syntyneet

Kiitos hirmusesti kaikille :)

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Voi, Onnea jälleen kaikille uusille äideille!!!

Mä kans kärvistelen täällä vielä, LA kun on vasta 24.4. mut toivon kovasti, ettei ainakaan yli sen mennä. Esikoinen meillä alkoi tehdä tuloaan just eikä melkein laskettuna päivänä, toivon mukaan siis tämä toinenkin tulee viimeistään silloin. Olo on kyllä nyt tukalampi ja tulokas kookkaampi, joten en pistäis pahaksi, vaikka päättäisi tulla jo aiemmin!

Täällä jäätiin tänään tarkkailuun ja voi olla että joudutaan käynnistämään muutaman päivän sisään. Huomenna rv 37+0.. Istukan toiminta on ilmeisesti hieman laiskistunut.. voisin väittää että hiukan on pelon sekaista jännitystä ilmassa. Toinen on niin pieni vielä..

Onnittelut butterfly ! Helille tsemppiä ! Sä oot hyvässä hoidossa nyt ja tarkkailussa ja vaavi on kuitenkin jo valmis ☺

Sanovat ultratessa jostain virtauksista jne... en mie tiennykkää. Ultrassa vaan rupesivat ihmettelemään kun ei ollu pikkunen kasvanu tarpeeks edellisestä kerrasta.

Heli, istukan laiskistuminen kuullostaa siltä, ettei pikkusella ole hätää. Ja eivät ne lääkärit jää tilannetta ihmettelemään jos pikkuisella olisi joku pahasti pielessä! Paljon tsemppiä ja onnea!:)

Butterfly, paljon onnea tyttärestä!:)

Sydänkäyrää seuraillaan nyt kolmesti päivässä.. saa nähä käynnistetäänkö huomenna vai milloin..

Heli, meillä on samana päivänä LA! Meillä on puolestaan tuloillaan, jos arviot (viikko sitten 3000g) pitää paikkansa, suht kookas tapaus -ainakin suuri sun vauvaan verrattuna! Hurjaa ajatella, että meilläkin periaatteessa voisi koska vaan vauva syntyä, vaikkei kyllä vielä mitään merkkiä ole siitä antanut. Eihän sitä koskaan tietenkään toivo, että synnytystä joudutaan käynnistelemään jonkun huolen takia. Sais vauva tulla sitten, kun luonto hoitaa hommat. Onneks kuitenkin tuollaiset ongelmat huomataan ajoissa ennen kuin ehtii tulla hätä!

Mulla on raskausajan diabetes, ja aavistelen, että jos vauvan kasvu jatkuu samaa tahtia, niin meilläkin käynnistellään, jos meinaa mennä yli lasketun ajan. Eli siis mulla ei ole huolta siitä, että vauveli olisi liian pieni, vaan melkeinpä päinvastoin. Voisi kohta tullakin jo! Nää verensokeriarvotkin vaikuttaa. Jos ne ei pysykään kurissa loppumetreillä, niin en tiedä aloitetaanko mitään insuliineja enää millään viikolla 39?? vai käynnistävätkö mieluummin?? En tiedä näistä käytännöistä.

En ole kauhean myönteinen tuolle käynnistykselle itse, mutta parempi sekin kuin että mä oon tällä hiivatin dieetillä vielä kaks viikkoa toukokuun puolelle ja sitten pitäis kauhean kokoinen järkäle pusertaa vielä ulos! Sektiota en ainakaan halua, mutta eipä tällaiseen pysty aina itse vaikuttamaankaan... Kunhan se pieni saadaan turvallisesti maailmaan, niin onhan se kuitenkin pääasia :Heartred

Vihdoin totta 2015, mulla aloitettiin edellisessä raskaudessa insuliini muistaakseni viikolla 37. Eli suht myöhään, se auttaa tasaamaan vauvan sokeriarvoja syntymän jälkeen. Jos sokerit huitelee äidillä korkealla ennen synnytystä, ne laskee vauvalla helposti syntymän jälkeen. Mutta ehkä vko 39 olisi aika myöhäistä aloittaa insuliini... Minulla käynnistettiin tämä synnytys suuren koon vuoksi vko 38+2, vauva syntyi 38+3 ja kokoa oli 3975g.

Itsekkin toivoin kovasti että lähtis sit omalla ajallaan luonnollisesti syntymään mutta tottakai vauvan parastahan tällä mahdollisella tulevalla käynnistyksellä ajatellaan ja vauvan terveys on itsellenikin ykkös prioriteetti.

Mulle sanottiin kättäriltä, että joskus on aloitettu insuliini jopa 2 pv ennen laskettua aikaa.. Ja kuulin myös (kättärin kätilöltä), että joku äiti ei ollut hoitanut radiaan ollenkaan ja sokerit oli huidellu jossain parissakympissä. Vauva oli tän seurauksena saanut aivovaurion tai mikä se nyt oli.

Takaisin