Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos olis ennenkin synnyttäny niin tietäis ees millasia tuntemuksia olis luvassa ja millasia ne OIKEET supparit sit on :confused:

^ onhan se vähän niin... luulee oireilevasa mut sit ei oikeesti oireilekaan mitään-ehkä näin on miun kohalla ja saa oottaa yliaikaseks pikkusta...

Rimpsukka: Tääl ei auta kyykkäilyt eikä kuudenteen kerrokseen kiipeemiset eikä saunat eikä mitkää... Juilii kyl menkkakipuja ja välil tulee koviaki suppareit mut jää ain siihe yhtee. Emmie ees oota synnyttäväni.. oon varma et se on jäädäkseen tonne masuun :D

^ niin on, jopa meijän häntäpäässä olevien!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mullakin on ollut oireita parin viikon verran, nyt 36 ja risat. Alan tottua ajatukseen, ettei se luultavasti tarkoita mitään, paitsi että ajatuksen tasolla pitää olla valmis siihen että syntyy ennen laskettua. Saattaa mennä ylikin. Siinä vaiheessa mulla onkin tosi rautaiset kohtulihakset, kun ovat treenanneet niin ahkerasti.

Mies kyseli aamulla että jännittääkö synnytys. Sanoin ettei jännitä. Eikä se kyllä tosiaan jännitä vielä yhtään tippaa. Mutta sen jälkeinen aika kyllä jännitää. Mä, äiti?! Huhhuh.

hei ekaa odottelevat, vaikka mulla on jo yks jaloissa pyörimässä, tuntuu silti ihan ku en olis koskaan ennen synnyttäny :wink mulla kun jouduttiin käynnistämään (rv38+2), niin jäi välistä kaikki ennakoivat oireet yms.... en tiedä miltä OIKEET supparit tuntuu, kun moni sanoo et ne tuntuu ihan erilaisilta ku käynnistetyt.. en tiedä miltä näyttää limatulppa tai lapsivesi eikä mulla ole mitään hajua koska mun pitää lähtee sairaalaan :grin muutenki ku tää raskaus on iiiiihan erilainen ku eka niin tuntuu välillä kun ei olis koskaan ennenraskaana ollutkaan.... ja poika tänki pitäis kuulema olla...

Se mun viikonlopun "synnytyspelko" unohtu jo. Olin niin väsyny ja kipeä ja pelkäsin et se syntyy nyt ihan liian aikasin ni pelkäsin vaan koko ajatusta. Luin eilen huhtikuisten synnytystarinoita ja pari viimestä vähän "säikäytti"..:confused: ne oli aikahurjia kokemuksia verrattuna tähän asti lukemiini. Kipeää se tulee varmasti tekee, muuta en epäilekkää mut kai sen hetkellisen kivun kestää..:rolleyes: eniten jännään koko touhussa et kerkeekö mies mukaan, mieski jännittää just sitä et kerkeekö hän matkaan. Mulla on se ajatus(niinkö tietty kaikilla) et jos lapsiveet menee ni sit pitää alkaa lähtee ja jos kivut menee semmosiksi etten kotona pysty olee eikä 1g panadol auta ni sit on aika lähteä. Mua vähä ittee jäi mietityttää ku sillo viikko sitte olin siinä käyrässä ja niitä supistuksia tuli tasaseen tahtiin enkä mää ite niitä tuntenu et osaankoha mää sit kuitenkaa tarpeeks ajoissa lähtee..:confused: toki ne oikiat supistukset sit kans tuntuu mut kuitenki..mun kipukynnys omasta mielestä kuitenki on aika korkea..sillon keskenmenon jälkeen ku oli se kohtutulehdus nii sinnittelin monta päivää kipujen kanssa ennenkö hakeuduin sairaalaan ja tulehus oliki niin paha et harkittiin osastolle ottamista mut halusin ennemmin kotiin. Mut jos semmonen vahinko sattus ettei kerettäs ajoissa ni mieshä kehasi että osaa toimia kätilönä, ohha hää niitä vasikoitaki maailmaan auttanu! :D

On mielenkiintoista ajaa autolla kun rupeaa supistamaan :S Onneksi ajoin kotitietä kun joutui ihan melkein pysähtymään, motarille en kyllä enää lähtiskään tässä vaiheessa! ;D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Eikö nyt joku jo vois lähteä tositoimiin? Kun niin kovasti siellä supistelee monessa osoitteessa?
:ky, mitähän ihmettä tämäkin tuubi meinaa? perspukamavoidetta?

Luin juuri yhden synnytystarinat huhtikuisista ja jonkun vauvalla oli ollut ylimääräisiä sormia ja varpaita - näin just viime yönä unta, että omalla vauvalla oli ainakin yksi ylimääräinen sormi..
Rakastuin siinä unessa vauvaan <3 En nähnyt kasvoja kuin pienen välähdyksen ja sit ne pienet pehmeät sormet :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Oho, ulkoa kuului pienen vauvan itkua. Säntäsin hormonihulluudessa kattomaan ja meinasin lyödä pään parvekelasista läpi. Oma vika kun pesin ne viikonloppuna, eihän niitä laseja näe!

Mä oon varmaan jotenkin viallinen, kun en edelleenkään lämpeä toisten lapsille. Kylilläkin kyttään lastenvaunuja - siis niitä vaunuja, ei mua kiinnosta onko niissä edes ketään sisällä, kun yritän teollisuusvakoilla merkkejä ja malleja.:grin Mä en ole koskaan kädet ojossa, että tuu tädin sylkkyyn. Ehkä mä säästän kaikki hellyyshormonini tälle tulevalle!

Ei muakaan kauheasti innosta vieraat lapset. Kaverien muksut, jotka tuntee on eri juttu. Vaikkei mua kyllä niillekään saa lepertelemään ja mussuttamaan.

Meni kylmät väreet kun neuvollassa venailin omaa aikaani ja sinne tuli äiti tosi pienen vauvan kanssa. Sen terkka hyökkäsi jo ovelta kaukalolle ja lirkutteli ja leperteli vauvalle vaikka kuinka kauan. Mä jotenkin odotan ammatti-ihmiseltä jotain ihan muuta, vaikkei sekään tietty kiva olisi jos omaa vauvaa ihan liukuhihnatavarana käsiteltäisiin.

Mun mielestä kaikki lapset ei todellakaa ole ihania, ja miehellekin joskus sanon lehdestä tai jostain että ompa toi ruma vauva mut sen mielestä ne on kaikki omalla tavallaan sulosia...
Mä en yhtään kattele kaupungilla lapsia hölmö hymy naamallani vaan pikemminki vilkasen paheksuvasti silloin jos ne on jotenkin huonosti käyttäytyviä.
Mitää mielenkiintoa ei oo hössöttää tai lässyttää muiden lapsille. Lasten parissa on ihan älyttömän kiva ollu olla töissä, mut eniten oon nauttinut vähän isompien muksujen kanssa puuhailusta, askartelusta, liikunnasta yms.

Mun äiti on kuulema ite samanlainen ja ei sekään yhtään hössötä muiden lasten perään mut onneks ilmeisesti on meistä omista lapsista tykännyt et enköhän mäkin sit omasta :P
Ja vaikka monen muun lapsesta salaa aattelee esimerkiksi facessa että ei toi kyllä kovin sulonen ole, niin varmaa oman kohalla sitä kattoo ruusunpunasten lasien läpi ja se on niin ihana, vaikka olis millanen perunapää ja tihrusilmä...!

Takaisin