Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hymis, jos sun miehes vielä ämpyilee jotain vastaavaa, niin lähetä bussilla Espooseen hakemaan pari mojovaa korvatillikkaa.

Mimii: saman oon huomannut itsekin. Tällaisen reilusti setämies-ikäisen kanssa hengatessa ei tarvitse tapella joka pilkunpaikasta. Mä en ole aiemmissa parisuhteissani ollut mikään helpoin tapaus - reilu ja rehellinen, mutta helposti raivostuvaa sorttia - mutta tämä mies ei ole vielä onnistunut hieromaan musta yhtään riitaa aikaiseksi. Me ollaan vähän liiankin lutuisia. Eilen se keksi pojalle kaikkia tulevia harrastuksia ja esitti sitten mua milloin minkäkin pelikentän laidalla karjumassa vastustajan päätä vadille. Pitää sitä kuulemma joku fanaattinen piirre mussakin olla, kun oon muuten liian lutunen. :p

Aretha ei hätää, tilanne rauhottu jo :) Ei me osata edes riidellä oikeesti. Nyt on taas rauha maassa ja mies ymmärsi sanoneensa väärin. Kyllä sitäkin taitaa jännittää ja pelottaa aika paljon... Ei se mitään pahaa tarkota :)

Huomaan tihkuvani pissan (kts. Oireita-ketju) lisäksi myös siirappia. Kummallista, sokerit on ihan aisoissa. Ehkä mun rakkaushormoni ottaa nyt jotain erityisspurttia, kun laskettuun aikaan on alle kuukausi!

Mulla on puhelimessa raskauskalenterisovellus, jonka mukaan 39 viikkoinen on vasta täysiaikainen ja että 37-39 viikolla aivot sekä keuhkot kehittyvät lopullisesti!
Miksi täällä meillä päin on vain 37 viikkoa?? Outoa :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mun äidinvaistot (jos niitä on..) ei oo kyllä kenestäkään sanoneet, että koska syntyy. Esikoisesta aloin keskiviikkona uumoilla, että saattaa alkaa pian jotain tapahtua, vedet meni sit iltayöstä ja supistukset alko vasta myöhemmin, torstai aamuna synty. Kakkosesta supistukset alko aamulla tosi epäsäännöllisinä, mutta synty sit just ennen puolta yötä, ennakkotuntemuksia ei ollu. Kolmosesta oltiin edellisenä päivänä vielä synttäribileissä ja yöllä heräsin sen kolme kertaa 10min. välein selkäkipuun, ennen ku tajusin et hei täähän taitaa syntyä. Siitä 3,5 tuntia ni oli jo vauva sylissä.

Jokainenhan on ton syntymänsä suhteenkin yksilö. Villinä veikkauksena noiden edellisten perusteella heittäisin kuitenkin, että tää syntyy korkeintaan viikon ennen laskettua, mutta viimeistään laskettuun aikaan mennessä. Luultavasti lähtö tulee yöllä, aamulla tai päivällä olis ihan liian helppoa heittää noi muksut jonnekin hoitoon :grin Toivon, että vedet menee vasta sairaalassa, koska viimeks ku tuli vedet ni tuli vauvakin

Aamu alkoi erittäin kipeällä supistuksella :( mutta, vain yhdellä! Sit ollaankin ulkoiltu ja käyty ulkona syömässä yms eikä mitään. Selkää juilii vaan, kaipa sekin voi olla supistelua?! No ens viikolla sen näkee onks nää tehnyt mitään tuolla alakerrassa...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ite myös ootan ens viikkoa kun on vika ultra/lääkäri ja synnytystapa-arvio,niin kuulee mikä tilanne tuolla alhaalla on. Selkä kans juilii koko ajan ja välillä tosi kipeitäkin menkkamaisia kipuja.

Mulla on ens viikolla se ylimääräinen ultra, jossa katsotaan vieläkö bebe maijailee perätilassa. Sit varmaan selviää tarkemmin milloin tää napero syntyy. Sen päätin, että jos ei käänny itse eikä saada käännettyä, niin alateitse en aio perätila-vauvaa synnyttää vaan sitten vaadin sektion.

Synnytysvalmennuksessa kätilö sano, et synnyttämään mennessä ei tarvi ilmoittautua, mut PKSSK:n sivuilla klo 8-15:30 synnyttämään tulijat ilmoittautumisen kautta. Onhan se kiva tietty mennä ensin eri polille ilmoittautumaan ja sit marssia äitiyspolille sen jälkeen, kun on jonottanu 10 ihmisen takana luukulla ja sit äitiyspolilla ootellaa vastaanottajaa, et pääsee synnyttämään............................ huhhahei. Mieki ajattelin kotona olla niin kauan, kun ei enää pysty.. :eek:

pkssk:hon mennessä pitää vaan soittaa sitä ovikelloo synnärin oven eessä(?) -näin ainaki meille sano valmennuksessa... en kyllä aio ilmottautua mihinkään, suoraan synnärille jos synnytys käynnistymässä/käynnissä

mä en ole itseasiassa ottanu ollenkaan selvää mihin mun pitää mennä tai mistä ovesta, soittaa vai ilmottautua vai vai vai...?! :oops: viime kerralla kun käynnistettiin, niin ei ole tullu edes mieleenkään et tää tulis täältä ittekseen.... vaikken muuta toivokkaan ku au naturel tällä kertaa kiitos :grin ehkä pitäis vähä ottaa selvää, heheheee........

Niin meilleki sanottiin, mut näin lukee sivuilla ja edellisen kerran passittivat ilmoittautumaan muutenki vaikka ei edellisillä viidellä kerralla oo tarvinnu ilmoittautua, paitsi sillon ku on ollut aika.

Oisko sit tiukentunu ? :confused:

Täällä ei kyllä tarvii synnytyspäivystykseen tullessa ilmottautua ja äitipolillekin on ilmottautumisautomaatti. Onneks on tehty asiat niin helpoiks :)

Mun sisko oli menny naikkarille synnyttää yöllä, ni siellä oli kuulutettu että aulassa on synnyttäjä, ei siis ollu edes ilmottautunu mihkään.

Mun sisko oli menny naikkarille synnyttää yöllä, ni siellä oli kuulutettu että aulassa on synnyttäjä, ei siis ollu edes ilmottautunu mihkään.

Hahaa!! "Aulassa on synnyttäjä, aulassa on synnyttäjä!" Vähän kuin "kassalle tarvitaan apua, kassalle tarvitaan apua, kiitos!"

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

ahhahhahhhaaa.....!!!!! muakin on kakaran kuulutettu kaupassa "6vuotias iitu-tyttö odottaa äitiä ja isiä lihatiskillä"... siitä jaksetaan kuittailla edelleen.........

Tuikkii alas, taas se venytysolo kohdunsuulla sekä nivusessa..

Edit: nivuskivusta siirtyi kipu pariin tosi napakkaan suppariin 5 min sisällä kunnolla tuli kaksi, ja tuntuivat taas tuolla alhaalla..
Näiden jälkeen meni jalkoihin kylmiä väreitä :D
Ja levossa tulivat..
Hitto, ois kyllä aika kiva synnyttää tänään, mies ei ole nukkunut kuin 30 min viimeyönä..
Jos nyt malttaisi seuraavaan viikkoon? :)

Huomasin muuten että taas mulla sama ongelma kuin viimeksi: kun supistus tulee, lyön jalat kiinni ja jännitän paikkoja ja pitäis olla niin rentona kuin mahdollista että avautuminen kävis, kai?
Toisen supparin tullessa pystyin rentoutumaan, mutta sit ku niitä tulee 3 min välein, hohhoijjjaaaaaaaa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
juu niin se jotenkin tais olla että jos kovasti ämpyilee supistusta vastaan se saattaa olla "hyödytön".....

Mä vein aamupäivällä parhaan kaverin just synnärille :grin LA oli eilen ja pari päivää jo enteilly tuloaan.... ei juurikaan kumminkaan ollu auki kun lääkäri tutki, mutta tulossa on pienoinen.... antoivat piikin ja ottivat tarkkailuhuoneeseen nukkumaan.... nyt siis ootellaan soittoa :excited001

Siellä just kätilö varotteli, kun ooteltiin sitä lääkäriä, että mulla saattaa alkaa sympatia supistukset... Kuulema on jopa yli 50v doulia, joilta kohtukin jo poistettu, niin on alkanu supistamaan.... Että jos rupee tuntumaan, täytyy lähtee osaston ulkopuolelle, etten pian oo viereisessä pedissä... Ei kyllä tuntunu missään ainakaan sillon, mut kaikille tuskastuneille vinkiksi: menkää synnärille :wink

Takaisin