Syyskuiset 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja RouvaAA
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on kans yksi vollotaja. Katsottiin jouluaattona tulevilla appivanhemmilla hurjaa remonttia ja mä oikein purskahdin itkuun. Yritä siinä selittää että juu olen herkkä :grin

Itse en tupakoi, joten siitä ei ole huolta. Alkoholiakin kulutan aika vähän, mutta kyllähän tuo uusivuosi kieltämättä tuo haastetta! Kuitenkin meille on kerääntymässä porukkaa asunto täyteen uuttavuotta juhlistamaan.. :D Mutta enköhän minä jotain keksi :)

Minulla on rinnat, jotka on kipeät. Ja lämpö on koholla - nilkkani on leikattu pariin kertaan, niin vakiolämmön tietää aika tarkkaan, kun joutunut tulehdusten varalta seurailemaan pitkiä pätkiä.. Osaako kukaan sanoa, että pysyykö lämpö pitkäänkin koholla? Itsellä nimittäin myös paleltaa hetkittäin yms.. :< Ja vatsassa tuntuu jotain tuntemuksia - sellaista kipua, aivan kuin menkat olisivat alkamassa.. :>

Tsemppiä kaikille tupakoinnin lopettamiseen! Mulla ei sitä haastetta ole edessä onneksi ja alkoholiakaan en käytä juuri lauantain saunasiiderin lisäksi. Uuden vuoden suunnitelmia ei vielä ole, mutta ehkä se nyt vietetään kotona keskenämme ja sanotaan vaikka muille että ei vaan saatu hoitajaa lapselle :)

Kauhulla luin ann4n edellisen raskauden juttuja. Toivotaan että tällä kertaa paremmin. Mulla meni edellinen hyvin vaivoitta aika loppuun asti, mutta sit turvotus olo viimeisillä viikoilla aika hurjaa. Sormet, varpaat, kasvot... huh! Ja se kömpelyys tietysti myös oli haastavaa kun mulla oli lapsivettä paljon ja maha tosi iso. Miten se onnistuu sitten tuon alle kaksveen kanssa? Kysyn vaan :D

Lämpö pysyy koholla muistaakseni ekan kolmanneksen. Yli 37 oli mulla ainakin viimeksi päivällä kainalosta mitattuna. Vois muuten mitata nytkin!

Aika kultaa muistot. En edes muista kuinka kova turvotus sitä oli. Ihmettelen etten yhtään pelkää raskautta. Ennemminkin fiilis on odottava ja iloinen. Maha oli viime raskaudessa ihan järkky jo viidennellä kuulla, Onneksi jokainen raskaus on erillainen :wink

Toivottavasti kaikilla sujuu hyvin loppuun saakka!

Toivotaan todella, että jokaisella sujuisi hyvin. Itse pelkään kaikista eniten, että jos alkaa pahoinvointi. Olen sairastanut elämässäni vain yhden vatsataudin ja minusta se oli aivan kamalaa. Minä en vain oksenna ikinä.. Ja en voi kuvitella edes, että oksentaisin useamman kuukauden. Toivottavasti ei!

Kattelen tässä mun edellistä neuvolakorttia, eka neuvola on ollut 12+1 et nyt se eka kerta tulis sit joskus helmikuun loppupuolelle :) Aikasemmin aattelin soittaa ja koittaa tingata lähetettä varhaisultraan, jos vaikka pääsis... itse ei oo varaa sellasta lähtee maksaan. Ja sokerirasitukseen haluan myös päästä kun edellisestä oli diabetes vaivana. Niskaturvotusultra on ollut viimen 16+3 niin sithän mennään jo maaliskuussa vai jopa huhtikuussa! tuntuu ajat niin pitkiltä kun tässä noita miettii mut äkkiähän se sit lopulta menee.

Itse yritän saada kans aikaa varhaisultraan, ja jos ei niin sit normaali ultra 11-13 viikolla :)

Toivottavasti onnistuu saada varhaisultra-aika :) Eiköhän se aika kuitenkin mene vauhdilla.. Itsestä ainakin tuntuu, että aika vaan kuluu tällä hetkellä elämässä, niin eiköhän se jatku samanlaisena - kuukaudet vaan kuluu :D

Totta muuten, sehän on jo ihan pian! :) Töihin pitäis mennä taas loppiaisen jälkeen joululomilta ja mietin että miten sen saa siellä piiloteltua jos mahaa/turvostusta pukkaa jo pienillä viikoilla. Toisaalta taas siellä moni varmasti laskeskeleekin ja osaa odottaa kun ensimmäinen alkaa olla sen ikäinen että vois toinen tulla. Kun nyt jonkun aikaa sais pidettyä omana tietonaan.

Mä alottelen hei tänne muutamii uusia keskusteluja, ni on helpompi pysyy perillä eri aiheissa. :)

Mulla on eka neuvola ollut viimeksi eli ekassa synnytykseen päättyneessä raskaudessa 9+3 ja noin 11+3 ollut np. Sitä ei tosin löydy neuvolakortista, mutta kuvassa näkyy pvm. Rakenneultrassa oltiin 20+3 ja 3/4D ultrassa olin 24+3. Tähän haluaisin mennä tälläkin kertaa, riippuen rahatilanteesta. Viimeksi sain sen synttärilahjaksi

Mä lähinnä toivoisin suljettua keskustelua. Tympii kun kaikki on julkista. Joku suljettu ketju onkin kai syyskuisille olemassa mutta näin ihan uudelle vaatimukset sisälle pääsyyn oli esteenä ainakin kuukauden tästä eteenpäin...

Autumnus samaa itsekin haluaisi, mut pitää olla kuukausi jäsenenä että pääsee suljettuihin ryhmiin :/

Olisihan se suljettu keskustelu ihan jees - totta. Mutta itsellä ihan sama, siihen on vielä uutena käyttäjänä se kuukausi matkaa.

Mä haluisin kanssa varhaisultraan, mutta täällä ei ainakaa julkisella pääse. EIkä oikein huvittaisi itsekään maksaa. Neuvolaan ajattelin soitella maanantaina ja varata ajan.

-- Tästä viestistä on poistettu sääntöjen vastaista sisältöä

Last edited by a moderator:
Mä en oo aikaisemmin käynyt varhaisraskauden uä:ssä ja tuskin nytkään, en oo kokenut tarpeelliseks. Oottelen rauhassa nt-ultraa. Ymmärrän kyllä silti hyvin, miksi toiset haluaa varhaisraskauden ultrassa käydä. :)

Itse en kyllä tiedä, että tahtoisinko varhaisultran vaiko en. Eihän se ero ole kuin sen muutaman viikon.. :> Aika näyttää!

Takaisin