Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä tosiaan toukokuussa alkoi rytinällä tapahtua :D tsemppiä vain jenskuli ja stella!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ähhh hyvä minä.. Meen aina teissä sekaisin :oops: Mut eikös se tosissaan olis sunkin jo pikkuhiljaa aika ryhtyä tositoimiin :wink

Onnea synnyttäjille, pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin. :)

Törmäsin tänään netissä sellaiseen asiaan, että joillekin neuvotaan menemään ambulanssilla sairaalaan, jos vauvan pää ei ole kiinnittynyt ja vedet menee. Ilmeisesti sen riskin takia, että sieltä saattaisi luiskahtaa käsi tai napanuora pään ohi. Meillä ei ole ollut mitään puhetta moisesta, onko kukaan muu kuullut tuota? Onneksi pääsen todennäköisesti isännän kyydissä sairalaan, joten voin löhöillä takapenkillä jos noin käy. Hassua vain kun tuli ihan yllätyksenä moinen riski.

Mulle neuvolatäti just tänään mainitsi tosta. Että jos vauva ei ole kiinnittynyt, niin kuin esim mulla, niin lapsivesien menon jälkeen pitäisi sairaalaan matkustaa vaakatasossa just sen takia, ettei napanuora luiskahda ensin :)

Mulle sanottiin myös samasta viime viikolla.

Muoks: siis nimenomaan napanuorasta. Mutta käsihän olis hauska!

Eiköhän riskisynnyttäjät tiedä olevansa sellaisia ja saa ohjeita neuvolasta, kuten Lälly. Tuo ambulanssilla synnyttämään -keskustelu (juu, mäkin näin sen) on vähän hysteeristä. Voihan sitä tietysti koittaa soittaa häkeen, mutta suurimman osan käsketään varmasti tilata taksi.

Joo. Ja mä en nyt tiiä onko mun s.mikälie bakteeri positiivinen vai ei, se otettiin äitipolilla ja tieto jää vaan tayssiin. Neuvolassa oltiin vaan sitä mieltä, että jos ois positiivinen niin pitää vesien menon jälkeen heti lähtee ja joku antibioottikuuri aloittaa hyvissä ajoin :-D

Tosta sekoittamisesta. Mä meen lyydissä, lällyssä ja lucyssa iiihan sekasi :-D

Eipä täälä paniikkia. Osastolla ootellessa että koska alkaa tapahtua. Toivottavasti ei paria vuorokautta tarvi ootella.

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app

Lol, ei mulle mitään mainittu että pitäis olla vaakatasossa vaikkei tää oo vielä kiinnittynyt - mut ei tullut yllätyksenä että joku juttu taas jäänyt joltain sanomatta!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Okei, pitää tosiaan pitää tuo mielessä. En nimittäin usko että tuo ihan äkkiä kiinnittyy...

Oon kuullu ton napanuoran väliin luiskahduksen, mut silloin tais olla puhe perätilasynnytyksestä... Mut onhan se mahollista sinne pään eteenkin kiepsahtaa. Ensisynnyttäjillä usein pää kiinnittyy pari vkoa ennen syntymää tosi tiiviisti lantioon, mutta uudelleen synnyttäjillä ei välttämättä kiinnitty ollenkaan. Eipä mulle oo koskaan lanssia suositeltu, mut kai noi jollakin tavalla on tuolla lantiossa ankkurissa olleet. Tiedä häntä.

tsemppiä synnytyksiin!!!!!!!! (unohdin jo ketä siel oli.... Stella ja jenskuli...?!) :Heartred:Heartred:Heartred VAUVOJAVAUVOJA!!!!

toi kiinnityshomma on aika jännä, kun voihaan siitä edellisestä tutkimuksesta olla parikin viikkoa, niin mistäs sen tietää onko se kiinnittyny sinne väikö eikö..... mut ehkä pitää kysyä kun soittaa synnärille.... jos siinä tohinassa muistaa :)

mulle on kahtena viimesenä kertana sanottu, että vauva on jo tosi alhaalla, mut pää ei oo kiinni.... mut eikös se voi vaan tosta noin sinne kiinnittyä....? eikai se mikään sen kummempi prosessi ole...? ma ei tieta....!!

Takaisin