Syyskuu!

AstaE, pakkasin shampoon, hoitoaineen, hammasharjan, laturin, äitiyskortin, siteitä, deodorantin, liivinsuojukset, huulirasvan ja ja ja.. :D puuttuukohan tosta jotain :D niin ja vauvalle erikseen kassin jonka mies saa sit tuua myöhemmin. Siellä on vauvan vaatteet ja pikku viltti automatkalle. :) MUOK. Hyvä kun sanoitte nuo korvatulpat ja niinkin perus asia kun vaihtovaatteet! :D

Mä ilmottelen miten käy. Toivottavasti pääsen vielä kotiin! :D
 
Sellanen silmälappusysteemi ois kanssa tullut tarpeeseen mut mulla ei ollut,huonekaveri tykkäs pitää valoja päällä yön läpi...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hei kaikille ja tervetuloa JohannaT! Itsekin vastaliittyneenä harmittelin samaa. Varsinkin kun näyttää, että meidän odotus on nyt päättymässä. Yöllä meni vedet ja täällä sitä sairaalassa pötkötellään. Supistuksia tulee. Saapi nähdä, milloin pääsee ensimmäistään ponnistamaan.
 
Senhili tervetuloa ja onnea matkaan!! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jep. Nyt ois vielä tehokkaita opiskelupäiviä, kun vauva ei näytä pitävän kiirettä ulos masusta. No mitä teen? Leivon ja kokkaan. Vaikka seisominen sattuu selkään ja jalkoihin ja valmistuminen on kiinni tuosta yhdestä kurssista. Jotenkin on kuitenkin kivempaa tehdä jotain käsillään (ja mikä parasta, saa syödä tekeleet!) kuin istua tylsä kirja edessä lukemassa, jolloin yleensä jalat tulee levottomiksi ja alan raapia päätäni. Joku stressireaktio vissiin se raapiminen... Tosi ärsyttävää.
 
Jos , eipä riitä mullakaan keskittymiskynnystä mihinkään isoon , tuo puuhaaminen on ihan parasta! Puuhaa esikoisen kanssa tässä kyllä aina riittääkin mutta vähän erilaista kokkausta oli myös kiva kokeilla :)
 
Kokkailut varmasti tulee vielä tarpeeseen,oli kiva kun pakastimesta löytyi vähän murkinaa kun kotiuduttiin ettei ihan roskaruoalla tarvinnut aloittaa kun ei tässä ehdi ja malta kauheasti kokkailuun käyttää aikaa.

Se on outoa ettei oikein ole ruokahalua vaikka luulisi imetyksen vievän kovasti energiaa.Väkisin syömällä mennään...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sellanen silmälappusysteemi ois kanssa tullut tarpeeseen mut mulla ei ollut,huonekaveri tykkäs pitää valoja päällä yön läpi...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tuli mieleen, että tuosta valojen päällä pitämisestä olis voinut sanoa, koska se häiritsee sekä äidin, että vauvan melatoniinintuotantoa joka vaikuttaa negatiivisesti maidontuotantoon, kummankin unirytmiin ja moneen muuhunkin terveydelliseen asiaan..

Yöllä pitää olla pilkkopimeässä, mielellään vaipanvaihdot ja imetyksetkin niin pimeässä kun vaan pystyy. Kaikki ikkunasta, kännykästä ja muualta tuleva häiriövalo pois.
 
Mä en oikein kehdannut sanoa kun arvelin että se nainen oli vain niin huolissaan vauvastaan joka oli välillä tarkkailussakin ja halusi nähdä sen.Noh onneksi ollaan jo oman kodin rauhassa. :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Itsekin jouduin välillä valolla herättämään vauvaa syömään kun ei muuten vironnut joten ei senkään puoleen olisi ollut varaa sanoa. :P


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Saakohan siellä vaihtaa huonetta jos huonekaveri valvottaa. Siinä kohtaa ei kyl jaksais mitään ylimäärästä häiriötä.

Varmaan tietty riippuu tosi paljon ruuhkatilanteesta.
 
Laput silmille ja korvatulpat korviin :D

Mulla ei ollut tänään sitä käynnistystä. Tai no meinas käynnistää mut mittailujen jälkeen sano ettei tarvii, koska vauvalla nyt lapsivettä suht normaali määrä ja painoarvioksi tämä lääkäri sai 3kg eli jotain kuitenkin tapahtunut. Ks jäljellä ihan reunat vaan jos oikein ymmärsin mutta tiukasti on kiinni. Maanantaina sitten käynnistys ellei oo tullut jo mut veikkaan et ei. Pelottaa! Pitää ruveta lenkkeilee ja siivoo :D
 
Joo, itselle tietty voi laittaa laput silmille ja tulpat korviin mutta vauvojen silti pitäis saada olla pimeässä yöllä. Tietty ei se lyhytaikaisesti vielä mitään isompaa hallaa tee vauvoillekaan mutta olis tietty kaikkien kannalta helpointa, jos unirytmi ja maidontuotanto lähtee heti hyvin käyntiin.

Monet ei vaan tiedä tota melatoniinijuttua, itsekin just vasta luin siitä tuolta imetystukisivuilta ja olin yllättynyt siitä miten monet ongelmat voi johtua yöllisestä keinovalosta.

Yöllisiin vaipanvaihtoihinkin paras olis ihan vaan joku pieni kännykän valo hetkeksi, eli ei mitään kattovaloa tai muuta isompaa valoa päälle.
 
Kaveri oli pistäny vauvan silmille harson (sen puklurätin :D) synnärillä ettei valo häiritse :)
 
Varmaan synnärit täyttää huoneita niin että ensisijaisesti saa olla yksin jos tilaa on mut eihän ruuhkalle minkään voi.Se vain on sitä sairaalaelämää ettei aina rytmit kohtaa huonekaverin ja vauvojen kanssa mut onneksi siellä ei montaa päivää olla.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Catti kokeile reissua Ikeaan jos on lähellä,aiheutti mulle hyviä kypsytyssupistuksia. :D Ja nyt on kiva uusille sohvatyynyille puklailla. :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Varmaan synnärit täyttää huoneita niin että ensisijaisesti saa olla yksin jos tilaa on mut eihän ruuhkalle minkään voi.Se vain on sitä sairaalaelämää ettei aina rytmit kohtaa huonekaverin ja vauvojen kanssa mut onneksi siellä ei montaa päivää olla.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo, ton takia itseä just houkutteliskin semmonen poliklininen synnytys, että pääsis synnäriltä pois niin nopeasti kuin mahdollista. Uudelleensynnyttäjille joilla terve vauva ja normaali synnytys, se oliskin kai mahdollista.
 
Itu, kiitti vinkistä, kävinkin tänään vähän ostelemassa ;D
 
Onhan niitä, sellaiset valohoitosilmälaput :) Pyydetään niitä mutta ilman valohoitoa :)
 
Takaisin
Top