Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä sen miehen päässä liikkuu??! o_O:mad: Suuttu siitä ku et ottanu sektiota?? Ensinnäkin etköhän sä itse päätä omasta kropastas ensisijaisesti ja toiseks ajatus siitä et sektio on helpompi ja huolettomampi synnytystapa ni on kans aika väärä, kun kyse kuitenkin leikkauksesta! Sä teit itelles just sen oikeen valinnan ja se tärkeintä, ei se jaksaako mies odotella.

Niin no onhan se miehelle helpompi se sektio kun ei tarvii ootella siinä kun sen puolisen tuntia että vauva on ulkona, mut paljo enemmän hymis olis sitten kotona taas tarvinnu apua siinä tapauksessa.
Eikä siinä nyt muutenka oo miehen mukavuus se ykkösjuttu vaan vauvan ja äidin.
Jos me ollaa tässä 9kk kärsitty niin eiköhä mies voi vaikka sen 3vrk olla ja valvoa synnärillä jo on pakko.

Se on varmaan peloissaan/huolissaan se sun mies. oli varmaan kuvitellut että sektioon menette ja ei osaa heti muuntua uuteen ajatukseen:think005,
jotenkin näin mä järkeilisin tuollaisen reaktion?

Juuri näin lambi! Mäkin ajattelin et varmaan kuvitteli sun valitsevan sektion. Mutta päätös on nyt tehty ja se on paras mahdollinen! Hyvä Hymykuoppa! Nyt vaan odotellaan (vähän lisää) ja me tsempataan sit taas kun on lähtö tositoimiin lähellä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Niinpä. Miekin oon alasynnytyksen kannalla vaikka itteänikin pelottaa alatiesynnytyksen kivut + repeämät, et ite pääsis sinänsä helpommalla sektiolla. Paitsi jos jotain menee mönkään siinäkin.

En mä tiiä mitä sen päässä liikkuu. Yritin selittää sille mikä nyt meni pieleen sen kommentoinnissa mutta ei se tainnu ymmärtää. Kai sekin pelkää enemmän kun osasin odottaa. Eihän se varmaan kivaa oo kattoo kun muhun sattuu, mutta ei sen oo pakko tulla mukaan ollenkaan. Enkä muuten tosiaan ajatellu synnyttää 3vrk! En mäkään jaksais sellasta. No nyt se mies on kuitenkin töissä ja poissa mun silmistä kiukuttelemasta. Toivottavasti tajuaa jossain vaiheessa pyytää anteeks. Meni hyvät fiilikset kyllä aika nopeesti yhen itsekkään ja lapsellisen kommentin takia...

Hyvä Hymis, rohkea nainen! Ja pöh, sun miestä! Se kun näkee sut synnyttämässä, niin toivottavasti alkaa arvostaa sua vahvana naisena ihan eritavalla!
Sekin on vaan hyväksyttävä, että kaikki miehet ei vaan kestä sitä nähdä. Mun isä pyörty synnärissä ja se passitettiin pois sieltä.
Mulla kans hyviä kokemuksia Taysin kätilöistä ja lääkäreistä. Ainut miinus tosiaan oli se, että kaikki lääkärit puhui niin hanakasti siihen perätilasynnytykseen. Mutta niinhän vain synnytin ja oon taas valmis uuteen synnytykseen!

Monet kaverit on kanssa Taysia kehuneet, kuulemma siellä on joku maailman paras mieskätilökin - en tiedä kuinka monta miestä on alalle päätynyt, mutta se oli kaverin kokemuksien (4 lasta synnyttänyt) mukaan ehdottomasti paras ja synnyttäis vielä sanojensa mukaan vaikka kuusi lasta jos sais aina saman kätilön. Ja ne tilat! Voisinko mäkin tulla sinne synnyttämään?

Ihanaa Hymis, hienoja uutisia!!!! ja jotenki siitä sun kirjotuksesta huokui "rauha" ja että oot tyytyväinen päätökseen ja tämänhetkiseen tilaan, eikä pelota enää sillai ku esim. muutama päivä sitten...? :) sun mies työntäköön päänsä ämpäriin ja juoskoon siperiaan.... PAH!

Mä ihmettelen suuresti jos tää meidän kekkonen malttaa olla LA:han asti tai yliki masussa :eek: veikkaisin et kuun vaihteessa saattas syntyä tai viim. äitienpäivänä.... JA MÄKI HALUUN TAYSSIIN SYNNYTTÄMÄÄN!!!!!!

Kylläpä oli todella ajattelematon ja inhottava reaktio sun mieheltä,hymis. Olis iloinen,että olet tyytyväinen sun päätöksees. Sinähän se kuitenkin sen lapsen synnytät,niin tottakai se on sun asia miten sen haluat tehdä. Ja pääasia kuitenkin että lapsella kaikki hyvin mahassa. Kun se huomaa että selviät synnytyksestä voittajana ja tajuaa minkä työn teit niin eiköhän ole eri ääni kellossa. Hienoa että haluat voittaa pelkosi! :) Ja ei sitä nyt kukaan kolmea vrk synnytä!

Tökerö ja asiaton kommentti mieheltäs! Ja vaikka synnyttäsit sen 3 vrk niin kyllä miehes 3vrk kestää vaikka päällään seisten! Kyllä sinä oot kestäny paljon enemmän 9 kuukauven aikana! Hienoa et sait tehtyä päätöksen ja olet sujut sen kanssa!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Ja mun mielestä miesten kuulu kestää se synnytys,mitä se sitten tuokin tullessaan ja olla naisensa tukena sataprosenttisesti. On se kuitenkin heidänkin lapsensa joka tulee maailmaan. Kun se on yhdessä alullekin laitettu niin yhdessä se kuuluu sieltä maailmaankin saada :) NI!

Sen sektiohan jälkeen joutuu kauemmin oleen sairaalahoidossa yleensä ku hyvin menneen alatiesynnytyksen jälkeen. Mutta nyt ihan vähän kunnioitusta sua kohtaan hymykuoppa siltä mieheltä! ! Hänhän ei siellä synnyttä vaan sinä. Ja on siinä tulevalta isältä kommenttia. . Hän on synnytyksessä tukijan roolissa, että pikkasen nyt ryhtiä siihen parikymppiseen miekkoseen :) avautumisosio.

Mutta ehkä hän töissä miettii sanoja ja ymmärtää pyytää anteeksi. Vauvathan tässä ovat meille kaikille se tärkein juttu, se mikä niille on parhaaksi. Ehkä miehillä on hitaampi sytytys ;)

Kyllä sen vaan valitettavasti huomaa eron, mikä miehissä on kun oma mies on vanha ukko (neikymppinen :D ) niin se on jo päässy siihen ikään missä mieskin jo paremmin yleensä ymmärtää tiettyjä asioita, ku vertaa siihen aikaan kun olin parikymppinen niin sillonen saman ikänen poikaystävä ei kyl tajunnu yhtää mitään ,ne on niin lapsia vielä silloin. Muistan monetki kerrat kun itkin kotona sen perään ja uhkasin että "nyt jos taas lähet ulos kavereiden kanssa mielummin kun oot mun kanssa niin.."
Musta tuntuu että ne on vielä kolmekymppisinäkin lapsellisia tietyissä asioissa.

Ollaan kaveripiirissä huomattu, että nekin miehet jotka ravasi baareissa joka viikonloppu ovat nyt 35-vuotiaina rauhottuneet kilteiksi koti-isiksi. Ei niitä enää kiinnosta baaritouhut, kuulema väsyttää ja krapulat on ihan karmeita kun lapset ei anna nukkua. :)

Mun mies täytti 28, on lapsellinen tietyissä asioissa, lähinnä joissakin kasvatusmenetelmissä näen joskus jotain lapsellista tai voi se vain olla tämän hetkisen jännityksen aiheuttamaa ajattelemattomuutta..
Mutta kunnioittaa naisen raskautta, ymmärtää miten tärkeä rooli naisella on siinä 9 kk:n aikana ja minkä työn nainen tekee fyysisesti kuin henkisestikin..
Ja synnytyksestä kun toi ukko puhuu, niin aina pyörittelen päätäni.. Se vaan tosiaan ymmärtää, haluaa olla tukena kaikinpuolin siinä tilanteessa, luulin ettei sellaisia miehiä ole!

Ja itse olen 24, minussakin on joitakin lapsellisia puolia..
En tosin raivoa pikkujutuista kuten 19 veenä silloiselle poikaystävälle..
Millaiset kilarit sitä veti, jos äijä ei tullut syömään, tai lähti kavereidensa kanssa ulos koulun jälkeen..
Olen kyllä ollut kuin psykopaatti teininä :/ Onneksi on kasvanut ja oppimista on edelleen..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ja prkl, jos joudun tässä flunssassa synnyttämään niin varmaan kuolen!!
Nyt kun on supistellut hetken niin aina alkaa sellainen huohotus ja tuntuu ettei happi riitä, eikä ole edes kipeä vaan tiukka supistus!
Hitto, eikai se ny vielä ala ku ei ole kunnon kipuja..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Takaisin