Syyskuisten neuvolat ja ultrat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kaika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans neuvola takana [:)] Onpa tänää ollu neuvolapäivä kauheen monella [:D]

Mun toiveet Biggest Gainerin voitosta hävis ku tuhka tuuleen...

Paino: -377/vkk
Paineet: 120/66
Pissa puhdas
Tarjonta: RT eikä siitä muutu, kun on kuulemma hyvin kiinnittyny[:D]
Syke: 164-175 mun neuvolatätini sanoi, että voi johtua siitä, ku on istukka edessä, et jos one mittaa samalla myös mun sykkeitäni [8|]
Liikkeet: +++ itsehän en mitää tuntenu, mut kuulemma terroristi potki ja löi oikee urakalla tätiä.. ihmetteli kyl miten minä en niitä liikkeitä tuntenu [8|]
Sf: 34
 
Pilpa: No vo ei [&:] Eiköhän kaikki kuitenkin ole kunnossa.. Pikkuinen varmasti vaan osoittaa mieltään, kun on niin ahtaat oltavat! Minullakin nyt loppua kohden tuntuu tuon pikkuisen meno vaan kovenevan ja liikkeet oikein voimakkaita [:D] Viime yönä myöskin heilui aika paljon ja aamulla ennen kuutta en enää edes jaksanut yrittää nukkua. Tälläkin hetkellä muljuilee ja nyt kun itse alan ajattelemaan niin en minäkään muista oikein milloin on viimeksi ollut täällä masussa hiljaisempaa.. Hmm.
Hyvä kuitenkin, että pääset tutkimuksiin jos häikkää näyttää olevan!
 
Juu eiköhän kaikki ole ihan hyvin, nyt oon iltasella turhautuneena odotellut millon rauhottus vähäsen ja pikkusen tais nukahdellakin [;)] Mut aina tollanen tuo vaan lisää sitä huolehtimisen aihetta. Huomenna otan sit kunnon tarkkailuun pienokaiseni. Ja tiedä vaikka pääättäis syntyäkin tässä lähiaikoina, se oiskin mainiota niin ei tartteis tuosta enää ressailla. [8|]
 
Tänään oli kys ja sisätutkimus..

Kohdunsuu oli sormelle auki, ja 1,5cm kanavaa enää jäljellä. Hyvältä näyttää.
Lantiot katsoi, ja ne oli ok [:)]

Toivottavasti sitä kohta päästään synnyttämään, onhan tuo nyt vähä supistellut ja mahaa jomottanut [:)]
 
Oon nukkunu viime öinä niiiin sikeästi etten ikinä :-D iltaisin on jomottanut ja supistellut ja koskenu vähä joka kohtaan mut ku uneen pääsee nii eipä oo kivuista tietoakaan enää [:D]
mutta, toivossa on hyvä elää...
 
niinpä niinpä.. jostain oon kyllä sellasen käsityksen saanu et ensisynnyttäjällä alkaa tapahtua noita muutoksia vasta ku synnytys alkaa olla lähellä. uudelleen synnyttäjät saattaa sit olla kohdunsuu auki montakin cm pitkän aikaa ennenku synnytys käynnistyy.. mut en sit tiiä??

hitsin vitsit, no olisin kyllä tyytyväinen jos lähipäivinä pääsis lähtee synnyttämään mut en jotenki osaa uskoa siihen [:D] liian rento olo..

mitenköhän on jänöllä mennyt?? yritin tänään sitä katella kysistä mut enpä nähnyt, eikös ollu käynnistykseen aika tiistaina... vai miten se nyt meni [:D][;)]
 
No niiih,
Neuvola takana.
Tässä tiedot;

RV 36+6
-paino: 59,3 (+480/viikko, +16,6 kg koko raskausaikana tähän mennessä)
-verenpaine: 123/86
-pissa puhdas
-Hb: 125
-turvotus +-
-Syke: ~140-150
-Liikkeet: ++
-kohdunpohjakorkeus 31 cm.
-lapsiveden määrä normaali
Perätila, ei sen kummemmin sitä tarkistanut kun eilenhän se ultrattiin. Pikkasen on ollu vatsa hellänä sen eilisen runnomisen takia. Neuvolatäti kovasti kyseli et mitä mieltä oon siitä sektiosta. Sanoin että oon helpottunu ja tyytyväinen siihen päätökseen. Kyseli myöskin että puhuiko ne sektion jälkeisestä imettämisestä. Kyllähän siitä kätilön kanssa eilen keskusteltiin mutta en mä meinaa siitä mitään ressiä ottaa. Onnistuu jos on onnistuakseen.
 
Neuvolassa käyty, viikot 35+2

Paino: 350g/vko
turvotus: +/-
RR: 120/80 (näyttäis alapaineet hiljalleen nousevan loppua kohden)
Pisu: puhdas
SF: 32, hieman keskikäyrän yläpuolella mennään
RT edelleen onneksi, vielä kuulemma tilaa kääntyäkkin mutta toivotaan jotta ei
Vaavin syke: 150-160
Liikkeet: ++

Kätilö arveli käsikopelolla vauvan kooksi nyt noin 2,5kg ja syntyessä noin 3kg, toivotaan jotta pitäisi paikkaansa...
 
moikka täältäkin suuntaa,

pistänpä tietoa vähän miten tämä perätilalainen kuuli tänään:
viikkoja siis 35 + 6, tänään kävin jorvissa saatuani maanantain neukkalääkäriltä lähetteen just perätilan takia. jorviin mentiin ihan sillä tyylillä, ettei tiedetä mitä siellä tehdään, kuvataanko lantiota vai mitä. nooh, loppujen lopuksi meidän poitsua yritettiin kääntää oikeampaan suuntaan, joka loppujen lopuksi ei onnistunut, vaikka alku tuntui lupaavalta (kaveri oli jo ihan poikittain, mutta kääntymiseen ois tarvittu poijjan oma napakampi potku vielä...) käännytysyritys ei tuntunut kovin ihqudaalta, mutta hengissä selvittiin, eikä sitä hampaatirvessä yritetty muuteskaan..[&:]

jatko: alatiesynnytys perätilassa lienee tulossa, odotellaan että synnytys käynnistyy itsestään. ja jorvin mukaan voidaan kai mennä ihan omalla autolla ja omin jaloin vaikka synnytys käynnistyisi lapsivedenmenolla, kun seuraavassa normineuvolareissulla täti toteaa että vauvan peppu on palautunut paikoilleen, eikä mukula tarjoa jalkateriään etunenässä.. toi tieto oli minullekin uutta ja hiukan helpottavaakin, kun aattelin että mistä hiivatista mä tiedän jos lapsivedet menee keskellä ostoskeskusta ja jos sinne kaiken kansan keskelle täytyis ketarat ojolla jäädä oottelee ambulanssimiähii paikalle... onneks siis ei [:)]

ja pieni vauveli tänne suuntaa on tulossa, nyt paino oli n. 2400 g, joten siksi kai toi perätilasynnytyskin lienee niin hyvin mahdollinen ja ensisijainen vaihtoehto...
 
Neuvola oli ja tuuraaja oli poissa ja vanha neuvolatäti paikalla [:)] Jäi positiivinen mieli neuvolasta taas niinkuin aina tuon vanhan tädin jälkeen! [:)]Enkä nyt hyvin nukutun yön jälkeen edes jaksanut alkaa marmattamaan sille tädille siintä tuuraajasta, naureskelin vaan sille mitä minusta oli viimeksi kirjoitettu sinne jne [:D] [:)]

Rv 36+2:

- Paino miinus 400 g (turvotus vähän hetkisesti helpottanut kai)
- Verenpaine matalalla
- Sf-mitta seuraa taas keskikäyrän ja yläkäyrän väliä [:)]
- Hemppanen 117
- Raivotarjonnassa edelleen ja ei vielä kovin matalalla, joten kaipa se viellä siellä hyvin pysyy [:D]
 
Ja jälleen neuvoloitu - tällä kertaa oli se kolmas lääkärikäyntikin. Edelleen kaikki hyvin - ja mikä ihaninta, vauvan ja oman kunnon puolesta saa ratsastaa vielä täyttä häkää. Yes!

RV 37+4
paino: -1201 g (raskauden alusta asti + 4,9 Kg)
Turvotus: +
paineet: 135/75
pissa: puhdas
HB: 118, rautaa lisätään = maksalaatikkoa, niin kyll' se siit'. ;0)
SF: 33 cm
tarjonta: RT
Kohdunsuu: pehmeä, kiinni ja lyhentynyt 1,5 cm
vauvan syke: 116-150, keskimäärin 145, kuulemma normaalia vaihtelua
liikkeet: +

Tästä on hyvä jatkaa, ensi viikolla uudestaan. Näillä näkymin yliaikaiseksi menee - mutt "Helmi" tulee sitten kun on valmis.
 
Kolmas lääkärikäynti takana -

RV 37+3
paino: +800 g/vko
Turvotus: +
paineet: 116/78 (pitää alkaa seurailemaan myös raskauden jälkeen, pomppii välillä niin paljon että voi kuulemma olla rytmihäiriöitä [&o] )
pissa: puhdas
HB: ei mitattu
SF: 34 cm
tarjonta: RT
Kohdunsuu: pehmeä, lyhentynyt 1,5 cm ja 1cm auki
vauvan syke: 140
liikkeet: ++

Viikon päästä neuvolaan [:)]
 
Jep jep 38+5

Paino noussut viikossa sen 1kg, lohdullista, että enää maks 3vko-> 3kg, ei se nyt niin paha, jos ja kun siitä on osa sitä turvotusta.
Turvotus ++
Pissa - -
Hemppa 125, ok rauta + maksalaatikko toiminut[;)]
Verenpaine 128/79, sama ollut melkein koko raskauden

Vaavin syke 130
Pää kuulemma hyvin alhaalla synnytystä varten
Paino arvio nyt 3200g
Ipana on sitten kääntänyt selkänsä oikean kyljen puolelle, kun on koko kesän viihtynyt selkä vasemmalle päin ja vielä eilenkin potki oikean kyljen puolelle ja nyt sitten vasemmalle[:D] Ihan kummallinen olo, kun liikkeet tuntuu ns. väärällä puolella.

Kyselin, että koska viimeistään, niin sanoi, että lasketusta ajasta 12 päivän päähän tulee se yliaikaisuus polikäynti, jos tuolloin on paikat pehmentynyt ja lähtenyt lyhentyyn, niin käynnistellään silloin, jos taas paikat vielä kiinni ja paljon kohdun kaulaa, niin odotellaan 2 päivää ja käynnistellään sitten. Eli toisin sanoen odottelen nyt maks. 17.9 asti, mutta toivon, että syntyy tuossa lähellä laskettua aikaa, onhan siihenkin vielä se viikko.
 
no niin se olis taas käyty lääkärissä,  sokeriseurannan takia siis oli käynti! viikkoja on 38+1
vauva jo 3427g
kaik muutenkin hyvin!
kohdunsuu hieman pehmennyt ja lyhentynet 3cm:stä 2,5cm
verenpaine 134/82
nyt vaan odotellaan millon pikkunen  haluaa tulla maailmaan! lääkäri totesi että ei estettä alatiesynnytykseen! jes!
nii tällä kertaa oli sentäs hommansa osaava lääkäri ja aivan suomalainen! jäi hyvä mieli!
 
heips...

tänään ultrassa käyty(mikä täällä päin harvinaista herkkua että pääsee ees) ja paino arvio oli mistä tuloksena normaali jos ei hippasen normaalia pienempikin n. 3000g. neukusta viimeks lähetettiin ultraan koska painoa oli tullut yli kilon vkossa[:'(][:@]

mutta nyt sitten painon ja ison mahan kooksi selvisi suurehko lapsiveden määrä, ei mitään häkellyttävää (olisivat varmaan lähettäneet jatkotutkimuksiin) mutta kuiteskin. onko kenellekkään muulle mainittu vastaavasta ??

muuten kaikki ok ja ihanaa oli katsella livenä vatsa asukkia hetken aikaa,nukuskeli ja käytti istukkaa tyynynään[:)][:D]
ja niiin tasan rv 37 !!!!
 
Täälläkin neuvola/lääkäri takana tältä päivältä. "Synnytystapa-arviointi" piti olla kyseessä, tosin jos en olis itse viime hilkulla tajunnu kysellä niitä arvioita niin ei olisi kyllä mitään sanottu. Lääkäri sanoi vain tutkimuksen jälkeen että kohdunsuu on vielä ihan kiinni, olisko mulla jotain kysyttävää? Onneksi nyt hokasin kysyä että mahtuuko se nyt sitten sieltä ja minkä kokoinen vauva mahdollisesti olisi, niin vastaus oli että mahtuu kyllä ja normaali kokoinen vauva on. Miksiköhän täällä Turussa ei ollenkaan arvioida vauvan kokoa missään vaiheessa, kun tuntuu että muilla arvioidaan melkein joka kerta. Noh, mutta olihan tämän kiva kuulla että kaikki ok.

RV 36+6
paino: 74,5kg (tullut jo 14,5 joista tuo 4,5 viimeisen kuukauden aikana.. Turvotusta toiv. edes osa...)
Turvotus: +
paineet: 127/78
pissa: jotain siellä oli, mutta todettiin että johtui siitä etten ollut juonut juuri mitään koko päivänä.
SF: 32 cm
tarjonta: RT
Kohdunsuu: Kiinteä, kiinni, 3cm
vauvan syke: 130

Nyt sitten onkin joka viikko neuvola, tuli yllätyksenä ihan, vaikka olishan tuon voinut arvata :)
 
Miimu, en mäkään oo kertaakaan saanu mitää arviota vauvan koosta..Helsingissä asun ja kaverit on kaikki saanu jossai vaiheessa arviota...
 
Joissain paikoissa on vaan niin,etteivät sano mitään arvioita jossei itse kysy.
Mun on pitäny kertoa kuinka mahtavasti täällä on järjestetty neuvolassa, eli meillä on täällä oma terveysasema terveyskeskuksen ja Keskus-Sairaalan lisäksi.
Tänne terveysasemalle on tullut kunnon ultra laitteisto, ja meillä on aivan ihana ammattitaitoinen lääkäri, joka opettaa myös nuo mammapolin tätit käyttämään sitä[;)]
Elikkä...
Kerroin aikasemmin(toista kuukautta sitten), että jonottelin sinne lääkärille kauan, ja sitten meille ilmoitettiin että päästään nyt kaikki ilmatteeks ultraan, kun ollaan jouduttu hellepäivänä niin kauan odottelemaan...
 Tämän jälkeen kaikki mun ultrat on tehty tuossa omalla terveysasemalla, ja meijän ei ole tarvinnut maksaa kalliita poliklinikka käyntejä. On tuttu henkilökunta,ja ei tarvi miettiä kyytejä ym. Laskin että olen säästänyt 4x polimaksun + meno-paluun(6e) paikallisella bussilla. [:D]
Vieläkö saisi sen sydänkäyrä vekottimen, kun kaveri on joutunut muutomaan otteeseen lähteä käyrille.(turhaan) Mutta erittäin tyytyväinen olen tästä jo näinkin, ja tuo tulevaisuudessa suurta helpotusta odottaville äideille.
 
Takaisin
Top