Heli, meillä on samana päivänä LA! Meillä on puolestaan tuloillaan, jos arviot (viikko sitten 3000g) pitää paikkansa, suht kookas tapaus -ainakin suuri sun vauvaan verrattuna! Hurjaa ajatella, että meilläkin periaatteessa voisi koska vaan vauva syntyä, vaikkei kyllä vielä mitään merkkiä ole siitä antanut. Eihän sitä koskaan tietenkään toivo, että synnytystä joudutaan käynnistelemään jonkun huolen takia. Sais vauva tulla sitten, kun luonto hoitaa hommat. Onneks kuitenkin tuollaiset ongelmat huomataan ajoissa ennen kuin ehtii tulla hätä!
Mulla on raskausajan diabetes, ja aavistelen, että jos vauvan kasvu jatkuu samaa tahtia, niin meilläkin käynnistellään, jos meinaa mennä yli lasketun ajan. Eli siis mulla ei ole huolta siitä, että vauveli olisi liian pieni, vaan melkeinpä päinvastoin. Voisi kohta tullakin jo! Nää verensokeriarvotkin vaikuttaa. Jos ne ei pysykään kurissa loppumetreillä, niin en tiedä aloitetaanko mitään insuliineja enää millään viikolla 39?? vai käynnistävätkö mieluummin?? En tiedä näistä käytännöistä.
En ole kauhean myönteinen tuolle käynnistykselle itse, mutta parempi sekin kuin että mä oon tällä hiivatin dieetillä vielä kaks viikkoa toukokuun puolelle ja sitten pitäis kauhean kokoinen järkäle pusertaa vielä ulos! Sektiota en ainakaan halua, mutta eipä tällaiseen pysty aina itse vaikuttamaankaan... Kunhan se pieni saadaan turvallisesti maailmaan, niin onhan se kuitenkin pääasia