Syyskuisten neuvolat ja ultrat

Hei. Meillä oli tuo Nt-ultra tänään! Kaikki hyvin siellä pienellä oli[:)].

Laskettu aika siirtyi kahdeksalla päivällä eteenpäin, nyt siis 18.9, kun aiemmin 10.9. Arvattiin miehen kanssa kyllä jo etukäteen, että siirtyy, kun mietittiin se ovulaatiotuntemusten mukaan. Nyt siis viikot 10+3 ultran mukaan.

Yksi sieltä on tulossa, sydän sykki hienosti, NT 0,7 (normaali), aivot ym. mitä katottiin normaalit. Hieno tunne oli kyllä nähdä pieni [;)]

Pieni siellä liikkui kovasti, heilutti käsiään (vilkutti kenties[:)]), potki jaloilla ja teki muutaman kuperkeikankin tuossa ultrauksen aikana! Saatiin neljä kuvaa mukaan kotiin ja niitä on jo tässä keretty hetki ihmettelemään yhdessä miehen kanssa!

Kävin myös verikokeessa (vapaaehtoinen), jonka tulokset sitten tulee neuvolaan parin viikon päästä.

Yhtä hymyä ollut tässä koko päivän vaan =)
 
Paljon Onnea Kaikille Hyvistä Uutisista!
Ja kun me muut ollaan nyt raivattu tietä, niin loput syyskuun äipät tulee perässä, ilman vastalauseita.
Meissä on sellainen magneettinen vetovoima [:D]

Peukut ja varpaat pystyssä! Ainaskin 100 tarrasukkaa [:)]
 
Heips! tänään saatiin jo sen trisomian suhdeluku, joka oli 1 : 100 000 [:)] onko muut saanu vielä tietoja jotka on käyny siina np ultrassa ja veriseulassa??
 
Hiphei, ja NT-ultra takana - nyt saa huokaista helpotuksesta. =0)

Turvotusta oli 0,9, joten sen pohjalta kaikki hyvin ja odottelemme lopullisia tuloksia.

"Helmi" oli nukkumassa ja kätilö joutui herättelemään häntä liikkumaan ultrasondilla töykkimällä sekä mahan päältä painamalla. Nauroimmekin, että hyvin on tottunut emännän hötkyilyyn ja ratsastukseen kun ei pienet töytäykset herätä. ;0) Unihiekat karistettuaan rupesi liikettä löytymään ja saimme hyvin mitattua reisiluun pituuksia myöten. Hienosti hän on kasvanut; pää-perämitta 51,1 mm ja vastaa viikkoja.

Nyt odottelemmkin sitten seuraavaa ultraa, joka onkin huhtikuun loppupuolella. Voi kun malttaisi odottaa. On tämä ihmeellistä! =0)
 
Minä sain kirjeen, jossa sanottiin että "tutkimuksessa ei ole todettu lisääntynyttä 21-trisomian riskiä. Ei aihetta jatkotutkimuksille". Ihana uutinen, tosin ihmetyttää kyllä, että miksei siellä ole verikokeiden tuloksia tai ainakin sitä riskilukua. Ei sillä, että epäilisin mitään häikkää tuossa tulkinnassa, mutta tämä on periaatekysymys. Asiakkaan/potilaan pitäisi minusta aina saada tuloksensa mustaa valkoisella.
 
Pippula: joo kyllä se minun mieltä ainakin helpotti, kun se suhdeluku oli oikeestaan ainut josta jotain ymmärsin[:)] vaikka turvotuskin oli vain sen 0,7 mm. onko siellä yleensäkin tapana ettei sitä erikseen mainita??
 
Kaipa se on täällä ihan käytäntönä. Kirje on virallisen näköinen ja ilmeisesti jonkun neuvolajoukkokirjeen tyylinen ("Hyvä odottava äiti, teille on tehty ultraäänitutkimus..."). Itsekin mielestäni ymmärrän mukavasti tilastollisia riskejä, joten olisi kiva nähdä, että kuinka pieni se riski onkaan. Meilläkin oli niskapoimu vain 0,9 mm, joten riski lienee tosi pieni, mutta jotenkin häiritsee tuollainen pelkkä lausuma ilman konkreettista tulosta. Ihan vaan periaatteesta, kun olen näin hankala [;)]
 
muista kysyä/vaatia neuvolassa siitä suhdeluvusta. niillä pitäis olla kaikki tulokset koneella.
 
hei vaan!

Ensimmäinen neuvola helmikuun alussa viikkoja tuolloin 6+6, jolloin saatiin paljon katsottavia papereita +dvd, käytiin läpi mitä tuleman pitää tulevilla käynneillä mm. pissanäytteet ym. Täti kertoi myös että tulen saamaan lähetteen myös äippäpolille verenpaineeni takia. alkuraskauden ultraan varattiin aika myös 25.2 aamulle. ne verikokeet (pakolliset otatutin nyt myös että ovat ensi neuvolakäynnille, joka on 2.3 iltapäivästä. tuolloin puhutaan myös seulonnoista ja muista lähetteistä niin ja nt-ultra-aikahan sitte varataan myös samalla..

Tänään sitten ultrasta selviydyttyäni kotiin onkin mennyt aika lähinnä kuvia tuijotellessani [:)] viikot täsmäsivät, eli tänään 9+0, pituutta möykyllä 22.7mm. sydän sykki ja hieman jo liikkui jopa! LA 30.9 [:D]

Aamulla soitin neuvolaan ja kysyin neuvoa pahoinvointiini joka mielestäni on aika rajua (ainakin multa vetää energian vähiin), käskivät ottaa yhteyttä omalle lääkärille koska neuv.lääkäri ei tavattavissa enää loppuviikosta. Oli loppua usko toivo ja rakkaus kesken kun koitin omahoitajaa saada puhelimessa kiinni ja tehään nyt niin että lääkäri huomenna soittaa mitä tehään ja mitenpäin ollaan. Soittorumbahan meni näin: neuvola->omalääkäri->(ultra välissä ja avun kysyminen)->työterveys->omalääkäri. olo oli ku kumipallolla!! no katotaan mitä huominen tuo tullessaan....
 
Jospa minäkin pitkään taustalla seuranneena liityn joukkoon mukaan. pikku kakkosta siis odotellaan ja esikoinen on just täyttänyt 2 vuotta. Alkuraskauden lievät huonovointisuudet alkaa olemaan takanapäin ja tänään np-ultrassa viikoiksi mitattiin 11+6. Laskettuaika pysyy silti entisellään eli 14.9. Että tämmöstä täältä suunnalta...
 
Mulla oli toistamiseen np-ultra tänään. Elikkä kaikki edelleenki hyvin, niska arvo oli 1,4 ja sano et niin kauan kun on alle 3 niin kaikki on ihan hyvin. Ja siellä sen terroristin sydän hakkasi ja pituus täsmäs viikoihin, eli 11+6 tänään. Sunnuntaina sitten toi maaginen rv 12 koittaa[:)] Oli hurjan kiva kätilö, selitti kaikki mitä näki ja mitä mun "kuuluu" nähdä, enhän mä tietenkään kaikkea nähny [:D] Sit oli hauska kun se sanoi, että on kaunis lapsi tulossa, että isä on varmasti ylpeä [:D] Meinasin niin kysyä, että mistä sen näkee, että on kaunis lapsi tulossa, mut maltoin sentää pitää suuni kiinni. Veriseulaan menin kanssa. Neljä putkiloa verta ottivat, ja sanoivat et jos ei oo mitää häikkää ni viikon sisällä mun pitäis saada tulokset ja jos jotain on ni menee kaks viikkoa. Mut totesivat kyllä myös, et vaikka riskiä olisi, niin se ei tarkoita automaattisesti että lapsessa ois vikaa. Jäi tosi hyvä mieli tosta ultra käynnistä kyllä [:)]
 
Täällä ensimmäistä kertaa kuunneltiin sydänääniä tänään! Aivan ihana kokemus.. Pienen syke oli 160 ja löi ihan tasaseen ja selvästi. (Liekkö nyt se tyttö siis tulee! [:)])
Maanantaina olis np-ultra, sitä vielä jännätään ja sit kerrotaan viimesillekin raskaudesta,hyvin on suku + muut ottaneet tämän ja on tainut olla vähän jo muutamilla mielessäkin [;)]
IHANAA! ei paljon tästä päivä voisi enää parantua!
Anteeks kun vaan itsestäni hössötän mutta oon niin onnellinen että en pysty olee hiljaa [:D]
No, kaikkea hyvää muillekin ja kertokaa lisää kokemuksia täällä. Mukava lukea kun moni kokee kaiken aina ennen kun itse kokee niin tietää sitten miten asiat toimii.[:)]
KIVAA VIIKONLOPPUA [;)]!!
 
Nyt on sitten piinaavan pitkä aamupäivä ohi ja olin ihan mykistynyt kun ultrassa oltiin :) siellä se nappula nukkui kun ruvettiin katselee ja ku heräs käänsi selän kameralle. :) Viikot täsmäs eli mennään 11+1 ja laskettu aika pysyi siinä 16.9. :) nyt uskallan antaa itselleni luvan ruveta enemmän miettii kaikkea kun näki että kaikki oli hyvin :) Niskaturvotusta oli 1,0mm ja verikoe otettiin kuitenki viel lisäksi.

Mies katsoi aivan hiljaa nappulaa pitkän aikaa kunnes sit totesi että "onpa sillä iso nenä." ultrahoitaja siihen että jos ei nenää näkyis kunnolla niin olis mahdollisuus että downlapsi. eli todettiin että hyvä asia se sitten on :)

sydämmen syke oli hyvä ja liikkeet hyvät sitten kun sieltä heräili. Kova oli nappula touhuumaan :) ei voinut ku hymyillä en osannut edes sanoa tai kysyä mitään onneksi mies hoiti sen puhumis puolen sit mun puolesta.

seuraava ultra on sitten 2kk päästä ja seuraava neuvola jo 9.3 :) niitä odotellessa :)
 
Np-ultra ja neuvolalääkäri nyt suoritettu!

Neuvolassa: Oma paino oli pudonnut kilon verran ensimmäisestä punnituksesta. On tosiaan ollut sitä pahoinvointia, joten en oo siitä huolissani. Eiköhän niitä kiloja vielä kasaannu[:D]. Hemppaa ei mitattu, kun oli eka kerralla 138. Verenpaine normaali. Pikkuisen syke kuului. Lääkäri otti papan, kun on ollut valkovuotoa, että varmistuu, ettei ole mitään tulehdusta. Veriryhmäksi tuli A+, joten ei sen suhteenkaan mitään ihmeempiä.

Ultrassa: Pikkuinen viuhtoi ja huitoi ja pyöri[:)][:)] Jalat näkyi ja kädet myös. Syke kuului voimakkaana. Pituutta oli kertynyt 68mm, joka vastasi päivän enemmän kuin laskettuaika. Nyt siis rv 13+3, laskettuaika ei muuttunut. NT oli 1,5, ei siis syytä huoleen ja myös nenäluu erottui ja muutkin asiat, mitä kätilö tarkasteli

KUVIA[:D]  Kuva on rv 8+2, pikkuinen tuolloin 1,6 pitkä.

 
Ja vielä yksi.. Pakkohan näitä on laittaa ja tää on mun mielestä niin hauska, meidän pikku Alieni katselee ultralaitetta [:D]



Nyt on laitettu kuvia sitten riittämiin...
 
Noniin, nt on nyt takana. Kiva kokemus ja ihan huippukiva kätilö.
Mulla ei ole sen kummempia lukuja teille antaa kun seuraavat:
 
pituus: 46.8 mm ( --- vaikkakin noissa monissa mukaan annetuissa kuvissa oli 47.8 tai 5,00)
raskaus: 11+4
laskettu: 17.9.
 
Niskapoimumittauksen aikana kätilö vain sanoi, että ei ole yhtään mitään huolta. Kai tuosta tulee joku lappu sitten kotio jäljestä.
 
Jätkä (ei viittaa sukupuoleen mitenkään) oli nukkumassa, mutta heräteltäessä liikkuin ja viuhtoi kun mikäkin. Kaikki osat oli just eikä melkein niillä paikoillaan kun pitääkin. Äiti on vieläkin ihan äimänä ja mykkänä onnesta. [:)]
 
Hanimami:voi miten ihana ja hassun näköinen pikku viikari[:D]
celina:hyvä että kaikki olin kunnossa. se on aivan ihana tunne kun näkee kun pikkunen siellä elämöi, itselläkin pääsi pari kyyneltä kun viimeksi kävin ultrassa
 
Takaisin
Top