Syntyneet lokakuiset vol. 2

Meidän pieni poika 2851g ja 49cm syntyi 29.10 klo 3.06.
Hemppuliina, täällä sama juttu. Ehdin olla vauvan kanssa osastolla kaks tuntia kun hänet vietiin lastenosastolle matalien sokeriarvojen takia. Vaikka se ei oo vakavaa niin pahinta oli se että sain ite tietää syyn pois viemiselle vasta monta tuntia myöhemmin! Eilen aamulla huomasin vauvan käden turvonneen ja huomattiin että kanyyli oli lakannu toimimasta ja tippa päässyt kudoksiin, joka on nyt aiheuttanut vauvalleni infektion. Sokeritippaa ei enää tarvita ja meidän piti tänään päästä kotiin mutta vauva joutuukin jäädä vielä vähintään kolmeks vuorokaudeks antibioottitippaan. Eli mä joudunki nyt lähtemään kotiin ilman vauvaa, kun täällä on niin täyttä etteivät voi pitää mua osastolla..
 
Onnea Heidä. Voi sun pikkuista poikaas :sad001 Toivottavast vastoinkäymiset on pian ohi ja pääsette yhdes kotiin :)
 
Heidä, meillä sattui sama juttu tuon kanyylin kanssa.. Tosin on ollut nyt jo siitä keskiviikosta asti tipassa, liekkö siksi mennyt tukkoon.. Eilen onneksi hoitaja huomasi ja siirretiin kanyyli päähän... Olin aivan järkyttynyt kun hain kotoa vaatteita että nukun vaikka seisten vauvan vieressä, (sain sängyn onneksi tähän kun minutkin kirjattiin ulos osastolta) niin takaisin tultua oli pää paketissa, kerkesin heti tietty olettaa pahinta. Mutta tänään iltapäivällä mekin saatiin vihdoin tippa pois.. Nyt tarkkaillaan aamuun ja sitten kait päästään kotiin jos yön yli pysyy sokerit yli 3,0.

Haluan mainita että ainakin täällä jorvissa tuo sokerin mittaus on täysin läpimätä koko systeemi. Tuolla pikamittarilla kun mitattiin niin saatiin 2,3 ja labran tulos oli 3,6... Että siis aivan siis sanonko mistä! Kun meillä vielä täytyi aina olla yli 3,6 jotta tippaa laskettiin.. Ja vaikka siis tälläisia tuloksia tulee ne silti jatko mittaamaan sillä. Vaadin sitten kyllä aina kun näytti matalaa niin että labra tulee paikalle. Ja onneksi hoitajatkin siihen sitten suostuivat.

Vauvalle on annettu nyt 70ml maitoa 3h välein ja kun tosiaan oli myös valohoidossa niin on bilirubiini arvot laskenu ja muutenkin auttaa sokeriin tuo suuri annos.. Saan myös imettää, mutta tämän stressin vuoksi on maitomäärät heitelleet 5ml-30ml ja siksi pitää aina syöttöpunnita...

Jotenkin nyt kun tietää että jtn voi mennä pieleen niin pelottaa se kotiinkin lähtö.

Mutta aika näyttää ja toivotaan että järjestyy asiat myös teillä Heidä pikimmiten!!!

Onnea kaikille synnyttäneille ja pidetään meidän nyyteistä huolta vaikka mikä olisi :Heartred33
 
Mä olen nyt ollut kaks yötä kotona ja eilisen päivän sairaalassa vauvan kanssa. Kotona saa kyllä nukuttua niiiiiin paljon paremmin, että voin suositella sitä jos vaan sairaalalle ei oo pitkä matka. Useampi hoitaja ja myös yksi lääkäri on saanut kuulla kunniansa tän meidän homman suhteen ja siks pystynkin lähtemään kotiin suht levollisin mielin ja kun oon painottanut että heti kun tulee jotain pientäkin niin mulle on soitettava! Toki se lähdön hetki on aina ihan kamala ja itkutkin tulee aina väännettyä.. ja just se tunne että pitäis olla ite koko ajan paikalla vahtimassa että mitään ei mee pieleen.
Meillä lääkäri myönsi hoitovirheen ja tänään tehdäänkin hoitovahinkoilmoitus. Näillä näkymin vauva on ainakin keskiviikkoon asti sairaalassa kun antibioottia pitää antaa 12 tunnin välein. Muuten hän ei ole enää tipassa kiinni kun sokerit saatiin kuntoon (meillä arvon piti olla 3.4, nyt on pysyvästi yli 4) Viimeistään perjantaina on lupailtu kotiuttamista ellei nyt mitään uutta sitten ilmene..

Jos joku tuota listaa päivittelee niin laitan tähän vielä yhteenvedon, kun tää keskustelu meni nyt vähän yli topicin :)

29.10/rv 39+6/poika/2851g/49cm

Nyt täytyy lähteä taas sairaalaan! Jaksamisia Hemppuliina myös sulle, toivottavasti pääsette pian kotiin! :)
 
SUPERsuuret onnittelut kaikille synnyttäneille!!! :) Oli tullut monta sivua tekstiä tänne sitten viimenäkemän enkä ehdi nytkään lukea kaikkii.

Katsoin ekaa sivua ja on sitten tullutkin uusia lokakuisia aimomäärä viimenäkemältä. :)
 
Meidän suloinen prinsessa 3690g 48cm syntyi melkoisella vauhdilla tänään 6.11. klo 0.22. RV ehti kääntyä 40+6 puolelle.
Supistus iski illalla n.klo 20.45 ja samalla meni lapsivedet. Kolme tuntia siisehdittiin olla sairaalassa kun tyttö oli jo maailmassa :D Ensisynnyttäjillähän aina kestää synnytykset, vai miten se nyt oli...:wink
 
Onnea eldimar :) Jos viel saat joskus lapsen ni pää kolmanten jalkan sairaalaan ku hiukanki jotai tuntuu, ettei synny matkan varrel :grin
 
Oli joo meillä kans hirmunen alku.. tiistaina illalla syntyi pieni ilman ääntä ja herra vietiin heti pois mun luota, kaikki kuitenkin sillä saralla hyvin mut tulehdusarvot yli 100 elikkä herra jäi lasten osastolle. Sain pojan viereen lauantaina aamulla ja kotiin päästiin maanantaina päivällä. Ihan totaalisen alkeellista tutustumista kun niin pitkään oltiin erossa toisistamme. Ja mäkään en päässyt juoksemaan lasten osastolla kun olin hemoglobiinin takia vuodelevossa ja tankattavana :/ voimia teille jotka joutuvat pienestä erossa olemaan päivääkään ♡ kyllä tää arki kuitenkin lopulta vastaan tulee onneks :wink
 
N. Puoli 11 aamupäivällä tänään syntyi komea ja solakka poikamme rv 41+6 . Mitat 51 cm ja paino 3,5 kg. :Heartred

Synnytyskertomusta tulee myöhemmin.
Huh olen naatti, pitäis saada nukuttua ja syötyä ja odotellaan tietoa, päästäänkö perhehuoneeseen.
Poika tuhisee rintaa vasten, ei osannut oikein päättää nukkuako vaiko imeä rintaa, uni vei voiton. Jonkun viisi imaisua otti nännistä. :)
 
Takaisin
Top