Syyskuu!

olisinkii! nyt sairaalalle vauvan vointia tarkistamaan, toivottavasti viimeistä kertaa (monestiko tuonkin on jo saanut sanoa..) :D
 
:D mä jo luulin! noo toivotaan että vikaa kertaa. Peukut pystyssä! :)
 
Nyt sitten vaan koitetaan vielä nauttia lämpimästä viikonlopusta , toiset jo vauvoja ihastellen ja toiset sitä pääpalkintoa vielä odotellen :love017 ens viikolla vauvoja ainakin syntyy ja kaipa jo lähipäivinäkin :)
 
Ensi tiistaina on täysikuu, saa nähdä aiheuttaako se tässä porukassa synnytyspiikin, kuten vanha uskomus olettaa.
 
Mielenkiintoista, alkaa jännittää jo tiistai (niin kuin ei täs nyt muutenkin ois jo perhosia mahassa ) :grin
 
Täytyy kyllä ny vähä kehua omia ystäviään kun olivat nähneet vaivaa hirveästi ja järjestäneet vauvakutsut mulle :) Eilen päivällä tuli yksi kaveri kotoa hakemaan muka tupperi kutsuille. No sitten mentiin aviomiehen isonsiskon työ missä piti olla muka tupperi kutsut. Sisälle päästyä miehen sisko avasi takkahuoneen oven missä kaikki tärkeimmät ystäväni, siskoni sekä äitini ja anoppini olivat :) Ystävät olivat koonneet vaippakakun mitä sitten piti ensimmäisenä ihailla ja tietenkin avata. Sisältä löytyi mm: tuttipullo ja tutit siihen, kosteus pyyhkeitä paketti ja rasia niille, unipupu pikkuiselle, hammasharja, purulelu, pulloharja, kismettiä, suklaalevy, siteitä, 2 itse tehtyä ruokalappua, vaunuihin aurinkosuoja, niistäjä,lisää tutteja, ruskea nallehaalari pikkuiselle. Niin ja niitä vaippoja :) Ystävät olivat myös ostaneet erilaisia soseita, suolaisia ja makeita mitä sain maistella silmät sidottuina ja arvailla mitä makuja ne olivat :)
Myös olivat jokaisesta tuoneet vauvakuvan joista sais arvuutella kuka kukin on :)
Oli kyllä mahtavaa tietää että on itsellä noinki ihania ystäviä :)
 
Tervetuloa vaan! :)

Mä pakkasin sairaalakassin varuulta huomista varten..
 
Catti (ja muut tietysti myös): mitä kaikkea pakkasit sairaalakassiin? :)
Mulla vielä pakkaaminen ajatuksen tasolla :D laskettuun aikaa vielä päivää alle kolme viikkoa, mutta neuvolassa sanottiin tänään, että lapsi saa jo syntyä ja hyvin on kiinnittynyt, niin iski jo vähän hätä sairaalakassin pakkaamiseen :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tervetuloa JohannaT ja hyvin vielä ehtii mukaan :) missäpäin synnytät? Mäkin viimeistelin sairaalakassin vasta, en niin hirveesti pakannu mut hygieniakamppeet mahdollisimman pienissä purkeissa, namia, pillimehuja, omat vaihtovaatteet, liivinsuojat,miehelle sisäkengät, kamera tulee sinne vielä, vähän rahaa..

Kerrohan sit catti miten menee reissu! Mulla pe äitipolikäynti, sitä vauvan kokoa lähinnä katsovat et kuinka iso jo on. Ehkä otan mäkin kassin varuilta mukaan.
 
Mulla ois pitänyt olla kassi jo kasvukontrollissa mukana kun sille tielle sitten jäätiinkin!Kauratyynyt oli mulla hyvät sen hetken mitä ehdin käyttää.Pillimehut oli helppoa imetysjuomaa ja korvatulpat ihan ehdottomat ekana yönä kun vauva oli hoidossa.Vierihoitoöinä ei sit enää voinutkaan pitää kun en kuullut niillä mitään.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Niin ja omia siteitä suosittelisin pakkaamaan jos lähtöpäivänä ei halua sitä sairaalan vaippaa enää mukaansa ja muutenkin loppuvaiheilla se alkoi olla mulle liikaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minulla on vauvan sairaalakassi ollut pakattuna jo kuukauden verran, olen vähän innokas :wink Itselleni pakkaan mukaan omat olovaatteet, niin on osastolla mukavee olla.. :) Ja Vaasassa synnytän.
 
Mulla ois pitänyt olla kassi jo kasvukontrollissa mukana kun sille tielle sitten jäätiinkin!Kauratyynyt oli mulla hyvät sen hetken mitä ehdin käyttää.Pillimehut oli helppoa imetysjuomaa ja korvatulpat ihan ehdottomat ekana yönä kun vauva oli hoidossa.Vierihoitoöinä ei sit enää voinutkaan pitää kun en kuullut niillä mitään.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Miks ne vie vauvan hoitoon ekaksi yöksi? Voiko sen kieltää jos ei halua?
 
Mun ymmärtääkseni vauvan voi antaa sinne hoitajille yöksi jos haluaa ite levätä synnytyksen jälkeen. Ei ne kai väkisinkään sitä voi sinne vaan ottaa. :)
 
Joo kyllä ne kysyy haluaako pitää vierihoidossa vai ei ja haluaako silti rinnalle vauvan vaikka olisi heillä hoidossa!Mä annoin yöksi hoitoon siten että he hoitovat keskimmäisen syötön niin sain 5h unipätkän ja muut syötöt toivat rinnalle.Takana oli jo yli vuorokausi valvomista niin tiesin ettei tuu hyvä alku vauvan kanssa jos en yhtään saa ladattua akkuja.Enkä luottanut itseeni että oisin siinä horteessa vauvaan edes itse herännyt.Vaikka kyllähän hoitajat käy muistuttamassakin syötöistä tarvittaessa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ok, no tämä selitti. Mä jo ajattelin, että onko käytäntö jotenkin muuttunut mutta hyvä siis, että tuo menee äidin toiveiden ja tarpeiden mukaan.
 
Takaisin
Top