SYYSKUUn höpinät ja höpötykset

Eilen sain täytekakun täytettyä ja jopa sain itseni lenkille 3 nuorimman kanssa klo 1700 aikoihin.. nuorimmainen nukahti loppumatkasta.. kannoin sänkyyn.. heräsi vaille 21.. silloin olin, että älä nyt enää herää XD. moneltakohan päästään nukkumaan.. olin vielä kakun koristeita tekemässä, kun heräsi.. Poitsu halusi maidon.. vaihdoin vaipan ja jatkoi sohvalla uniaan ja herätin klo 7.20 hoitoon o_O. Toinen nukkui siis kellon ympäri o_O.

Tänä aamuna sain tehdä päivän hyvän työn.. Antaa virtaa eskarilaisen eskarikaverin äidille, kun auto ei lähtenyt käyntiin.. Olipahan ensimmäinen kerta, kun pääsin antaa virtaa XD.

Nyt oon keittelemässä kinuskia kakun päälle. Toivottavasti onnistuu..
Tänään ois eskarilaisella 6v neuvolakin.. ja ehkä mennään yöksi mökille. Se selviää vasta sit, kun isäntä ilmoittaa..

Koskahan tää olo helpottaa?? Viime viikon maanantaina jo alkoi kuumeilu, nuhailu ym... Viikko sitte kävin lääkärillä ja se kielitaidoton ei löytänyt musta mitään vikaa. No nyt on lämpöä yli 37, henki ahdistaa, pää kipeä, väsy ymym. Tytöltä löytyi angiina, tänään sai kuurin. Mä en jaksa enää...

Täällä alkoi eilen kurkkukipu ja tänään illan aikana alkanut nokka tukkeutumaan :sorry: huomenna varmasn kunnolla päällänsä. sopivasti tervetuloa viikonloppu ja vapaapäivät tietenkin.

Mulla ottaa toi närästys jatkuvasti kurkkuun.. En osaa oikein erottaa sit että onko tässä muutakin ku pelkkää närästyksen poltetta. Mulla kyllä nenän tukkoisuus ei merkitse yhtään mitään koska mulla on allergian takia aina nenä tukkoinen. Onneks ei kuitenkaan ole kuumetta tai muuta..

Jotenkin tuntuu että ei ollu kovin fiksu idea tehdä jälkkäriks tänään mokkapaloja :D suklaa kait kans aiheuttaa närästystä ja tossa on paljon kaakaota. Mut No teki mieli niin oli pakko tehdä :D

Mä sairastelin viikolla ihan kunnolla. Meillä saa olla pois kolme päivää ennen sairaslomaa niin en vaivautunut lääkäriin kun pystyin myös tekemään etää. Työnarkomaani mikä työnarkomaani. Mutsi pelotteli tänään keuhkokuumeella ja oikeasti mä kyllä rohisen siihen malliin, että huh. Sellainen mukava salmiakki-yskänlääke ois just nyt hyvä :P

Itelle kylläpä kelpais joskus maha ei enää kasvais lainkaan. Alkaa nyt jo käymään kaikki paidat joko liian lyhyeksi tai kiristäväksi.. Kävin itseasiassa ostamassa yhden pitkähihaisen mikä sopii imetykseen ja se on mulle normaalisti kokoa liian suuri ja mietin uskaltaako sitä edes käyttää ku kokeilin päälle ja oli aika nafti.. Kun ei sais vaatteet kiristää..

Mulla mitattiin sf ekaa kertaa siellä kelaneuvolassa. Eli joskus viikolla 22 tai jotain? Ei voi enää muistaa millon kävin neuvolassa..
Itellä ongelmana vaatteiden kanssa on se ettei millään raaskisi ostaa äitiyspaitaa erikseen ku niitäkin sit pitäis olla muutama.. Ja sama sitten housujen kanssa.. Tähän asti on hyvin pärjännyt kun ostin cubuksesta Basic malliston housut vaan isommassa koossa.. On mulla sit kyllä yhdet ihan mammahousut h&m:ltä mut siihen sit jääkin noi..

Mietin että pistäisin noita omia vaatteita myyntiin ens viikolla esim Facebook kirpparille että jos vaikka sais edes osan myytyä niin ehkä raaskisi ostaa housut ja paidan..

Ei tuosta mahan kasvusta kannata huolestua. Joillain on vaan pienempi maha. Eilen just näin kaverin, jolla on la 3 viikkoa mun jälkeen ja sillä on iiiihan pieni maha. Jos ei tietäisi että on raskaana, ei sitä välttämättä huomaisi. Mä taas oon kunnon valas siinä vieressä :D

hyvä fiilis. viime yö oltiin mökillä.. oli tyttöjen kaverikin mukana.. mökillä siivoilin ennen kuin päästiin lähtemään.. ja kotiin tultiin, niin suoritin vkosiivouksen.. passaa anopin nyt tulla kylään :laughing025. Nyt voi vain sitten olla. yksi koneellinen vielä odottaa, että laittaa peseytymään, mutta odotan isäntää ripustamaan omat työvaatteensa kuivumaan. Minähän en niitä ripusta.. Ja tuossa ois sit prisman iso eko-kassi lattialla, jolla kävin isännälle hakee tietokonejuttuja enoltaan.. niin vois tuon kassinkin laittaa paikoilleen purkamisen jälkeen eikä heittää vain lattialle:smiley-angry016.

Mitenkäs harsot, ne varmaan saa pestä 60 asteessa, mut saakohan kuumemmassa?
Minoon käsittänyt että harso kestäis keittämisen niin eiköhän 90 asteen kans. Toki kaikki kangas haparoituu aja myötä ja varsinkin harsot kun on kovassa käytössä ja pestään usein lisäksi on kankaaksi huokoinen. Kuluva siinä missä muutkin ja kaupasta saapi uusia.

Mitenkäs harsot, ne varmaan saa pestä 60 asteessa, mut saakohan kuumemmassa?

Pakkauksen harsot on 60 asteessa että en kyllä välttämättä pesis kuumemmassa.. Luulis sen 60 asteen riittävän.. Ja kait niitä saa semmosiakin mitkä kestää sen 90?

Itse pesin homeasunnosta anoppilasta saamiamme harsoja 90 asteessa eivätkä kestäneet sitä, joten heitin roskiin. Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin yrittää elvyttää tai heittää suorilta roskiin. Näin meillä kaikki, mitä anoppilasta saadaan. :(

Mites, pesettekö äitiyspakkauksen makuupussinkin, tottakai eikö? Jotenkin se on niin ihanan näköinen ja tuntuinen, että ei raaskisi pestä sitä ettei vaan värit haalistu, mutta toki ymmärrän, että ihan kaikki pitää vauvaa varten pestä. Varmista nyt kuitenkin vielä teiltä. :)

Tänään on kyllä ollut kiva päivä. Sain nukuttua hyvin, minkä ansiosta olen jaksanut touhuilla vaikka mitä. Sain vihdoin makuuhuoneen myllättyä siistiksi muuton jäljiltä ja kasasin hoitopöydän. Huomenna voisi lyhentää makkarin verhot ja kasata pinnasängyn. Onpa sitten edes jokin huone valmis. Pian pääsee myös pesemään ja lajittelemaan vauvan vaatteita <3

Muokattu viimeksi:
Just tarkistin sen makuupussin pesuohjeen.. Laitan ite ainakin sen pesuun kun jos esim laittaa sen lattialle ja vauvan siihen päälle ja varmaan oikeastaan joka tapauksessa joku reuna päätyy kuitenkin vauvan suuhun.. Ja uskoisin että jos sen pesee ohjelämpötilan mukaan niin pitää värinsä jne. :)

Takaisin