mulle, onneks oon pystynyt nukahtamaan ja herätessä on ollut parempi olo.
Eilen oli kolmas neuvola.. vielä ei tarvii rautatabuja alkaa syömään ku arvot oli 130 mut luultavasti seuraavalla kerralla on laskenut alle 125:teen. Pikkuisen sydänkin kuunneltiin (vaikka oon niitä jo kotonakin kuunnellut) mutta on se kiva ku ammattilainen kuuntelee [:)] ja pitkään pikkuinen antoi niitä kuunnella, ennen ku uiskenteli karkuun [:D]
Ja sitten vielä uusia säännöksiä oli tullut sitten viime näkemisen. Sokerirasitusta ei uusien säännösten (noin viikko sitten tullut) myötä tehdä yli 25 vuotiaille normaalipainoisille eli mun osalta se sitten jää käymättä, ei kyllä haittaa...
Mulla kohtu on sen verran takana ettei tuo masu vielä kauheesti näy mutta eiköhän se aika pian sieltä pullahda [:)]
 
Jep  gepa täälä myös päänsärkyjä. Itse kärsinyt ennen raskautta kunnon mikreenikohtauksista, mutta nyt siitä on tullut sellasta jomotusta joka kestää koko päivän, joskus jopa 2 pvä. Panadolia on täytynyt välillä ottaa, mutta taitaapa olla yhtä tyhjän kanssa. Oon joutunut päänsärkyjen kanssa elään teini-iästä lähtien, että jotenkin ruvennu jo "tottuun" kun jomottaa koko ajan.
Ei mitään hajua mistä se johtuu että nimenomaan raskaana tulee näin järkyttävä päänsärky..?? Hormooneja varmaan taas[:D]
 
Itselläni on ensimmäinen sokerirasitus viikon päästä.. Minulle tehdään niitä kaksi! [:'(] kuulemma sen takia koska bmi on 30, edellisessä raskaudessa se oli 31 eikä silloin tehty kuin kerran... No silloin kyllä asuin eri paikkakunnalla..
Ja toisaalta eihän tuo haittaa mutta huono olo siinä kahdessa tunnissa kerkeää tulemaan, ainakin kun viime kertaa muistelen; meinasin pyörtyä [&o]

Itselläni oli jo viime neuvolassa rauta-arvot romahtaneet 138:sta 117:sta.. Että rautaa syödään täällä ja lujaa, ja muitakin vitamiineja [:D]

Mukavaa odotusta!

p.s: pitäislö meidän nyt sitten tehdä LOKAKUUN LÖPINÄT osasto kun kuu vaihtui ? [8|]


 
tay1984: Mulla oli alkuraskaudesta aivan hirveitä migreenikohtauksia mutta nyt ne on jo helpottanu. Ei sillloin mullakaan panadoli auttanut ja lääkäriin jouduin lopulta menemään ja kirjoittivat mulle panacodeja jotka jeesas sitten. Nyt en oo niitä onneks pitkään aikaan tarvinnu =)
 
meillä pikkunen potkii jo kovaa ja 15pvä on rakenneultra missä saa tietää kumpi on tulossa, tyttöä veikkaan mutta jännä nähdä sitten =)
 
Muuten on vointi ollut loistava ja väsymyskin alkaa helpottaa joten jaksaa tehdäkkin jotain. Huomenna haetaan siskolta vaunut ja ensimmäiset vaatteet alienille =)
Mies rakentaa kehtoa eli kohta voi alkaa pesää kasaamaan =) Ja alkaahan se olla aikakin jo kun alle 2vk ja puoliväli on saavutettu =)
 
Takaisin
Top